• 0

Geschil met Allebedrijvenin... (AllebedrijveninNederland.nl)

Een dikke maand geleden hebben we een proefabonnement genomen op een dienst van een reclamebureau dat via internet opereert.

Dit hebben we via de telefoon gedaan, en het gesprek is opgenomen als bewijs van goedkeuring.

Duidelijk werd er bij verteld dat we binnen een maand moesten opzeggen anders zouden we er voor een heel jaar aan vast zitten. Aangezien wij ontevreden waren over de geleverde diensten in de eerste maand hebben wij contact met het bedrijf gezocht via de telefoon en duidelijk gemaakt dat wij het bij het proefabonnement wilde laten. Het bedrijf melde ons echter dat het afmelden per telefoon niet mogelijk was en dat we dit alleen per post konden doen. Dus hebben wij die zelfde dag nog een brief op de post gedaan (helaas niet aangetekend) waarin wij verklaarden geen zaken meer te willen doen met het bedrijf.

 

Maar tot onze verbazing ontvingen wij een week later een rekening van 400 euro! Het bedrijf melde ons dat zij geen brief ontvangen hadden en dat als we niet snel betaalden ze een deurwaarder zouden sturen.

 

Nu is onze vraag dus: Hoe lossen wij dit op?

 

Het bedrijf zegt in haar recht te staan en niet te willen onderhandelen aangezien zij geen opzegging ontvangen zeggen te hebben. Zelf vinden wij het vreemd dat wij een internetdienst per post moeten afzeggen en dat afzeggen per telefoon, fax of mail niet mogelijk is.

 

We zijn ten einde raad, wij hebben geen bewijs dat wij de brief verstuurd hebben, is er toch nog een mogelijkheid om hier onder uit te komen?

 

[titel aangepast - mod]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Vandaag heb ik naar aanleiding van mijn diverse klachten op internet contact gehad met een manager/eigenaar van allebedrijvenin.nl

 

In dit gesprek heb ik mijn zegje gedaan over hoe ik vind dat ondernemers zich zouden moeten opstellen naar klanten toe. Want in het midden gelaten of mijn brief nu wel of niet is aangekomen, vind ik dat wanneer je service wil verlenen dat je best wel wat coulange mag tonen. Mijn 2de brief was slechts 3 dagen na het gestelde termijn bij hun binnen gekomen.

 

Ik heb met de beste man een oplossing kunnen vinden waar beide partijen vrede mee kunnen hebben.

 

Als alle beloftes die uit dit gesprek naar voren kwamen worden nageleefd, dan zijn ze ook echt hun dienstverlening te verbeteren.

Hij gaf tevens aan dat hij iedereen die klacht over allebedrijvenin.nl heeft, hoe oud de klacht dan ook mag zijn, contact mag opnemen met het allebedrijvenin.nl en dat alle klachten naar redelijkheid zullen worden opgelost.

Ik heb de man toen tevens op het hart gedrukt dat hij Higherlevel en de daaraan gekoppelde fora niet moet onderschatten en heb hem daarom uitgenodigd om te reageren op dit topic en werkelijk wat met deze klachten te gaan doen. En dan op die manier ook zijn naam te kunnen zuiveren op o.a. dit forum.

Zijn reactie hierop was dat hij die uitnodiging zeker aannam en hier binnen enkele weken mee aan de slag gaat, dit zou tegelijkertijd worden gedaan met de lancering van een klachtenlijn, waar mensen hun klacht kunnen melden.

 

Ik zeg nu nog niet dat allebedrijvenin.nl een zupergoed bedrijf is, maar wel dat ze nu hele goede stappen zetten in het verbeteren van hun service en nog belangrijker het serieus nemen van de ondernemers.

 

Tot slot vermelde hij dat men tegenwoordig ook via de e-mail mag afmelden.

 

Ik raad daarom iedereen aan om vooral met zijn klacht naar allebedrijvenin.nl te stappen te samen met hen te zoeken naar een gepastte oplossing.

