Jump to content
  • Welcome to HigherLevel, the Dutch business forum

    Do you have a business question, do you want feedback on your business plan or do you want to advise others? Then you are at the right place at a higher level. Here entrepreneurs come together to take each other to the next level.
    Ask your question, get a quick answer and share your experiences with entrepreneurs. The moment it suits you!
    During the day, evening and weekend 24/7 free advice and exchange of experience with entrepreneurs who understand!
Elbert

Ik geloof niet meer in mijn diensten :-(

Recommended Posts

Beste mede ondernemers,

 

Sinds dit jaar, heb ik het idee opgezet om bedrijven te helpen aan personeel. Dit wilde ik uitsluitend via online doen.

Mijn methode was simpel. Ik maak een video van een minuut het bedrijf en de vacature. ik laat die video aan 100den potentiele kandidaten op social media zien.

 

Vervolgens maak ik een uitgebreide vacaturepagina met foto's, en goede tekst. En de sollicitaties zouden moeten binnenstromen. Ik heb inmiddels 15 klanten uit de bouw/techniek/IT en het lukt mij slecht om genoeg mensen te laten solliciteren. Er komen 100den potentiele kandidaten op de vacaturepagina's. Maar er wordt niet gesolliciteerd. De functies zijn natuurlijk ook enorm lastig. (Anders waren ze al ingevuld).

Maar dit zorgt er wel voor dat ik het veel moeilijker kan verkopen aan potentiele nieuwe klanten. 

 

Wie heeft er misschien ideeen, of opmerkingen om mij verder te helpen?

 

MVG 

Elbert

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe krijg je mensen zo gek om die video's te bekijken?

 

Zijn er buitenlandse voorbeelden van vergelijkbare diensten?

 

Je begint met een idee en dan ga je dat in praktijk uitproberen en eindeloos verbeteren.


Got spare time, join Amazon Prime :smiling-face-with-sunglasses:  and watch Stan & Ollie! (meer gratis films)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als het echt moeilijk vervulbare functies zijn, zijn de kandidaten nu veelal bezet. Die kun je proberen online te verleiden om moeite te gaan doen en bij jou te laten solliciteren, maar dat is lastig en een te passieve benadering. Bij dit soort functies moet je zelf op jacht, actief bepaalde mensen benaderen, om in gesprek te komen over de inhoud en dan een persoonlijk aanbod te doen. Mensen die lekker zitten gaan namelijk niet zoeken en brieven schrijven. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat 'iets' niet meteen het resultaat oplevert dat je had gehoopt is één ding. Zoek uit wat je kunt verbeteren en werk eraan. 

 

https://due.com/blog/thomas-edison-10000-ways-that-wont-work/


Als je serieus met je branding, merchandising of imago aan de slag wil; Merchandise.nl

Full Service merchandising concepts incl. e-commerce: Merchplanet.com

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 uur geleden, Elbert zei:

 ik laat die video aan 100den potentiele kandidaten op social media zien.

 

Hoe weet je die kandidaten te targetten op socia media? Het lijkt me dat dat extreem specifiek moet zijn?

 

Ik begrijp uit je verhaal dat ze wel doorklikken daar de vacaturepagina's - dus dat gaat al goed, maar vervolgens niet solliciteren. Nu weet ik niet hoe die pagina's eruit zien, wellicht ontbreekt het aan een call to action of moeten ze teveel gegevens invullen of iets dergelijks? Feitelijk heb je genoeg aan een naam en een mailadres, dan kun je actief gaan werven onder mensen die mogelijk interesse hebben.

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 uur geleden, Elbert zei:

Beste mede ondernemers,

 

Sinds dit jaar, heb ik het idee opgezet om bedrijven te helpen aan personeel. Dit wilde ik uitsluitend via online doen.

Mijn methode was simpel. Ik maak een video van een minuut het bedrijf en de vacature. ik laat die video aan 100den potentiele kandidaten op social media zien.

 

 

Je zit in een moeilijke markt, er m.i. nog telkens een groot gebrek aan goed personeel.
Wat is je toegevoegde waarde t.o.v. van de zoveelste website werkenbij......

