Het volgende: Een non-profit organisatie gaat onze producten afnemen voor haar klanten/gebruikers. Deze wordt echter door de klanten van de non-profit organisatie zelf besteld en afgerekend in de online omgeving (nul euro). Dus klant bezoekt op eigen initiatief onze shop, voegt artikel toe aan mand, vult eigen NAW in, en rekent dmv een code nul euro af.
Eens per periode (zeg maand) zullen wij factureren wat er uitgeleverd is.
Vooruit lopend op de zaken vroeg ik mij af, hoe ik ''moet bewijzen'' aan wie we hebben geleverd. Stel in januari hebben we 100st verkocht. Wij filteren die 100 adressen en sturen de organisatie een nota met 100x 10Euro. Ik ga er vanuit dat hun dan wel willen weten welke 100 klanten die artikelen gekocht hebben. Als is het alleen al om vanuit ons pro actief te bewijzen welke klanten van de organisatie gebruik hebben gemaakt van de actie.
De vraag is: Kan ik uit ons crm systeem een export draaien, en dat als bijlage aanleveren? Of moet/kan ik delen weglaten? Bijvoorbeeld alleen postcode huisnummer zichtbaar houden, rest onherkenbaar. Feitelijk is alle data bekend bij de organisatie. Het zijn immers hun vaste klanten.
Wat mag wel, en wat niet? Het gaat ons er alleen om aan te tonen waar die aantal op de factuur op slaat.
P.S. Wij zelf zullen die gegevens verder niet vermarkten of gebruiken anders dan order gerelateerde zaken.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Yen_Kee
Yen_Kee
Dag Forumleden,
Het volgende: Een non-profit organisatie gaat onze producten afnemen voor haar klanten/gebruikers. Deze wordt echter door de klanten van de non-profit organisatie zelf besteld en afgerekend in de online omgeving (nul euro). Dus klant bezoekt op eigen initiatief onze shop, voegt artikel toe aan mand, vult eigen NAW in, en rekent dmv een code nul euro af.
Eens per periode (zeg maand) zullen wij factureren wat er uitgeleverd is.
Vooruit lopend op de zaken vroeg ik mij af, hoe ik ''moet bewijzen'' aan wie we hebben geleverd. Stel in januari hebben we 100st verkocht. Wij filteren die 100 adressen en sturen de organisatie een nota met 100x 10Euro. Ik ga er vanuit dat hun dan wel willen weten welke 100 klanten die artikelen gekocht hebben. Als is het alleen al om vanuit ons pro actief te bewijzen welke klanten van de organisatie gebruik hebben gemaakt van de actie.
De vraag is: Kan ik uit ons crm systeem een export draaien, en dat als bijlage aanleveren? Of moet/kan ik delen weglaten? Bijvoorbeeld alleen postcode huisnummer zichtbaar houden, rest onherkenbaar. Feitelijk is alle data bekend bij de organisatie. Het zijn immers hun vaste klanten.
Wat mag wel, en wat niet? Het gaat ons er alleen om aan te tonen waar die aantal op de factuur op slaat.
P.S. Wij zelf zullen die gegevens verder niet vermarkten of gebruiken anders dan order gerelateerde zaken.
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/75255-mag-je-geanonimiseerde-persoonsgegevens-delen/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
19 antwoorden op deze vraag