• 0

"Aarch!!" - deel je ondernemersleed hier!

Van het lezen van al die Yes-momenten word ik altijd blij, maar hebben jullie ook wel eens "Aarch!!" momenten? Momenten dat je het liefst direct wil verhuizen naar een onbewoond eiland?

 

Ik had het vanmorgen: we waren bezig om de laatste hand te leggen aan onze nieuwe webshop. Maanden werk in gestoken, veel testen mee gedaan. Hij zou vanmiddag op een vooraf aangekondigd tijdstip online gaan, dus ik dacht: ik test hem nog een laatste keer om zeker te zijn dat alles werkt.

 

Wat denk je, blijkt de complete winkelwagen het niet meer te doen. Vage foutmelding, heel de boel in de soep. Na uren zoeken nog de oorzaak niet gevonden. Aaaaarch!!

 

Niet te geloven, wat een ellende. Als een speer collega's erbij geroepen, contact gezocht met de softwaremakers... op het allerlaatste moment kwam de oorzaak boven water: een klein stukje foute code was de oorzaak van het leed.

 

Het is dus uiteindelijk op het nippertje toch goedgekomen, maar wel met de hakken over de sloot zeg. Nu de website na al die maanden eindelijk online is gegaan is voor ons dan weer een gigantisch Yes-moment. ;D

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Aargh moment:

 

PayPal die naar 5 jaar je account voor 180 dagen blokkeert omdat je 5 jaar geleden onder de 18 was, en dan mag je geen account openen bij PayPal.

 

Ze houden zelfs m'n geld vast voor 180 dagen, AAHRGH.

 

Huh, dat is echt heel raar.

Ik heb dat ook ooit gehad. Maar toen was het de afspraak dat zodra ik 18 was, ik kon bellen en ze hem weer zouden deblokkeren.

Link naar reactie
  • 0

Aargh moment:

 

PayPal die naar 5 jaar je account voor 180 dagen blokkeert omdat je 5 jaar geleden onder de 18 was, en dan mag je geen account openen bij PayPal.

 

Ze houden zelfs m'n geld vast voor 180 dagen, AAHRGH.

 

Ach ik ben voor het leven gebanned, zowel zakelijk als privé, omdat ik 2 transacties had via adultwebsites die paypal blijkbaar niet accepteerd. Het ging om betaalde lidmaatschappen van (xxx)datingcommunities die ik exploiteer.

 

Mocht gelukkig wel mijn tegoeden direct opnemen.

Link naar reactie
  • 0

Met het gevolg dat mensen een boekje/tekstbestandje met wachtwoorden gaan maken.

Alleen een tekstbestandje kan onveilig zijn voor mogelijke inkijk (spyware, etc.)

 

Daarom gebruik ik voor +- 50 passwords een protected excel sheet. Wel in hide of in gesloten group zetten.

Het wachtwoord voor de opening moet je wel onthouden ;)

Link naar reactie
  • 0

Met het gevolg dat mensen een boekje/tekstbestandje met wachtwoorden gaan maken.

Alleen een tekstbestandje kan onveilig zijn voor mogelijke inkijk (spyware, etc.)

 

Daarom gebruik ik voor +- 50 passwords een protected excel sheet. Wel in hide of in gesloten group zetten.

Het wachtwoord voor de opening moet je wel onthouden ;)

Vooral makkelijk als je niet bij je eigen PC zit. Trouwens Excel is net zo waterdicht als een mandje...

Vandaar Keypass. Als je Keypass in bijvoorbeeld Dropbox zet dan kun je overal bij je inloggegevens, zelfs met je mobiel.

Tevens worden gekopieerde passwords een max aantal seconden vast gehouden in je geheugen. Zie ook hier.

Je kunt overigens ook vervaldata van passwords ingeven en passwords laten genereren.

Link naar reactie
  • 2

Ik wil dat ook al een tijd opzetten maar verlopig is alleen de belastingdienst en de ING zo moeilijk. En daar moet ik helaas oneindig vaak nieuwe ww aanvragen.

 

ach dat is ook een effectieve methode om je wachtwoord regelmatig te wijzigen ;D wat dan weer extra veilig is..

 

@ brood. tik voor de gein eens excel password recovery in op google. ik denk dat je heel snel de betrekkelijkheid van jou beveiligde excelsheet snel inziet. Overigens zijn dat geen hackerstools maar gewoon commerciele software om gebruikers te helpen om belangrijke bestanden waarvan men het password vergeten is weer toegankelijk te maken..

