Ga naar inhoud

Bert.

Legend
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Alles dat geplaatst werd door Bert.

  1. Postnl rekent 13 Euro standaard en 17,50 voor EMS. Nu verdienen ze niets extra's aan zendingen onder de 22 Euro maar ze maken ook geen extra kosten want deze zendingen worden immers totaal niet aangegeven. Straks wel, en dat zal dan vast wel met de Super Reduced Dataset gaan anders is er geen houden meer aan. Dat kost uiteraard minder dan een volledige aangifte in AGS dus al met al wordt het dus duurder. Ik heb geen inzicht in het verdienmodel van PostNL, een prijsverlaging zou niet onlogisch zijn maar de postzegels worden ook ieder jaar duurder.....en 17,50 is een voor een AGS aangifte nauwelijks kostendekkend. Doel van de exercitie zal waarschijnlijk zijn dat Ali zich gaat registreren als platform in de import One Stop Shop en de invoer BTW gaat afhandelen. Zou wel een stuk klantvriendelijker zijn.....
  2. @prinsrachidAllereerst, de douane doet geen aangiftes..... dat doen de importeurs/koeriers/postnl/douane-expediteurs. Ik begrijp niet helemaal hoe je CD's waren geadresseerd maar een groupagezending van 1 verzender naar verschillende afzenders, waarbij ieder pakketje onder de 22 Euro is mag niet bij elkaar geteld worden. Douane heeft het wel geprobeerd maar is door de Hoge Raad teruggefloten (het zogenaamde ECI arrest, ter lering en vermaak, https://uitspraken.rechtspraak.nl/inziendocument?id=ECLI:NL:HR:2010:BL7977). Dat gaat uiteraard niet op voor een container met pakketjes die allemaal aan dezelfde ontvanger zijn geadresseerd...... Als TS in een week tien verschillende pakketjes onder de 22 Euro ontvangt dan is dat tien keer vrijgesteld. Nee hoor, de vrijstelling geldt ook voor ondernemers. In jouw geval hoef je de BTW op de zendingen onder 22 Euro (mits afzonderlijk ontvangen, dus niet in één grote omdoos of container) niet aan te geven, die is immers (nog) vrijgesteld. Je kunt niet alles wat er in de wereld gebeurt bijhouden toch? Ik heb zelf Trump en de UPU niet gevolgd maar zat meer te denken aan de kosten die PostNL rekent. Aangezien er vanaf 01.07.2021 iedere cent invoer-BTW betaald moet gaan worden moet de Post de invoer gaan aangeven en de invoer-BTW (en eventueel invoerrecht) voorschieten. Op pakketjes van<22 Euro is dat BTW bedrag niet bijzonder hoog maar de post rekent per pakketje 13 Euro (de postzegels gaan alweer in prijs omhoog dus dat bedrag zal ook wel niet minder worden). Hetzelfde geldt trouwens ook voor particulieren die rechtstreeks bij Ali bestellen, tenzij Ali DDP gaat leveren.
  3. Niet helemaal mijn ding maar je werknemer zal dan toch ook te maken krijgen met de fiscale bijtelling voor prive gebruik? Je zou hem ook een eigen bijdrage kunnen vragen (wat dacht ik wel voorkomt als leaserijders bijvoorbeeld een auto uit een duurdere categorie willen rijden), die bijdrage kan dan (correct me if I'm wrong) af van de bijtelling.
  4. Hier wordt nog steeds de indruk gewekt dat een mogelijke deal invloed heeft op de het doen van in- en uitvoeraangiftes. Dat is niet het geval, de verplichting tot het doen van aangiftes, en dus in de rij aansluiten, staat los van een deal of no-deal.
  5. Het gaat dus blijkbaar om zendingen met een waarde echt onder de 22 Euro, die zijn vrijgesteld van invoer-BTW. Bij verkoop moet er uiteraard wel BTW gerekend worden. Als je een artikel 23 vergunning hebt hoef je de BTW van zendingen <22 Euro ook niet op te geven in je BTW aangifte, een vrijstelling is immers een vrijstelling. Dat doet douane niet. De grondslag voor de vrijstelling is een individueel aan de ontvanger geadresseerde zending/pakketje. Die kunnen door de douane niet bij elkaar geteld worden. Een EORI-nummer is geen soort BTW-nummer, het is een registratienummer dat alleen gebruikt wordt voor douane-aangiftes Dit is helaas vanwege Covid-19 verzet naar 1 juli. Overigens geen dag te vroeg, Het zal waarschijnlijk voor veel dropship webshops niet leuk zijn, die zullen hun verdienmodel drastisch moeten aanpassen of eindelijk eens volgens de regels gaan moeten werken. @prinsrachiden @Rik ·, ik heb me recentelijk niet meer verdiept in de (nieuwe) KOR, dat laat ik verder aan jullie deskundigheid over maar volgens mij heeft het niet-heffen van invoer-BTW daar geen invloed op.
  6. Uitzondering hierop is import van goederen van buiten de EU, dan betaal je invoer-BTW bij de douaneaangifte, niet aan de verkoper maar aan de BD. Maar ook daar is ook weer een uitzondering mogelijk, verlegging van BTW met artikel 23. Al met al is het onder de streep geen kwestie van BTW betalen of niet, de BTW wordt uiteindelijk altijd afgedragen, voor de ondernemer zit het voordeel in de cash-flow.
  7. Eerst producten thuis ontvangen en daarna zelf naar een fullfilment center sturen? Je wil dus eerst door de post/koerier de zendingen de zendingen laten inklaren en thuis bezorgen, dan zelf naar het fullfilment center brengen zodat die het naar de klant kunnen sturen? Waar heb je dan nog een fullfilment center voor nodig? De eisen die worden gesteld aan de importeur veranderen overigens niet als je je logistiek onnodig ingewikkeld maakt...... . Na 01.01 wordt je importeur en ben je aansprakelijk voor de douane-aangifte, betaling van invoerrechten/ invoer-BTW en productveiligheid. Je moet zelf geregistreerd staan bij de douane als aangever en het fullfilment center zal er voor moeten zorgen dat de douane-aangifte gedaan wordt en de zendingen gedistribueerd worden. Daarnaast krijg je na 01.07.2021 nog te maken met de import-OSS (of niet, dat is een keuze die je zelf kunt maken, afhankelijk van waar je klanten zich bevinden). Ter lering en vermaak een klein stukje uit de forumregels: Laat zien wat je zelf al het gedaan Een bekende uitdrukking is: Ondernemen is een werkwoord. Van ondernemers mag een flinke portie eigen initiatief verwacht worden. Laat bij het stellen van je vraag dus blijken wat je zelf al hebt gedaan om het antwoord te vinden en waar je vastloopt. Een bericht kan worden gesloten als de vraag eenvoudig zelf op te zoeken is.
  8. https://www.kvk.nl/corona/retail-en-corona-hoe-doe-je-dit/?utm_campaign=5dd531737b2e9b0001f78d13&utm_content=5fdb2bfea0404f0001860726&utm_medium=smarpshare&utm_source=linkedin
  9. https://www.tuv.com/netherlands/nl/kleding-en-textiel.html
  10. Heb ik gedaan, en dan lees ik het volgende: Artikel 7 1. De in Richtlijn 2006/112/EG bedoelde „langs elektronische weg verrichte diensten” betreffen diensten die over het internet of een elektronisch netwerk worden verleend, wegens hun aard grotendeels geautomatiseerd zijn en slechts in geringe mate menselijk ingrijpen vergen, en zonder informatietechnologie niet kunnen worden verricht. 2.Onder lid 1 valt met name het volgende:....... 3. Onder lid 1 valt niet het volgende: j) onderwijs waarbij een leraar de inhoud van de cursus over het internet of een elektronisch netwerk, zoals een afstandsverbinding, uiteenzet; Geen van beiden? Ik snap dat het in het land van de afnemer belast is maar hoe zit het dan met de aftrek van voorbelasting? Dat lijkt me in dit geval toch belangrijker dan een factuur zonder BTW, al dan niet op basis van het 0-tarief of de vrijstelling.
  11. Dat snap ik dan weet niet...... In de AGV staat: Controleer of deze webwinkel een lopend lidmaatschap heeft via https://www.webwinkelkeur.nl/leden/. Je bent erbij aangesloten of niet toch? Waarom moet de consument dat dan nog controleren? Trouwens, op de site van webwinkelkeur staat inderdaad luxorypets.nl genoemd maar dan met een compleet ander adres, ander KVK-nummer en ander 06-nummer. Dit wekt niet echt vertrouwen..... Blijkbaar heb je de webshop overgenomen van iemand anders?
  12. Tenzij er spake is van een vrijgesteld dienst komt betaalde BTW niet bij de kosten, het heeft dus ook geen invloed op de winst.
  13. Bert. reageerde op Remco TH's topic in Off Topic
    Ik heb een HP Color LaserJet Pro MFP M277, scanner met boveninvoer, draadloos en de hele mikmak. En overcompleet..................
  14. Dat was mijn idee ook. Als je over het koffiezetapparaat bij onttrekking de BTW had afgedragen zou de verkoop aan de particulier (via Marktplaats of iets dergelijks) zonder BTW geweest zijn, dan was het immers een verkoop van een particulier naar een particulier. Hetzelfde geldt voor de computer als je die ook privé gebruikt hebt. Als je de computer deels privé en deels zakelijk gebruikt wordt het nog wat ingewikkelder. https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/zakelijk/btw/btw_aftrekken/privegebruik/gemengd_gebruik/
  15. Dat noemen ze tussen de regels doorlezen..... TS koopt een product met verlegde BTW en verkoopt het na anderhalf jaar op Marktplaats als "tweedehands" product.
  16. Als ik het goed begrijp heb je een (nieuw?) product gekocht met verlegde BTW? Daarna zo te zie prive gebruikt en later verkocht aan een NL particulier? Dan lijkt me de BTW afhandeling toch iets anders te gaan.
  17. Aangezien de BTW op de aankoop naar jou verlegd is heb je de aankoop blijkbaar als btw-plichtig bedrijf gedaan, je bent dan ook verplicht om bij verkoop BTW in rekening te brengen. Je bent niet verplicht om een factuur op te maken.
  18. Hangt van het schip af...... Zal wel niet van toepassing zijn op Luxemburg. Verder kan dit topic zo te zien op slot vanwege de forumregel: Geen vragen voor klanten Vele van onze deelnemers zijn adviseur of expert in hun eigen vakgebied en delen hun kennis belangeloos. Dit waarderen we enorm en raakt de kern van onze doelstelling. Het is echter niet toegestaan om voor eigen klantdossiers vragen te stellen op higherlevel.nl.
  19. BTW in zijn algemeenheid "volgt de goederen". Als de goederen naar België gaan is het dus een ICL naar België. Edit. Rik was me net voor :).
  20. Die eerste link ging over kersenbonbons en aanverwante artikelen, de tweede was een vraag van iemand die er kennelijk op uit was om de (verplichte) slijterijvergunning te omzeilen. En die heb je nodig als je online, via social media of webshop maakt geen overigens geen verschil, sterke drank wil gaan verkopen.
  21. Of deze: https://www.kvk.nl/advies-en-informatie/internationaal-ondernemen/importeren/kleding-importeren/ Het logistiek gedeelte staat hier trouwens niet bij, dat hangt af van hoe je wil laten vervoeren (luchtvracht, zeevracht e.d.). Ecuador heeft een handelsverdrag met de EU.
  22. Het klopt dat de leeftijdscheck in de Drank -en Horecawet staat. In de wet staat ook op welke producten deze, en andere regels uit deze wet, van toepassing zijn. Dat zijn wijn, sterke drank, alcoholhoudende drank en zwak-alcoholhoudende drank. Dit geldt dus niet voor kersenbonbons en tiramisu. Je gaat in andere wetgeving niet terugvinden dat je dit mag verkopen zonder leeftijdscheck, in wetgeving staat immers eigenlijk alleen wat je niet mag. Als je op de snelweg een bord ziet met 120 staat er geen bord naast met "u mag wel 100 rijden". In de Warenwet e.d. kunnen wel dingen staan waar je aan moet houden maar dan op het gebied van hygiëne, etikettering en dergelijke.
  23. Dat klinkt misschien wat vreemd maar de regels voor leeftijdscheck e.d. staan in de Drank -en Horecawet, en daarin staan eveneens de producten waarop ze van toepassing zijn, Verdere regelgeving staat in de Warenwet/Warenwetbesluiten, https://ondernemersplein.kvk.nl/warenwet-algemene-regels-voor-consumentenproducten/
  24. Dit topic kan dus op slot, net als deze . Voor de geïnteresseerden verder nog deze: https://btwjurisprudentie.nl/werkzaamheden-voor-een-multi-level-marketingorganisatie-belast-met-btw/ en https://www.rtlnieuws.nl/lifestyle/gezin/artikel/4729946/multi-level-marketing-mlm-herbalife-tupperware Dat is waarschijnlijk waar Joost op doelt met zijn opmerking over het verdienmodel.
  25. Ander soort eten bestellen? Ik zie niet veel verschil met bijvoorbeeld een pizza. Het argument dat de consument in een pannenkoekenrestaurant 7,50 zou willen betalen maar niet als hij de pannenkoek thuisbezorgd krijgt omdat hij zelf de pannenkoek voor 0,75 kan bakken lijkt me redelijk onzinnig. Een thuisbezorgde pizza is immers ook duurder dan diepvries uit de supermarkt en daar kan het blijkbaar wel. Dat is om te beginnen een dubbele ontkenning, daarnaast is ieder ander thuisbezorgd warm eten bij aankomst kouder/minder lekker dan dat het recht uit de pan of oven komt. De commentaren van @Rijder42en @Roel J v,w.b. de familiepakketten lijken me toch wel de moeite waard om verder te onderzoeken. Pannenkoeken worden traditioneel gezien al op tafel gezet in stapels in plaats van stuks.

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Account

Navigation

Zoeken

Zoeken

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.