• 0

Internet marketing voor hypotheken! Hoe?

Hallo nieuwe forumleden,

 

Allereerst mijn complimenten, het is een genot om hier te grasduinen. Toch heb ik niet alles kunnen vinden.

 

Eerst even een korte situatieschets: Ik wil een bedrijf gaan oprichten wat in hetzelfde marktdsegment opereert als De hypotheker, Hypotheek Visie, enz. Echter ik wil geen fysiek verkoopkantoor openen, alleen een virtueel.

 

Daarom wil ik mij voornamelijk gaan richten op internetmarketing en SEO.

 

Wat zijn hiervoor ludieke ideeen. Ik kom eigenlijk niet verder dan SEO, adwords, doorlinken, enz.

 

Heeft iemand enig idee aan welke bedragen ik moet denken bij het inzetten van SEO-bedrijf?

 

Voordat ik het vergeet te vermelden: het budget is maar beperkt, tijd heb ik daarintegen meer.

 

Alvast bedankt.

 

[titel verduidelijkt - mod]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

24 antwoorden op deze vraag

  • 0

Waarom wil je je alleen richten op online media? Bedrijven als bol.com bestaan ook virtueel, maar die gebruiken zowel online als offline.

 

Tip: definieer eerst je eindgebruiker, baken je markt af. En bepaal dan pas je marketingmiddelen. En kijken verder dan internet alleen.

 

Trouwens, je vraagt om "ludieke" middelen. Hoezo ludiek? Wil jje zo overkomen?

Download: Capture. Deliver. Excel. to learn about the principles, strategies and processes of business writing.

Link naar reactie
  • 0

Waarom wil je je alleen richten op online media? Bedrijven als bol.com bestaan ook virtueel, maar die gebruiken zowel online als offline.

 

Tip: definieer eerst je eindgebruiker, baken je markt af. En bepaal dan pas je marketingmiddelen. En kijken verder dan internet alleen.

 

Trouwens, je vraagt om "ludieke" middelen. Hoezo ludiek? Wil jje zo overkomen?

 

Eindgebruiker is zeer breed: Personen tussen de 21 en 55 jaar die op het punt staan een huis te kopen of een hypotheek willen oversluiten. Alle communicatie verloopt via het internet en e-mail (offerte). Daarom wil ik mij ook richten op het internet met mijn marketing. Het heeft ook te maken met het beperkte budget.

 

Ludiek = opvallend = aandacht

Link naar reactie
  • 0

Beste Klokse,

 

Ik vraag me af in hoeverre je bekend bent met het afsluiten van een hypotheek voor een huis, dat zijn nou niet echt dingen die je op internet uitzoekt. Daar komt bij dat er een aantal zaken geregeld moeten worden zoals werkgeversverklaring en dergelijke. Stuur jij dat soort zaken ook zomaar door naar een internetbedrijf ?

 

Een goede adviseur houd rekening met de prive situatie van zijn klanten, en zoveel klanten zoveel verschillen, lijkt mij moeilijk om zoiets in software weg te stoppen.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Zorg in ieder geval dat je communicatiemiddelen op elkaar zijn afgestemd.

 

Zoek enkele (online)marketingplannen en ga er eens voor zitten om een eigen te schrijven. Zo kom je tevens tot een grondige analyse van je totale doelgroep en kan je deze (evt. per doelgroep) effectief bereiken.

Aantrekklijke, doelgerichte en gebruiksvriendelijke websites.

 

www.lemuel.nl

Link naar reactie
  • 0

Retour geven van de afsluitprovisie. Dat noem ik vrij uniek.

 

Zo uniek is dit niet. Het professioneel intermediair is op de hoogte van de marktontwikkelingen en springt daar al aardig op in. Vaak wordt er gezegd dat bijvoorbeeld het online afsluiten van verzekeringen goedkoper is dan dit te doen via het intermediaire distributiekanaal. Niets is minder waar. Het intermediair heeft uitstekende mogelijkheden om hierin mee te gaan.

 

Naar mijn mening is internet een prima informatiebron maar het uiteindelijk sluiten van de hypotheek komt in verhouding nog niet veel voor. (ik meen dat dit recentelijk nog is onderzocht, zie AM) De adviesgevoeligheid bij hypotheken is groot en steeds meer wordt de hypotheek vanuit de financiële planningsgedachte benaderd wat zeker toe te juichen valt.

De hypotheker is hier ook al op ingesprongen met hun financiële coach en anderen ketens zijn hier ook mee bezig.

 

Daarnaast brengt de Wfd nogal wat verplichtingen met zich mee en waar ik vooral nieuwsgierig naar ben is het gegeven hoe je als internetbedrijf vorm geeft aan de zorgplicht en beheeraktiviteiten gedurende de loooptijd van de hypotheek.