Wat zou een werknemer triggeren om via jou een sollicitatie te doen? Wat is verder jouw toegevoegde waarde in deze. Screen je personeel, zorg je voor een goede match.

Wat doe je als er geen klik is.

Je concurrenten, Li, FB,recruiter, andere wervingsbureaus, heb je ze in beeld? Hoe onderscheid je je?

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 uur geleden, TwaBla zei:

Hoe krijg je mensen zo gek om die video's te bekijken?

 

Zijn er buitenlandse voorbeelden van vergelijkbare diensten?

 

Je begint met een idee en dan ga je dat in praktijk uitproberen en eindeloos verbeteren.


We laten 60seconden video zien (zie onderstaand) daarvan droppen 10-20 seconden op social media.

Er zijn weinig buitenlandse voorbeelden (Recruitee)

Dat ben ik met je eens en doe ik ook zeker elke dag, maar is echt lastig.
 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 uur geleden, AuthenticImport zei:

Ken je je concurrenten? Er zijn veel bureaus die zich specialiseren in Employer branding en daar ook nog een stukje verder in gaan, neem https://www.steam.nl/


Ja genoeg :-). Spielwork, Recruitee, Homerun, Wonderkind, Steam. Klopt

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 uur geleden, Ron van der Kolk zei:

Als het echt moeilijk vervulbare functies zijn, zijn de kandidaten nu veelal bezet. Die kun je proberen online te verleiden om moeite te gaan doen en bij jou te laten solliciteren, maar dat is lastig en een te passieve benadering. Bij dit soort functies moet je zelf op jacht, actief bepaalde mensen benaderen, om in gesprek te komen over de inhoud en dan een persoonlijk aanbod te doen. Mensen die lekker zitten gaan namelijk niet zoeken en brieven schrijven. 


Correct, het is passief. Mijn formule was als ik maar genoeg mensen target, zitten er vast een paar die solliciteren. (Nou moet ik ook zeker wel zeggen dat er gesolliciteerd wordt, maar het is lang niet voldoende)

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 uur geleden, Benm zei:

 

Hoe weet je die kandidaten te targetten op socia media? Het lijkt me dat dat extreem specifiek moet zijn?

 

Ik begrijp uit je verhaal dat ze wel doorklikken daar de vacaturepagina's - dus dat gaat al goed, maar vervolgens niet solliciteren. Nu weet ik niet hoe die pagina's eruit zien, wellicht ontbreekt het aan een call to action of moeten ze teveel gegevens invullen of iets dergelijks? Feitelijk heb je genoeg aan een naam en een mailadres, dan kun je actief gaan werven onder mensen die mogelijk interesse hebben.


Dank voor je reactie, goede vraag. Pagina's zijn goed opgebouwd (check werkenbij.ultimum.nl) We doen zelfs alleen email solliciteren. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
56 minuten geleden, RiVe zei:

Je zit in een moeilijke markt, er m.i. nog telkens een groot gebrek aan goed personeel.
Wat is je toegevoegde waarde t.o.v. van de zoveelste website werkenbij......

Wat zou een werknemer triggeren om via jou een sollicitatie te doen? Wat is verder jouw toegevoegde waarde in deze. Screen je personeel, zorg je voor een goede match.

Wat doe je als er geen klik is.

Je concurrenten, Li, FB,recruiter, andere wervingsbureaus, heb je ze in beeld? Hoe onderscheid je je?

 

Dank voor je reactie, veel vragen. Ik denk dat de toevoegde waarde vooral in het social media gedeelte zit, (genoeg langskomen in tijdlijn en retargetten van de personen). 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 uur terug, Elbert zei:

 

Dank voor je reactie, veel vragen. Ik denk dat de toevoegde waarde vooral in het social media gedeelte zit, (genoeg langskomen in tijdlijn en retargetten van de personen). 

 

En je zoektermen, googlen op vacature service monteur levert veel op, maar niet jouw site.

 

Kijken op de website van het bedrijf, wat vrij normaal is, als gaat om een vacature, kunnje zo doorlinken naar de vacature.

