• 0

Ontvang maar geen factuur van garage na reparatie

Goedendag,

Bus laten maken bij de garage, opgehaald en meteen met de pin betaald en toen opeens  "ach mijn printer is kapot" dus de factuur nog niet meegekregen.

Inmiddels 2 maanden verder na enkele keren zeuren om de factuur alsnog te sturen ben ik er een beetje klaar mee hier nog energie in te steken. Het schijnt dat dit bedrijf dit bij meerdere klanten op deze manier doet. 

 

Wat is er mogelijk, zelf de kosten maar opgeven dmv bankafschrift/pinbonnetje (ook btw) en een notitie maken dat dit bedrijf nalaat de factuur in orde te maken met als bewijs de mails en apps met de verzoeken waarop geen reactie is gekomen? Ik kan die man moeilijk aan de haren trekken om iets te laten uitvoeren, geen eens tijd voor dit gedoe. 

IJstraktatie, het lekkerste ijs op locatie!   https://www.ijstraktatie.nl/

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

Een factuur is niet verplicht om de kosten te verantwoorden.

alleen terugvragen van BTW gaat dan niet want daarvoor het je wel een BTW factuur nodig.

Voor de inkomstenbelasting (of vennootschapsbelasting) is het voldoende om aannemelijk te maken dat de kosten zakelijk zijn.

mails kiunnen dan ook nog ondersteunend "bewijs" zijn.

 

 

 

Link naar reactie
  • 2
13 uur geleden, Derek-Jan zei:

Is 'reversed billing' in deze nog een optie?  (denkt maar eens hardop....)

Voorwaarde is dat leverancier en afnemer vooraf met elkaar zijn overeengekomen dat zij op deze manier factureren.
 

zie: Bijzondere facturen

https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/zakelijk/btw/btw_aftrekken/welke_btw_is_aftrekbaar/bijzondere_situaties/bijzondere_facturen

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor de tips.

Ik ga nog wel een keer langs en vraag dan wel een handmatige bon als de printer nog steeds niet werkt met mijn gegevens er al vast op.

Het is een van de weinige garages waar je nog wel even tussendoor kan komen als hartje zomer mijn bestelbus gemaakt moet worden, wat altijd eens kan gebeuren. Bij de merk garage mag je over 3 weken terug komen, dat kan ik mij niet veroorloven bij pech. 

IJstraktatie, het lekkerste ijs op locatie!   https://www.ijstraktatie.nl/

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 149 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.