Jump to content
  • Heb je een column, artikel of opiniestuk geschreven over innovatie en/of ondernemerschap? Dan plaatsen we deze na een redactionele check graag op Higherlevel.nl! Middels "voeg column toe" kun je de column plaatsen. Let op: de columnsectie is niet bedoeld voor Online Marketeers die werkzaam/ingehuurd zijn om producten/diensten onder de aandacht te brengen.

  • Sign in to follow this  

    Het v(r)agevuur [slot]


    Norbert Bakker

    Beste Hans,

     

    Samenvattend:

    1) zelfredzaamheid en duidelijke inkleding van vragen door vraagstellers

    2) vriendelijkheid, geduld en begrip van reageerders.

    3) kijken hoe we de informatievoorziening aan nieuwe leden nog verder kunnen verbeteren

    4) pek en veren voor iedereen die reageert zonder de vorige reacties te hebben gelezen.

     

    Mis ik nog iets? Wil je nog ergens een nuance aanbrengen?

     

    Groet,

     

    Norbert

    Sign in to follow this  


    User Feedback

    Recommended Comments



    Wie problemen heeft met het zoeken naar een antwoord, zal waarschijnlijk ook wel problemen hebben met het formuleren van de vraag.

     

    Het zal dus vooral neerkomen op "vriendelijkheid, geduld en begrip van de reageerders lezers". Wie dat niet kan opbrengen doet er goed aan om de andere kant op te kijken en vooral niet te reageren.

     

    Met de vriendelijke groeten van Nedzhibe

     

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    Beste Norbert, Zeer kundig samengevat. Ik reageer daarom maar gewoon in het topic om daarmee meteen mijn degen maar te begraven (ook omdat ik het deze week nog druk heb en daarna ook nog even met vrienden op vakantie ga):

     

    'Laat de reageerders vriendelijk, geduldig en begripvol sturen op de zelfredzaamheid van de vraagstellers en duidelijke inkleding van hun vragen, wellicht kan verbetering van informatievoorziening vooraf daarbij helpen en wat mij betreft, worden degenen die misschien 'pek en veren' verdienen op eenzelfde vriendelijke, geduldige en begripvolle wijze de goede kant op gestuurd.

     

    De sanctie op hardnekkigheid kan dan altijd nog, bijvoorbeeld volgens het principe van 'driemaal is scheepsrecht' of 'één keer kan gebeuren, de tweede keer is opmerkelijk, de derde keer is wel een teken van een hardnekkig patroon', dan vind ik 'pek en veren', schandpaal en meer van dat soort maatregelen (m.u.v. doodstraf, daar ben ik een tegenstander van) welkom...'

     

    Bedankt Norbert, ik vond het een leerzaam, vermakelijk & geestverruimend 'gevecht'!

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    Bedankt Norbert, ik vond het een leerzaam, vermakelijk & geestverruimend 'gevecht'!

    Jij ook bedankt Hans ;)

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    Om het vragevuur op dit forum te blussen staat nu de halve stamtafel paraat om als vrijwillige brandweer vragenstellers af te zeiken. Bah!

     

    En als klap op de vuurpijl word er ook nog eens reclame gemaakt voor een nieuwe strip....

    3199.gif

     

    Persoonlijk vind ik Dirkjan leuker ;D

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    Om het vragevuur op dit forum te blussen staat nu de halve stamtafel paraat om als vrijwillige brandweer vragenstellers af te zeiken. Bah!

    Helemaal eens. Heel veel informatie over payment service providers is ook op internet te vinden, maar ik voel me dan meer thuis bij de manier waarop we een bezoeker behandelen die daar vragen over heeft.

     

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    TwaBla en John B, hoe zouden jullie zo'n vragensteller dan eigenlijk willen en kunnen helpen? John, ik ben het uiteraard wél met je eens dat de aangehaalde draad met eerste vraag veel prettiger meeleest. Dat zou inderdaad de doelstelling moeten zijn.

     

    Correctheid, beleefdheid of een beetje zelfredzaamheid mag na een tiental vragen (zonder reacties in andere topics) en tweeënhalf jaar oriënteren verder natuurlijk ook wel een keer van twee kanten of eigenlijk dus in beginsel van de vrager komen. Er zijn twee personen die doorvragen en vervolgens twee die schrijven wat zij in ieder geval op een zeker moment denken.

     

    Of iemand is gewoon geen zelfstarter of kent geen zelfinschatting of -reflectie en dan is mijn harde waarheid (nogmaals) dat je geen ondernemer moet willen worden. Zonde van je tijd en van je jonge leven. En er kleven voor de rest van je leven nog meer risico's aan.

     

    Een vraag of idee (met voorgeschiedenis) mag niet gefileerd worden, maar een concept, product of dienst (webshop) wel waar we alle drie graag onze mening over geven of in bredere zin wijsheid over willen laten blijken?