 

Aangezien je budget beperkt is zul je erg creatief moeten zijn.

 

Veel succes!

www.camelot-legal.nl

Link naar reactie
  • 0

Hallo Klökske,

 

Even kritisch: het retour geven van afsluitprovisie is niet zo uniek. Er zijn al diverse partijen in de markt die dit doen: Independer, VEH en ook diverse Financieel Planners die op uurtarief werken.

 

Maar: al deze partijen werken wel met persoonlijk advies en als ik het goed begrijp wil jij alles via internet doen. Wel advies maar op afstand.

 

In tegenstelling tot Technico denk ik wel dat er een markt voor is. Een hypotheek is niet per definitie ingewikkeld maar je moet je doelgroep wel heel strak afbakenen. Want of jij het ingewikkeld vindt of niet, 95% van de nederlandse percipieert het wel als zodanig. En waar vind je die paar procent die jij zoekt?

 

Geen mensen van 21 zoals je aangeeft: staan wel open voor internet maar hebben nog nooit een hypotheek gesloten en vinden het dus ingewikkeld. Geen mensen van 55 hebben vaak al meerdere hypotheken gesloten maar blijken geen heavy internet users. Dus ergens er tussen in. Mensen die hun 2e of 3e huis kopen, vaak hoger opgeleid zijn en behoefte hebben aan een vrij basic hypotheek. Geen ingewikkelde constructies, veel aflosvrij, evt klein beetje aflossing en evt overlijdensdekking en vooral geen bijproducten

 

Deze doelgroep ziet hypotheken echter wel als een serieus product, dus als ik jou was zou ik geen ludieke acties zoeken. Want daar heeft TechNico wel gelijk in het gaat wel om vertrouwen. Zelf zit ik er altijd vrij eenvoudig in: als ik ergens geld onderbreng moet het een betrouwbare tent zijn en als ik geld leen maakt het mijn niet uit: zij moeten het terug zien te krijgen!. Veel consumenten denken echer niet zo: zij lenen toch graag bij iemand die zij kennen en vertrouwen.

Als bedrijf zijnde zou ik dan ook met name 2 dingen uit willen stralen als ik jou was:

 

1: vertrouwen

2: het is eenvoudig zelf te regelen.

 

Hier gaan veel internetaanbieders denk ik vaak de fout in. Vaak wordt gedacht: het is via internet dus het gaat om de rente en kosten (bij ons betaalt u geen afsluitkosten). M.i. is dit een denkfout. Het gaat om gemak en vertrouwen. De prijs moet in orde zijn maar hier kun je waarschijnlijk gebruik maken van dezelfde middelen als alle andere hypotheekverkopers van Nederland. Waarschijnlijk zul je via internet iets goedkoper kunnen adviseren dan persoonlijk advies maar laten we eerlijk zijn: het deze extra kosten meefinancieren kost maar een paar euro per maand. Dit zal niet de doorslag geven. De 2 bovengenoemde punten wel. Dus bouw je site rond deze thema's.

 

Daarnaast blijft het mij verbazen hoeveel echt interessante informatie er op internet te vinden is. De rentestanden wel. Die kun je op tientallen sites vinden. maar echte informatie: wat te doen, waar op te letten, ondersteuning gedurende het gehele traject (ook na passeren) valt erg tegen. Veel "informatieve" sites zijn vaak niet meer dan een digitale reclamefolder en biedenallemaal hetzelfde. Als je dus echt wat toe wilt voegen : bundel echt interessante informatie, begeleid de klant het gehele traject en maak het gemakkelijk.

 

Groet Jigsaw

 

 

Het leven is te belangrijk om het serieus te nemen.

(Oscar Wilde)

Link naar reactie
  • 0

Ha ! Dit is het deel van de conversatie waarin een adminstrator van dit subforum binnenkomt en zegt : "Leuk dat je hier bent, aardig dat je een nieuw onderwerp begint maarre....heb je eigenlijk al gekeken wat we hier eerder over gezegd hebben ?" - ik verveel waarschijnlijk oudere leden hiermee, maar het kan toch geen kwaad : check de FAQ's van dit forum, https://www.higherlevel.nl/forum/index.php?board=14;action=display;threadid=7038

en gebruik de (uitgebreide) zoekfunctie.

 

EN GIJ ZULT VINDEN.

 

Kom daarna hier nog een keer terug en dan ben ik zeer geintereseerd om je meer te vertellen van mijn eigen ervaring met online hypotheken, SEO en internet marketing.

 

Maar : kom op, even een beetje investeren.

Link naar reactie
  • 0

Typisch weer,

 

Er wordt gevraagd hoe internetmarketing het beste toe te passen en vervolgens gaat de discussie over het idee zelf.

