Erelijst

Populaire inhoud

Toont inhoud met de hoogste reputatie op 11-05-20 in alle zones

  1. Ik denk dat dit lastig gaat zijn, maar er zijn altijd manieren, bijvoorbeeld door onderscheidende content (die dus alleen bij hen te vinden is en niet bij Youtube) of voldoende budget om mensen naar de website/app van Kees te lokken i.p.v. dat ze naar Youtube zullen gaan. Wellicht kan Kees iets meer vertellen over hoe ze bezoekers denken te gaan trekken. Onderstaande is wellicht ook wat vreemd, dit zou wat mij betreft het vertrekpunt moeten zijn, dus eerst plannen maken om te onderzoeken of het idee wel haalbaar is en als het haalbaar blijkt, pas een MVP gaan maken.
    2 punten
  2. Waar het ook een beetje aan ontbreekt is pro-actieve solidariteit. De complete economie krijgt een stevige klap maar sommige bedrijven plussen dik bv supermarkten. Ook de verzekeringsbranche (minder autoschades, vooruitbetaalde jaarpremies) zit schijnbaar lekker uit de coronawind. En internet telefoon teevee boeren (ZiggoVodafone,KPN, T-Mobile, enz) die beuren braaf hun centjes met automatische incasso. Maar ik heb nog geen Aegon topman gehoord dat je de vooruitbetaalde jaarpremie nu terug kunt ontvangen en om kunt zetten naar een automatische incasso per maand. Waardoor dat je misschien gewoon nu extra liquiditeit hebt (1 tot enkele duizenden euro's) Of de vooruitbetaalde jaarpremie van je zorgverzekering bij Zilveren Kruis die omgebouwd wordt. Niks nada, nul, nul, geen reddingsband,geen pleister, geen doekje voor het bloeden. Sterker nog het geprivatiseerde internet telefoon teevee kartel gooit er braaf een paar euro bovenop per maand. Gewoon 10 miljoen x 2 euro x 12 maanden = 240 miljoen op jaarbasis weghalen bij klanten die naar adem aan het happen zijn ... Joehoe Antoinette Hertsenberg, even wakker worden, doe eens even waar je voor betaald wordt. Misschien is dit symbolisch ook wel een aardig moment om dat kwartje van Kok terug te geven ...
    1 punt
  3. Leuk concept. Er is nog wel ruimte voor verbetering. Ik heb dit verdienmodel niet eerder voorbij zien komen en ik ben bij aardig wat platformen betrokken. Ik ben alleen bang dat het met deze insteek niet goed gaat werken. Ik begrijp dat je de lezers niet ‘kosteloos’ te veel weg wilt geven, maar met deze aanpak ga jij je hele organische bereik missen. Ik zou er daarom voor kiezen om per artikel meer tekst weg te geven. Google gaat de artikelen dan beter indexeren en dat kan gratis relevante bezoekers via Google opleveren. Je kan daar met het schrijven van de artikelen goed rekening mee houden. Je kan ook een beetje afkijken bij FD.nl. Fd.nl geeft bijvoorbeeld aan bepaalde lezers het artikel gratis weg. Wanneer die lezer het artikel vervolgens deelt, dan moet de volgende lezer daarvoor betalen. Die volgende lezer acht dat artikel eerder als interessant, omdat diegene door een bekende getipt is en is er daarom eerder toe bereid om daarvoor te betalen. Ik zou ook het aantal views per artikel tonen. Je kan dan veel gelezen artikelen een vlammetje (HOT) geven. Ook dit kan ervoor zorgen dat andere lezers die artikelen eerder zullen gaan lezen. Op SEO gebied kan het allemaal nog wel iets beter. Koppen zoals ‘login alstublieft’ staan bijvoorbeeld in een H2, terwijl je daar waarschijnlijk niet op gevonden wilt worden. Maar waarschijnlijk is de SEO / SEA strategie nog niet echt uitgewerkt. Ik mis ook nog landingspagina’s met heldere call to actions waarmee je bijvoorbeeld auteurs kan aanspreken om zich te registreren en dergelijke. Ik hoop dat je hier iets mee kunt.
    1 punt
  4. Als er een advocaat bij is betrokken, vind ik het vreemd dat de advocaat niet zelf de e-mail of brief schrijft. Treedt de advocaat nu wel of niet op namens de wederpartij? Dit blijft zo in het midden hangen. Iedereen kan wel in de cc gezet worden.
    1 punt
  5. Zoals Prinsenhof aangeeft, marketingonderzoek beperkt zich niet tot enquêtes. Je kunt ook met een emmer sop op stap en zien hoe ver je komt.
    1 punt
  6. Ik ben het totaal eens met jouw kritische vraag, vandaar ook mijn eerste vragen aan Kees: Als dit niet duidelijk is, wat ik uiteraard wel verwacht anders mag ik aannemen dat je niet tot een MVP komt, dan kun je het beste even terug naar de tekentafel...
    1 punt
  7. Al bekend met de lean startup methode? Daar wordt een idee eerst getest bij de beoogde doelgroep voordat er iets ontworpen wordt. Dit moet natuurlijk niet, maar allicht kan deze methode je wat extra houvast bieden.
    1 punt
