Geachte,

 

Het begon allemaal met een telefoontje van een callcenter medewerker van de firma BeUP welke ons benaderde of wij interesse hadden in een gratis actie mee te doen in onze regio. Er waren maar een beperkt aantal plaatsen beschikbaar dus zij wouden graag met ons een afspraak maken. Het ging erom om hoger te scoren in google en beter vindbaar op zoekwoorden. Wij hadden wel interesse in wat ze te zeggen zouden hebben dus hebben vervolgends een afspraak gemaakt op de woensdag erna.

Zo gezegd zo gedaan stond er een vrouwelijke verkoop medewerker van de firma BeUP aan de deur kwartier na de afgesproken tijd. Ze begon met het verhaal officieel partner van Google te zijn en vragen te stellen over onze firma. Hoelang we al bezig zijn, wat we doen aan marketing, wat we overhielden na de verkoop van een van onze artikelen gemiddeld etc. Hierna heeft deze aardige mevrouw ons uitgelegd wat ze doen bij BeUP. Wij zouden tussen onze concurrenten op de eerste pagina van de google zoekresultaten komen op bekende zoekwoorden die bij onze firma van betrekking zouden zijn. En onze bezoekersaantallen zouden fors stijgen tot zeker wel 300 per dag. Hierna kwam ze aan met een standaard prijslijst van BeUP met verschillende gespecificeerde kosten zoals inschrijfkosten, en nog wat verschillende kosten. Deze werden allemaal doorgestreept en wij zouden het instap bedrag a 1250/1500 euro niet hoeven te betalen omwille van de actie die nu actief zou zijn in onze regio. Het maandbedrag wat wij zouden moeten betalen kwam uit op 155 euro EX btw. Eventueel konden wij extra clicks erbij nemen (dus wanneer men zoekt op een zoekwoord en ze klikken er daadwerkelijk op) Want in het standaard pakket zitten 3000 clicks. Maar de aardige mevrouw wist ons erbij te vermelden dat ze het eigenlijk niet mocht zeggen van haar baas maar dat het niet erg zou zijn als we over de 3000 clicks zouden komen en dat we er dan niks over zouden horen omdat ze daar toch niet naar zouden kijken volgends haar baas. Het contract zou eerst gelden voor een looptijd van 48 maanden. Dit klinkt voor een startende ondernemer natuurlijk als muziek in de oren alleen de looptijd zat ons een beetje dwars. Dus hebben gevraagd of dat ook korter kon. Mevrouw ging even bellen, opmerkelijk was dat wij dit niet mochten horen blijkbaar want ze liep even de kamer uit waar wij in zaten. Toen de mevrouw terug kwam was het geen probleem en de 48 maanden op het contract is doorgekrast en 24 maanden van gemaakt. Het maandbedrag is hier wel op aangepast, dit is nu 238 euro per maand. We vonden het wel goed klinken en na het snel doorbladeren van het contract maar getekend, continu onder het gepush van de mooie toekomst die we tegemoet zouden gaan door de vriendelijke mevrouw.

 

En toen begon de horror. Natuurlijk zoals iedereen zou doen ga je de firma googelen. Toen kreeg ik gelijk last van hartkloppingen en duizeligheid. BeUP blijkt een malafide oplichters firma met wurgcontracten dat haar afspraken niet nakomt! Helaas ben ik samen met vele andere gedupeerden in de val gelopen van dit bedrijf dat dochter is van Proximedia. Ik heb er heel het weekend veel over gelezen en dat we helaas geen recht hebben op de colportage wet.

Wij zitten hier in lichte paniek en met ons handen in ons haar, want we kunnen dit echt niet betalen! In het contract staat dat wanneer een automatisch incasso niet heeft kunnen afschrijven er automatisch 5 euro bijkomt per herinnering met een minimaal bedrag van 25 euro !

