• 0

"Aarch!!" - deel je ondernemersleed hier!

Van het lezen van al die Yes-momenten word ik altijd blij, maar hebben jullie ook wel eens "Aarch!!" momenten? Momenten dat je het liefst direct wil verhuizen naar een onbewoond eiland?

 

Ik had het vanmorgen: we waren bezig om de laatste hand te leggen aan onze nieuwe webshop. Maanden werk in gestoken, veel testen mee gedaan. Hij zou vanmiddag op een vooraf aangekondigd tijdstip online gaan, dus ik dacht: ik test hem nog een laatste keer om zeker te zijn dat alles werkt.

 

Wat denk je, blijkt de complete winkelwagen het niet meer te doen. Vage foutmelding, heel de boel in de soep. Na uren zoeken nog de oorzaak niet gevonden. Aaaaarch!!

 

Niet te geloven, wat een ellende. Als een speer collega's erbij geroepen, contact gezocht met de softwaremakers... op het allerlaatste moment kwam de oorzaak boven water: een klein stukje foute code was de oorzaak van het leed.

 

Het is dus uiteindelijk op het nippertje toch goedgekomen, maar wel met de hakken over de sloot zeg. Nu de website na al die maanden eindelijk online is gegaan is voor ons dan weer een gigantisch Yes-moment. ;D

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Velletjes zegels besteld bij Tante Pos. Zit er een smerig velletje tussen dat ik direct retour stuur. Na een week nog geen reactie, dus maar eens in het toetsenbord geklommen. Krijg ik bericht dat ze over een week of drie mijn geld gaan terugstorten. Maar ik wilde gewoon per omgaande een schoon velletje! Grrrr banghead.gif

 

Oh, en alle BV's van een vorige werkgever zijn failliet hoorde ik net. Triest voor de medewerkers, waar nog maar een hand vol van over was na diverse ontslagrondes in de hoop het tij te keren. De economie zal de schuld wel krijgen, maar zij die er gewerkt hebben weten beter. Toch maakt het me verdrietig, als of iemand na een lang ziekbed toch de geest geeft. Heftig.

 

 

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

 

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

Link naar reactie
  • 0

Uiteindelijk vandaag aangetekend verzonden via een businesspoint.

Maar wel 3 keer op pad gemoeten dus voordat ik een bubbeltjes enveloppe van 150 gram kon versturen.

heb het ook nog nagekeken en zijn ook geen minimale afmetingen voor buitenlandse pakketjes dus dat had het probleem ook niet mogen zijn. Was gewoon stompzinnig PostNL gedrag dus.

Je moet dat ook niet gaan vragen bij een Bruna of supermarkt, die miepjes weten alleen de basics..

Het is natuurlijk pure armoede, maar postkantoren zijn er nu eenmaal niet meer.

Voor dit soort moeilijkere opdrachten moet je gewoon een businesspoint zoeken, hoe vervelend dat ook is...

(Bij ons zit deze tgenwoordig in de Formido, midden op het bedrijventerrein)

Tja zijn bijna aleen nog maar bruna's en dergelijke over.

 

Maar we zijn er nog niet.

Afgelopen donderdag verzonden. dat ik maandag op tracktrace keek zou het maandag afgeleverd worden. dat ik eind vand e dag keek was dat veranderd naar dinsdag, dat ik vanmorgen keek stond het weer op aflevering voor vandaag. Als vandaag niet afgeleverd wordt wordt dat waarschijnlijk vrijdag of zelfs pas volgende week omdat morgen in duitsland alles dicht schijnt et zijn.

 

Bij status van zending staat echter dat zending nog in voorbereiding is.

Dus maar bellen voor 45 cent per minuut naar 0900 nummer...

Medewerker.... is zo te zien in buitenland aangekomen en staat 2 a 3 werkdagen voor kwa verwerking, als dat voorbij is moet u nog maar eens bellen.

dat ik aangaf dat nu werkdag 4 is was de reactie weer dat ik eerst maar eens tot volgende week moest afwachten om te kijken of nog afgeleverd zou worden en ze anders dus wel eens een onderzoek zouden opstarten (wat dan dus 3 weken zal duren hun kennende).

 

en dan gaat het dus om een proefzending waarvan ik er straks een paar duizend hoop te kunnen verzenden. maar dit komt dus niet al te best over bij die klant.

Link naar reactie
  • 0

 

 

dat ik aangaf dat nu werkdag 4 is was de reactie weer dat ik eerst maar eens tot volgende week moest afwachten om te kijken of nog afgeleverd zou worden en ze anders dus wel eens een onderzoek zouden opstarten (wat dan dus 3 weken zal duren hun kennende).

 

 

Aangezien zending wederom een dag verschoven is zojuist gebeld om onderzoek op te laten starten.

Bovenstaande bleek helaas veel te optimistisch te zijn.

Onderzoek naar aangetekende buitenlandse zending blijkt 2 tot 3 maanden te duren bij PostNL.

Vandaag maar even via andere post partijen nog 1 a 2 nieuwe demo pakketten versturen dus.

Link naar reactie
  • 0

Voor een spoedklus in een halve dag een team van 4 mensen geregeld om in hele korte tijd een mooie promofilm in elkaar te zetten. Gaat het niet door, omdat niet alle beslissers op 1 lijn zitten.

Het hoort een beetje bij het ondernemen, maar het is gewoon niet leuk om de rest van het team dan 'teleur te stellen'.

BrokxMedia - Videoproducties & -marketing

Boeiende Bedrijfsfilms, Animaties & Livestreams

 

Link naar reactie
  • 0

vandaag voor de 3e keer in een week gebeld door de energie maffia :( Daardoor gelijk maar in de modus "onbeschoft" overgeschakeld.) ;D

 

Ging dus als volgt.

 

Met huppeldepup van de ned. huppeldepup maatschappij. ik ben op zoek naar.........

Nou dan heb je pech want ik heb geen behoefte aan de ned. huppeldepup maatschappij.

Je bent de derde al die belt in een week tijd.

Maar ik heb net een contract van 5 jaar afgesloten dus als je het niet erg vind beëindig ik nu het gesprek.

en opgehangen. ;D

 

Kunnen die lui nou niet eens ophouden met dat bellen? Denk dat ik bij nieuwe telefoontjes gelijk de lijn maar verbreek. Heb je in ieder geval het minste tijdverlies ;) (oja en KPN is ook zo'n irritante volhouder :-\)

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

(oja en KPN is ook zo'n irritante volhouder :-\)

Tsja, KPN, breek me de bek niet open... "Goedemiddag, met mevrouw XX van KPN, ik wil graag een afspraak met u maken om uw glasvezel aan te sluiten". "Ik niet met u, dag mevrouw".

 

maak eens een buiteling:

www.saltoadvies.nl

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Haha, wanneer je eens hebt aangegeven dat ze je mogen bellen (omdat je een abonnement hebt, een goed doel steunt enzovoort) maken ze daar ook gretig gebruik van. Ik heb mij ook al ingeschreven voor dat bel-me-niet register, maar ze blijven je lastig vallen. Iemand van de telefooncentrale zegt dan aan het einde van het gesprek: 'Ik wil u wijzen op uw rechten van het bel-me-niet register.' Vervolgens krijg je een bandje van 10 minuten waarbij het mogelijk zou zijn je te kunnen uitschrijven. Maar bij mij loopt het dan toch altijd vast of de informatie komt niet goed door :-\

Link naar reactie
  • 0

Net even op de link van Peter gekeken en zie daar tot mijn verbazing dat je ook als vof kan registreren in het bel me niet register. :) ga dat nu toch maar even doen wellicht werkt het :P

 

Had al gedacht om mijn telefoonnummers bij de KVK maar te vervangen door een 06nummer wat ik nog steeds heb maar bijna nooit meer gebruik. (prepaid wat ik jaarlijks opwaardeer met 10 euri en opbel tijdens vakantie. ;D)

 

 

Link naar reactie
  • 0

Net even op de link van Peter gekeken en zie daar tot mijn verbazing dat je ook als vof kan registreren in het bel me niet register. :) ga dat nu toch maar even doen wellicht werkt het :P

 

Nee ;D

 

Wij hebben dit ook gedaan maar blijven gebeld worden. Als je zegt dat EMZ en VOF's ook ingeschreven staan dan krijg je doodleuk te horen. Nee meneer, is alleen voor particulieren. ::) Dan zeg ik altijd dat ze beter hun huiswerk moeten doen en dreigen met klacht bij de opta. Werkt altijd leuk.

