Slechte service, hoe kan dat toch?

Aanbevolen berichten

Sorry voor de vage titel, maar ik moest vanochtend shoppen voor schoenen en ben van verbazing weer van mijn schoenenpasbankje (3x woordwaarde! ;D) gevallen.

 

Als je hoe je geholpen wordt in sommige winkels als maatstaf neemt dan kan het niet anders dan zo goed gaan met die winkels dat ze er geen klanten meer bij willen of kunnen hebben.

 

Wat is er in de loop der jaren met het begrip service gebeurd? Je wordt soms niet eens meer begroet als je binnenkomt....laat staan geholpen.

 

Volgens mij is dat juist de mogelijkheid om je te onderscheiden van de vele internetshops, die hebben niet dat vriendelijke personeel achter de balie staan die jou zo goed willen helpen dat je dik tevreden de winkel verlaat.

 

En ik snap heel goed dat als het heeel druk is op zaterdag dat je wat minder tijd neemt voor een klant, of wat sneller gaat.

 

Maar als je toch als enige klant in de winkel staat?....Daar kan ik met mijn pet niet bij.

 

Hoe komt dit toch, is het gewoon onwil of gebrek aan opleiding of te weinig betaald krijgen en daardoor niet te hard willen lopen?

 

Groet, Martin

 

 

Link naar reactie

Beste Martin,

 

Misschien hebben ze de 'Al Bundy' cursus ;) gevolgd. Maar ik begrijp je vraag heel goed. Het antwoord is een combinatie van veel zaken, maar samen te vatten als een laag bewustzijn van (interne) Klantgerichtheid. Medewerkers begrijpen (te) vaak niet dat de klant hun werkgever betaalt voor bepaalde prestaties en dat de werkgever de medewerker weer betaalt voor die prestaties. Tenenkrommende (niet)service is vaak aan meerdere factoren te wijten, ook het gebrek aan besef bij de ondernemer/werkgever is er vaak debet aan.

 

Als de klanten massaal afhaken, begint men soms tot inzicht te komen. 'Het is soms net marketing', zei mijn oude HEAO leraar weleens...

 

Succès en groet,

 

Hans

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh, MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Design Thinker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie

Hoe komt dit toch, is het gewoon onwil of gebrek aan opleiding of te weinig betaald krijgen en daardoor niet te hard willen lopen?

 

Ja, dat begrijp ik dus ook niet - want in Amerika kan het wel. En bij Walmart krijgen ze toch zeker niet meer betaald dan hier bij de gemiddelde schoenenwinkel... En zelfs de 70-jarige grandpa die bij de super je boodschappen staat in te pakken zwaait je nog vrolijk uit...

 

Wat service betreft is Amerika een zalig landje voor als je je als klant werkelijk koning wilt voelen. Is tenminste mijn ervaring.

Geen idee hoe ze het daar ingestampt krijgen...

Link naar reactie

Beste Martin,

 

Misschien hebben ze de 'Al Bundy' cursus ;) gevolgd. Maar ik begrijp je vraag heel goed. Het antwoord is een combinatie van veel zaken, maar samen te vatten als een laag bewustzijn van (interne) Klantgerichtheid. Medewerkers begrijpen (te) vaak niet dat de klant hun werkgever betaalt voor bepaalde prestaties en dat de werkgever de medewerker weer betaalt voor die prestaties. Tenenkrommende (niet)service is vaak aan meerdere factoren te wijten, ook het gebrek aan besef bij de ondernemer/werkgever is er vaak debet aan.

 

Als de klanten massaal afhaken, begint men soms tot inzicht te komen. 'Het is soms net marketing', zei mijn oude HEAO leraar weleens...

 

Maar ik neem aan dat dit te trainen is? Je kunt je werknemers toch trainen op hoe ze met klanten om dienen te gaan, en dit kun je toch ook weer meten door bijvoorbeeld mystery shoppers in te zetten.

 

Het lijkt me dat je je personeel bewust moet maken dat het die klant is die hun salaris betaald aan het einde van de maand en niet de werkgever......toch?

 

 

Link naar reactie

maar samen te vatten als een laag bewustzijn van (interne) Klantgerichtheid. Medewerkers begrijpen (te) vaak niet dat de klant hun werkgever betaalt voor bepaalde prestaties en dat de werkgever de medewerker weer betaalt voor die prestaties. Tenenkrommende (niet)service is vaak aan meerdere factoren te wijten, ook het gebrek aan besef bij de ondernemer/werkgever is er vaak debet aan.

 

 

Klopt helemaal, toen ik me winkels nog had was ik officieel stagebedrijf.

We hebben meerdere keren meegemaakt dat als zo'n stageloper de inkoopprijzen zag ons voor oplichters uitmaakte.

Met als gevolg dat we er meerdere lesjes economie tegen aan moesten gooien om het hun aan het verstand te brengen waarvan haar stagevergoeding werd betaald.

 

Ze leren tegenwoordig erg weinig op de scholen terwijl het toch een speciale detailhandel opleiding was.

 

Het is erg vreemd dat het bij schoenenzaken altijd een zooitje is met personeel, dit is al jaren zo.

Link naar reactie

Als voormalige verkoper snap ik het ook niet wat men tegenwoordig bezield. Hoi en je en jij zijn tegenwoordig blijkbaar normaal. Ik weet het ik klink misschien als een ouwe zak (ben 25) maar zo heb ik het in ieder geval niet geleerd. Maar ik denk dat het probleem ook zit in het feit dat het winkelvak slecht betaald en men geen goede mensen kan krijgen. Daarbij hebben ze tegenwoordig graag jonge mensen van 16 die weinig kosten. Het gevolg is inderdaad dan geen service gerichte mensen.