 

Wij hebben nog geen contact gehad met het bedrijf want we willen per eerste contact direct juist handelen. Wellicht dat ze ons morgen gaan bellen, zoals de verkoopster aangaf om onze gewenste zoekwoorden te bespreken.

 

Ik zal vandaag nog het contract inscannen en hopelijk heeft iemand voor ons een oplossing hiervoor!

Alvast enorm bedankt voor de moeite,

 

Benji barends

 

[titel ververst - mod]

 

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/74887-mkb-clickservice/
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Misschien dat jullie er dan eens 30 dagen van kunnen maken?

Of maak die dienst per maand - of desnoods per kwartaal - opzegbaar. Als het inderdaad om een "transparante en uiterst kwalitatieve dienstverlening" gaat, zal toch niemand van die opzegmogelijkheid gebruik willen maken ...

Ik begrijp het punt dat gemaakt wordt om de opzegtermijn te verlengen tot 30 dagen of om de dienst per kwartaal opzegbaar te maken. Het is gebruikelijk dat bij het afnemen van diensten een ondernemer een langer durende overeenkomst aangaat met de dienstverlener. Dit is niet alleen bij ons het geval, maar bij meerdere dienstverleners. Aangezien wij geen instapkosten rekenen, investeren wij in de beginperiode veel in onze klanten. Het is simpelweg dan niet haalbaar om bijvoorbeeld een overeenkomst maandelijks opzegbaar te maken. In de beginperiode krijgt de klant een aantal diensten en producten geleverd, bijvoorbeeld een tabletcomputer, landingspagina’s, een professionele copywriting en een AdWords campagne. Aangezien deze producten en diensten vele malen kostbaarder zijn dan wat de klant de eerste periode betaalt, kunnen wij pas na verloop van tijd uit de kosten raken.

 

Daarnaast worden ondernemers vooraf goed geïnformeerd over de duur van de overeenkomst en het beleid over tussentijdse opzeggen van de overeenkomst. De klant heeft de mogelijkheid om ieder moment op te zeggen, waarbij zij een relatief kleine opzegvergoeding dienen te betalen die enkel bestaat uit het nog niet afgeschreven deel van de investering.

 

Ik hoop dat duidelijk is geworden waarom onze overeenkomsten niet per direct opzegbaar zijn of wij geen opzegtermijn van 30 dagen kunnen hanteren.

 

MKB ClickService Webcare

  • 0

Het Hof[/b] en geen enkele Rechtbank heeft echter ooit geoordeeld dat ons product “kostbaar en nutteloos” zou zijn.

Ownee?:

 

De overeenkomst had een duur van 48 maanden, was niet tussentijds opzegbaar en legde op [geïntimeerde] betalingsverplichtingen tot in totaal ruim € 13.000,=. Het betreft hier dus een overeenkomst die voor een eigenaar van een kleine patisserie allerminst doorsnee is en, naar aannemelijk is, voor hem een substantiële financiële belasting zou (kunnen) vormen.
= kostbaar

 

BeUp heeft voorts onvoldoende betwist dat de patisserie een kleine, vooral lokale klantenkring heeft.
= nutteloos

 

De samenvatting van Spier is volgens mij behoorlijk accuraat...

That awkward moment when your sarcasm is so advanced people actually think you're stupid

  • 0

De klant heeft de mogelijkheid om ieder moment op te zeggen, waarbij zij een relatief kleine opzegvergoeding dienen te betalen die enkel bestaat uit het nog niet afgeschreven deel van de investering.

Ah top, en hoe hoog is die 'investering' die jullie doen?

 

 

That awkward moment when your sarcasm is so advanced people actually think you're stupid

  • 0
Mij valt het valt op dat we inmiddels op pagina 51 zijn met dit topic over jullie bedrijf. Dat moet zo'n beetje een record zijn.

Dat komt vooral door olifanten waar zogenaamd niet over gesproken mocht worden, maar wel in hoge mate dit ervaringentopic vervuilen en vertroebelen.