  8. Het is me duidelijk dat je zelf vindt dat het niet heel netjes was om je te laten inspireren door de bestaande verpakking, en dat je je schuldig voelt. Maar dat wil niet zeggen dat je juridisch ook fout bent. Je mag namelijk best een heleboel, je hebt veel vrijheid in NL, en juridisch langs het randje lopen mag best (jij hebt dat dan per ongeluk gedaan, maar er zijn er genoeg die dat willens en wetens en met opzet doen). Wat je in ieder geval niet moet doen (althans in mijn opinie) is dat schuldgevoel laten doorschijnen in je antwoord naar de andere partij. Daar bereik je niets mee, en verslechter je (mogelijk, lang niet zeker) je eigen positie. Niets van verontschuldigingen, zal het nooit meer doen, alleenstaande moeder en dat soort dingen in je antwoord. Daarmee zet je jezelf, in de discussie en ook in je eigen hoofd, op achterstand.
    1 punt
  9. Klopt, ik ben inderdaad een ‘simpele’ zzp’er, streetsmart zoals je zegt en alleenstaande moeder van een tweeling onder de 1. Zoals al uitgelegd ben ik me dondersgoed bewust dat ik een fout gemaakt heb. Ik dacht inderdaad een kansje te zien om een eurootje extra te verdienen en heb me er niet genoeg in verdiept wat de precieze regelgeving hierover was. En ja uiteraard ben ik geschrokken, maar vooral van het geëiste bedrag, ook al ben ik nog altijd van mening (en inmiddels meerdere met mij) dat het geëiste bedrag belachelijk hoog is.
    1 punt
  10. RTL kon uiteraard niet achterblijven, maar richt zich niet op brance-organisaties maar bedrijven zelf: RTL biedt MKB gratis reclamezendtijd @Mikky Vrolijk: wellicht iets voor het mooie Higherlevel filmpje?
    1 punt
  11. Ja ik ben zzp’er vanuit huis, sociale huurwoning. Verder ook geen waardevolle bezittingen. Hooguit de auto met een dagwaarde van €1200 en de laptop die ik gebruik voor m’n werk. Alles is verder ‘oud’. Zelfs de spullen en meubilair van de tweeling is veelal tweedehands
    1 punt
  12. Ik zie net een "budgetspotje" op NPO 1. Als je het gewoon "leuk" vind om een keer met je bedrijf of met je hoofd op nationale tv te komen is dìt je moment. De advertentieruimte gaat er vermoedelijk uit tegen weggeefprijzen. Gewoon 50% bieden van wat ze vragen, 2x zo veel uitzendmomenten eisen en dan niet met je ogen knipperen.
    1 punt
  13. Daarom is de samenvatting van de Amerikaanse droom ook "van krantenjongen tot miljonair". Een krantenjongen moet 's ochtends vroeg zijn bed uit, zijn investering is nul euro. Jij bent nu bezig met een van de volgende stapjes op die ladder. Investering een spons, een zeem, een emmer, wasmiddel en een glimlach. Als het jou lukt om met deze investering een paar honderd euro te verdienen ga je ongetwijfeld tijdens dat autowassen tot nieuwe inzichten komen. Dus lekker stappen blijven zetten in jouw gateway. Veel plezier met ondernemen!
    1 punt
  14. Ben geen advocaat, maar... Hangt er vooral vanaf hoe jullie het eigendomsvoorbehoud hebben omschreven. Als jullie toestaan dat de distributeur de zaak mag leveren aan derden als onderdeel van de normale bedrijfsuitoefening, dan ligt het eigendom nu bij de eindklant (als hij het niet huurt of in bruikleen heeft). Die eindklant geniet ook nog eens derdenbescherming, dwz dat hij eigenaar blijft als hij niet kon weten van het eigendomsvoorbehoud. Daarnaast, heb je de gewijzigde algemene voorwaarden ter hand gesteld en van toepassing verklaard naar de distributeur? Anders is het eigendomsvoorbehoud sws niet van toepassing. Succes
    1 punt
  15. Wat mij betreft hebben we een absolute hufter van de week-winnaar: Winstmachine Booking.com, vorig jaar nog € 8 miljard cash besteed aan het inkopen van eigen aandelen voor het opkrikken van de "shareholdervalue" en - volgens eigen berichten - nog genoeg geld in kas om het tot eind 2021 uit te zingen, heeft NOW aangevraagd voor al haar 5500 werknemers in Nederland. Niet omdat het moest, maar omdat het kan. Dezelfde Booking.com van Booking houdt 715 miljoen winstbelasting in zijn zak' en ‘Booking kreeg 1,8 miljard euro belastingkorting van de fiscus’ waarmee de Nederlandse staat omgerekend al 7 jaar het salaris voor al de 5500 medewerkers heeft betaald: (bron: volkskrant) Hoe het anders kan bewijzen de Franse Luxeproducenten Chanel en Hermès: die bekendmaakten geen onnodige staatssteun aan te vragen en daarmee ook hun scbatrijke concurrenten LVMH en Kering, de grootste producenten van Luxe producten ter wereld, voor het morele blok zetten: LVMH en Kering zagen alsnog af van het aanvragen van staatssteun. (bron: FD) Disclaimer: kijk: dit is dus een oordeel.
    1 punt
Deze erelijst is ingesteld op Amsterdam/GMT+02:00
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.