Link naar reactie
  • 0

Vooral makkelijk als je niet bij je eigen PC zit. Trouwens Excel is net zo waterdicht als een mandje...

Vandaar Keypass. Als je Keypass in bijvoorbeeld Dropbox zet dan kun je overal bij je inloggegevens, zelfs met je mobiel.

Tevens worden gekopieerde passwords een max aantal seconden vast gehouden in je geheugen. Zie ook hier.

Je kunt overigens ook vervaldata van passwords ingeven en passwords laten genereren.

 

Niet alleen Keypass is veilig, maar kijk ook eens naar lastpass

Is net zo veilig, maar makkelijker in het gebruik.

Link naar reactie
  • 1

Vanmiddag iemand achterop me gereden.

Geen tot nu toe bekend lichamelijk letsel, alles netjes afgehandeld bij een recreatieplaats 100mtr. verderop.

 

Ik krijg alleen de achterdeuren niet meer open, de bumper en de trekhaak houden alles tegen.

 

Geen toegang tot een ladder. >:(

Link naar reactie
  • 0

Vanmiddag iemand achterop me gereden.

Geen tot nu toe bekend lichamelijk letsel, alles netjes afgehandeld bij een recreatieplaats 100mtr. verderop.

 

Kreeg de indruk dat er iemand achterop JOU was gereden maar dit:

Ik krijg alleen de achterdeuren niet meer open, de bumper en de trekhaak houden alles tegen.

 

doet me vermoeden dat het om je auto ging...

Geen toegang tot een ladder. >:(

 

Een ladder??? Die heb je toch niet nodig om over een bumper en trekhaak te klimmen?

 

Anyway, sterkte ermee!

maak eens een buiteling:

www.saltoadvies.nl

Link naar reactie
  • 0

Vanmiddag iemand achterop me gereden.

Geen tot nu toe bekend lichamelijk letsel, alles netjes afgehandeld bij een recreatieplaats 100mtr. verderop.

 

Kreeg de indruk dat er iemand achterop JOU was gereden maar dit:

Ik krijg alleen de achterdeuren niet meer open, de bumper en de trekhaak houden alles tegen.

 

doet me vermoeden dat het om je auto ging...

Geen toegang tot een ladder. >:(

 

Een ladder??? Die heb je toch niet nodig om over een bumper en trekhaak te klimmen?

 

Anyway, sterkte ermee!

je zou met je laatste twee woorden meer gezegd hebben, dan met hele bericht. :)

Link naar reactie
  • 1

Aan de ene kant een YES moment, het nieuwe kantoor is eindelijk klaar (na 3 maanden). Maar het grootste Arch moment is dat ik hierdoor 3 maanden achterloop met administratie en dat ik daardoor meer heb uitgegeven dan er is binnen gekomen. Normaal wordt dit heel strak bijgehouden, maar door allerlei kleine facturen is het behoorlijk opgelopen.

 

Zit niets anders op dan maar even zuinig te gaan doen de komende maand.....

Link naar reactie
  • 1

GLS : Goedendag met GLS

 

FS: "hoi. Ik heb een pallet dat snel naar Luxemburg moet. hoe lang duurt dat?"

 

GLS: Uhm, 48 uur moet lukken meneer

 

FS: Ok, geef ik door aan mijn monteurs en klant

 

48 uur later...Nee nog niets

 

72 uur later....Nee nog niets (het is inmiddels vrijdag)

 

Even bellen met GLS

 

FS: "Goedendag, mijn pallet is nog niet in Luxemburg, maar de monteurs aldaar staan er op te wachten, net zoals de klant"

 

GLS "Hebben wij 48 uur gezegd meneer? kan me niet voorstellen, maar maandag wordt het afgeleverd, de pallet staat nu in België"

 

FS "Ok, maandagochtend staan de monteurs er weer. Ik ga mijn klant informeren"

 

GLS: Prima

 

Maandag

 

FS "Goedendag, hoe laat wordt mijn pallet geleverd vandaag?"

 

GLS "Vandaag? Nee meneer, vandaag niet, de pallet staat nog in België "

 

GLS "Ik weet niet wie die maandag heeft toegezegd, maar het wordt echt dinsdag hoor

 

FS "Ochtend, middag, of stiekem toch woensdag?"

 

GLS" Weet ik niet meneer, het staat in België en de chauffeur vertrekt om 8:00 uur..."

 

Zucht.....

 

En dan nog niet eens gehad over -tig personen aan de lijn, -tig vestigingen (Zwolle, Groningen, Hoogeveen, etc)

 

Nederland Transportland.....jaja

 

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 127 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.