 

Anyway, schakel NIET een bedrijf in voor "seo" nadat je website af is. Dit is dodelijk voor je website.

 

Meestal zijn dit bedrijven die via "blackhat-marketing" je website tijdig bovenin de zoekresultaten krijgen, cashen en vervolgens verdwijnt je website in de Google sandbox en vind je deze nooit meer terug. Dit is zeg maar een manier om Google te misleiden waardoor je heel kort veel wordt gevonden, even later ziet google dit en bestraft je door je website niet meer in de zoekmachines op te nemen, dit wordt ook wel cloaking genoemd. Nooit doen!

 

Je doet er wel verstandig aan om tijdens het bouwen van je website ervoor te zorgen dat je website "zoekmachine-geoptimaliseerd" is.

 

Een bedrijf inschakelen voor een Adwordscampagne is wat anders. Vraag ALTIJD naar referenties en resultaten. Iedereen kan een Adwordscampagne voor je voeren, dus iedereen kan je geld uitgeven aan te dure clicks voor ongerichte zoekwoorden. Wees hier dus erg selectief in en nogmaals, vraag altijd naar referenties.

 

Alle succes,

 

Eelco

De nieuwe Nederlandse Clickbank : www.paypro.nl

sms-marketing toepassen in jouw organisatie? www.smsdistrict.nl

e-mailmarketing toepassen? Verstuur gratis nieuwsbrieven via www.enormail.nl

eBay PowerSeller worden? www.powerseller.nl

Link naar reactie
  • 0

Tuurlijk proberen. Stater heeft de hele afhandeling klaar. Van de start serieus, en dat kan best in een vlot jasje. Kun je niet de hele hap onder de vlag van een HEMA brengen? Of beginnen met een uniek product dat veel aandacht trekt? De echtscheidingshypotheek bijvoorbeeld, of de haarhypo (naar model van Sheila's Wheels autoverzekeringen voor vrouwen...

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

om even niet op het idee in te gaan maar even inhoudelijk op de vraag van klokske te reageren:

 

wat zijn je plannen voor de internetmarketing? Wil je dit zelf gaan doen? wil je het idee zelf verzinnen of vraag je hier puur om een richting en wil je daar de juiste personen/bedrijven bij zoeken?

 

Voor het geval je richting zoekt en zelf je ideeen uit wilt werken zou ik eens een boek oppakken van Seth Godin (permission marketing is een goeie om mee te beginnen ;) ).. of bekijk deze presentatie eens van hem:

Seth Godin bij Google

 

 

Link naar reactie
  • 0

Slechts 5% vraagt online hypotheek aan

 

Als het gaat om het aanvragen van een hypotheek geeft 5% van alle Nederlanders er de voorkeur aan dit online te doen. Op internet wordt veel gezocht naar hypotheken, maar de afsluitdrempel blijft erg hoog. Consumenten hebben nog steeds de behoefte aan bevestiging door een deskundig persoon aldus Assurantie Magazine.

 

Nog een paar aardige cijfers uit het artikel. Zo blijkt dat in 2005 32.000 huishoudens via internet een afspraak maakten met De Hypotheker. Van de mensen die zich online oriënteren sluit één op de drie daadwerkelijk een hypotheek, via welk kanaal dan ook. Er wordt bij Google maandelijks 350.000 keer gezocht naar hypotheek gerelateerde zoekwoorden als ‘hypotheekrente’ en ‘hypotheekofferte’.

 

http://www.marketingfacts.nl/berichten/slechts_5_vraagt_online_hypotheek_aan/

Link naar reactie
  • 0
maar dacht dat je ook geintresseerd was in de informatie en het onderzoek wat ik heb.

 

Maar dat bood je in je eerste bericht niet aan, dus hoe kan Klökske dat nu raden?

 

Indien je ook wat te bieden hebt maakt dat het wel interessanter natuurlijk, maar dan is het wel handig te wetenw elke info je al hebt verzameld. Wellicht is het ook interessant voor andere Higherlevel.nl bezoekers, dus voel je vrij om het hier online te delen! :)

Link naar reactie
  • 0

Ik zeg dat ik met een scriptie bezig ben, dus dan lijkt het me vanzelfsprekend dat je informatie aan het verzamelen bent.

 

Uiteraard, maar niet dat je wat je al hebt hier wilt delen. Er komen hier heel veel studenten enkel wat halen en niets brengen, terwijl zij juist vaak hele interessante onderzoeken doen die veel zouden kunnen betekenen voor andere HL'ers.

 

Als je niet enkel komt halen en juist wilt delen, dan is dat juist super en heb ik (en Klökske waarschijnlijk ook) je eerste reactie gewoon gemisinterpreteerd :)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 177 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.