     

    Wat is er bottom line in dit geval van alle antwoorden geworden? Naar mijn mening niks.

     

    Groet,

     

    Highio

     

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

     

    Dat er om verdere verduidelijking verzocht wordt (zoals Norbert in eerste instantie doet) is terecht. Voor verdere behandeling zou je eens op Webwinkelforum kunnen kijken. Daar zie je meteen dat de ervaring en adviezen van ervaringsdeskundigen heel wat meer info opleveren dan de dooddoener: ga eerst eens op Google zoeken.

     

    Bovendien hebben we bewust de stamtafel achter een gordijn gezet, om te voorkomen dat nieuwkomers steevast met dat incrowd-gezever geconfronteerd worden. Nou komen al die stamgasten weer achter het gordijn vandaan om dommevragenstellers de les te lezen.

     

    Als je bij elke vraag net buiten de lijntjes direct begint te roepen "heb je zelf al wat uitgezocht, zo te zien niet veel" of "wat heeft dit met ondernemen te maken" dan draag je zelf bij aan een negatieve toonzetting en nodig je vooral ook de forum-papagaaien uit om ook te gaan roepen dat zij het ook een onzin vraag vinden.. kijk ze maar eens na daar waar een wannebee mod begint met zich af te vragen wat dit hier op HL moet.. 9 van de 10 keer volgt er nog een paar reacties in die trand.. voor je het weet is het weer een hele middag of avond ergernis over dit HL onwaardige topic..

     

    Het wordt pas echt HL-onwaardig door die reacties. :-\

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites
    Dat er om verdere verduidelijking verzocht wordt (zoals Norbert in eerste instantie doet) is terecht.

     

    En vragensteller verwijdert vervolgens zijn aanvulling.

     

    TwaBla, hoe zou je zo'n vragensteller dan eigenlijk willen en kunnen helpen?

     

    Het verdient natuurlijk geen schoonheidsprijs, maar neem me niet kwalijk dat ik bijvoorbeeld vraag 86 van dit weinig participerende lid dan met een korreltje zout neem. Vragensteller heeft nog geen eens handel om te verzenden. Waarom zou je je dan al met dit vraagstuk bezig houden? Zo gaat het in de tijd en prio steeds mis. En dan ben je geen ondernemer of manager. Kansloos.

     

    Het echte leven of de eenvoudige praktijk is dat iemand 10, 100 of 1000 zendingen op dag-/week-/maand-/jaarbasis wil (moet!) versturen en op zoek is naar kostenbesparing.

     

    Webwinkelforum stelt evengoed ook een ondergrens. Stel je vraag opnieuw met voldoende onderbouwing, dit topic gaat op slot zou ook een eerste reactie op HL mogen zijn wat mij betreft. Dan ben je gewoon zakelijk bezig.

     

    Groet,

     

    Highio

     

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    TwaBla, hoe zou je zo'n vragensteller dan eigenlijk willen en kunnen helpen?

    Door erop te wijzen dat een goed antwoord wat meer verduidelijking vergt.

     

    En als je meent dat dezelfde vragensteller wel erg vaak naar de bekende weg vraagt (of de moeite niet waard is) ga dan iets anders doen. Eén admin zou wellicht kunnen opmerken dat wat zelfredzaamheid wel handig is als je steeds nieuwe ideeën krijgt, maar de neiging om daar met alle usual suspects (die mekaar dan meteen met reusjes gaan belonen) bovenop te duiken draagt niet bij aan de hulpvaardige cultuur van dit forum.

     

    Dat topic staat straks hoog in Google op de combinatie 'webshop' en 'verzenden' dus het is voor veel nieuwe voorbijgangers een eerste kennismaking met HL.

     

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    TwaBla, het is in mijn ogen allemaal gebeurd en richt niks, nada, noppes uit in dit geval.

     

    Groet,

     

    Highio

     

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    De concurrentie en dagelijkse praktijk zullen nog veel harder zijn.

     

    Groet,

     

    Highio

     

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    De concurrentie en dagelijkse praktijk zullen nog veel harder zijn.

     

    Klopt. Heb ik 'm ook voorgehouden in een ander topic.

     

    Ja, ik wil een webshop koppelen aan een dropship leverancier, zo hoef ik niet gelijk allerlei producten in te kopen.
    Precies de opzet waar ik eerder naar verwees. Eén advies: op het moment dat je alsnog moet investeren in voorraad, in marketing via je leverancier of wat dan ook, ga dan nog eens goed rekenen. In dat domein van whey proteins wordt nogal driftig met netwerkmarketing geëxperimenteerd (al dan niet multi-level) en dan zitten de slachtoffers doorgaans aan het end van de keten. Met een garage vol rotzooi.

     

    Toch blijf ik stellen: als je je nou ergert aan zo'n vragensteller, negeer dan het topic gewoon.

