Voor mijn modelautowinkel wil ik een nieuwe doelgroep benaderen, namelijk de 'lokale bevolking'. Hierbij denk ik aan mensen die wonen in een straal van 30 km ongeveer.
Wat is de boodschap:
Nieuwe modelautowinkel met een zeer breed assortiment, van speelgoedautootjes van 1,50 tot supermodellen van dik over de 100,-
Voor kinderen van 2 tot 100 jaar
Niet alleen Internet meer, nu ook een echte winkel.
...
Wat heb ik tot nu toe gedaan:
* Aantal artikelen (of eerder, stukjes) in het streekblad, redactioneel, met foto. Hierin werd o.a. de opening van mijn zaak aangekondigd (helaas, werd bijna helemaal achterin geplaatst) en later een verslagje van de opening (was weer wel helemaal voorin, maar er stonden geen contactgegevens bij...)
* Opening op zich was erg leuk met een flink aantal (>20!) klassieke auto's, gratis ijs voor iedereen en een weggeefautootje.
* Mijn bedrijf is 'starter van de maand' in de advertorial van de bank waar ik klant ben en die advertorial verschijnt vandaag in de regionale krant.
* Adverteren in de plaatselijke (basis)schoolkranten
Te nemen acties:
* Lid worden van de winkeliersvereniging (veel acties het hele jaar door, voornaamste is dat je in 'het bonnenboekje' staat met acties, wordt huis aan huis verspreid en reacties hierop zijn goed, merk ik in de eigen familie, vrienden kennissen kring)
* Deelnemen aan de jaarlijkse winkeldochtermarkt (4 juli a.s, met de bus, want die kent bijna iedereen hier in het dorp)
En voor het eind van het jaar nog twee acties:
* (september?) Nog een klassieker show voor de deur houden, nu met meer voorbereiding en meer potentiele deelnemers aanschrijven
* (november?) Tussen Chroom en Roest organiseren: ik heb een bekende taxateur van oud speelgoed (treinen en modelauto's) bereid gevonden om een middag (wellicht een dag) modelauto's te komen taxeren. De man zelf kan daarnaast voorlichting geven over het goed verzekeren van je verzameling en hoe de waarde daarvan vast te leggen.
Waar ik nu aan denk, maar mijn onderbuikgevoel is er niet zo denderend bij:
* Adverteren in het regionale krantje
* Flyeren
Rondom de opening was veel publiciteit en ik wil dat momentum graag houden, maar nu wel wat meer gericht...
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Henri Kroeze
Henri Kroeze
Voor mijn modelautowinkel wil ik een nieuwe doelgroep benaderen, namelijk de 'lokale bevolking'. Hierbij denk ik aan mensen die wonen in een straal van 30 km ongeveer.
Wat is de boodschap:
Nieuwe modelautowinkel met een zeer breed assortiment, van speelgoedautootjes van 1,50 tot supermodellen van dik over de 100,-
Voor kinderen van 2 tot 100 jaar
Niet alleen Internet meer, nu ook een echte winkel.
...
Wat heb ik tot nu toe gedaan:
* Aantal artikelen (of eerder, stukjes) in het streekblad, redactioneel, met foto. Hierin werd o.a. de opening van mijn zaak aangekondigd (helaas, werd bijna helemaal achterin geplaatst) en later een verslagje van de opening (was weer wel helemaal voorin, maar er stonden geen contactgegevens bij...)
* Opening op zich was erg leuk met een flink aantal (>20!) klassieke auto's, gratis ijs voor iedereen en een weggeefautootje.
* Mijn bedrijf is 'starter van de maand' in de advertorial van de bank waar ik klant ben en die advertorial verschijnt vandaag in de regionale krant.
* Adverteren in de plaatselijke (basis)schoolkranten
Te nemen acties:
* Lid worden van de winkeliersvereniging (veel acties het hele jaar door, voornaamste is dat je in 'het bonnenboekje' staat met acties, wordt huis aan huis verspreid en reacties hierop zijn goed, merk ik in de eigen familie, vrienden kennissen kring)
* Deelnemen aan de jaarlijkse winkeldochtermarkt (4 juli a.s, met de bus, want die kent bijna iedereen hier in het dorp)
En voor het eind van het jaar nog twee acties:
* (september?) Nog een klassieker show voor de deur houden, nu met meer voorbereiding en meer potentiele deelnemers aanschrijven
* (november?) Tussen Chroom en Roest organiseren: ik heb een bekende taxateur van oud speelgoed (treinen en modelauto's) bereid gevonden om een middag (wellicht een dag) modelauto's te komen taxeren. De man zelf kan daarnaast voorlichting geven over het goed verzekeren van je verzameling en hoe de waarde daarvan vast te leggen.
Waar ik nu aan denk, maar mijn onderbuikgevoel is er niet zo denderend bij:
* Adverteren in het regionale krantje
* Flyeren
Rondom de opening was veel publiciteit en ik wil dat momentum graag houden, maar nu wel wat meer gericht...
Wat raden jullie aan?
... doet leuke dingen op internet ...
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
33 antwoorden op deze vraag