• 0

"Aarch!!" - deel je ondernemersleed hier!

Van het lezen van al die Yes-momenten word ik altijd blij, maar hebben jullie ook wel eens "Aarch!!" momenten? Momenten dat je het liefst direct wil verhuizen naar een onbewoond eiland?

 

Ik had het vanmorgen: we waren bezig om de laatste hand te leggen aan onze nieuwe webshop. Maanden werk in gestoken, veel testen mee gedaan. Hij zou vanmiddag op een vooraf aangekondigd tijdstip online gaan, dus ik dacht: ik test hem nog een laatste keer om zeker te zijn dat alles werkt.

 

Wat denk je, blijkt de complete winkelwagen het niet meer te doen. Vage foutmelding, heel de boel in de soep. Na uren zoeken nog de oorzaak niet gevonden. Aaaaarch!!

 

Niet te geloven, wat een ellende. Als een speer collega's erbij geroepen, contact gezocht met de softwaremakers... op het allerlaatste moment kwam de oorzaak boven water: een klein stukje foute code was de oorzaak van het leed.

 

Het is dus uiteindelijk op het nippertje toch goedgekomen, maar wel met de hakken over de sloot zeg. Nu de website na al die maanden eindelijk online is gegaan is voor ons dan weer een gigantisch Yes-moment. ;D

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Stuur ze een mail met twee voorstellen

 

- Zij zorgen dat het vandaag op de juiste locatie komt

- Jij regelt een koerier die hetzelfde doet en houdt de kosten in op hun factuur

 

Bel ze na dat ze mail hebben en dat je binnen een uur antwoord wilt omdat anders optie 2 accoord is en jij het regelt

 

 

Voor vandaag gaat hoe dan ook niet meer lukken.

TNT komt hier vaak pas rond 20.00 uur om pakketten af te leveren. pas daarna kunnen ze dus weer naar magazijn verzonden worden. Magazijn is echter om 18.00 gesloten.

Dus met koerier kan ik ze maandag daarheen laten vervoeren en met TNT kan ik ze op zijn vroegst Dinsdag pas in magazijn hebben.

 

Overigens is 1 pakket door leverancier teruggehaald zoals ze aangeven en gaat vandaag alvast een nieuwe zending naar juiste adres.

Blijven dus 3 zendingen over...

Link naar reactie
  • 0

Nee bij deze partij niet, er is alleen een telefoonnummer van het hoofdkantoor. Ben er ook al langs geweest maar daar is alleen een dame die sleutels meegeeft en nergens iets van weet. Alleen dat reserveren via de website gaat en dat ik voor vragen altijd kan bellen met het hoofdkantoor.

 

Daar waren ze nogal snel en kortaf, het kan niet zonder cc.

 

 

Het stomme is dat ik alle pagina's weer weg had geklikt, dus dat ik weer opnieuw kan gaan zoeken. Stom stom stom.

Link naar reactie
  • 0

altijd leuk ja verplichte creditcard.

Heb er zelf ook geen en wilde dus hotel boeken voor paar dagen deze week voor bezoeken beurs, maar kan dus via geen enkele hotel reserveringssite zonder creditkaart.

Heb de sites dus gebruikt om hotels te vergelijken en er 1 uit te zoeken en via e-mail rechtstreeks bij hotel geboekt.

 

Blijft vreemd dat ze geen enkele andere betaalmethode als creditkaart accepteren (ligt niet aan de hotels want kan wel altijd gewoon zonder creditkaart terecht bij hotels)

Link naar reactie
  • 0

altijd leuk ja verplichte creditcard.

Heb er zelf ook geen en wilde dus hotel boeken voor paar dagen deze week voor bezoeken beurs, maar kan dus via geen enkele hotel reserveringssite zonder creditkaart.

 

Er bestaan sinds enige maanden Prepaid Creditkaarten in Nederland. O.a. bij de Primera Texaco en BP kan je ze kopen met 20/ 30/50/100/150 tegoed. Die Prepaid Creditkaarten zijn van Visa en kan je overal op internet gewoon gebruiken. Dat gaat probleemloos.

 

Paul

Link naar reactie
  • 0
Blijft vreemd dat ze geen enkele andere betaalmethode als creditkaart accepteren (ligt niet aan de hotels want kan wel altijd gewoon zonder creditkaart terecht bij hotels)

Ik heb dat ook nooit gesnapt. Zouden ze nou echt zo ontzettend veel reserveringen hebben waarbij uiteindelijk niemand op komt dagen?

 

Trouwens, het hotel waar ik bij de laatste HL-meeting sliep gaf aan de creditcardgegevens alleen te gebruiken ter verificatie, maar een paar dagen later was het totaalbedrag gewoon afgeschreven - ook subtiel! ;)

Link naar reactie
  • 0

PostNL heeft een nieuwe manier om het aantal pakketten per container te verhogen. Dit nieuwe beleid hebben ze sinds enkele weken doorgevoerd. Het resultaat is dat er maar liefst 1,4 meer pakketten in een container kan! PostNL is verguld over deze nieuwe manier van stapelen.

P1020126.thumb.JPG.a8eac8efc6620a0d938a88ab8849fb45.JPG

Link naar reactie
  • 0

PostNL heeft een nieuwe manier om het aantal pakketten per container te verhogen. Dit nieuwe beleid hebben ze sinds enkele weken doorgevoerd. Het resultaat is dat er maar liefst 1,4 meer pakketten in een container kan! PostNL is verguld over deze nieuwe manier van stapelen.

 

is dit niet een foto van een container met door-de-douane-gecontroleerde pakketjes? ::)

Link naar reactie
  • 0

Da's vast geen beleid, maar gewoon onzorgvuldig stapelen, aangezien die hoge doos gewoon in de verkeerde richting belast wordt. Dat iemand dat voor de stabiliteit zo doet, kan ik me nog wel voorstellen. Deel je smart op dit front met Vossie. ;)

 

Weekendgroet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0
Da's vast geen beleid, maar gewoon onzorgvuldig stapelen

 

klopt dat is inderdaad geen beleid. het beleid van TNT/PostNL bestaat eruit dat ze vervolgens als de zendingen beschadigd zijn alle verandwoordelijkheid afschuiven op de afzender dat die het dan maar beter had moeten verpakken, of dat de ontvanger een leugenaar is en dat die dat zelf zo neergelegd heeft of desnoods geven ze de kaboutertjes de schuld zolang als ze zelf maar niet voor hun fouten hoeven op te draaien.

 

Aanvullend hierop mijn eigen TNT/PostNL archhh momentje:

kan ik van de week ineens niet meer inloggen op een wensite die van belang is voor de financiele afhandeling van orders van een bepaalde site (gelukkig niet van alle sites). Ik bellen en e-mailen wat er aan de hand is, krijg ik als reactie: we hebben u 5 brieven gestuurd voor informatie en toesturen van bepaalde zaken maar hebben van u geen enkele reactie ontvangen en daarom het contract ontbonden.

 

Niet gek dat ik niet gereageerd heb aangezien ik niks ontvangen heb. en dat is niet de eerste keer dat ik post niet ontvang, ik schat in dat tussen de 10 en 25% van de post hier nooit of veel te laat aankomt doordat de postbodes te dom zijn om het verschil te zien tussen huisnummers 4352 1452 4552 enz. waardoor veel post voor mij dus in talloze andere straaten terechtkomt (en post voor bewoners van talloze andere straten dus bij mij (en zo gemixt van allemaal bewoners uit de hele wijk)) waarbij lang niet iedereen meer zin heeft om dat naar juiste adres te brengen, het dus weggooit of 1 keer per 2 maanden eens langs brengt.

 

Maandag dus gaan bellen om te gaan proberen dat contract dus te gaan herstellen omdat ik het dus juist ook voor andere shops wilde gaan gebruiken.

Link naar reactie
  • 0

gister en eergister bij 2 leveranciers flink wat producten ingekocht. in totaal 4 zendingen met totaalgewicht van ruim 70 kilo.

 

Krijg ik gisteravond op factuuradres een heel groot pakket binnen van 1 van de 2 leveranciers.

Hebben ze over het hoofd egzien dat ik verschillende factuur en aflever adres heb en staan de producten dus 150 km vanaf het magazijn op kantoor.

 

Ik dus daarover bellen, blijkt dat ze 2 andere zendingen gister ook naar factuur adres verzonden hebben dus die komen pas vanavond hier weer aan.

 

Tot overmaat van ramp blijkt ook de andere leverancier de zending naar factuur adres verzonden te hebben welke dus ook pas vanavond aankomt hier.

 

Direct doorsturen met verzend en ophaal service is ook weer niet mogelijk aangezien voor vandaag geen afhaal afspraak meer gemaakt kan worden, dat kan pas voor morgen middag/avond en dan wordt het pas dinsdag bij magazijn afgeleverd.

 

Alle pakketen hadden vandaag echter opgedeeld moeten worden in kleine pakketjes en verzonden moeten worden naar de klanten.

Nu kan dat dus pas op zijn vroegst dinsdag of woensdag gebeuren en zitten honderden klanten op hun bestelling te wachten (en kan die klanten daarover ook niet berichten omdat er geen e-mail adressen van bekend zijn).

 

En vorige week was er ook al een leverancier die factuur en aflever adres verwisselde en de boel op de verkeerde adressen liet afleveren.

 

En het is toch echt duidelijk hoe ik aan leveranciers heb doorgegeven, duidelijk vermeld factuur adres en aflever adres.

 

Bij volgende bestellingen maar het grote rode knipperende letters het aflever adres vermelden denk ik.... >;(

 

Of anders faktuuradres verwijderen en elektonisch of via pdf laten faktureren.

Link naar reactie
  • 0

Weer een bedrijf ontdekt die zonder mijn toestemming mijn foto's van artikelen heeft gebruikt in zijn webwinkel. Dit is in de 1 1/2 jaar dat wij onze webwinkel hebben al vaker voorgekomen.

 

Ik wil eigenlijk geen watermerk over de foto's zetten, omdat het de foto's niet ten goede komt. Maar ik denk dat ik er niet onder uit kom!

Ik heb de eigenaar van het bedrijf hierover aangeschreven. Deze heeft niet op mijn email gereageerd, maar heeft de foto wel gefotoshopt en heeft de achtergrond wit gemaakt.

Ik erger me stijf aan die mensen die zonder te vragen mijn foto's gebruiken!

Hebben meer bedrijven hier last van?

 

Groetjes,

 

Dit bericht is in verband met de hoeveelheid inhoudelijke reacties en discussie daaromtrent verplaatst naar een nieuw topic. Verdere inhoudelijke discussie hierover kan daar plaatsvinden

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie
  • 1

Vanmorgen een giga lekkage in de aanbouw (plat dak), balen! Net met een vloerwisser het dak drooggeveegd, zal dus na iedere stortbui weer het dak op moeten (met medeneming van mijn hoogtevrees) tot de dakdekker mij komt verlichten.

Ik durf geen risico te nemen weg te gaan vanwege de electriciteit die in het plafond is verwerkt, grrrr afspraak met klant vanmiddag dus afbellen vrees ik.

En voor nu: zachtjes tikt de regen in mijn emmertjes....

maak eens een buiteling:

www.saltoadvies.nl

Link naar reactie
  • 0

Dank voor het medeleven, dat helpt! :)

 

Goed idee Daniël. Ik hoop dat de dakdekker morgen een noodreparatie kan doen want dan is het, volgens de verwachtingen droog. Zolang het niet al te hard regent lekt het niet. Maak er vandaag maar een klusdag van met schuurapparaat etc. en inderdaad straks even naar de Gamma (al is mijn plafond nu toch al omzeep, als ik maar geen electra problemen krijg want daar weet ik echt helemaal niets van).

maak eens een buiteling:

www.saltoadvies.nl

Link naar reactie
  • 0

Stom stom stom, verkeerde rekeningnummer ingevoerd bij een verkeersboete en nu dus te laat, het duurde bij de bank helaas ook telang om het te constateren, waardoor mijn boete nu 6 dagen telaat betaald is. Wachten op de aanmaning van maar liefs 90 euro! En dat allemaal om iets dat ik niet eens gedaan heb. Zie eerder bericht over niet handsfree bellen.

 

Ik wou dat ik zulke dingen kon eisen als de overheid of belastingdienst weer eens telaat betaald.....

 

 

Link naar reactie
  • 0

brrr kan me voorstellen dat je er in de buurt blijft nu met electra. Ik weet er ook weinig van, maar zou je niet kunnen kijken onder welke groep de electra daar valt, dat je die desnoods bij de meterskast uit kan zetten? Tenzij het op dezelfde groep is als je hele woonkamer natuurlijk, die kans is zeker wel groot....

Link naar reactie
  • 0

De groep is die van de keuken en om nu (zeker nu!) de dag door te komen zonder koffie en mijn vriezer en koelkast plat leggen is wel erg ingrijpend.

 

Inmiddels drupt het niet meer. Ik klim straks nog even op het dak om de boel droog te vegen. Probleem doet zich alleen voor als er teveel water op het dak staat en degene die de aanbouw heeft gebouwd heeft dit niet zo slim gedaan. Dak loopt af naar de ene kant en de afvoer zit aan de andere kant. Zo heeft ie overigens ook de douche in elkaar geflanst..... leuk huis ???

maak eens een buiteling:

www.saltoadvies.nl

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 177 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.