• 0

"Aarch!!" - deel je ondernemersleed hier!

Van het lezen van al die Yes-momenten word ik altijd blij, maar hebben jullie ook wel eens "Aarch!!" momenten? Momenten dat je het liefst direct wil verhuizen naar een onbewoond eiland?

 

Ik had het vanmorgen: we waren bezig om de laatste hand te leggen aan onze nieuwe webshop. Maanden werk in gestoken, veel testen mee gedaan. Hij zou vanmiddag op een vooraf aangekondigd tijdstip online gaan, dus ik dacht: ik test hem nog een laatste keer om zeker te zijn dat alles werkt.

 

Wat denk je, blijkt de complete winkelwagen het niet meer te doen. Vage foutmelding, heel de boel in de soep. Na uren zoeken nog de oorzaak niet gevonden. Aaaaarch!!

 

Niet te geloven, wat een ellende. Als een speer collega's erbij geroepen, contact gezocht met de softwaremakers... op het allerlaatste moment kwam de oorzaak boven water: een klein stukje foute code was de oorzaak van het leed.

 

Het is dus uiteindelijk op het nippertje toch goedgekomen, maar wel met de hakken over de sloot zeg. Nu de website na al die maanden eindelijk online is gegaan is voor ons dan weer een gigantisch Yes-moment. ;D

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0
Maar dan moet ik met beide over. Toch??

Klopt. Maar het kan nooit kwaad om het uit te (laten) rekenen wat beide auto's elders kosten, en tegen welke voorwaarden

 

Ik mag de verzekering nog annuleren. Moet dan wel schriftelijk. Bah

Zodra de dekking schriftelijk is bevestigd moet dat schriftelijk inderdaad. Is overigens geen onwil, heeft te maken met het wettelijk na-risico dat verzekeraar loopt op WA gebied als jij de dekking hier opzegt maar niet tijdig elders onderbrengt.

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie
  • 0

Bedankt Norbert. Echtgenote is net zo verontwaardigd als ik en gaat kijken of er wat in de collectieve sfeer (werkt op PZ bij giga bouwbedrijf) kan gaan. Dan maar met 2 auto's over. Bij ZLM kan dat op ieder moment. Dus ik kan rustig even kijken na de beurs.

 

Terugdenkend stuiter ik nog steeds van frustratie naar een soort van plaatsvervangende schaamte over mezelf omdat ik het gesprek totaal niet meer in de hand had. Zat tegen kookpunt aan maar voelde aan dat boosheid alleen contraproductief werkte.

 

Excuses trouwens voor de vele tikfouten. Op de beurs internet ik op mijn Ipad.

 

Link naar reactie
  • 0

Terugdenkend stuiter ik nog steeds van frustratie naar een soort van plaatsvervangende schaamte over mezelf omdat ik het gesprek totaal niet meer in de hand had. Zat tegen kookpunt aan maar voelde aan dat boosheid alleen contraproductief werkte.

 

Hè wat heerlijk, je lijkt wel een mens :)

 

Excuses trouwens voor de vele tikfouten. Op de beurs internet ik op mijn Ipad.

 

Flauw excuus, waarschijnlijk speelt de boosheid ook een rol! ;)

maak eens een buiteling:

www.saltoadvies.nl

Link naar reactie
  • 0

Vandaag, na drie keer uitstel, eindelijk de uitspraak van de rechtbank inzake een geding dat ik voer namens 300 klanten (voor alle klanten samen gaat het om ca. 3 miljoen euro). Beroep ongegrond.

Nu dus bewapenen voor de volgende ronde in hoger beroep.

maak eens een buiteling:

www.saltoadvies.nl

Link naar reactie
  • 1

Offerte gemaakt voor klant, klant wilde ook het uurtarief voor eventuele extra werkzaamheden. Alles verzorgd, gaat klant bellen.

klant: Als ik nu dit nog wil, en ik wil dat nog en dan dit ook nog.

ik: Dat kan, het is wel extra werk, het is niet in de offerte meegerekend.

Ik ontvang 's avonds een mailtje met daarin genoemd alle werkzaamheden en de extra werkzaamheden.

Teruggemaild, "wat verwacht je nu van mij?, er ligt een offerte, het overige is meerwerk."

Er komt geen antwoord, we maken telefonisch een afspraak voor uitvoering.

 

Ik voer de werkzaamheden uit, wat in de offerte stond, en we bespreken het meerwerk, in zijn bijzijn bestel ik materialen voor het meerwerk,

klant: wat gaat me dat kosten?

ik: Geef ik je vanavond even door.

 

Ik geef de prijs door,

klant: ja maar dit zit toch bij de oferte in,

ik: "nee, dit is meerwerk,",

klant: dat had je even moeten zeggen dat het extra geld ging kosten,

ik: "dat heb ik gezegd. ik bestel de materialen in je bijzijn, denk je dat het gratis is.

klant: Wacht, ik bel je vanavond terug,

22:30, telefoon,

klant, ik heb de mail erbij gepakt, maar het zit bij de offerte in, ,

ik: nee, dit zit niet bij de offerte in, bla bla, ik bel je morgen terug.

volgende dag terugbellen.

klant: ik snap het helemaal, ik begrijp het, ik wilde gewoon overleggen. vandaar de telefoontjes.

ik: gelukkig, ik kom het vanmiddag afmaken.

klant: krijg je dan alles nog wel klaar.

ik: ja hoor, ik ga wel wat langer door.

aankomst klant in de middag.

klant: ik snap dat je de materialen moet betalen, die betaal ik je ook, maar de extra werkzaamheden zitten toch bij de offerte in.

ik: ontplof >:( >:( >:( je begrijpt het niet en je wil het niet begrijpen, het werk omschreven in de offerte is bijna af, de rest doe je zelf maar.

klant: ik heb hier het laatste mailtje, daarin staat wat je zou doen.

ik: de offerte was al ontstaan en verzonden voor dat laatste mailtje, incl het uurtarief, maar je doet het zelf maar, ik doe het niet meer.

klant: staat beteuterd in een hoekje, beseft dat hij te ver is gegaan.

ik: dag klant, je ontvangt de rekening voor de werkzaamheden omschreven in de offerte.

 

Link naar reactie
  • 0

De toon waarop ik te woord gestaan ben bevalt me helemaal niet. Al kan ik me ook voorstellen dat dat genoegen wederijds is.

ik akn me daar ook wel eens verschrikkelijk boos om maken, zeker bij dit soort instanties, ik zeg opstappen! ;)

 

Heb beide verzekeringen op laten zeggen en ga met 2 auto's over naar Eon. Daar wilde ze me graag als klant. Wat een verschil. "Morgen heeft u een scherpe offerte in de bus maar kijk en vergelijk gerust even verder". Dat heb ik niet gedaan. De prijs was goed (beduidend lager voor beide) en het gevoel erbij nog beter.

Link naar reactie
  • 0

Het zit me niet mee de laatste tijd.

 

Nu wilde ik een auto huren voor onze vakantie en blijkt de Credit card voor een frauduleuze aankoop te zijn gebruikt. Iemand heeft bij een Belgische webshop een aankoop gedaan waar blijkbaar geen random reader code voor nodig was.

 

Saillant detail is dat ik ik de kaart net in huis heb. De aankoop is vlak na aankomst hier gedaan. Deze kaart heeft een duidelijk leesbare verificatie code. Bij de oude was die al jaren verdwenen en wist ik hem uit het hoofd. Daarmee was dus niet veel te doen.

Ook vreemd dat er niet door is gegaan met de fraude tot de limiet.

 

Is verzekerd, maar ik baal wel als een stekker. De fraudeur (uit Rotterdam wist men mij te vertellen) gebruikte ook mijn voornaam terwijl de initialen op de kaart staan. Even googelen en je weet het. Maar toch... :(

Link naar reactie
  • 0

Nee, iemand anders heeft afgerekend. :)

Dat is ook minstens net zo vreemd. De afboeking was vóór ik een enkele transactie heb gedaan met deze kaart. Volgens de service desk worden soms de gegevens heimelijk overgenomen en pas veel later gebruikt. Maar dat kan volgens mij niet aan de hand zijn want de verificatiecode is nieuw en die heeft niemand gezien. Dus of iemand heeft na ontvangst de kaart uit mijn portemonnee gehaald en overgeschreven of de gegevens zijn voor ik ze kreeg al bekend geraakt aan de fraudeur in het bank / post traject. Of de verificatiecode is omzeilt.

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik heb al een aantal jaren een vrij grote website die volledig word onderhouden door een groep kinderen tussen de 10 en 18 jaar. Een website waar ik niets mee verdien maar wat leuk is om te doen.

 

Nu krijg ik zojuist de mededeling dat van één van mijn 'kinderen' z'n beide ouders zijn omgekomen bij een auto ongeval. Daar word je even stil van. Weet verder niet hoe oud het ventje is en of hij nog broers/zussen heeft en heb ook geen idee wat ik hier mee aan moet.

 

Life sucks sometimes.

Link naar reactie
  • 0

Eigenlijk is het aarch moment al van gisteren... een privé ander half om half...

Gisteren heb ik namelijk informeel gehoord dat ik niet pleegouder zou mogen worden. Redenen zijn in mijn ogen erg subjectief gekozen, maar vind het vooral niet eerlijk. Wederom een tegenvaller waarbij moderne gedachtegoed niet goed bij een traditionele instelling past.

 

Tweede waar ik best van baal, is eigenlijk privé veroorzaakt. Ik sta al een tijd op een wachtlijst voor een operatie, maar ben dus daar ook weer van afhankelijk voor mijn bedrijf, gezien ik een paar weken volledig uit de running ben en daarna zeker 6 maand erover doe om weer te revalideren om op het huidige niveau van belastbaarheid te komen. Alleen eerst zij het ziekenhuis dat het niet voor 1 april zou worden. Vanmorgen zei het ziekenhuis dat het nu nog wel 2 maanden zou gaan duren. Ik kan dus absoluut weinig zeggen qua acties doen of niet. De reguliere marketing / klanten werven ligt al een tijd op zijn gat en momenteel weet ik nog steeds niet waar ik aan toe ben... En dat is niet echt mijn ding; ik houd van plannen, maar nu ligt dat gewoon echt op zijn gat, omdat ik weer afhankelijk ben van deze operatie. Bah en gelijk een aarch-moment...

Link naar reactie
  • 0

Masseur, debiteur, rechter?

 

Ik heb eens ooit geleerd dat je direct moet afrekenen. Heeft 964 voordelen, waarvan ik er enkele zal noemen: je hoeft geen factuur te sturen, je hoeft geen gaatjes te maken met je perforator, je hoeft je ordner niet te pakken, je hoeft je ordner niet op te bergen, je hoeft vervolgens niet te controleren of die factuur betaald is, je bespaart je de ergernis dat die factuur niet betaald is, je hoeft geen herinnering te sturen, je hoeft niet te bellen en vervolgens 123 smoezen aan te horen etc.

 

Gewoon op 2 manieren betalen: contant en pin.

 

Gewoon uitleggen dat je graag tijd over houdt voor je hobby's. Een klant die die 4 tientjes niet kan/wil afrekenen is geen klant.

 

Moet je eens proberen bij jouw supermarkt om een volle kar boodschappen zonder te betalen mee te nemen.

In het echt blijk ik heel aaibaar

Link naar reactie
  • 0

Masseur, debiteur, rechter?

 

Ik heb eens ooit geleerd dat je direct moet afrekenen. Heeft 964 voordelen, waarvan ik er enkele zal noemen: je hoeft geen factuur te sturen, je hoeft geen gaatjes te maken met je perforator, je hoeft je ordner niet te pakken, je hoeft je ordner niet op te bergen, je hoeft vervolgens niet te controleren of die factuur betaald is, je bespaart je de ergernis dat die factuur niet betaald is, je hoeft geen herinnering te sturen, je hoeft niet te bellen en vervolgens 123 smoezen aan te horen etc.

 

Gewoon op 2 manieren betalen: contant en pin.

 

Gewoon uitleggen dat je graag tijd over houdt voor je hobby's. Een klant die die 4 tientjes niet kan/wil afrekenen is geen klant.

 

Moet je eens proberen bij jouw supermarkt om een volle kar boodschappen zonder te betalen mee te nemen.

 

Normaal is het ook de gang van zaken als de klant komt, afrekent. Echter is deze klant 2 maal te laat geweest met afmelden. De klant kwam wekelijks en was de eerste keer van afmelden maar 5 uur van te voren (regel = 24 uur) met afmelden, waarop ik volgens heb gemeld hierop een factuur te zenden. De week erop meldde de klant een uur van te voren dat hij helemaal niet komt. Hierop is dus een factuur verstuurd, die nu richting de rechter gaat.

 

Zelf kunnen klanten niet bij mij contant betalen, maar heb een pinterminal en accepteer vrijwel alle cadeaukaarten en bonnen die betrekking hebben op massage/wellness. Eigenlijk alles wat wel giraal is. En ik accepteer de 3 belangrijkste creditcards visa, mastercard en amex.

Link naar reactie
  • 0

 

Echter is deze klant 2 maal te laat geweest met afmelden. De klant kwam wekelijks en was de eerste keer van afmelden maar 5 uur van te voren (regel = 24 uur) met afmelden, waarop ik volgens heb gemeld hierop een factuur te zenden. De week erop meldde de klant een uur van te voren dat hij helemaal niet komt. Hierop is dus een factuur verstuurd, die nu richting de rechter gaat.

 

Ben benieuwd of je de bedragen kan verhalen. Volgens de regels van de Nederlandse Zorgautoriteit:

Indien de afspraak niet of niet tijdig (uiterlijk 24 uur) tevoren is afgezegd, kan de vrijgevallen tijd in rekening worden gebracht in redelijkheid van 0-100% van het bedrag van de voorgenomen behandeling. Hierbij wordt er vanuit gegaan dat in de geereserveerde tijd geen andere patiënten konden worden behandeld of andere werkzaamheden konden worden

verricht. De patiënt dient op de hoogte te zijn van deze regeling.

 

Je moet de patienten dus op de hoogte brengen én aantonen dat je geen andere behandelingen of andere werkzaamheden hebt kunnen doen. Vooral dat laatste lijkt me moeilijk te bewijzen. Meteen ongemotiveerd alle tijd in rekening brengen lijkt me onjuist. Bovendien ben je nu ook een klant kwijt.

Link naar reactie
  • 0

@Hans

Iedere klant moet bij mij online reserveren. Dat betekent ook dat ze elke keer aan moeten vinken op de hoogte te zijn van de geldende algemene voorwaarden.

 

Overigens val ik niet onder de regels van de Nederlandse Zorgautoriteit, omdat ik geen zorg verleen, maar nog altijd onder wellness val. Overigens is het zeker niet ongemotiveerd: de meeste boekingen voor een dag vinden plaats voor 11.00 uur 's ochtends als ze al op de dag zelf boeken. Na dit tijdstip word er zelden tot niet meer een gat gevuld, en een uur van te voren ook zeker niet. Volgens het incassobureau staat de zaak sterk, met name omdat de klant niets van zich laat horen.

Link naar reactie
  • 0

@Romano

Heb even op je site gekeken en ik kan de algemene voorwaarden niet in één klik vinden in het reserveringsformulier (volgens mij nodig om rechtsgeldig te zijn). Zie wel dat iemand op de hoogte verklaart te zijn van de "huisregels". Kijk ik ergens overheen?

 

 

De algemene voorwaarden staan altijd rechts bovenin, ook wanneer het reserveerscherm open staat. Dit is namelijk op elke pagina.

Link naar reactie
  • 0

Vandaag maar de stekker uit een van onze projecten getrokken. Leverancier heeft in een keer verpakkingseenheden veranderd en nu moet alles per doos ipv per stuk. Aantal maanden werk zo de prullenbak in.

 

Ach volgens mij is dat nou net wat ondernemen zo leuk maakt. ;D Sometimes you win, sometimes you lose.

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 129 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.