Ga naar inhoud

Bert.

Legend
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Alles dat geplaatst werd door Bert.

  1. Zo min mogelijk feedback is dus niet gelukt.... Met de webshop "mooier en beter" maken bedoelt TS blijkbaar alleen het uiterlijk van de website. Door mijn bril bekeken, gezien de kennelijke overstap van ledlampen naar detox thee, het blijkbaar onterechte gebruik van het logo van Webwinkelkeur en alle niet onderbouwde claims m.b.t. de gezondheidsvoordelen is dit een website waar de consument beter met een wijde boog omheen kan gaan. Het is TS blijkbaar alleen te doen om iets te verkopen, en het maakt eigenlijk niet uit wat. Ook dat is ondernemen maar ik koop liever van ondernemers die een product aanbieden waar ze achter staan en ook verstand van hebben,
  2. Dan meer weer de vraag uit jouw andere post, waar is de opslag van waaruit je levert en war zijn de leveringscondities die jij en je afnemers hebben afgesproken?
  3. Waar is je opslag? Wat zijn je leveringscondities?
  4. BTW/VAT is iets heel anders dan GST. Of je je met een omzet van >70.000 AUD moet registreren hangt mede af van je leveringscondities.
  5. Helaas, weinig positiefs over te melden. Om te beginnen is ieder artikel afgeprijsd terwijl het waarschijnlijk nooit voor de hogere prijs te koop is geweest. Klinkt leuk maar daar is dan ook alles mee gezegd. Verder voer je allerlei claims op met betrekking tot gezondheidsvoordelen die verder nergens onderbouwd worden en voor sommige groepen gebruikers zijn jouw producten misschien niet eens geschikt. Je gebruikt een logo van Webwinkelkeur maar jouw webshop is op hun website niet terug te vinden. En dat je BTW nummer verwijst naar "Spotgoedkope ledlampen" biedt weinig vertrouwen dat je kennis van zaken hebt over de producten die je te koop aanbiedt.
  6. Bij een dergelijk onderzoek (tariefindeling) geeft de ambtenaar vooraf op welke gegevens hij wil zien. Dat is dus al gebeurd wat TS schrijft dat hij bezig is de documenten te bundelen. Met de ambtenaar kun je afspreken of dat op papier moet of digitaal. Als het op een stickje kan is het verder vrij zinloos om de ambtenaar toegang te geven tot een pc met afgeschermde mappen want dat kost je gewoon meer werk. Ik zou dat laatste sowieso niet doen, niet omdat ze "ze per abuis iets zien op die pc wat buiten hun onderzoek valt" maar omdat je dan de indruk zou kunnen wekken dat er inderdaad dingen op staan die de ambtenaar beter niet kan ontdekken. Daarnaast moet je de douane op grond van de wetgeving sowieso al vrij toegang verlenen tot je hele administratie. ik heb trouwens tientallen van dit soort onderzoeken meegemaakt, gedeeltelijk met papieren document en deels digitaal, Digitaal is alleen handig als je de facturen en dergelijke al digitaal voorhanden het, anders kost het tijd en moeite om heel de handel in te scannen.
  7. Waarschijnlijk niet, je schrijft zelf dat jullie gezamenlijk bestellen om boven het minimumorderbedrag uit te komen.
  8. https://www.kvk.nl/advies-en-informatie/internationaal-ondernemen/importeren/koffie-en-thee-importeren/
  9. Je kunt je ook laten bijstaan door een adviseur. Verder is het lang niet altijd zo dat als de douane een andere tariefindeling voorstaat voor een bepaald product ze dan ook meteen gelijk hebben.
  10. Dit kun je gewoon bespreken met de ambtenaar die het onderzoek uitvoert. Digitaal is voor facturen e.d. over het algemeen geen probleem, behalve bij "echte" documenten met een officieel stempel (Eur1/Form A en zo). Blijkbaar gaat de tweede vraag over de specifiek genoemde dossiers. Gezien het doel van het onderzoek (tariefindeling) is het van belang om daar eens vooraf naar te kijken, de vraag over hoe die tot stand komt en wie daarvoor verantwoordelijk is zal vast wel gesteld worden. Dat de inklaringen door een expediteur gedaan worden is verder niet zo interessant, die werken allemaal als direct vertegenwoordiger en de importeur blijft verantwoordelijk.