 

Aarch van vandaag was dat leverancier bijna door de voorraad heen is. En wij te weing ingekocht hebben voor Sinterklaas. Nu al veel meer verkocht dan vorig jaar en bijna niks meer te leveren. Eigenlijk een yes moment dus..... ;D

Link naar reactie
  • 0

ach... te volhoudende bedrijven moet je gewoon uiteindelijk uitnodigen voor een afspraak bij jou thuis/kantoor.

Heb er een paar gehad via zowel de mail als telefoon die na 10 keer nee niet geintereseerd/verzoek niet meer te bellen of te mailen het nog steeds niet begrepen en ik uiteindelijk langs heb laten komen voor een afspraak en hier aan de deur heel duidelijk verteld heb dat ze nu toch echt eens met hun gebel/gespam moesten stoppen.

Meestal is er weinig begrip dat je ze voor niks heb laten langskomen maar in alle gevallen was ik er daarna wel van verlost (bij 1 duurde dat wat langer omdat ze nep advertenties op mijn naam op marktplaats gingen zetten omdat ze heel erg boos waren dat ze 200km gereden hadden om bij mijn huis te komen om een 3D fotoreportage van mijn kantoor te maken), maar ook daar heb ik na een paar dagen uiteindelijk nooit meer wat van vernomen.

Link naar reactie
  • 0

zucht.... ik betaal regelmatig bedragen naar een buitenlandse partij. maak na betaling altijd gelijk screenshot en stuur dat door naar ontvanger waarna ze mijn order in behandeling nemen.

Maak ik het dus eens een keer via de ING over.

Staat er op overzichtspagina betalingen enkel een datum, de plaatsnaam van ontvangende partij en het bedrag.

Niet dus het rekeningnummer waarheen de betaling is, niet de naam van ontvanger en niet de omschrijving.

Enkel dus dat het een reservering betreft.

 

Blijkt dat ING pas na een dag of 3 de werkelijke gegevens doet weergeven op betalings overzichten.

Voortaan dus maar niet meer via ING naar buitenland betalen.

Link naar reactie
  • 0

Blijkt dat ING pas na een dag of 3 de werkelijke gegevens doet weergeven op betalings overzichten.

Ik zal er eens specifiek op letten, maar bij mij is volgens mij de betalingsinformatie voor buitenland betalingen steeds de volgende werkdag bijgewerkt.

 

ING helpdesk via telefoon gaf aan dat dat pas na 3 dagen het geval is.

Maar zelfs 1 dag is belachelijk lang in deze tijd.

En voor mij dus telang omdat dat dus 1 tot 3 dagen vertraging zou opleveren met ontvangen van nieuwe voorraad.

Link naar reactie
  • 0
Het zal je nog verbazen hoeveel ondernemers dit bewust doen..

Haha, als je zoiets opzettelijk doet ben je echt zielig!

Ik heb ook dat klanten niet betalen, vervolgens wordt het voor mij weer

lastig om aan verplichtingen te voldoen, het is meer een soort van kettingreactie denk ik..

Wat is trouwens een verhaalonderzoek?

 

Link naar reactie
  • 1

Zo pas weer eens artikelen ingekocht uit Azië, totaal meer dan 2 ton. De douane heeft het vrijgegeven, maandag wordt het geleverd. Vraag ik op hoeveel pallets het zal staan zodat ik pallets klaar kan zetten voor retour...blijkt het deze keer allemaal los te staan en moet ik het deze keer zelf uit de vrachtwagen tillen. Gek genoeg nog nooit meegemaakt dit terwijl het blijkbaar wel vaker voorkomt.

Ah inmiddels ben ik teruggebeld, voor 12,50 per pallet kunnen ze het alsnog vooraf overstapelen. Pfew!

 

Maar even nieuwsgierig, hebben jullie dit eerder meegemaakt? Ik snap wel dat dozen bij 'n gedeelde container zonder pallets gestapeld staat zodat het zo efficiënt mogelijk is, maar ik heb echt nog nooit eerder gehad dat het los verstuurd werd vanuit Rotterdam. Zou denken dat het voor hun ook makkelijker is, om eerst op pallets te zetten en die in vrachtwagen te doen ipv doos voor doos in vrachtwagen te doen.

 

PS: Het is maar goed dat ik vroeg naar aantal pallets, anders had ik het niet geweten en had ik maandag ineens 'n vrachtwagen voor de deur gehad met allemaal losse dozen...

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 99 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.