zichtbare reuzen en kneuzen

Aanbevolen berichten

Waar ik wèl bezwaar tegen heb is dat die tekst buiten de context in m'n profiel staat.

Inderdaad, helemaal mijn punt.

Zonder context (wie heeft wat geschreven, waarover gaat het)

Zonder mogelijkheid van wederhoor

 

Forum -> open discussie, iedereen weet wat hij/zij aan de ander heeft. Voor de hele wereld toegenkelijk.

PB -> afgeschermd, enkel van belang voor afzender/ontvanger.

Reus/Kneus -> mogelijk anonieme waardebepaling. Enkel van belang voor ontvanger.

 

En nee, ik ben op zich niets van plan wat een berg kneuzen zo opleveren. Wel kan het natuurlijk zo zijn dat ik over een half jaar toevallig minder vaak op het forum komt en een ex-medewerker kneust de hele boel vol, zonder dat ik daar iets van merk.

 

De leuke knopjes met kleuren, het totaal "karma", etc. Het zal me een zorg zijn, maar ik heb geen zin om publiekelijk aan de schandpaal te kunnen worden genageld terwijl ik daar niet op kan reageren, het door een voor mij anoniem persoon gebeurt en ik er niet eens iets van af hoeft te weten. Een, in mijn ogen, bijzonder slecht onderdeel van dit forum.

Link naar reactie
Jij leest wel de bijbehorende berichten, iemand die mij snel even googled hoogst waarschijnlijk niet.

 

Daar had ik je ongerustheid toch goed begrepen.

 

Als je zoals ik al eens door je meedewerkers gegoogled, zo'n beetje gestalked en nog net niet zwart gemaakt bent dan kun je begrijpen dat ik heel anders aankijk tegen het met voor en achternaam aanwezig zijn op het net. Dan verkies ik toch het zogenaamde "anoniem" aanwezig zijn, als iemand meer van mij wil weten hoeft hij/zij het me gewoon maar te vragen.

 

 

maar ik heb geen zin om publiekelijk aan de schandpaal te kunnen worden genageld terwijl ik daar niet op kan reageren, het door een voor mij anoniem persoon gebeurt en ik er niet eens iets van af hoeft te weten. Een, in mijn ogen, bijzonder slecht onderdeel van dit forum.

 

Bedoelde je niet: bijzonder slecht onderdeel van het hele internet?

 

[edit]

Neemt niet weg dat ook IK na het lezen van een heel aantal waarderingen, waarvan sommige soms ronuit beledigend zijn, toch moet zeggen dat het wellicht een optie zou kunnen zijn om de waarderingen na een "kleine tijdspanne" te laten verdwijnen en er toch wellicht bij staat van wie ze komen om je een beetje te kunnen verdedigen in deze reuzen vs kneuzen oorlog ;).

[edit]

 

 

Link naar reactie
...en er toch wellicht bij staat van wie ze komen om je een beetje te kunnen verdedigen in deze reuzen vs kneuzen oorlog ;).

 

Alstjeblieft niet, en hetzelfde geldt voor dat plan van de metertjes links naast de posts. Op die manier ga je namelijk veel te veel waarde toekennen aan het hele karma systeem, en dat is nu juist wat dit soort discussies veroorzaakt.

 

Ik vind nog steeds, ondanks dat het mij persoonlijk eigenlijk geen donder uitmaakt, het publiceren van de reden, zonder dat dit met een optie in je profiel uit te schakelen is, een bijzonder ongelukkige beslissing.

 

Ik weet zelf wel dat een bepaald kneusje weer van een bepaald iemand af komt en 'schud dan meewarig glimlachend het hoofd' en maak me er verder niet druk om, maar ik kan me prima voorstellen dat iemand die onbekend is met de onderlinge verhoudingen op dit forum toch wel raar op zou kunnen kijken van sommige kneus-motivaties uit mijn lijstje.

 

Nogmaals - ik zit er zelf niet mee, want ik plaats hier niets waar ik niet achter sta, en als anderen het daar zwaar mee oneens zijn - boeien! Maar niet iedereen zit zo in elkaar, en die worden dus geconfronteerd met het feit dat de hele wereld die soms heel negatieve opmerkingen kan lezen.

Link naar reactie

Ik weet zelf wel dat een bepaald kneusje weer van een bepaald iemand af komt en 'schud dan meewarig glimlachend het hoofd' en maak me er verder niet druk om, maar ik kan me prima voorstellen dat iemand die onbekend is met de onderlinge verhoudingen op dit forum toch wel raar op zou kunnen kijken van sommige kneus-motivaties uit mijn lijstje.

 

Hmm. Ook als je jouw kneus: "Botte lul" aan je kleinkinderen mag gaan uitleggen?

Link naar reactie
Persoonlijke aanvallen op het forum ben ik niet zo bang voor. Die worden wel in de kiem gesmoord door de mods.