     

    Goed weekend! :-K

     

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    Ik erger me nergens aan, maar ik vind het (in dialoog) gewoon onbegrijpelijk en zou vragensteller willen behoeden voor financieel (en sociaal) leed. Handel en handig, maakt haha naar concurrentie of zoiets... ;)

     

    Als je hier geen werkelijke interactie hebt, dan zul je dat naar mijn inschatting als verkoper ook niet met (potentiële) klanten hebben.

     

    Groet,

     

    Highio

     

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    A fool with a tool is still a fool.

     

    Ook als die tool een forum is.

     

    Of het hele internet met al zijn randverschijnselen. Straks hebben we allemaal een 4HWW en een 24/7 socialmedia-habit.

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

     

    Dat topic staat straks hoog in Google op de combinatie 'webshop' en 'verzenden' dus het is voor veel nieuwe voorbijgangers een eerste kennismaking met HL.

     

     

    En is dat het doel? Dat HL hoog in Google komt? Dat Jan en alleman zonder drempel een onvoorbereide vraag kan afvoeren?

     

    Er is in dit hele verhaal al vaak gezegd dat negatieve reacties meer negative reacties uitlokken. Ongetwijfeld waar. Maar constructieve antwoorden op domme vragen lokken ook meer domme vragen uit.

     

    Een kwalitatief goed forum is het doel. Waar dat in Google staat, who cares.

     

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    TwaBla en John B, hoe zouden jullie zo'n vragensteller dan eigenlijk willen en kunnen helpen?

    Waarom niet gewoon gestopt na de eerste reactie van Norbert? Komt er geen reactie meer van TS, dan zakt het topic naar onderen en is het klaar. Komt er wel een reactie dan is het afhankelijk van de inhoud van die reactie of er nog een vervolg komt.

     

    En blijft het dweilen met de kraan open, dan wordt TS vriendelijk doch dringend verzocht eerst zelf wat meer onderzoek te doen en dan met gerichte vragen terug te komen. Net zoals bij de enquêtes en de stamrecht-vragen kan dat een standaard zinnetje zijn, eventueel met een handreiking in de goede richting. Slotje erop en ook weer klaar.

     

     

     

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    Waarom niet gewoon gestopt na de eerste reactie van Norbert?

    Heel simpel - omdat niet iedereen hetzelfde is. De een denkt zoals jij, en bij de ander komt zo'n beetje stoom uit zijn oren van luiwammes nummer 148348587.

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites
    De een denkt zoals jij, en bij de ander komt zo'n beetje stoom uit zijn oren van luiwammes nummer 148348587.
    Lijkt me een duidelijk signaal dat je aan een paar maanden forumvakantie toe bent.

     

    HL zal voortdurend nieuwe vragenstellers aantrekken en dan wordt het aandeel deja-vues voor oudgedienden steeds groter. Gelukkig komen er ook frisse beantwoorders bij die het niet erg vinden om mensen op weg te helpen.

     

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    De een denkt zoals jij, en bij de ander komt zo'n beetje stoom uit zijn oren van luiwammes nummer 148348587.
    Lijkt me een duidelijk signaal dat je aan een paar maanden forumvakantie toe bent.

     

    Op zich helemaal correct en mee eens.

     

    Maar dit is niet luiwammes 148348587. Dit is iemand die heel hoog in de top 10 van de HL "top 2.000 luiwammesen aller tijden staat" en ondanks herhaalde vriendelijke en minder vriendelijke verzoeken en suggesties, na meer dan tweeënhalf jaar nog steeds gemakzuchtige en onvolledige vragen en dito aanvullingen blijft plaatsen.

     

    Maar misschien dat niet iedereen dat in de gaten heeft of had. Hier wordt hij bijvoorbeeld nog door Twa welkom op HL geheten in z'n 12e topicstart / 45e post / 32e maand als - inmiddels senior -lid :P

     

    Kortom: wedervraag aan de milde en gematigde medeforumleden: wanneer is genoeg genoeg? Wanneer blijkt iemand gewoon onverbeterlijk en is het wellicht niet gerechtvaardigd maar wel begrijpelijk dat de toon van mede-HL-leden wat "directiever" wordt?

     

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites



    Join the conversation

    You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

    Guest
    Add a comment...

    ×   Pasted as rich text.   Restore formatting

      Only 75 emoji are allowed.

    ×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

    ×   Your previous content has been restored.   Clear editor

    ×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Bring your business plan to a higher level!

    On this forum all subjects are discussed related to entrepreneurship.

    Growing together with other entrepreneurs

    ✓     Ask your entrepreneur questions

    ✓     Share your answers

    ✓     Low profile

    ✓     Transparant

    ✓     At your convenience

    ✓     Always based on relevance, substance and expertise

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept