Featured Replies
Cookies op HigherLevel.nl
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
ajvdn
SPAM
Spam is een bedreiging van e-mail. Dat was laatst op tv. Nu vraag ik mij af wie o wie reageert er nog in hemelsnaam op dergelijke berichten?
Er wordt gereageerd anders zou het geen zin hebben om dergelijke praktijken te blijven voortzetten.
Daarom mijn voorstel om iedereen die reageert op spam het internet te ontzeggen. :)
Telefonische spam
Maar nu waarom ik dit bericht plaats. Praktijken zoals "spammen" wordt alleen nog gedaan omdat er inderdaad een percentage of promilage is dat reageert. Vanmorgen werd ik gebeld door partij of ik zou willen worden opgenomen in een bepaald boekwerk. Ik moest snel reageren want ik was 1 van 15 bedrijven uit de regio die daaronder geplaatst zou worden.
Gelukkig heb ik mijzelf de volgende regel gesteld:
Neem nooit een beslissing met een telefoon aan je oor of in de hand
En gelukkig maar, want na het zoeken op internet naar het desbetreffende bedrijf kwam ik diverse klachten en waarschuwingen tegen.
Ik heb afgezien van hun aangeboden dienst, na het lezen van zoveel klachten.
Educatie
Een aanbod kan nooit zo belangrijk zijn dat het niet mogelijk zou zijn om er later over terug te komen. De beste deals kunnen soms maanden duren, dus waarom zou jij je beste deal in 5 minuten doen? (Als dit je wel lukt gefeliciteerd)
Wat ik mij nog kan herinneren van mijn scholing is dat er nooit een les was over "oplichters". Helaas zijn wij voor educatie veroordeeld tot programma's zoals kassa en radar. Ik zelg helaas, want ook zij hebben belang om iedere keer weer een smeuig verhaal te produceren. Dus zoals elke persoonlijke mening en uiting in de media moet alles op de korrel genomen worden (inclusief dit bericht).
Nuttige tips?
Maar laten we iets positiefs maken van dit bericht.
Geef als antwoord op dit bericht de gouden tip(s) om je te beschermen tegen spam en oplichtingspraktijken.
[titel aangepast - mod]
Hartelijke groeten,
Albert-Jan van der Neut
www.webpuls.nl
webpuls.hyves.nl
www.online-marktonderzoek.com