zichtbare reuzen en kneuzen

Aanbevolen berichten

Is het niet een mogelijkheid een poll te maken zodat gebruikers erover kunnen stemmen; wel of geen verplicht veld met de naam eronder zodat je waar nodig, toelichting kunt vragen?

 

Er zijn heel veel redenen om die keuze bij individuele gebruikers te laten liggen. Dus er mag best opgeroepen worden tot het niet meer anoniem reuzen/kneuzen, maar het zal nooit verplicht erbij gemeld worden.

Link naar reactie

Is het niet een mogelijkheid een poll te maken zodat gebruikers erover kunnen stemmen; wel of geen verplicht veld met de naam eronder zodat je waar nodig, toelichting kunt vragen?

 

Ik vind niet dat een poll voldoende is omdat ik argumenten wil zien waarom mensen perse anoniem willen blijven bij het uitdelen van een kneus of een reus. Ik houd het erbij dat het aan de houding ligt van het betreffende persoon en dat diegene geen confrontatie aan wil gaan.

 

Indien er andere redenen zijn wil ik die graag weten omdat ik momenteel geen begrip heb voor anonieme kneuzen.

 

Grt Ryan

Fiscalist in de maak

Link naar reactie

 

...

Indien er andere redenen zijn wil ik die graag weten omdat ik momenteel geen begrip heb voor anonieme kneuzen.

 

Grt Ryan

 

Die zijn er. Eerder heb ik geschreven alleen anoniem maar altijd onderbouwd feedback te geven via reus of kneus. Dit omdat ik wilde dat mensen naar de feedback keken, niet naar wie dat gaf. Dat argument vind ik nog steeds valide, alleen ben ik inmiddels van gedachten veranderd, zie mijn post hiervoor in dit draadje.

 

Ik denk dat als je dit hele topic doorleest, er nog wel meer redenen langskomen.

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Link naar reactie
Ik vind niet dat een poll voldoende is omdat ik argumenten wil zien waarom mensen perse anoniem willen blijven bij het uitdelen van een kneus of een reus.

 

De discussie ontspoort (weer) een beetje.

 

Zolang kneuzen en reuzen gebruikt worden om goed- of afkeuring voor een bepaald bericht aan te kunnen geven is het niet nodig om je naam erbij te zetten. De reden dat deze discussie nu zo ontstaat is omdat steeds meer mensen zich indirect in de onderwerpen mengen door hun (voornamelijk) afkeuring te voorzien van een heel verhaal, waarop dan natuurlijk niet gereageerd kan worden.

 

Misschien kan het allemaal opgelost worden door het veldje met de toelichting weer te schrappen - dat neemt de anonieme zeikerds de wind uit de zeilen.

Link naar reactie

Er zijn nog meer mogeijkheden : meer regels, bijvoorbeeld, die mods moeten handhaven. (zie : politiestaat). Als mods kunnen we wel het een en ander, als we de anonimiteite willen verdedigen. Door deze discussie besef ik mij dat de inhoud van de reuzen/kneuzen inderdaad meer gebruikt wordt om andere dingen tegen elkaar te vertellen dan oorspronkelijk bedoeld.

Link naar reactie

In PunB-software voor forums kun je aan de gebruikers zel overlaten f ze aan zo'n "waarderings"-systeem willen meedoen. In mijn ogen is zo'n systeem kompleet waardeloos. Je bent aangesloten op zo'n forum om er iets te leren of informatie aan anderen te geven. Als je je daarnaast netjes gedraagd is de koek op.

Link naar reactie

Het reuzen en kneuzen systeem heeft toch wel zijn voordelen onder een bepaalde groep forumleden.

 

Hoewel ik een eenmanszaak resultaat overige werkzaamheden heb, kan ik mij amper een ondernemer noemen. Bitaktus.nl is altijd een hobby bedrijf geweest. Met vragen zal ik hier dus weinig tot niet komen.

 

In het dagelijks leven is de juridische en fiscale advies- en begeleidingspraktijk een van de voornaamste werkzaamheden. Dat betekent veel kennis vergaren en verdelen. En dat vind ik leuk! Dat is ook de reden waarom ik hier zit, kennis deling. Een stukje ervaring opdoen. Als er dan een reus wordt uitgedeeld betekent dat voor mij dat ik blijkbaar een goed onderbouwd en begrijpelijk antwoord heb gegeven. A job well done.

 

Reuzen en kneuzen mogen van mij blijven. Voorwaarde is wel natuurlijk dat misbruik moet worden voorkomen. Ik ga er vanuit dat de mods/admin kunnen zien wie reuzen en kneuzen uitdelen, dus enige controle is er altijd toch?

 

Gr.

 

Johan

JM juristen & adviseurs

ondernemingsrecht:

samenwerkingsverbanden | overeenkomsten | (algemene) voorwaarden en reglementen | bedrijfsstructuren | bedrijfsoverdrachten.

Link naar reactie

 

Waarom? Van de kneus snap ik. Ik geef zelf vaak reuzen zonder onderbouwing, als aanmoediging voor goed onderbouwde berichten die echt iets toevoegen aan een discussie. Ik zie het nut van een opmerking dan niet zo.

 

Ook bij reuzen wil ik wel zien wat de beweegreden is geweest. Was de post scherp? Gaf het een nieuw inzicht? Was het de humor? Een steuntje in de rug bij een probleem? Iets anders? Ik ben gewoon nieuwsgierig ;D.

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Link naar reactie

Nou, hier is een antwoord....

 

Dit vind IK dus een verschrikking (!!) Waar gaat dit over beste mensen ? Mijn dochter van 5 heeft volgens mij nog meer verstand van het systeem (wanneer ik dit even 10 minuten uitleg) dan deze reageerders.....

 

Sorry, maar door de laatste dagen de reuzen/kneuzen/normen/waarden draad word ik hierom dus écht pissed/......

 

 

Antwoord #15 Gepost op: 14 april 2009, 08:50 »

 

Reus of Kneus? Wanneer? Waarom?

kneus 14-04-2009 omdat het raar is dat je hierom een reus krijgt

reus 14-04-2009 Gewoon, omdat strips cool zijn!

 

Krijgt niemand anders het gevoel kinderliedjes te gaan zingen, ofzo ?

Link naar reactie

Ach ja dit is en blijft een eindeloze discussie.

M.i. zijn anonieme kneuzengevers nogal onzeker en bang om later de strontkar over zich heen te krijgen. Doet me denken aan de middelbare school, iemand van achteren een schop geven en dan snel achter iemand anders gaan staan. Heel sneu.

Laat je niet gek maken door een aantal kneuzen. Deze kunnen ook gegeven zijn door verkeerde interpretatie. Je kunt echter ook niet van iemand verwachten om heel het forum uit het hoofd te kennen en dan komen reacties vaak anders over dan bij iemand die alles al volgt.

Kijk of je iets met die kritiek ( uit een kneus) kunt en laat t anders varen. Makkelijk gezegd, dat weet ik want ik kan zelf ook niet tegen onrecht, maar t is toch echt zonde van je energie om je er teveel over op te winden.

 

Ronny

www.bofatelefoondienst.nl

Link naar reactie

ja klopt. het irriteert me alleen als mijn reacties op anonieme kneuzen weggepoetst worden. Wees dan zo fair en doe ook iets aan die anonimiteit.

 

 

anonieme profielen best maar anonieme kneuzen mogen van mij best wel met de nickname bekend gemaakt worden. en als je onder eigen naam reageert toon dan ballen en zet je naam er bij ;)

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 153 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.