 

Aannemend dat iedereen op dit forum een andere voorstelling heeft bij een "persoonlijke aanval" of het "persoonlijke aangevallen voelen", of dat nu is in een post / reactie, een negatieve waardering of PM, ben ik blij dat ik niet de afwegingen hoef te maken die de mods moeten maken.

 

Waar leg je de grens, wanneer wordt het "persoonlijk"?

 

Als ik voor "Botte lul" uitgemaakt zou worden, zou ik daar persoonlijk toch niet zo van gecharmeerd zijn. Ook kan ik me voorstellen dat "Als ik de professionaliteit van welke ondernemer hier dan ook in vraag stel, eenieder een beeld van dun ijs met wakken voor zich ziet, en we wel degelijk heel dicht in de buurt van het persoonlijke komen."

 

Daarnaast hangt het tabje [ Karma ] bij mij en vele anderen direct naast het tabje [ Persoonlijk ] , in mijn profiel. ;)

 

Als de beoordelingen los van het profiel, via een andere weg (je moet altijd iemands profiel aanroepen voordat z'n karma) bekeken kan worden.

 

Karma-link bij de postings:

 

Junior

**

Karma: 0

[reus] en [kneus]

 

wordt:

 

Nikolai Kondratiev

Legend

*****

[Karma] : 937

[reus] en [kneus]

 

 

Link naar reactie

Persoonlijke aanvallen op het forum ben ik niet zo bang voor. Die worden wel in de kiem gesmoord door de mods.

 

Bedoelde ik dan ook gewoon in de topics. Die staan direct bovenaan en worden vast door een mod gelezen. Een negatief stukje feedback op een gebruiker die 2 jaar gelden voor het laatst postte is wat lastiger te zien.

Link naar reactie
Hmm. Ook als je jouw kneus: "Botte lul" aan je kleinkinderen mag gaan uitleggen?

 

Nee, dat zal niet nodig zijn - ze zullen tegen die tijd prima doorhebben dat ik bij tijd en wijle een stuk directer kan zijn dan een hoop andere mensen.

 

Als ik voor "Botte lul" uitgemaakt zou worden, zou ik daar persoonlijk toch niet zo van gecharmeerd zijn.

 

Waarom? Het is maar de mening van een of ander figuur die het blijkbaar niet met me eens is. Dat mag, en als deze figuur de dringende behoefte voelt om dat anoniem in deze bewoordingen duidelijk te maken in plaats van mij in een reaktie aan te spreken op mijn manier van reageren, dan zegt dat meer over deze figuur dan over mij, denk ik.

 

Ik kan er in ieder geval niet van wakker liggen! :)

Link naar reactie

Het reuzen en kneuzen verhaal is wel grappig.

 

Ben een kneus geworden omdat ik een topic geopend heb en pas na 5 dagen pas weer gereageerd heb op de reacties van de medeforummers. ;D

 

Tja ondernemers hebben niet altijd tijd om meteen weer te reageren op het forum. Dus dan maar als kneus verder hier ;)

Link naar reactie

Het is alweer een tijdje geleden dat hier gepost is. Maar dat houdt me niet tegen hoor ;D.

 

Ik zie af en toe bij mensen karma: -1 of karma 1. Maar deze mensen hebben geen (zichtbare) kneuzen of reuzen ontvangen. Hoe kan dit? Zijn er dan berichten verwijderd waarop de kneus/reus van toepassing was?

JM juristen & adviseurs

ondernemingsrecht:

samenwerkingsverbanden | overeenkomsten | (algemene) voorwaarden en reglementen | bedrijfsstructuren | bedrijfsoverdrachten.

Link naar reactie
Ik zie af en toe bij mensen karma: -1 of karma 1. Maar deze mensen hebben geen (zichtbare) kneuzen of reuzen ontvangen. Hoe kan dit? Zijn er dan berichten verwijderd waarop de kneus/reus van toepassing was?

 

Dat zou kunnen idd, als die berichten offline zijn dan kun je ze niet meer zien, maar zijn de bijbehorende reuzen/kneuzen er nog wel. Wat ook kan is dat men ze heeft gekregen vóór deze systeemuitbreiding van zichtbaarheid geïmplementeerd werd. In dat geval is de herkomst van die oude beoordelingen niet te zien.

Link naar reactie

volgens mij is dit juist de reden dat sommige mensen pleiten voor afschaffing van kneuzen/reuzen ... Het hoort niet de persoon maar de reactie te zijn die een kneus of reus scoort toch? ???

JM juristen & adviseurs

ondernemingsrecht:

samenwerkingsverbanden | overeenkomsten | (algemene) voorwaarden en reglementen | bedrijfsstructuren | bedrijfsoverdrachten.

Link naar reactie

"Te koop aangeboden 10 reuzen, t.e.a.b."

