Resultaten Holland Innovation.

Aanbevolen berichten

In deze thread kunnen bezoekers en deelnemers alle voorlopige resultaten melden ( nieuwe deals, klanten, contacten met investeerders onderwijsinstellingen enz) t.g.v. de beurs Holland Innovation. Voor ons was Holland Innovation een geslaagd en informatief evenement. Hoe zijn de overige ervaringen?

 

Mijn zakenpartner en een relatie hadden een stand gehuurd voor de andere uitvindingen en stimuleerden mij om ook wat van het nieuwe 3D fotoprintsysteem Dimensor te laten zien. Dit programma is nog in de beta-fase, en de webshop wordt nu gemaakt, dus ik wou eigenlijk tot volgend jaar wachten. Echter er waren al behoorlijk wat enthousiaste bezoekers uit binnen en buitenland, die het een erg leuk produkt vonden en het wilden kopen. Grafisch ontwerpers en designers sprak het het meeste aan. Deze doelgroep had ik al in gedachten. Maar dankzij Holland Innovation hadden wij een heel goede marktverkenning. Daar ligt ook het addertje onder het gras. Grafisch designers gebruiken over het algemeen Macintosh computers en geen Windows. Ook staan o.h.a. de Macintosh gebruikers veel meer open voor innovaties en gadgets dan Windows gebruikers. Ons programma is een Windows-programma. Al maanden geleden had ik het met de programmeur over een Mac versie, maar dat is volgens hem een hele operatie. Gevolg de prijs moet omhoog voor deze professionele doelgroep. Of is er nog een ander technische oplossing naast de bekende emulatie programmas?

Link naar reactie

Omdat m'n businesspartner maandag vertelde dat hij het doorontwikkelen belangrijker vond dan mij vandaag te assisteren, stond ik zonder eye-catching prototype op de beurs.

En het is dus verlopen zoals ik verwacht had.

Maar de gesprekken met de "buren" standhouders en bekenden is ook veel waard en ik had de tijd om er bijv. getuige van te zijn hoe de klant van m'n klant de H. Wijffelsprijs won.

 

Patrick

Serenity systems design

www.serenity.nl

Link naar reactie

Voor mij is het resultaat nu vooral voelbaar, SPIERPIJN. :-\

Het vele lopen, sjouwen en niet te vergeten achterwandjes in onmogelijke maar hele mooie staanders plaatsen was een hels karwei. Ook vanochtend vroeg was er nog heel wat te doen.

 

De beurs zelf is zoals ik het gewend ben, veel bijgepraat met HL'ers en mensen uit het NOVU netwerk.

Volgend jaar weer.

Link naar reactie

We hebben de hele dag business pitches en mooie real-life stories op video opgenomen, gauw op www.hollandinnovation.nl en TV4B te zien!

Met als HL-specials: Mikky (Kermie) Vrolijk, Nils de Witte, Jeroen Bakker, Ilja van Roon, Bernd Mintjes, Egar Neo en ondergetekende.

Dus wie Mikkie nou eens in het echt wil zien, zie:

http://www.tv4b.com/index.php?page=watch&f_videoid=558

 

Het was een super dag! complimenten aan de HL organisatie, zie ook:

http://www.tv4b.com/index.php?page=watch&f_videoid=581

Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Mentor | Pitcholoog (c)

"Your product, idea or business deserves a great pitch. I love to help you!"

Link naar reactie

Ik sluit mij geheel aan bij de voorgaande posts. Hoewel niet onze primaire doelgroep voor legalalert.nl was dit zeker een nuttige dag. Onze deelname aan HI was vooral ingegeven door de deelname aan de Leeuwenkuil, maar daar hebben we toch op het laatste moment ons terug getrokken. Niettemin was de dag zelf erg waardevol om ook vanuit verschillende invalshoeken te vernemen welke belangstelling er bestaat voor een equivalent van legalalert.nl.

 

En met de pitch van Jeroen bij TV4B krijgen we vast nog veel meer belangstellenden;)

jurist - interim manager legal - maar bovenal ondernemer 4legal ||legalalert | JuridischActueel |

Link naar reactie

Holland Innovation - Leef je droom!

 

Bij binnenkomst werd mij gevraagd wat ik nu eigenlijk aardig vind aan zo’n evenement. Het eerste dat mij te binnen schoot was het grote aantal mensen dat op één of andere manier een eigen idee probeert te verwezenlijken. Het nastreven van de eigen droom.

 

Holland Innovation is de jaarlijkse beurs voor innovatief ondernemerschap. Ondernemers, investeerders, creatieven en uitvinders ontmoeten elkaar en praten over hun plannen met betrekking tot nieuw ondernemerschap.

 

Of het nu gaat om de inhoud van het idee of de vorm waarin men probeert dat te verwezenlijken, ondernemerschap, voor beide geldt hetzelfde principe. Het getuigt van veel lef en geloof in eigen kunnen om naar buiten te treden met die plannen. Ik vind het daarom mooi om al deze gedreven en geïnspireerde mensen bij elkaar te zien. Zij hebben namelijk iets gezien, dat ze de moeite van het nastreven waard vinden en zijn daarom bereid om het lastige pad van een startende ondernemer te gaan lopen.