 

  • 0
In de beginperiode krijgt de klant een aantal diensten en producten geleverd, bijvoorbeeld een tabletcomputer, landingspagina’s, een professionele copywriting en een AdWords campagne.

In mijn ervaring kunnen deze werkzaamheden en leveringen à la minute gestaakt of beëindigd (geretourneerd) worden zonder dat er sprake is van investeringen of kosten die in verhouding staan tot afkoopbedragen.

 

Groet,

 

Highio

 

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

  • 0
In de beginperiode krijgt de klant een aantal diensten en producten geleverd, bijvoorbeeld een tabletcomputer, landingspagina’s, een professionele copywriting en een AdWords campagne. Aangezien deze producten en diensten vele malen kostbaarder zijn dan wat de klant de eerste periode betaalt, kunnen wij pas na verloop van tijd uit de kosten raken.
Het moet toch mogelijk zijn daar een paar bundels van te maken, met of zonder tablet, uitgesmeerde betaling over twee of vier jaar, waardoor de klant een keuze krijgt. Het moet mogelijk zijn om met een content management system te werken en een aanpasbaar Adword Vocabulary waardoor de klant onderweg kan bijstellen.

 

Misschien dat de conversie afneemt als de verhulling verdwijnt, maar wat meer keuze in een reële context komt die conversie waarschijnlijk weer ten goede. Zou zelfs in een self-service model opgezet kunnen worden, wat weer kosten scheelt. Of deels subscription- en deels performance-based! Past ook beter in de Publicis-visie.

 

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

  • 0

Ik hoop dat duidelijk is geworden waarom onze overeenkomsten niet per direct opzegbaar zijn of wij geen opzegtermijn van 30 dagen kunnen hanteren.

We hoeven het ook niet meteen over 30 dagen te hebben. Maar waarom - zeker als die overeenkomsten regelmatig op vrijdag worden getekend - niet iets meer dan 3 dagen?

  • 0

Voor jullie werk, namelijk het installeren van het gratis CMS Frog en het voorzien van een dertien in een dozijn uiterlijk kan een MBO stagiair nooit meer dan 2 uur kwijt zijn, laat staan als jullie daar opgeleide mensen voor zouden hebben zitten.

 

De adwords campagnes kosten met een gemiddeld maandbudget van een schamele paar tientjes aan clicks slechts een minuut of 5 om op te zetten; veel meer dan twee advertenties a 60 letters per advertentie kunnen er voor dat budget eenvoudigweg niet aangemaakt worden.

 

Jullie noemen jezelf transparant. Waarom dan niet transparant op jullie site vermelden dat jullie uurtarief blijkbaar rond de 500 tot 1000 euro ligt ..?

  • 0
Het is gebruikelijk dat bij het afnemen van diensten een ondernemer een langer durende overeenkomst aangaat met de dienstverlener.

Nee hoor, dat is helemaal niet gebruikelijk. In de gevallen waar het niet per maand opzegbaar is spreken we hooguit over een contract van een jaar - niet 4 jaar.

 

Aangezien deze producten en diensten vele malen kostbaarder zijn dan wat de klant de eerste periode betaalt, kunnen wij pas na verloop van tijd uit de kosten raken.

Duurder, okay. Maar geen duizenden euro's, en dat is wel wat mensen mogen betalen om hun contract af te kopen. En dat het een relatief kleine opzegvergoeding is komt alleen maar omdat de totaalprijs zo absurd hoog is.

 

 

  • 0

In een van de uitspraken las ik dat MBK clikservice of een van haar voorgangers een accountantsverklaring had dat de kostprijs iets minder dan 60% was van de totale som en er ongeveer 10% winst gemaakt werd. Op zich is dat ook nog best te begrijpen.

