• 0

Wanbetaling

Enige tijd geleden heb ik als bedrijf een contract gesloten met een individu die niet vertegenwoordigd wordt door een bedrijf zelf (Dus het contract is ondertekend door Piet zelf). Na het afnemen van de producten heeft deze persoon niet betaald.

 

Na lang afwachten en aanmaningen sturen heb ik ervoor gekozen om DAS in te schakelen. Dit is een langzaam en traag proces. Hoewel deze 'Piet' wel in mijn persoonlijke netwerk zit en ik hem geld uit zie geven op bijvoorbeeld feesten, blijft hij voor een dergelijke organisatie zoals DAS onbereikbaar. De liquiditeit van mijn bedrijf is van deze betaling afhankelijk en ik zit met mijn handen in het haar.

 

Aan jullie de vraag: wat kan ik verder nu nog doen?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

17 antwoorden op deze vraag

  • 0

Enige tijd geleden heb ik als bedrijf een contract gesloten met een individu die niet vertegenwoordigd wordt door een bedrijf zelf (Dus het contract is ondertekend door Piet zelf). Na het afnemen van de producten heeft deze persoon niet betaald.

 

Na lang afwachten en aanmaningen sturen heb ik ervoor gekozen om DAS in te schakelen. Dit is een langzaam en traag proces. Hoewel deze 'Piet' wel in mijn persoonlijke netwerk zit en ik hem geld uit zie geven op bijvoorbeeld feesten, blijft hij voor een dergelijke organisatie zoals DAS onbereikbaar. De liquiditeit van mijn bedrijf is van deze betaling afhankelijk en ik zit met mijn handen in het haar.

 

Aan jullie de vraag: wat kan ik verder nu nog doen?

 

 

Vervelend, maar een aantal vragen op dit moment, heeft Piet namens een bedrijf ondertekend, aan wie zijn de producten verzonden. Is er voor ontvangst getekend? Is het B2B of B2C?

 

Heb je Piet gesproken op een van de feestjes?

Link naar reactie
  • 0

Heb je alleen aanmaningen gestuurd of ook eens gebeld of persoonlijk contact gehad? Hij zit immers in je persoonlijke netwerk, dus zo vreemd zou dat niet zijn. Heeft hij al eens gereageerd?

 

Je hebt het over bemiddeling tussen artiesten en evenementenorganisaties. Dan stel ik me voor dat je artiesten regelt en dan een fee krijgt voor die bemiddeling, maar je hebt het over de levering van producten?

 

Je ziet hem "geld uitgeven op feesten", maar zijn dat bedragen die in verhouding staan tot jouw vordering? Want die vordering lijkt mij aardig hoog als het voortbestaan van jouw bedrijf daarvan afhankelijk is. Kun je een hint geven in welke orde van grootte we moeten denken?

Link naar reactie
  • 0

Waar heb je DAS opdracht voor gegeven en is het dossier duidelijk/compleet?

 

Heeft Piet een vaste verblijfplaats en misschien een eigen auto?

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Zoals ik u begrijp kan DAS hem niet vinden? Dat is onzin van DAS. Elke jurist kan binnen een paar dagen een sommatie-exploot laten uitbrengen door een deurwaarder zodat het adres bekend is, of (hopelijk niet) blijkt dat deze persoon nergens staat ingeschreven.

Schakel direct een ander in.

 

Met vriendelijke groet,

mr. Monique Doomernik

UwJurist.nl-Contracten en Voorwaarden-Arbeidsrecht-Huurrecht-Franchiserecht

Link naar reactie
  • 0

Na lang afwachten en aanmaningen sturen heb ik ervoor gekozen om DAS in te schakelen.

 

Omdat je daar een rechtsbijstandsverzekering hebt?

Dan kan je een verzoek indienen voor een externe rechtshulpverlener als je geen vertrouwen in de huidige hebt.

 

Of heb je daar enkel een no-cure no-pay incasso opdracht ingediend?

Tja, dat ze dan niet veel meer doen dan een paar brieven versturen, en geen zin hebben om kosten te maken, is niet zo heel vreemd.

 

Link naar reactie
  • 0

 

Of heb je daar enkel een no-cure no-pay incasso opdracht ingediend?

Tja, dat ze dan niet veel meer doen dan een paar brieven versturen, en geen zin hebben om kosten te maken, is niet zo heel vreemd.

 

 

Dat is vaak zo bij een incassobureau, of hoe je DAS ook maar wil noemen in dit traject. meer mogen ze ook meestal niet. Voor het inschakelen van een deurwaarder moet je vaak zelf eerst de kosten betalen.

 

Misschien eerst bellen met DAS wat ze wel en niet mogen in deze kwestie, en dit topic eens doorlezen, staat ook nuttige informatie in.

 

Link naar reactie
  • 0

Dat is dan heel vervelend, maar dan moet je dit soort risico's als ondernemer niet aangaan. Daarbij geeft topic starter geen of onvoldoende (aanvullende) informatie. Vervolgstappen kosten en duren ook.

 

Van wanneer dateert deze vordering? En is deze nooit betwist?

 

Groet,

 

Highio

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Ik vind jouw verhaal licht verwarrend:

 

- Je bent bemiddelaar tussen artiesten en evenementenorganisaties.

- Je hebt goederen geleverd aan Piet, kennelijk een artiest of een evenementenorganisatie.

- Je noemt dit een B2C transactie.

 

Hoe kan je als dienstverlener (bemiddelaar) goederen 'B2C' leveren aan een artiest/organisatie?

Heb je niet 'B2B' een dienst verricht eigenlijk?

 

Hoe zit dit nou echt?

(dit is al eerder gevraagd, maar je geeft gen antwoord en dan is het natuurlijk ondoenlijk om iets zinnigs te zeggen over jouw 'geval')

 

"What, me worry?"

Link naar reactie
  • 0

Als ik het goed begrijp heeft Mark een artiestenbureau. Piet heeft Mark opdracht gegeven een artiest te boeken. Vervolgens heeft Mark een contract afgesloten met Piet, maar ook met het management van die artiest.

 

Nu betaalt Piet niet, maar het management van de artiest heeft een contract met Mark dus Mark moet toch gewoon betalen. Dat Piet niet betaalt zal het management van de artiest een zorg wezen, zij hebben immers een contract met Mark en niet met Piet.

 

Onder de naam Bob de webbouwer bouw en verbeter ik websites.

Daarnaast verzorg ik dj's en drive-in-shows op bruiloften, bedrijfsfeesten, verjaardagen enzovoorts.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    12 leden, 272 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.