 

Hoe dat pad eruit ziet is voor velen onbekend en eigenlijk ziet ieder ondernemerspad er ook weer anders uit. Hoe je het ook wend of keert, een ondernemer blijft verrast worden door zaken die hij vooraf nooit had kunnen bedenken. Ondanks die wetenschap, zetten deze mensen hun eerste stappen in het onzekere woud van de ondernemer.

 

Voor buitenstaanders is het bijna niet te begrijpen wat deze mensen beweegt. Wie ernaar kijkt en zich probeert voor te stellen of iets een goed plan of idee is bekruipt al snel de gedachte dat de plannen vergezocht of opportunistisch zijn. En dat klopt meestal voor de kijker heel goed, want het is bijna niet mogelijk om dat te zien wat de ondernemer heeft gezien. Maar, voor de ondernemer hoeft dat helemaal niet te kloppen, want hij gelooft in zijn plan en dat geeft hem nu net dat beetje voorsprong om het plan realistisch haalbaar te maken.

 

Dit schetst ook één van de moeilijkheden die bijna alle ondernemers ondervinden op hun pad; Het verdedigen van de eigen droom. De discussies gaan vaak over de haalbaarheid van de voorgestelde plannen. Vooral bij de zoektocht naar financiering proberen investeerders en andere adviseurs de voorstellen te toetsen aan hun eigen geloof. Dat betekent dat de ondernemers worden blootgesteld aan veel kritische vragen, die de ogen kunnen openen voor andere mogelijkheden, kansen en bedreigingen, maar ook de droom kunnen vernietigen.

 

In dit stadium van het jonge ondernemerschap wordt de basis gelegd voor de levensvatbaarheid van de nieuwe bedrijven. Die levensvatbaarheid wordt met name bepaald door de behoefte van de omgeving aan het nieuwe bedrijf en in mindere mate door de verkregen financiering. Ik adviseer daarom alle jonge starters om wel te luisteren naar alle goedbedoelde adviezen en zeker kritisch naar zichzelf te kijken, maar alleen die adviezen eruit te halen die passen bij het eigen idee. Te veel water bij de wijn doen om de financiering binnen te slepen lijdt mijns inziens tot een te grote aanslag op de inspiratie en gedrevenheid, waardoor de genoemde voorsprong, het geloof in eigen kunnen, te veel onder druk komt te staan.

 

Henk

 

(Dit bericht werd ook geplaatst op www.hoekanhetookanders.nl)

Link naar reactie

Hallo mensen,

 

Leuk dat jullie met zoveel waren. Ontzettend bedankt HL'ers Nico, Peter, Miran, Jeroen en Justus, voor het helpen met opbouwen/afbreken.

 

Het is de eerste keer dat in Holladn Innovatien niet zelf georganiseerd heb. Rembert Sierksma was verantwoordelijk voor de organisatie en het programma. Ook hij heeft het niet in zijn eentje gedaan. De mensen die achter de schermen een erorme tour de force hebben volbracht zijn:

Frits van Oostenbruggen, inrichting en opbouw

Dunca Eilander en zijn zwager Jan, alle techniek

Esther Eulen, PR en Pers

Lucy Visser, bezoekers en standhouders

Desirë Gerritsen, workshops en gastsprekers

Ben Lacor, Engelenbak en Leeuwenkuil

 

Er is enorm hard gewerkt door iedereen.

 

Over publiciteit hadden we niet te klagen. Een item op het 6 uur journaal van RTL4, verder heb ik SBS gezien en RTV Utrecht, NCRV, TV4B, Radio Brabant, BNR Nieuwsradio, FD en nog een stel.

 

Ik vond het een geweldige dag. 3 gelukkigen in de Leeuwenkuil die een aanbod ekregen hebben. Vooral de zeevaarders waren erg gelukkig.

 

Is iedereen er volgend jaar weer bij?

 

Groeten,

Nils

 

 

 

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie

Holland Innovation was voor mij weer een dagje uit de focus van het innovatief ondernemen, een dag onder gelijk gestemden, lekker met de oogkleppen af en inspiratie opdoen. Leuke ideeen, bevlogen mensen, gelikte presentaties, goede gesprekken en onverwachte ontmoetingen.

 

Geen targets, geen leads, gewoon be inspired....

 

Innovatie is soms dichterbij dan je denkt, dorpsgenoot had wat mij betreft de meest interessante innovatieve dienst te presenteren: http://geo-games.eu/ echt gave 3D web op Google Earth.

 

Volgend jaar weer.

 

Groet, Ron

Concepteule creatie van diensten, producten en belevenissen.

Link naar reactie

Innovatie is soms dichterbij dan je denkt, dorpsgenoot had wat mij betreft de meest interessante innovatieve dienst te presenteren: http://geo-games.eu/ echt gave 3D web op Google Earth.

 

Ik ben er nog steeds niet uit waarin dit verschilt van SketchUp van Google zelf :)

 

HI was weer erg geslaagd, erg veel bekenden gesproken en weer interessante nieuwe contacten opgedaan. De avond ervoor nog flink hard werken om alles gereed te krijgen, maar het eindresultaat mocht er zijn.

Link naar reactie

De Leeuwenkuil heeft een 4e overwinnaar opgeleverd. Tijdens het diner na de beurs heeft een 4e deelnemer aan de pitch van twee investeerders een aanbod ontvangen. Best cool. 4 van de 7 deelnemers onderdak.

 

Bij de Leeuwenkuil betekent "interesse" van een investeerder dat deze bereid is minsten 50k in je bedrijf te investeren.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 114 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.