Cookies op HigherLevel.nl
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
herman van der helm
Gisteren was ik op een meeting van IMEC en gemeente Den Haag. Haagse ondernemers die de stap willen maken naar expansie in het buitenland krijgen hierbij directe begeleiding van experts om in bijvoorbeeld Duitsland, Engeland of Denemarken voet aan de grond te krijgen. Dit door bijvoorbeeld culturele verschillen te ontdekken, juridische zaken en taal problemen te tackelen.
Wij hebben 3x meegedaan aan trajecten voor deze drie genoemde landen en hebben daar veel profijt van gehad.
Nu was gister een afsluitende meeting met de ondernemers die dit jaar hadden meegedaan. Hierbij waren veel organisaties aanwezig met een afgevaardigde zoals bijvoorbeeld EZ, RVO, KVK, ONL en Haagse Hogeschool en nog tientallen anderen.
Een zeer relevante vraag werd gesteld door een deelnemende ondernemer.: Er zijn hier nu vele "deuren" aanwezig en ieder heeft zijn kennis en deskundigen, maar waar nu te beginnen als startende ondernemer? Je weet namelijk zelf niet wat je allemaal wilt weten omdat je dat nog niet weet. Je ziet door de bomen het bos niet en focust iedere keer op iets wat pas later noodzakelijk blijkt. Hoe kunnen we dat voor nieuwe ondernemers nu verbeteren?
Toen ik met diverse mensen in de wandelgangen hierover sprak heb ik Higherlevel als "eerste deur" aangeraden. Hier kun je als startende ondernemer vragen stellen en geadviseerd worden, zonder direct het oerwoud ingestuurd te worden. Zelf heb ik de eerste jaren HL als deskundig adviesorgaan gebruikt en ben uitstekend op weg geholpen in het ondernemers doolhof.
Verrassend voor mij was, dat geen van de aanwezigen die ik sprak HL kende, de ondernemers niet en de deskundigen niet. Gretig werd HL genoteerd op papier en op telefoons. Ik vraag mij af hoe die onbekendheid komt. En wat is daar aan te doen?
aangepast door Mikky Vrolijk
Titel aangepast
www.tiller.eu - Hefmobiel van Tiller®
www.gezondbelast.nl - Gezond Belast
www.veiligtillennietmeertillen.nl - Veilig tillen = NIET meer tillen