Erelijst

Populaire inhoud

Toont inhoud met de hoogste reputatie op 09-01-19 in alle zones

  1. dat is de wettelijke rente in natura Vandaag een goeie bak koffie gedronken en gepraat. Misschien ben ik een zacht eitje maar ga toch maar voor accepteren. De beroerde tijden waar hij nu in zit heb ikzelf 13 jaar geleden meegemaakt. In een periode dat hij zijn topjaren beleefde. Het kan verkeren. En als donderslag bij heldere hemel heb ik vandaag de mogelijkheid gekregen om in de nabije toekomst een stapje terug te kunnen doen, iets waar ik al jaren van droom. kan er nog weinig over zeggen omdat we nu een verkenningsfase ingaan.
    2 punten
  2. Ik ken echtparen die na 30 jaar gaan scheiden om geen enkele andere reden dan dat de constante ergernis aan de partner te groot is geworden om nog te verdragen. Dat - maar dan véél minder heftig - is hier ook aan de hand: het is een kwestie van "coping" Het probleem is dat je je keer op keer weer moeten opwinden over die ene of die 2 klanten. Vraag dan is: ga je dat zelf leren accepteren (coping ) of ga je er voor zorgen dat de bron van de ergernis zelf verdwijnt? Alle goede bedoelingen ten spijt: een klant die al jaren lang te laat betaalt, kan én gaat dat gedrag niet veranderen. Zélf veranderen omwille van die éne klant vind ik persoonlijk absurd. Oplossingen als "automatische incasso, pinapparaten of vooruitbetaalkorting" werken hier niet: dat zijn namelijk allemaal oplossingen die werken voor een grotere groep en een structureel probleem maar dure overkill zijn voor die éne klant, die bovendien toch z'n automatische incasso storneert of net "z'n pinpas niet bij zich heeft maar dat volgende keer goed met je maakt, beloofd hoor!" Kortom : maar 2 serieuze keuzes: zelf leren accepteren, of afscheid nemen.
    2 punten
  3. Dat een bestuursorgaan als de KvK zich als bedrijf gedraagt is inderdaad het andere probleem
    2 punten
  4. Strippenkaart (betalen vooraf) is een mooie oplossing voor kleine klanten. Kunnen ze zelf bepalen waar de prioriteit ligt.
    2 punten
  5. De Belastingdienst is waarschijnlijk aan het controleren of je bijvoorbeeld recht hebt om ondernemersfaciliteiten (startersaftrek, zelfstandigenaftrek, oudedagsreserve, etc). Zeker als je die hebt geclaimd en de bedrijfsresultaten of omzet zijn niet al te hoog, dan kunnen ze daar even extra naar willen kijken. Allereerst de tijdsdruk: het staat je natuurlijk altijd vrij om een beetje extra tijd te vragen. Heel vaak is de fiscus genegen om bijvoorbeeld een maand of 6 weken uitstel te verlenen, als je het gewoon vriendelijk vraagt. In zo'n verzoek, vraag je dan simpelweg om iets meer tijd, zonder al te veel uit te wijden. Het valt me vooral op dat je bericht letterlijk gekopiëerd lijkt van een bijna 10 jaar oud bericht op Higherlevel. @Marjan heeft op de meeste vragen daar al keurig antwoord op gegevens, die nog steeds relevant zijn. Of was dat ook vanwege de tijdsdruk? Dan naar de vragen. Allereerst zou je even snel (online) de zogenaamde "ondernemerscheck" voor 2016 kunnen invullen. Je vult de vragen dan in, zoals je dat voor dát belastingjaar zou hebben gedaan. Het is sowieso handig om deze check ieder jaar te doen. Je krijgt dan meteen op een behoorlijk aantal van de vragen die ze nu stellen antwoord (loop je ondernemersrisico, ben je zelfstandig, etc). Als je overigens geen uren bijhoudt, kun je ook niet aannemelijk maken dat je ze hebt gespendeerd. Helaas is het zo dat de bewijslast volledig bij jou ligt, als je een aftrekpost claimt die je belastingdruk verlaagt. Alle vragen hebben blijkbaar betrekking om de aangifte 2016, dus zou ik me in eerste instantie ook beperken tot 2016, tenzij het zo is dat de situatie in 2017 en 2018 van materieel belang zijn om aan te tonen dat je onderneming in de lift zat. Soms kan het zijn dat je toch als ondernemer wordt gezien in een jaar (vanwege de progressie in de toekomst), ook al zou je daar strikt gezien misschien (nog) geen recht op hebben. Ik moet eerlijk zeggen dat ik je onbegrip over de vragen op zichzelf niet helemaal begrijp. Het zijn vrij standaard vragen voor het bepalen van fiscaal ondernemerschap. Als de Belastingdienst vraagt om je werkzaamheden te omschrijven en hoeveel tijd die werkzaamheden in beslag nemen, is dat toch geen abracadabra? Een antwoord als "ik ontwerp websites voor klanten, en dat kostte me 600 uur" is toch wel te doen? Een verlies- en winstrekening en een balans zouden in feite automatisch uit je boekhoudprogramma moeten rollen. Deze heb je immers (waarschijnlijk) ook gedaan om aangifte te doen.
    1 punt
  6. De koffie wordt duur betaald. Volgens mij heeft Henk al een keuze gemaakt ... nu maar hopen dat de koffie goed blijft smaken. Ik vraag mij trouwens af ... Zullen de andere klanten nu ook koffie gaan schenken?
    1 punt
  7. We hebben diverse (actieve) leden op HigherLevel die volledig thuis zijn in de materie: HL Lid @Lucien Ridderbroek is van https://e-legal.nl/ HL Lid @UwJurist is van https://www.uwjurist.nl/incasso/ Voor beiden lijkt me dat de details van de deal (zoals anderen ook zeggen) doorslaggevend zijn. Staat er niks (goed) op papier en zijn er geen duidelijke voorwaarden aan verbonden, dan kon het wel eens lastig worden. Wellicht dat Monique en of Lucien er ook nog iets aan toe te voegen hebben?
    1 punt
Deze erelijst is ingesteld op Amsterdam/GMT+02:00
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.