 

Ik wordt doodziek van dat idiote geneuzel omtrent reuzen en kneuzen. Op Higherlevel zou het eigenlijk in goed overleg (Heb ik soms ook zelf te weinig gedaan...) alles opgelost moeten worden. Reuzen en kneuzen horen eerder thuis in een kleuterklas. En het bedrijfsleven mag nooit op een kleuterklas lijken.

 

Paul

Link naar reactie

Kan er nu niet een keer een einde komen aan deze discussie?

 

Je geeft reuzen en kneuzen als een oordeel over de inhoudelijke bijdrage! Als iemand tegen de forumregels handelt, meld dit dan aan de Mods via de daarvoor bestemde link, maar begin niet meteen met kneuzen. Veel mensen vatten dit persoonlijk op en zeker nieuwkomers komen dan niet meer terug.

 

Ben je het niet eens met een reactie omdat die feitelijk onjuist is of naar jouw mening onjuist is, dan kan een kneus met toelichting geen kwaad. Maar geef dan ook jouw mening en antwoord in het topic. Kneuzen zonder leermoment hebben geen enkel nut! Reuzen uitdelen spreekt voor zich.

 

Groeten

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie

@Kneusgever :

 

Met het schaamrood op mijn kaken moet ik bekennen dat je eigenlijk gewoon gelijk hebt...

In het lacherige van het topic, deed ik even mee.

Ik vond de opmerking van Peter op dat moment gewoon geestig, maar had inderdaad beter gewoon een reus kunnen geven, zonder commentaar.

 

Marcel

(nu nog uitzoeken wie je bent ;D ;))

 

PS : het gaat mij trouwens nooit over de Persoon achter een antwoord of opmerking, maar over de Opmerking of Reactie....

 

 

 

 

Link naar reactie

Kan er nu niet een keer een einde komen aan deze discussie?

 

Je geeft reuzen en kneuzen als een oordeel over de inhoudelijke bijdrage! Als iemand tegen de forumregels handelt, meld dit dan aan de Mods via de daarvoor bestemde link, maar begin niet meteen met kneuzen. Veel mensen vatten dit persoonlijk op en zeker nieuwkomers komen dan niet meer terug.

 

Ben je het niet eens met een reactie omdat die feitelijk onjuist is of naar jouw mening onjuist is, dan kan een kneus met toelichting geen kwaad. Maar geef dan ook jouw mening en antwoord in het topic. Kneuzen zonder leermoment hebben geen enkel nut! Reuzen uitdelen spreekt voor zich.

 

Groeten

Joost

 

En dan wil ik bovenstaande aanhalen. Kneuzen of reuzen zonder inhoud hebben m.i. geen waarde. Sommige zonder naam al helemaal niet. Ik reus/kneus ook bijna nooit, en anders onder eigen naam. Ik vind wel dat soms een "geintje" of "stekelige" opmerking moeten kunnen, onder iemand hiervoor direct te reuzen of kneuzen. Nogmaals, die moet je verdient hebben, en een reactie of antwoord kan ook met een éénmalige opmerking beloond worden.

 

M.

 

 

Link naar reactie

Kneuzen of reuzen zonder inhoud hebben m.i. geen waarde. Sommige zonder naam al helemaal niet.

 

Dat ben ik niet met je eens. Dat kneuzen moeten worden voorzien van een reden lijkt me duidelijk, maar als ik een bepaalde reactie van iemand waardeer, dan zie ik geen reden waarom ik niet gewoon een annonieme reus mag geven. De reden voor een reus lijkt me dan duidelijk, en het neerzetten van m'n naam vind ik zelf totaal geen meerwaarde hebben.

Link naar reactie

Goedemorgen allemaal,

 

Van mij mogen die reuzen onzichtbaar blijven, hoor.

Prima om een reus te geven aan iemand.

Maar het benauwd me als ze voor iedereen zichtbaar zijn.

 

Want niet iedereen heeft een antwoord voor me waar ik goed mee uit de voeten kan, en wat nieuwe perspectieven voor me opent. Niet iedereen heeft die capaciteiten misschien .

Maar degenen die geen onmiddelijk bruikbaar en vruchtbaar antwoord voor me hebben doen misschien ook wel heel erg hun best ...

 

Misschien kweek je er een minder gunstig soort concurentie mee, misschien eerder een voedingsBodem voor jaloezie ?

 

Dus; ik wil ze graag kunnen uitdelen, maar ze hoeven van mij niet openlijk voor iedereen zichtbaar te zijn.

 

En een reus uitdelen omdat ik iemands aanwezigheid waardeer moet toch ook gewoon kunnen .

Al slaat de reactie helemaal niet op het topic . 8)

 

mvrgr

Liset Karman

 

Voorzitter van Stichting Witte Mus, een ANBI stichting die zich in zet voor het in Nederland van de rode lijst halen van de huismus. Onder anderen door de biotopen van de Huismus te herstellen, maar ook door adviezen aan LNV en particulieren, en door de eigen kolonie Huismussen in stand te houden.

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 190 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.