Link naar reactie
  • 0

 

Zo te zien veroorzaakt de opzegtermijn en -procedure nog steeds problemen.

 

hier dezelfde ervaring met www.allebedrijven.nl !

Ik heb een opzegging binnen een maand verstuurd, en zij beweren dat zij deze niet ontvangen hebben.

Zij sturen een idiote brief waarin ze vragen om een bewijs dat ik de opzeggingsbrief heb verstuurd...

 

 

Maar als Brian of Massimo hier wil komen uitleggen dat ze voortaan een transparante en faire wervings- en opzeggingsprocedure hanteren en lopende incassos die betwist worden nog eens kritisch tegen het licht houden, prima.

 

Dit topic bestaat alleen omdat er veel klachten zijn. Als er geen nieuwe klachten meer bijkomen en de bestaande klachten worden goed afgehandeld, zakt dit topic vanzelf naar de achtergrond. Bovendien krijgen bezoekers aan dit topic dan een positieve wending te zien.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Tot slot vermelde hij dat men tegenwoordig ook via de e-mail mag afmelden.

Ja, want dan kun je wel aantonen dat het aangekomen is! Oh, wacht...

 

"Eerst zien, dan geloven" is mijn motto bij dit soort toko's. En dan nog - een zakelijke startpagina? Meh... zonde van je geld - zeker bij dat soort tarieven.

 

Nee maar het is wel goedkoper en je kunt meteen om een reactie vragen en binnen een dag reageren. Dat is met een aangetekende brief natuurlijk een heel ander verhaal.

 

We zullen zien wat er gebeurt en vergeet niet we weten van alle mensen die hier gepost hebben ook niet 100% zeker of ze wel optijd hebben opgezegd.

Link naar reactie
  • 0
Nee maar het is wel goedkoper en je kunt meteen om een reactie vragen en binnen een dag reageren.

Natuurlijk, maar gezien het gedrag in het verleden krijgen ze wat mij betreft een ferm nadeel van de twijfel. Ze zullen echt een flinke tijd uiterst correct moeten opereren wil er een kans zijn dat ze weer enigzins serieus worden genomen door iedereen die dit draadje een beetje gevolgd heeft. En da's hun eigen domme schuld.

Link naar reactie
  • 0

 

 

Goh, jij waait ook met elke wind mee. ::)

 

 

Dat vind ik echt nergens op slaan, ik waai absoluut niet met alle winden mee. Als mijn bericht goed leest zul je lezen dat ik een goed gesprek heb gehad met de manager/eigenaar en dat we tot een oplossing zijn gekomen waarmee ik meer dan tevreden ben. De manier waarop men nu handeld (2 zaken oplossen in een korte tijd), geeft voor mij voldoende hoop om te zien dat dingen gaan veranderen.

 

Bovendien geeft men aan dat iedereen omgeacht wat de klacht is, mag bellen en dat men voor een passende oplossing gaat zoeken. Daarbovenop geeft men ook nog aan dat men binnen enkele weken met iedereen personlijk contact gaat opnemen om de klachten af te handelen.

 

Ik weet niet zelf niet wat een ondernemer meer kan doen dan dat. Een ondernemer die zijn fouten inziet en er actief mee aan het werk gaat krijgt van mij het voordeel van de twijfel en dat men serieus een oplossing zoekt en vindt, heb ik vandaag persoonlijk ondervonden. Dus dat heeft niets met alle winden mee waaien te maken, dat heeft ermee te maken dat ik deze ondernemer een nieuwe kans wil geven om de klachten op te lossen en daarna met een schone lei te laten beginnen.

 

Er moet nog wel een hoop gebeuren voordat ik ooit weer een advertentie ben hun afneem, maar ik vind dit een goede zet van hun.

 

 

Maar jij gelooft dus ieder woord wat men hier plaatst ook al ken je ze niet en komen er zat nooit meer terug op het forum.

Link naar reactie
  • 0

Nee ik geloof niet ieder woord wat hier geplaatst wordt.