Als je torenhoge vaste kosten hebt en ook nog winst wil maken moet je hoge prijzen rekenen en de variabele kosten (de dienstverlening zelf) zo gering mogelijk.

 

Op zich vind ik het nogal knap dat ze mensen blijven vinden die senang zijn met een bedrijf dat kleine ondernemers of zelfs de kinderen van overleden klanten tot en met de hoge raad achtervolgen. Die dan niet heel zwaar moeten betalen voor geleverde diensten maar voor het verkoopapparaat, de overhead en huisvesting en de juridische kosten. Kennelijk moeten de rechtszaken een afschrikkende werking hebben op ontevreden klanten. Dat het ook negatieve publiciteit oplevert neemt men dan maar voor lief.

 

EDIT: Heb het stuk over de medewerkers er weer uitgehaald omdat Internet een nogal lang geheugen heeft. Iedereen kan even op de site van MKB clickservice zelf kijken onder "wie zijn wij". Verzoek aan TwaBla of een van de moderators om de quote over de betreffende medewerker/zelfstandige weg te halen.

 

 

  • 0
Het maken van de websites lijkt uitbesteed (via Google kun je snel resultaten vinden).
Op het forum van Testaankoop (België).
Ik ben een Freelance webdesigner en developer uit Suriname En ben voornamelijk bezig met Wordpress gerelateerde websites Ik had ook in het verleden een heleboel websites voor Proximedia gemaakt En dat was voor ze naar Tunesië opstapte! omdat het "veeeeel goedkoper" en sneller websites maakte die niet volgens w3c standaard zijn. en ook nog met verouwerde technologie van 10 jaar geleden. ;D Laatste wijziging op 12/04/2011 0:28 Aangepast op: 12/04/2011 0:28:00 [Dit bericht kan niet meer worden aangepast.] Aangemaakt op: 11/04/2011 17:11:00 door: r3dknight
Poster r3dknight is bekend.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

  • 0

Jammer dat er niets met mijn verzoek is gebeurd. Ik onderschrijf het nut van aandacht op diverse fora voor de werkwijze van MKB clickservice maar wil zeker niet verantwoordelijk worden voor het aan de schandpaal nagelen van een medewerker die wellicht met de beste bedoelingen aan het werk is en op zich niets met die werkwijze van doen heeft. Daar wordt ik zelfs na het aanpassen van een post nu wel toe gedwongen.

 

Tijd voor een al da niet tijdelijke forumstop en welgemeende excuses naar de betreffende medewerker. Dat is het nadeel van deelnemen aan een forum waar je een post kan aanpassen maar anderen die aanpassing kunnen blokkeren met een quote en niets doen met een verzoek tot aanpassing. Voel me niet echt serieus genomen.

 

 

  • 0

Jammer dat er niets met mijn verzoek is gebeurd.

Dat lees ik nu pas. Jij illustreert je observatie dat het werk wordt uitbesteed met een link naar een freelancer. Ik herinner een iets ouder bericht waarin iemand die vroeger websites maakt voor Proximedia iets vergelijkbaars vertelde.

 

Tijd voor een al dan niet tijdelijke forumstop en welgemeende excuses naar de betreffende medewerker. Dat is het nadeel van deelnemen aan een forum waar je een post kan aanpassen maar anderen die aanpassing kunnen blokkeren met een quote en niets doen met een verzoek tot aanpassing. Voel me niet echt serieus genomen.
Niemand blokkeert iets. Jij krijgt spijt van een link die je geplaatst hebt en nou wil je dat quotes worden aangepast. Dat mag van mij best, maar dat zal een mod moeten doen.

 

Het is overigens geen nadeel van het forum, maar een nadeel van al te snel posten. De observatie dat het ontwerp van websites wordt uitbesteed blijft interessant. De link naar iemand die zulk werk uitvoert is minder relevant. Is het een schandpaal? Hangt ervan af hoe je het werk waardeert.

 

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

  • 0

Nee hoor, dat is helemaal niet gebruikelijk. In de gevallen waar het niet per maand opzegbaar is spreken we hooguit over een contract van een jaar - niet 4 jaar.

Hier wil ik graag een kanttekening bij maken. Wij bieden overeenkomsten aan van 2 jaar en niet van 4 jaar. Het klopt dat in het verleden onder de naam van BeUp overeenkomsten zijn aangeboden van 4 jaar. Met Mkb Clickservice hebben wij het over een andere boeg gegooid en bieden sindsdien overeenkomsten aan van 2 jaar.

 

Wij hebben gekozen voor overeenkomsten van 2 jaar, aangezien wij geen instapkosten berekenen. Bij een kortere looptijd zouden wij hoge instapkosten moeten berekenen. Wij kiezen liever voor geen instapkosten, maar een langere samenwerking.

 

We hoeven het ook niet meteen over 30 dagen te hebben. Maar waarom - zeker als die overeenkomsten regelmatig op vrijdag worden getekend - niet iets meer dan 3 dagen?

“De kennisgeving door de Abonnee dient te gebeuren d.m.v. een aangetekende brief waarbij de postdatum van de brief bepalend is.” Hierin staat duidelijk vernoemd tot wanneer en hoe een abonnee kan opzeggen. Dit betekend dus ook dat als er vertegenwoordigers op vrijdag 18:00 langs komen er tot en met maandag een aangetekende brief verstuurd kan worden.

Zoals aangegeven is de postdatum geldend. Hierdoor is de dag van het bezoek van een vertegenwoordiger dus eigenlijk niet relevant.

 

Wij hebben een keuze gemaakt om een afkoelperiode van drie dagen te hanteren. Wij gaan ervan uit dat dit lang genoeg is om een weloverwogen beslissing te nemen. Een langere afkoelperiode zal ook een latere start van de dienstverlening betekenen. Daarnaast zal de periode nooit lang genoeg zijn voor een ondernemer die koopspijt heeft.

 

 

MKB ClickService Webcare

  • 0

Wij hebben een keuze gemaakt om een afkoelperiode van drie dagen te hanteren. Wij gaan ervan uit dat dit lang genoeg is om een weloverwogen beslissing te nemen. Een langere afkoelperiode zal ook een latere start van de dienstverlening betekenen. Daarnaast zal de periode nooit lang genoeg zijn voor een ondernemer die koopspijt heeft.

 

Als ik zo vrij mag zijn om dit te vertalen: hier staat dus eigenlijk dat jullie een agressieve verkoopmethode hanteren. Anders gebruik je geen termen als afkoelperiode en koopspijt. Is het geen idee dat jullie overstappen op een minder agressief aquisitiemodel? Dan kun je de bedenktijd oprekken naar een langere periode. En zeg nou zelf, bedenktijd klinkt toch een stuk vriendelijker?

 

 

  • 0

Nee hoor, dat is helemaal niet gebruikelijk. In de gevallen waar het niet per maand opzegbaar is spreken we hooguit over een contract van een jaar - niet 4 jaar.

Hier wil ik graag een kanttekening bij maken. Wij bieden overeenkomsten aan van 2 jaar en niet van 4 jaar. Het klopt dat in het verleden onder de naam van BeUp overeenkomsten zijn aangeboden van 4 jaar. Met Mkb Clickservice hebben wij het over een andere boeg gegooid en bieden sindsdien overeenkomsten aan van 2 jaar.

 

Wij hebben gekozen voor overeenkomsten van 2 jaar, aangezien wij geen instapkosten berekenen. Bij een kortere looptijd zouden wij hoge instapkosten moeten berekenen. Wij kiezen liever voor geen instapkosten, maar een langere samenwerking.

 

We hoeven het ook niet meteen over 30 dagen te hebben. Maar waarom - zeker als die overeenkomsten regelmatig op vrijdag worden getekend - niet iets meer dan 3 dagen?

“De kennisgeving door de Abonnee dient te gebeuren d.m.v. een aangetekende brief waarbij de postdatum van de brief bepalend is.” Hierin staat duidelijk vernoemd tot wanneer en hoe een abonnee kan opzeggen. Dit betekend dus ook dat als er vertegenwoordigers op vrijdag 18:00 langs komen er tot en met maandag een aangetekende brief verstuurd kan worden.

Zoals aangegeven is de postdatum geldend. Hierdoor is de dag van het bezoek van een vertegenwoordiger dus eigenlijk niet relevant.

 

Wij hebben een keuze gemaakt om een afkoelperiode van drie dagen te hanteren. Wij gaan ervan uit dat dit lang genoeg is om een weloverwogen beslissing te nemen. Een langere afkoelperiode zal ook een latere start van de dienstverlening betekenen. Daarnaast zal de periode nooit lang genoeg zijn voor een ondernemer die koopspijt heeft.

 

 

 

De reden waarom jullie bedrijf als oplichters wordt bestempeld zijn niet de contracten of de afkoelperiode.

 

Waar het om gaat is dat die hele toko van jullie zware wanprestaties levert!

Zeg maar totale onzin, websites uit jaar 2000 en SEO wat niet eens benaderd wat een kleuter in 10min ook voor elkaar krijgt.

 

Daarom voelen de mensen zich opgelicht en doordat jullie met deze methode doorgaan zijn jullie ook gewoon oplichters. Willens en wetens een wanprestatie leveren die inhoudelijk geen enkele toegevoegde waarde levert of op zijn minste aan welke verwachting dan ook voldoet die bij de acquisitie wordt gewerkt.

 

De huigelaarachtige selectieve reacties hier op het forum daar kijkt 90% doorheen.

 

Jammer dat nog steeds jullie business model niet ZWAAR strafbaar gemaakt is want jullie laten een spoor van ellende en tranen achter waarvan de online reacties die je hier of elders leest nog maar het topje van de ijsberg vertegenwoordigen.

 

 

  • 0

Wij hebben een keuze gemaakt om een afkoelperiode van drie dagen te hanteren. Wij gaan ervan uit dat dit lang genoeg is om een weloverwogen beslissing te nemen. Een langere afkoelperiode zal ook een latere start van de dienstverlening betekenen. Daarnaast zal de periode nooit lang genoeg zijn voor een ondernemer die koopspijt heeft.

 

Hier heeft een ondernemer na 5 dagen "koopspijt". Pech dus?

 

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

  • 0

In het consumentenrecht is de bedenktijd voor aankopen buiten een winkelruimte behoorlijk opgerekt, juist om dit soort overvaltactieken in te perken.

 

Heeft de ondernemer u niks verteld over de bedenktijd? Vertelde de ondernemer niet duidelijk hoe u van de overeenkomst af kunt? Of gaf hij u geen formulier? Dan hebt u een langere bedenktijd. De bedenktijd wordt dan verlengd met maximaal twaalf maanden. Let op: krijgt u alsnog later alle informatie? Dan hebt u weer opnieuw een bedenktijd van veertien dagen.

Zijn de mogelijkheden van kleine zelfstandigen om zich te beroepen op het consumentenrecht in dit soort zaken geheel uitgeput?

 

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

  • 0

 

Zoals aangegeven is de postdatum geldend. Hierdoor is de dag van het bezoek van een vertegenwoordiger dus eigenlijk niet relevant.

 

Wij hebben een keuze gemaakt om een afkoelperiode van drie dagen te hanteren. Wij gaan ervan uit dat dit lang genoeg is om een weloverwogen beslissing te nemen.

 

Mwah, op papier lijkt het misschien lang genoeg, maar stel: het was op vrijdagmiddag.

Contract getekend. Nu nog even wat doen voor het weekend is.