 

Waarom dan via jouw site solliciteren?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is het een idee om eerst veel resultaten te krijgen, waardoor je naamsbekendheid en de manier van solliciteren door mensen ontdekt wordt?

Een branche met veel verloop en dus veel sollicitanten zijn de grote supermarkten en fastfoodrestaurent.
Wij werken veel voor 1 van deze restaurants en zij hebben een groot scala aan mogelijkheden om nieuwe mensen te vinden.
 Wellicht kun je via deze partijen "makkelijke" vacatures ingevuld krijgen.
Het nadeel van deze vacatures is wel, dat het budget per vacature laag is, maar dat het wel vaak nodig is. Dus wellicht moet je je verdiensten hierop aanpassen (een soort pakketprijs of staffelkorting)

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 uur geleden, Jasper S. zei:

Een branche met veel verloop en dus veel sollicitanten zijn de grote supermarkten en fastfoodrestaurent.

Lage uurlonen, dus niks te verdienen voor bemiddelaars.

 

Dan kun je beter specialisten bemiddelen.

 

Maar hoe vind je die op social media? Dat snap ik nog steeds niet.


Got spare time, join Amazon Prime :smiling-face-with-sunglasses:  and watch Stan & Ollie! (meer gratis films)

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 uur geleden, TwaBla zei:

Lage uurlonen, dus niks te verdienen voor bemiddelaars.

 

Dan kun je beter specialisten bemiddelen.

 

Maar hoe vind je die op social media? Dat snap ik nog steeds niet.

 

Klopt, horeca/supermarkt heeft over het algemeen weinig budget maar het grootste probleem. 

Targetten via LinkedIn ads bijvoorbeeld op functie. Stel iemand zoek een ICT netwerkbeheerder. Dan filter ik (door op deze functietitel aan klikken in LinkedIn ads) op meestal rond de 1000-2000 personen. Die krijgen dan de vacature ad te zien.

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 uur geleden, Jasper S. zei:

Is het een idee om eerst veel resultaten te krijgen, waardoor je naamsbekendheid en de manier van solliciteren door mensen ontdekt wordt?

Een branche met veel verloop en dus veel sollicitanten zijn de grote supermarkten en fastfoodrestaurent.
Wij werken veel voor 1 van deze restaurants en zij hebben een groot scala aan mogelijkheden om nieuwe mensen te vinden.
 Wellicht kun je via deze partijen "makkelijke" vacatures ingevuld krijgen.
Het nadeel van deze vacatures is wel, dat het budget per vacature laag is, maar dat het wel vaak nodig is. Dus wellicht moet je je verdiensten hierop aanpassen (een soort pakketprijs of staffelkorting)


Is inderdaad een idee. Het lastige is, dan zit je veel meer op Employer Branding dan Recruitment/Job Marketing. Waardoor werkgevers veel minder snel bereid zijn om te betalen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn voorlopige analyse: in de opzet van jouw propositie is het marktonderzoek onderbelicht gebleven, dunkt mij, een klassieke vergissing die overigens wel vaker gemaakt wordt, ook door heel grote namen,  dus je bent in goed gezelschap,  bijvoorbeeld AC- wegrestaurants: die gingen zich ooit voornamelijk op de zakelijke markt richten, maar wat bleek? Die doelgroep sprak net zo gemakkelijk (of nog liever) bij McDonald's af aan de andere kant van de snelweg. Je hebt dus m.i. doelgroepen voor ogen, die wellicht wel een probleem hebben,  maar (nog) niet op jouw oplossing zitten te wachten en zich ook nog eens niet gedragen zoals je van die doelgroep op het eerste gezicht zou verwachten. Dat gedrag beïnvloed je alleen door middel van een doordachte aanpak...


Succes & Groet, Hans van den Bergh, Horeca- & Recreatie-ondernemer 'VOF De Witte Boerderij'

Share this post


Link to post
Share on other sites
Op 16-11-2019 om 01:16, TwaBla zei:

Lage uurlonen, dus niks te verdienen voor bemiddelaars.