 

Wat ik wel geloof zijn de organische zoekresultaten waarmee mensen dit topic op google vinden. Heb ze net even nagekeken, en dagelijks vele bezoekers met heeeel regelmatig zoektermen als 'geschil allebedrijvenin' , 'allebedrijvenin opzeggen' ,'acquisitiefraude allebedrijvenin' , en vele variaties daarop.

Ik krijg daaruit niet de indruk dat het nu helemaal over is met , laten we zeggen, de niet alledaagse contractvormingsmethoden

 

Ik vind het voor jou in ieder geval prettig dat het allemaal opgelost schijnt te zijn, en het zou helemaal mooi zijn als ze met iedereen een regeling overeenkomen waar men tevreden mee is.

 

Dat ze overwegen hier te reageren kan ik dan ook alleen maar toejuichen. Mijn ervaringen als moderator van HL met Allebedrijven zijn tot op heden in ieder geval op zijn zachtst gezegd niet positief te noemen. Wellicht kunnen ze dat online even rechtzetten. Heb nog wel wat vragen voor ze , zoals vele anderen

 

Frans

Link naar reactie
  • 0

Ik denk niet dat veel bedrijven deze oplichters nog een tweede kans gaan geven. Ik in ieder geval niet.

 

Om eerst weer op een nullijn met hun te komen zou ik dan eerst mijn geld terug willen en bovendien een vergoeding voor alle tijd die ik erin heb moeten steken.

 

Da's nog niet zo lang geleden.

 

Eerst zien, dan geloven. Nu lijkt het er vooral op dat ze kritici met mooi praatjes tot zwijgen proberen te brengen - en als mooie praatjes niet helpen, volgt een blafbrief. Nou wordt wederom de suggestie gewekt dat klagers waarschijnlijk te laat hebben opgezegd. Terwijl het verhaal keer op keer is dat Allebedrijven ontkent opzeggingsbrieven ontvangen te hebben.

 

Heb jij je geld nou terug gekregen?

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Vandaag is Allebedrijvenin.nl zijn belofte nagekomen en hebben ze mijn eis ingewilligd. Nu maar hopen dat ze hetzelfde doen met de mensen die hier hun klacht hebben gepost.

 

Ik hoop dat die mensen ook een berichtje hier kunnen achterlaten, zodat we weten of de aan mijn geboden oplossing werkelijk het begin is om de naam te zuiveren of dat het slechts bedoeld was om mij stil te krijgen.

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Vandaag is Allebedrijvenin.nl zijn belofte nagekomen en hebben ze mijn eis ingewilligd. Nu maar hopen dat ze hetzelfde doen met de mensen die hier hun klacht hebben gepost.

 

Ik hoop dat die mensen ook een berichtje hier kunnen achterlaten, zodat we weten of de aan mijn geboden oplossing werkelijk het begin is om de naam te zuiveren of dat het slechts bedoeld was om mij stil te krijgen.

 

Wellicht kunnen ze hier een overzicht plaatsen dat ze ook de mensen hebben geholpen die hier niet zo aktief zijn op hl.

 

Is makkelijk de meest aktieve mensen die volop aktief zijn op een site als hl die top in Google scoort te compenseren. De honderden die hier niet aktief zijn en dus niet openbaar hun klachten tonen, zullen ze daar net zo mee omgaan als jouw klacht?

 

 

Ik ben bang van niet..

 

Danny

Link naar reactie
  • 0

Vandaar ook mijn oproep.

 

Maar dan moeten mensen ook wel het lef hebben om een klacht in te dienen. Ik heb zowiezo in mijn agenda een datum geprikt over 3 weken om, wanneer er hier nog geen reactie is geplaatst door Allebedrijvenin.nl, hun wederom te bellen en te confronteren met dit feit en te vragen wanneer zij actief de problemen van dit forum gaan aanpakken.

Link naar reactie
  • 0

Met het basisaanbod van Allebedrijvenin... is niks mis. Gewoon een landelijke bedrijfsgids met plaatselijke varianten. Die mannen nemen min-of-meer automatisch elk nieuw bedrijf op, bellen de ondernemer en bieden drie maanden kennismaking aan.

 

Dan begint het echter misleidend te worden. Het call-center was/is erop gericht zoveel mogelijk toestemmingen te ontfutselen en er is een tijd (of wordt nog steeds) gesuggereerd dat er drie maanden proeftijd was terwijl in de overeenkomst slechts sprake is van één maand opzegtermijn. Die procedure kan veel duidelijker. Ik snap ook wel dat er geld te verdienen valt aan mensen die getruct worden, maar dan krijg je dus ook veel klachten.

 

Vervolgens is het geen opt-in systeem maar een opt-out systeem. Als je niet tijdig opzegt, zit je vast.

 

Vervolgens is de opzegprocedure onduidelijk en zelfs bedriegelijk. Men zegt dat dat schriftelijk kan, maar ontkent stelselmatig dat opzegbrieven ontvangen zijn.

 

Daarna is de incasso abnormaal agressief. Er staan links en rechts voorbeelden van brieven of weergaven van conversaties met Credifin online en dat is schaamteloos. Dat vinden die mannen van Credifin niet leuk om te horen, maar de combinatie van Allebedrijvenin... en Credifin veroorzaakt een heleboel negatieve reacties die beide bedrijven geen goed doet.

 

Dat is allemaal met terugwerkende kracht te herstellen door simpelweg toe te geven dat zo'n aanpak averechts werkt, de schade te herstellen (en dus slachtoffers te compenseren) en fris opnieuw te beginnen. Verkopen op basis van toegevoegde waarde en niet door middel van misleiding en intimidatie.

 

Het is overigens vrij simpel om de 28 klachten die dit forum vorig jaar kreeg stuk voor stuk te mailen om aan te bieden hun probleem nog eens goed te bekijken. Daar wil een mod vast wel bij helpen - en anders bied ik me aan als arbiter. Zo zet je bad will om in goodwill.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Dat is allemaal met terugwerkende kracht te herstellen door simpelweg toe te geven dat zo'n aanpak averechts werkt, de schade te herstellen (en dus slachtoffers te compenseren) en fris opnieuw te beginnen. Verkopen op basis van toegevoegde waarde en niet door middel van misleiding en intimidatie.

 

Volgens mij gaat dit juist lastig worden. Heb wel wat ervaring in de online bedrijvengidsen. Je hebt detelefoongids.nl (met partners) en ... dit soort bedrijven. ILocal heeft een poging gedaan maar heeft het ook niet gehaald (uiteindelijk overgenomen door TomTom). De online bedrijvengids markt wordt elke dag lastiger. Vooral met Google en tegenwoordig ook Google Places. Waarom betalen voor een duur abonnement als je ook gratis kan adverteren met Google Places of voor een beperkt budget gericht(!) adwords verkeer kan inkopen.

 

Als ik de site bekijk van allebedrijveninnederland.nl met een pagerank van maar 1 en bedrijf zoekresultaten die amper terug komen in de eerste 10 resultaten van Google denk ik dat ze nog veel moeten doen om massa's bezoekers te trekken zoals detelefoongids/telefoonboek/tomtom. Als ze een eerlijke business gaan opzetten gaan ze dus veel omzet missen. En met adsense inkomsten en een paar verdwaalde abonnementen gaan ze waarschijnlijk geen genoegen nemen.

 

 

 

Link naar reactie
  • 2

Geachte leden van het forum,

 

We volgen de berichten op dit forum al geruime tijd en we nemen de klachten en onduidelijkheden die hier vermeld staan zeer serieus. Het is nooit onze bedoeling geweest om klanten te misleiden en wij betreuren het ten zeerste als dit bij sommige klanten zo is overgekomen. In de toekomst willen we deze onduidelijkheden voorkomen. We zijn inmiddels al langere periode bezig om intern een aantal processen aan te passen.

 

We hebben heel veel aan jullie berichten en mede op basis hiervan hebben wij besloten ons beleid aan te passen. Zo accepteren we per direct ook annuleringen via e-mail en vermelden we in onze welkomstbrieven duidelijk de einddatum van de proefperiode. Daarnaast komt op zeer korte termijn onze nieuwe website online waarmee we beter inspelen op de wensen en behoeften van onze klanten. Allebedrijvenin heeft als doel het MKB te helpen op het gebied van online vindbaarheid en wil fungeren als een partner van haar klanten.

 

We willen iedereen die momenteel onenigheid heeft met ons bedrijf of dit in het verleden heeft gehad vragen uw contactgegevens via e-mail naar ons te sturen. Deze e-mail kan naar sven.wiggers@allebedrijvenin.nl verzonden worden. Er wordt dan zo spoedig mogelijk contact met u opgenomen om uw klacht of onduidelijkheid te behandelen. We zullen deze allemaal naar redelijkheid inhoudelijk en persoonlijk beantwoorden.

 

Wij vertrouwen erop samen met de klant tot een passende oplossing te komen.

 

Met vriendelijke groet,

 

Sven Wiggers

Hoofd Klantenservice Allebedrijvenin

sven.wiggers@allebedrijvenin.nl

 

Link naar reactie
  • 0

 

Hiephoi, de webcare kickt in. Kan een interessant voorbeeld worden waarbij bad will omgezet wordt in goodwill. Gewoon alle klachtjes netjes en ruimhartig oplossen. Krijg je ineens een heel forum mee! Wat een positief effect heeft op je linksaldo en reputatie. En als je de dialoog aandurft een eindeloze bron van suggesties om die gidsen te verbeteren.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0
Zo accepteren we per direct ook annuleringen via e-mail...

Toch even een kritische vraag - het probleem bij het afmelden lag juist in het door jullie ontkennen van de ontvangst ervan, en de onmogelijkheid van de verzender dat te kunnen weerleggen. Hoe gaat een verandering in de methode van afmelden daar iets aan veranderen? Gaan jullie direct een email terug sturen dat de opzegging ontvangen is en het proefabonnement per xx-xx-20xx zal aflopen? En wat als men die email niet van jullie ontvangt?

Link naar reactie
  • 0

[...]

Wij vertrouwen erop samen met de klant tot een passende oplossing te komen.

 

Met vriendelijke groet,

 

Sven Wiggers

Hoofd Klantenservice Allebedrijvenin

sven.wiggers@allebedrijvenin.nl

Ik ga er vanuit dat jullie de stappen die jullie nemen ook delen en dat de deelnemers aan dit forum ook hun kant van het verhaal kunnen plaatsen zodat we weten dat je goed bedoelde bericht ook daadwerkelijk wordt uitgevoerd?

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0
Allebedrijvenin heeft als doel het MKB te helpen op het gebied van online vindbaarheid en wil fungeren als een partner van haar klanten.

 

Ik vraag me af of het nieuwe verdienmodel levensvatbaar is. Persoonlijk heb ik nooit begrepen wat de online bedrijvengidsen levensvatbaar maakt in het Google tijdperk. Als bedrijf wil je toch vindbaar zijn via de zoekmachines die er toe doen met unieke en specifieke content en dito landingspagina's. Of mis ik wat??

Link naar reactie
  • 0

Ik vraag me af of het nieuwe verdienmodel levensvatbaar is. Persoonlijk heb ik nooit begrepen wat de online bedrijvengidsen levensvatbaar maakt in het Google tijdperk. Als bedrijf wil je toch vindbaar zijn via de zoekmachines die er toe doen met unieke en specifieke content en dito landingspagina's. Of mis ik wat??

 

Nee, je mist helemaal niets ;D

Het product is alleen maar te verkopen aan mensen die internet niet begrijpen. Maar dat zijn er helaas wel een hele hoop.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 136 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.