  11. Textiel (confectie) is over het algemeen belast met 12% invoerrechten en 21% BTW. Verder krijg je nog kosten voor de inklaring, transport enzovoorts.
  12. TS is hier zo te zien sinds 2807 niet meer geweest.......
  13. Nee. Douane/Belastingdienst en NVWA
  14. Inklaren in Frankrijk dus. Je moet gewoon op zoek naar een Franse douane-expediteur. Of een Hongaarse of zo, hangt een beetje af van de route.
  15. De vraag is hier al eerder voorbij gekomen, zie Het antwoord hierop was dat bij B2B geen vergunning nodig is. Niet mijn core-business maar aangezien de Drank -en Horecawet eigenlijk alleen gaat over verkoop aan particulieren zal dit nog steeds wel zo zijn. Voor de productie heb je wel een AGP vergunning nodig, en indien van toepassing een vergunning voor een distilleerketel. Vanuit een AGP mag je dan in beginsel weer niet verkopen aan particulieren.
  16. Klant een nieuw product gegeven, verzending van en naar Taiwan per schip en gerepareerde spullen als "refurbished" verkopen? Verder bij de douane een vergunning PV aanvragen om onnodige heffing van invoerrechten te voorkomen.
  17. Google eens op privé zaken inbrengen in een onderneming of zoiets. Er zijn op dit forum ook vast wel wat vragen hierover gesteld, Douane en BTW hoeft je niets me te doen, de goederen zijn immers al in het vrije verkeer. Eventueel zou je de BTW nog mogen/kunnen aftrekken als voorbelasting, als je kunt aantonen hoeveel je afgedragen hebt.
  18. Je "personeel" uitbetalen lijkt me nog het minste probleem. Als je eerst de chocola naar België stuurt en dan pas gaat leveren is het een binnenlandse verkoop, aan particulieren, en daarover moet je Belgische BTW berekenen en in België afdragen.
  19. Een BTI moet je in beginsel elektronisch aanvragen, via de Europese douaneportal, hiervoor heb je e-herkenning (EH3) nodig. Maar gelukkig kan een éénmanszaak (ik neem aan dat dat het geval is) in Nederland dit nog met een papieren formulier. Je mag zelf opgeven welke goederencode je denkt dat juist is, als je hier 4402 90 0090 voorstelt zul je moeten aantonen dat het plastic bijkomstig is ten opzichte van het hout. Aangezien het waarschijnlijk om een dun laagje ( fineer?) gaat zul je de verhouding in waarde moeten opgeven. Daarnaast heb je als importeur een EORI-nummer nodig.
  20. Sympathiek dat je de moeite genomen hebt om het te laten uitzoeken, De keuze voor 3926 90 97 90 lijkt me wat kort door de bocht. Ik zal niet beweren dat het niet klopt maar..... Als je bijvoorbeeld kijkt naar dit (nagenoeg identieke) product dan lijkt de verhouding hout/kunststof nog wel mee te vallen. Daarnaast kan het zijn dat niet de onderlinge verhouding van de materialen doorslaggevend is maar de verhouding in waarde, en hout kost over het algemeen méér dan TPU. Classificatie onder 4420 90 lijkt me niet onmogelijk, en het verschil in invoerrechten (6,5% of 0%) is reden genoeg om wat dieper te spitten of een BTI aan te vragen. Niets te nadele van transporteurs of douane-expediteurs maar in de praktijk blijkt vaak dat (enkele uitzonderingen nagelaten) bij hen al snel niet verder "gespit"wordt.
  21. Je hebt invoer BTW en BTW op de levering. Het platform is dan verantwoordelijk voor de invoer BTW (levert immers DDP aan de dropshipper) en de dropshipper is verantwoordelijk voor afdracht van de BTW op de levering. Dropshipping is een ABC transactie, A koopt van B, B van C en C levert rechtstreeks aan A. Zelfs sommige dropshippers weten dat want die proberen met algemene voorwaarden waarbij ze alleen stellen te bemiddelen van hun verantwoordelijkheden als verkoper af te komen.
  22. https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/berichten/nieuws/douane/uitstel-ingangsdatum-nieuwe-eu-btw-richtlijn-e-commerce

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Account

Navigation

Zoeken

Zoeken

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.