 

Dan kun je beter specialisten bemiddelen.

 

Klopt, maar je zult toch eerst een portfolio moeten creëren voordat de grote partijen bij je willen komen, dus zul je moeten investeren.
Marketing kost nu eenmaal geld. Op het moment dat je veel vacatures/opdrachtgevers hebt zullen sollicitanten het eerder interessant vinden om je website te bezoeken.

Daarnaast denk ik dat je bij supermarkten misschien maar een paar filmpjes hoeft te maken en deze vaker kunt inzetten. Waardoor je er weinig tijd aan hebt en wel een vaste stabiele inkomsten bron hebt.

Share this post


Link to post
Share on other sites
19 minuten geleden, Jasper S. zei:

Daarnaast denk ik dat je bij supermarkten misschien maar een paar filmpjes hoeft te maken en deze vaker kunt inzetten. Waardoor je er weinig tijd aan hebt en wel een vaste stabiele inkomsten bron hebt.

 

En wie betaalt daarvoor dan?


Got spare time, join Amazon Prime :smiling-face-with-sunglasses:  and watch Stan & Ollie! (meer gratis films)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Op 15-11-2019 om 19:21, Elbert zei:

Pagina's zijn goed opgebouwd (check werkenbij.ultimum.nl)

Maar aan dit soort 'werken-bij' sites kan je toch geld verdienen? Dan maar meer de kant op van employer branding ipv recruitment..

 

Spielwork doet het ook en zo te zien hebben ze een vitaal bedrijf. Persoonlijk vind ik het een bagger site en sommige filmpjes doen meer afbreuk aan het imago van het bedrijf dan  andersom. Mijn punt is dat dit business model al gevalideerd is en jij zit er niet ver naast. Je zou ongeveer hetzelfde kunnen doen en je eigen draai aan geven..

Edited by ReyNahar
Verzond per ongeluk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het probleem waar je tegenop loopt laat precies zien waar behoefte aan is. Als je iets kunt doen om die pijn op te lossen, kun je geld verdienen. Nu is het zaak om met werkgevers te vragen hoever zij willen gaan om die persoon te werven (loonruiimte, eenmalige vergoeding, etc) en aan de mensen die naar de vacature kijken te vragen wat hun knelpunten zijn en hoe je ze over de streep kunr trekken.

succes ermee!


De Fluitstudio dwarsfluiten, reparaties aanpassingen en ergonomie

http://www.fluitstudio.nl

Share this post


Link to post
Share on other sites
Op 16-11-2019 om 01:16, TwaBla zei:

Maar hoe vind je die op social media? Dat snap ik nog steeds niet.

 

Ik zie het ook niet helemaal. Natuurlijk kun je targetten op een doelgroep, ook op mensen met een specifiek beroep of interesse, maar dat levert niet direct mensnen op die op zoek zijn naar een (nieuwe) werkgever. 

 

Zelf zie ik op facebook ook regelmatig advertenties langskomen waarbij men op zoek is naar programmeurs en dergelijke. Op zich zijn het best banen waar ik interesse in zou hebben als ik op zoek was, alleen ben ik dat niet. Als het echt interessant is klik ik uit interesse ook nog wel door, wat vooral geld kost voor de adverteerder vrees ik. 

 

Het lastige aan deze doelgroep is dat je waarschijnlijk niet hoeft te gaan targetten op 'werkloos' of iets dergelijks, de kunst zal vooral zijn mensen weg te halen bij andere werkgevers. Misschien is geografisch targette nog wel een idee - mensen die op zich best content zijn met hun werk maar het beu zijn iedere dag 2 uur in de file te staan. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Bring your business plan to a higher level!

    All topics related to entrepreneurship are discussed on this forum.

    • Ask your entrepreneur questions
    • Answers / solutions from fellow entrepreneurs
    • > 65,000 registered members
    • > 100,000 visitors per month
    •  Available 24/7 / within <6 hours of response
    •  Always free

  • Who's Online

    Er zijn 2 leden online en 133 gasten

    (See full list)    
  • Ondernemersplein



EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept