• 0

"Aarch!!" - deel je ondernemersleed hier!

Van het lezen van al die Yes-momenten word ik altijd blij, maar hebben jullie ook wel eens "Aarch!!" momenten? Momenten dat je het liefst direct wil verhuizen naar een onbewoond eiland?

 

Ik had het vanmorgen: we waren bezig om de laatste hand te leggen aan onze nieuwe webshop. Maanden werk in gestoken, veel testen mee gedaan. Hij zou vanmiddag op een vooraf aangekondigd tijdstip online gaan, dus ik dacht: ik test hem nog een laatste keer om zeker te zijn dat alles werkt.

 

Wat denk je, blijkt de complete winkelwagen het niet meer te doen. Vage foutmelding, heel de boel in de soep. Na uren zoeken nog de oorzaak niet gevonden. Aaaaarch!!

 

Niet te geloven, wat een ellende. Als een speer collega's erbij geroepen, contact gezocht met de softwaremakers... op het allerlaatste moment kwam de oorzaak boven water: een klein stukje foute code was de oorzaak van het leed.

 

Het is dus uiteindelijk op het nippertje toch goedgekomen, maar wel met de hakken over de sloot zeg. Nu de website na al die maanden eindelijk online is gegaan is voor ons dan weer een gigantisch Yes-moment. ;D

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Is ondernemen niet naar oplossingen zoeken?

 

Als mijn leverancier de minimum aankoop hoeveelheden omhoog doet dan is dat voor mij het sein om keihard te gaan onderhandelen.

 

Want immers als je goedkoper kan inkopen, kan je goedkoper verkopen en verandert de hele dynamica.

 

Ik zie dit meestal als een kans. En ja, ik hen een erg onredelijke inkoper.

Link naar reactie
  • 0

Probleem nu is voorraad. Voorheen konden we per stuk bestellen en dus ook een stuk op vooraad hebben.

 

Nu is dat per overdoos en het zijn ongeveer 2500 voorraad posities. Dus je kan wel uitrekenen dat wat voor investering dat zou gaan worden. Van sommige artikelen zitten er 50 per overdoos verpakt.

 

Is jammer van de tijd, maar is niks aan te doen helaas.

Link naar reactie
  • 0

Klant is te laat met betalen, mailtje gestuurd en gevraagd om opheldering. Wat blijkt: faktuur nooit ontvangen. En dat is niet voor het eerst. Ik weet niet waar PostNL die "percentages correct en op tijd bezorgd" vandaan haalt, want bij mijn post lijkt het nergens op.

 

- Paar fakturen van onderaannemer naar mij zijn nooit aangekomen

- Diverse fakturen van mij naar klanten zijn nooit aangekomen

- Post komt ook vaak een week te laat.

Link naar reactie
  • 0

Klant is te laat met betalen, mailtje gestuurd en gevraagd om opheldering. Wat blijkt: faktuur nooit ontvangen. En dat is niet voor het eerst. Ik weet niet waar PostNL die "percentages correct en op tijd bezorgd" vandaan haalt, want bij mijn post lijkt het nergens op.

 

- Paar fakturen van onderaannemer naar mij zijn nooit aangekomen

- Diverse fakturen van mij naar klanten zijn nooit aangekomen

- Post komt ook vaak een week te laat.

 

Daarom stuur ik altijd een kopie per email :)

Link naar reactie
  • 0
Klant is te laat met betalen, mailtje gestuurd en gevraagd om opheldering. Wat blijkt: faktuur nooit ontvangen. En dat is niet voor het eerst. Ik weet niet waar PostNL die "percentages correct en op tijd bezorgd" vandaan haalt, want bij mijn post lijkt het nergens op.

 

- Paar fakturen van onderaannemer naar mij zijn nooit aangekomen

- Diverse fakturen van mij naar klanten zijn nooit aangekomen

- Post komt ook vaak een week te laat.

 

Zal waarschijnlijk wel plaatsgebonden zijn gezien de vele rekeningen die ik vorige week mocht ontvangen. ;D

 

Zit alleen al bijn een week op een pakje van "selektvracht"te wachten. ze hebben al 2 x langs geweest en zouden het afgelopen zaterdag weer proberen. De hele dag thuis geweest maar helaas geen pakje. :P

 

Het was gelukkig heerlijk weer dus heb me prima in de tuin vermaakt. ;)

Link naar reactie
  • 0

Heb een heel goedkope groene auto aangeschaft (een Panda). Buitenkansje met heeel veel kroting. Geen BPM en geen wegenbelasting (voorlopig). Heb nu een bestelauto verzekerd bij ZLM en 20+ schade vrije jaren dus max no claim.

Dus nieuwe auto ook bij ZLM. Heb dat ooit utigezocht en nu verzekert zo wat de hele kennissenkring zijn auto daar.

 

Vriendelijke dame wilde de auto best verzekeren. Wat vraagjes en toen de vraag of ik er alleen in ging rijden. Nee, dochter en echtgenoot zullen er ook wel een keer gebruik van maken.

O, zegt de mevrouw. Dan is het dus een gezinsauto en kunt u niet de maximale no claim krijgen maar maximaal 4 jaar instap korting.

"Ja, hallo. Hoeze gezinsauto." - Dat heeft u zelf gezegd mijnheer- Maar dat bedoelde ik niet zo. Mijn vrouw heeft een C4 Picasso met een brandstofpas. Dat is onze gezinsauto. -Sorry ik kan er niets aan doen-

Dan ga ik een klacht indienen zeg ik zwaar geirriteerd. -Vooral doen mijnheer, dit is mijn naam-.

 

Laat maar dan dan probeer ik wel ergens anders. Dus ik gebeld met Allsecure om te constateren dat ik daar helemaal geen korting krijg. >:( :'(

 

Op hangende pootjes terug naar ZLM dus maar. Volgende keer op mijn woorden passen. ;)

 

Uiteindelijk probleemloos over gegaan naar AON met 75 ipv 70% no claim, dus was veel voordeliger uit, en ben daar heel tevreden mee. Zeer goede en adequate service. Jammer genoeg heb ik dit al 2 keer mogen ervaren met een parkeerschade door een koerier en een steentje op de ruit.

 

Maar wat doet ZLM verzekeringen nu? Deze laten me voor straf overal een advertentie zien met een soort STIP. Met daarbij de tekst dat ze wel de meeste tevreden klanten hebben. Alsof ze mij daar ooit nog van gaan overtuigenn. Ik hoop dat er in iedergeval een paar ondernemers eens een offerte bij een ander vragen. >:( >:(

 

Link naar reactie
  • 0

 

Regelmatig mijn euvel... Wat echt helpt bij mij is kijken naar de volgende video,geluid op 10 en effe 6 min niks doen...

 

 

Smaken verschillen...... ;D

 

 

Leuke is dat ik strak weer thuis ben en dan in een keer zin heb om een lekker aan de website te gaan werken.....zo gaat dan namelijk altijd! :-\

 

@happy Hoe krijg je zo een youtube video op HL? (niet meer nodig, is al gelukt!)

Link naar reactie
  • 0

1 pallet hondenvoer besteld (import). Het rottige is dat hun verzendwijze niet aangeeft op welke dag die binnenkomt. Lig dus al 3 dagen aan de ketting thuis omdat ieder moment een zending binnen kan komen.

 

Waarom zit er wel track & trace op een doosje en niet op een internationale palletzending?

In het echt blijk ik heel aaibaar

Link naar reactie
  • 0

Eindelijk mijn nieuwe laptop geconfigureerd en in gebruik genomen, nu met Office 2010.

Grrrr waarom heb ik toch bij ieder nieuw Officepakket het gevoel dat ik een kluns ben???

 

welke overstap moet je maken van office 2003 naar office 2010? dan is het een grote stap inderdaad.. de stap van 2007 naar 2010 is vrij klein..

Link naar reactie
  • 1

 

 

Eindelijk mijn nieuwe laptop geconfigureerd en in gebruik genomen, nu met Office 2010.

Grrrr waarom heb ik toch bij ieder nieuw Officepakket het gevoel dat ik een kluns ben???

 

welke overstap moet je maken van office 2003 naar office 2010? dan is het een grote stap inderdaad.. de stap van 2007 naar 2010 is vrij klein..

 

Maar het is nu 2012. Waarom is zo'n office pakket steeds anders? Om de klanten alert te houden of zo? Mijn office pakket is al jaren hetzelfde, maar ja, dat is dan ook gratis. Maar het werkt wel beter.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Eindelijk mijn nieuwe laptop geconfigureerd en in gebruik genomen, nu met Office 2010.

Grrrr waarom heb ik toch bij ieder nieuw Officepakket het gevoel dat ik een kluns ben???

 

welke overstap moet je maken van office 2003 naar office 2010? dan is het een grote stap inderdaad.. de stap van 2007 naar 2010 is vrij klein..

 

De stap naar OpenOffice of naar Google Apps is nog leuker....geen rotzooi meer. Een aanrader. :-)

Snel en eenvoudig bedrijfshuisvesting, waar de ruimte aan je werk past, en niet andersom. Wij zijn aan het delen. En het is geweldig. http://www.registratie-adres.nl

 

Een professioneel, verwelkomen coworking gemeenschap Treat it like your own. It is. http://www.kamer52.nl

Link naar reactie
  • 0

De stap naar OpenOffice of naar Google Apps is nog leuker....geen rotzooi meer. Een aanrader. :-)

 

99% van mijn klanten gebruikt MS office, ik zou wel gek zijn om over te stappen naar pakketten die mijn klanten niet gebruiken! ???

 

 

Link naar reactie
  • 0

De stap naar OpenOffice of naar Google Apps is nog leuker....geen rotzooi meer. Een aanrader. :-)

 

99% van mijn klanten gebruikt MS office, ik zou wel gek zijn om over te stappen naar pakketten die mijn klanten niet gebruiken! ???

 

 

 

Je kunt de meeste MS Office bestanden ook gewoon openen en aanmaken in OpenOffice.

Link naar reactie
  • 0

In Word en Excel valt het wel mee (overstap van 2007 naar 2010) maar Outlook is toch echt wel anders. En om een of andere reden werken de accountinstellingen zoals ik die in 2007 had niet in 2010. Al uitgebreid overleg gehad met mijn de host van mijn e-mail server, mijn provider en de leverancier van mijn belangrijkste softwarepakket.

Via een workaround kom ik er nu wel maar dit is verre van ideaal!

Tegelijk ook overgestapt op Windows7 dus moet toch al wennen aan een geheel nieuwe omgeving. Maar goed, met alle andere overstaps in het verleden ben ik er ook gekomen, het kost alleen weer veel extra tijd (zoeken).

 

@Roel: dank voor je berichtje PM, voorlopig red ik me wel in Excel.

maak eens een buiteling:

www.saltoadvies.nl

Link naar reactie
  • 0

De stap naar OpenOffice of naar Google Apps is nog leuker....geen rotzooi meer. Een aanrader. :-)

 

99% van mijn klanten gebruikt MS office, ik zou wel gek zijn om over te stappen naar pakketten die mijn klanten niet gebruiken! ???

 

 

Nee, dat is het leuke aan. Ik doe nog consultatie werk, meestal in samenwerkign met advocaten in de VS. Adovcaten zijn niet bepaald "cutting edge" wat IT betreft; ze nemen de tijd niet om upgrades te leren (dat doet de personeel, toch?).

 

Dus zitten de mijne met van alles en nog wat, wat MS Office betreft qua versies. Sinds ik nu principieel met Google Docs werk (af en toe ook OpenOffice, als ik offline ben) heb ik helemaal en dan ook helemaal geen gedonder meer met compatibiliteit. Hij doet het gewoon open, kan ik van alles doen, en dan opslaan als MS Office versie hupedepup en klaar is Kees. Het is echt zo'n opluchting.

 

Klant ziet geen verschil. Ik hoef niet meer van alles en nog wat te gaan doen om de stomme bestand te kunnen aanpassen. Geweldig.

 

Het enige nadeel tot nu toe heeft te maken met aanpassen van Powerpoint presentaties in Google Presentations, ik krijg de videos nog niet goed ge-embedded. Maar dat zal aan mij liggen.

Snel en eenvoudig bedrijfshuisvesting, waar de ruimte aan je werk past, en niet andersom. Wij zijn aan het delen. En het is geweldig. http://www.registratie-adres.nl

 

Een professioneel, verwelkomen coworking gemeenschap Treat it like your own. It is. http://www.kamer52.nl

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 117 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.