Zaterdag: boodschappen doen, kinderen naar de voetbal/hockey/zwemles, 's avonds visite.

Zondag: even onderuit zitten, wandelen met vrouw/manlief, naar een verjaardag, dineren met oma.

Maandag: Die had al een to do lijst klaar liggen. Oh ja, shit, contract nog een doorlezen. Eigenlijk heb je daar maandagavond pas tijd voor...

 

Maw, het weekend kan psychologisch heel anders werken, omdat er hele andere verwachtingen zijn van de omgeving, die 'afleiden' van het bedrijf.

 

2 Dagen later beginnen met leveren is alleen een probleem voor jullie, nooit voor de opdrachtgever.

 

BrokxMedia - Videoproducties & -marketing

Boeiende Bedrijfsfilms, Animaties & Livestreams

 

  • 0

Ook hier weer een uiterst triest verhaal van een studente van 22 die helemaal uitgekleed wordt.

Yep, ze heeft (als bijverdienste?) een cafe gerund van eind 2005 tot eind 2006. Al binnen enkele maanden kwam de vertegenwoordiger van Proximedia langs. In februari 2006 tekende ze een overeenkomst, en die bleek voor 48 maanden a 201 euro te gelden. In november dat jaar vroeg ze om voortijdige beeindiging van het contract omdat ze haar onderneming staakte.

 

Wat er tussentijds aan incasso is gebeurd, wordt niet vermeld. Maar in de zomer van 2010 (ruim vier jaar later) is de eerste rechtszaak en wordt de ondernemer bij verstek veroordeeld. Die ging in beroep en de kantonrechter kwam tot de tegengestelde conclusie.

 

Tot dit oordeel kwam de kantonrechter, kort gezegd, door aan het bepaalde in de Colportagewet “een zekere reflexwerking” toe te kennen. De kantonrechter overwoog dat [geïntimeerde] moet worden beschouwd als een kleine zelfstandige die in de onderhavige omstandigheden een met een consument vergelijkbare positie heeft ingenomen. Omdat [geïntimeerde] een café heeft geëxploiteerd en de diensten van Proximedia gelegen zijn op het terrein van informaticaprestaties, lagen, aldus de kantonrechter, de door Proximedia aangeboden diensten gelegen buiten de ontplooide activiteiten en de deskundigheid van [geïntimeerde]. [geïntimeerde] heeft, zo oordeelde de kantonrechter, binnen een - gelet op de omstandigheden van het geval - redelijke termijn te kennen gegeven dat zij van de overeenkomst af wilde en - zo begrijpt het hof – daarmee de overeenkomst geldig beëindigd.

Dat was echter een wat lange bocht, oordeelde het Hof in de volgende beroepszaak, want het betreft geen ondernemer die in de bedenktijd/afkoelperiode van de overeenkomst af wil. Maar een ondernemer die tien maanden na het tekenen besluit om de onderneming te staken. Daarom slaagt ook het beroep op dwaling niet.

 

Ter ondersteuning van haar beroep op dwaling heeft [geïntimeerde] aangevoerd dat Proximedia haar heeft meegedeeld dat zij een heel goede aanbieding voor haar had, dat zij een bevoorrechte positie ten opzichte van andere klanten van Proximedia zou innemen, dat zij een flinke korting zou krijgen en dat andere klanten daarvoor niet in aanmerking zouden komen. Deze aanbieding zou slechts voor een zeer beperkte periode gelden en [geïntimeerde] moest dezelfde dag nog tekenen, anders zou de aanbieding vervallen. Achteraf is [geïntimeerde] gebleken dat zij ten opzichte van andere klanten van Proximedia in het geheel geen bevoorrechte positie heeft gehad en dat, anders dan Proximedia haar had voorgespiegeld, geen sprake was van een aanbieding die op korte termijn verviel. [geïntimeerde] stelt dat zij bij een juiste voorstelling van zaken de overeenkomst niet zou zijn aangegaan. Eveneens legt [geïntimeerde] aan haar beroep op dwaling ten grondslag dat Proximedia, in strijd met haar mededelingsplicht, haar niet erop heeft geattendeerd dat zij, bij ondertekening van de overeenkomst, vast zou zitten aan een langdurig contract.

