In mijn huidige functie op een planning & control afdeling in een middelgrote onderneming werd in het verleden nauwelijks gebruik gemaakt van de mogelijkheden van Excel.
Managementinformatie werd voornamelijk uit verschillende bronsystemen (o.a. financieel, productie en personeel) gehaald en 'even vlug' in Excel geplakt. Deze informatie was dan ook niet echt overzichtelijk en volledig.
Geld was hier de voornaamste reden voor, er was geen budget voor de bekende management informatie systemen...
De afgelopen tijd heb ik met Excel compleet nieuwe rapportages opgesteld welke de informatie automatisch rechtstreeks uit de verschillende bronsystemen haalt en naar wens van de betreffende manager weergeeft. De rapportages zijn, mede door de flexibiliteit en nihile kosten, met gejuich ontvangen.
De verschillende rapportages worden opgesteld met behulp van Visual Basic for Applications (VBA), de 'programmeertaal' achter Excel, Word, Acces, etc.
Nu is mijn vraag, in welke mate worden deze mogelijkheden door (startende) ondernemers toegepast? Excel biedt immers dezelfde mogelijkheden als verschillende pakketten (klantbeheer, debiteuren beheer, etc etc) tegen een fractie van de kosten en een grote mate van flexibiliteit.
Ik zit er aan te denken om mijn diensten (freelance, danwel in ondernemingsvorm) te gaan aanbieden. Vandaar bovenstaande vraag. Deze post is overigens niet bedoeld om klanten te werven, maar om de vraag in te schatten.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Progression
Progression
Beste allemaal,
In mijn huidige functie op een planning & control afdeling in een middelgrote onderneming werd in het verleden nauwelijks gebruik gemaakt van de mogelijkheden van Excel.
Managementinformatie werd voornamelijk uit verschillende bronsystemen (o.a. financieel, productie en personeel) gehaald en 'even vlug' in Excel geplakt. Deze informatie was dan ook niet echt overzichtelijk en volledig.
Geld was hier de voornaamste reden voor, er was geen budget voor de bekende management informatie systemen...
De afgelopen tijd heb ik met Excel compleet nieuwe rapportages opgesteld welke de informatie automatisch rechtstreeks uit de verschillende bronsystemen haalt en naar wens van de betreffende manager weergeeft. De rapportages zijn, mede door de flexibiliteit en nihile kosten, met gejuich ontvangen.
De verschillende rapportages worden opgesteld met behulp van Visual Basic for Applications (VBA), de 'programmeertaal' achter Excel, Word, Acces, etc.
Nu is mijn vraag, in welke mate worden deze mogelijkheden door (startende) ondernemers toegepast? Excel biedt immers dezelfde mogelijkheden als verschillende pakketten (klantbeheer, debiteuren beheer, etc etc) tegen een fractie van de kosten en een grote mate van flexibiliteit.
Ik zit er aan te denken om mijn diensten (freelance, danwel in ondernemingsvorm) te gaan aanbieden. Vandaar bovenstaande vraag. Deze post is overigens niet bedoeld om klanten te werven, maar om de vraag in te schatten.
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
31 antwoorden op deze vraag