Mijn collega en ik zijn van plan een eigen onderneming te beginnen. We hebben een takenpakket met elkaar afgesproken.
Tot op heden hebben 1 confict gehad. Erg vervelend maar wel bijgelegd.
Als je met zijn tweeen een bedrijf moet runnen wat kun je dan afspreken over verantwoordelijkheden.
Heeft iemand misschien een verwijzing naar literatuur over dit onderwerp.
Eigenlijk heb ik er op dit moment (nog) geen goed gevoel bij. Mijn takenpakket is vele malen zwaarder dan dat van mij collega. Dat is ook niet het punt, want hij heeft daar ook niet de kennis en kunde voor. Zonder daar neerbuigend over te doen is hij meer "praktijkman". Bij onze huidige baas ligt mijn salaris dan ook 45% hoger dan dat van mij collega.
Ons businessplan is goed.
Het gehele management zal op mijn shouders neerkomen.
Ik sta nu voor het dilemma om een hoger salaris op te eisen omdat ik ook veel meer kennis inbreng (heb ondernemingsplan zelf moeten schrijven) of dat we de salarissen gelijk trekken wat mijn collega voorstelt. Daarnaast speelt de gezagsverhouding. een rol. Hoe gaat het als we een confilct hebben?
Ik zoek naar handvaten.
Graag zou ik jullie advies hebben over de twee punten.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Jacob Jan
Jacob Jan
Hallo,
Mijn collega en ik zijn van plan een eigen onderneming te beginnen. We hebben een takenpakket met elkaar afgesproken.
Tot op heden hebben 1 confict gehad. Erg vervelend maar wel bijgelegd.
Als je met zijn tweeen een bedrijf moet runnen wat kun je dan afspreken over verantwoordelijkheden.
Heeft iemand misschien een verwijzing naar literatuur over dit onderwerp.
Eigenlijk heb ik er op dit moment (nog) geen goed gevoel bij. Mijn takenpakket is vele malen zwaarder dan dat van mij collega. Dat is ook niet het punt, want hij heeft daar ook niet de kennis en kunde voor. Zonder daar neerbuigend over te doen is hij meer "praktijkman". Bij onze huidige baas ligt mijn salaris dan ook 45% hoger dan dat van mij collega.
Ons businessplan is goed.
Het gehele management zal op mijn shouders neerkomen.
Ik sta nu voor het dilemma om een hoger salaris op te eisen omdat ik ook veel meer kennis inbreng (heb ondernemingsplan zelf moeten schrijven) of dat we de salarissen gelijk trekken wat mijn collega voorstelt. Daarnaast speelt de gezagsverhouding. een rol. Hoe gaat het als we een confilct hebben?
Ik zoek naar handvaten.
Graag zou ik jullie advies hebben over de twee punten.
In afwachting van jullie reactie,
Groeten Jacob
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/8635-gezagsverhouding-met-compagnon/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
16 antwoorden op deze vraag