Tja, domme pech. Had ze dat contract maar niet moeten tekenen. Tien jaar na dato (de uitspraak dateert van begin 2015 en is eind dat jaar geopenbaard) mag ze vijfduizend euro betalen voor een moment van onachtzaamheid en bijna hetzelfde bedrag aan kosten. En de ironie: haar website heeft nooit bestaan.

 

Toch is er alle aanleiding om voor een reflexwerking te pleiten. Die werking geeft (kleine) ondernemers namelijk recht op veertien dagen bedenktijd bij dit soort verkopers. En als de verkoper daar niet op wijst, wordt het een jaar. Dat is om dubieuze praktijken van zakkenvullers tegen te gaan.

 

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

  • 0
Pech? Nee, maar wel zelf verantwoordelijk.

Precies, en daar maken jullie misbruik van. Een fatsoenlijk bedrijf dat een goede service levert kan best een weekje bedenktijd (ipv afkoelingsperiode) gunnen. Gewoon een kwestie van nog niks doen, en pas na een week die tablet opsturen en met de website beginnen.

 

Dat jullie dat na al die tijd nog steeds niet doen geeft overduidelijk aan dat die korte periode met opzet zo gekozen is, en dat vind ik heel beleefd gezegd absoluut abject en infaam.

 

  • 0

Gewoon overduidelijk melden dat alles opgenomen wordt, heb ik ook gedaan.

Ik heb de dame laten zoeken naar de camera's, die zag ze niet.

Maar het had tot gevolg dat ik getracht heb haar huis een verbouwing aan te smeren.

Hetgeen ze overigens niet zo erg kon waarderen.

 

Daar ik verder haast had, bleef er weinig over.

Ik kreeg niks te tekenen. ;D

Hoe doen vrouwen op TV dat toch? Wakker worden met prachtig glanzend haar en mooi gestifte lippen..... Wanneer ik wakker word heb ik een coupe 'Leeg geroofd vogelnest' en een incidenteel straaltje kwijl..

  • 0

Haha.. das wel een mooie, al vrees ik dat ze het binnen die tijd wel even onder de kopieermachine weten te leggen.

 

Maar zonder gekheid: Dat je opstartkosten maakt is op zich begrijpelijk. Mij maak je alleen niet wijs dat die duizenden euro's zijn in de eerste week. Als iemand er na een week vanaf wil kun je altijd nog overwegen om gewoon het gedane werk te factureren en de rest van de overeenkomst te ontbinden.

 

Vrijwel iedere leverancier zal zoiets accepteren als de klant er een goede reden voor heeft.

  • 0

Maar zonder gekheid: Dat je opstartkosten maakt is op zich begrijpelijk. Mij maak je alleen niet wijs dat die duizenden euro's zijn in de eerste week. Als iemand er na een week vanaf wil kun je altijd nog overwegen om gewoon het gedane werk te factureren en de rest van de overeenkomst te ontbinden.

 

Vrijwel iedere leverancier zal zoiets accepteren als de klant er een goede reden voor heeft.

Inderdaad de kosten in de beginfase zijn geen duizenden euro’s en dit vragen wij dus ook echt niet aan onze klanten. Zeker in de eerste maand zij wij coulant met de vergoeding die de klant moet betalen. Bij een opzegging in de eerste maand willen wij graag de klant uitnodigen voor een redelijk gesprek. Wij hopen altijd dat er een goede oplossing gevonden kan worden waar ook de klant zich goed bij voelt.

 

 

MKB ClickService Webcare

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wie is er online?
    4 leden, 84 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.