 

Maar ook de consument zelf is hier schuldig aan, we willen alles zo goedkoop mogelijk. Hierdoor staan de marges behoorlijk onder druk. Het moet uit de lengte of breedte dus goedkope krachten. Daarbij is de informatievoorziening op internet natuurlijk enorm groot en de klanten zijn steeds vaker enorm goed geïnformeerd voordat ze een winkel binnen lopen. Dus van de vakkennis word ook steeds meer gevraagd. En niet vergeten de doelgroep die zich uitgebreid laat voorlichten in de winkel en dan het daarna voor veel minder bestellen op internet.

 

Zelf ben ik wel een zeikerd als ik een wat duurdere aankoop doe hecht ik veel waarde aan een klantgerichte winkel die de service goed voor elkaar heeft. En dat het dan maar iets duurder is neem ik dan graag op de koop toe.

 

www.bezembinderproducties.nl

Link naar reactie

Het is inderdaad opvallend hoe beroerd het met de service is gesteld. Was dat bij een grote keten? Ik heb het idee dat het daar eerder van de grote hoop gaat.

Soms ben ik er stiekum een beetje blij om want het is dus heel makkelijk om je te onderscheiden van de rest als je wel goeie service biedt. Je kunt aan de reactie van klanten dan ook merken dat ze aangenaam verrast zijn. Met een dergelijke goodwill kun je nog tijden vooruit.

www.deblijeekster.nl * www.edelsteenkralen.nl * www.steinperlenwelt.de

Link naar reactie

Maar ik neem aan dat dit te trainen is? Je kunt je werknemers toch trainen op hoe ze met klanten om dienen te gaan, en dit kun je toch ook weer meten door bijvoorbeeld mystery shoppers in te zetten. Het lijkt me dat je je personeel bewust moet maken dat het die klant is die hun salaris betaald aan het einde van de maand en niet de werkgever......toch?

 

Het is absoluut te trainen en te meten! En nog leuk om te doen ook (voor mij en de mensen die ik o.a. daarin train!) En dat geldt ook voor mensen in beursstands, hoeveel geld ondernemers daar weggooien door veel geld in de spullen te steken en dan maar effe snel wat mensen erin te zetten. Iedereen kent die voorbeelden wel: achterin de stand met een shaggie en een bekertje koffie, beetje leuteren met elkaar en de beursbezoekers voorbij laten schuifelen. Dat soort stands wordt door de modale beursbezoeker geheid vergeten. Hoe mooi die stands ook zijn aangekleed, de mens maakt het verschil!

 

Het is een uit onderzoeken bewezen feit dat de arbeidsproductiviteit stijgt, er kan meer verdiend worden met de inzet van dezelfde (hoeveelheid) mensen, als je bereid bent ze te laten trainen. Veel kleinere (en soms ook grotere) ondernemers zien echter het voordeel van die eenmalige investering in hun mensen echter (nog) niet!

 

Maar als het begint op te vallen, wie weet, krijg ik het nog druk(ker)!

 

Succès en groet,

 

Hans

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh, MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Design Thinker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie

Ik vind het persoonlijk vanzelfsprekend dat je je klanten groet als ze de zaak binnen wandelen. Op mijn stage (Office Centre, kantoor groothandel) is dit eigenlijk compleet ingeburgerd en een deel van de formule; waar service gewoon heel belangrijk is. En ik denk ook maar net hoe de leidinggevenden ermee omgaan, of zij het ook doen of juist niet en of deze leidinggevenden voldoende motivatie kunnen geven aan haar medewerkers om ook te gaan groeten, dan wel vragen of je iemand kan helpen (doen wij bijvoorbeeld wel op stage, dat wordt van ons verwacht).

 

Het moet echter wel natuurlijk blijven natuurlijk, ik heb ook wel eens in een winkel gelopen (ook een schoenenwinkel) waar ik zo'n beetje achterna gelopen werd door medewerkers.. Maar dat vind ik ook niets..

Link naar reactie

Grappig genoeg kloppen er wekelijks ondernemers bij ons aan die verzoeken of wij een klantvriendelijkheidsonderzoek (past niet eens op een scrabblebord) willen uitvoeren. Het gaat hier grofweg over de vaste medewerker die zodra de baas van huis is de kantjes er vanaf loopt. Voor ons als 'mystery shoppers" zijn het wel geweldig leuke opdrachten trouwens.

F2F Promotiebureau www.triplepro.nl | www.tppromotie.nl en Online marketing bureau www.4blocks.nl

Link naar reactie

 

Volgens mij is dat juist de mogelijkheid om je te onderscheiden van de vele internetshops, die hebben niet dat vriendelijke personeel achter de balie staan die jou zo goed willen helpen dat je dik tevreden de winkel verlaat.

En ik snap heel goed dat als het heeel druk is op zaterdag dat je wat minder tijd neemt voor een klant, of wat sneller gaat.

Maar als je toch als enige klant in de winkel staat?....Daar kan ik met mijn pet niet bij.

Hoe komt dit toch, is het gewoon onwil of gebrek aan opleiding of te weinig betaald krijgen en daardoor niet te hard willen lopen?

Groet, Martin

 

Ik begrijp u niet. Ik kom om iets te kopen in een winkel met dezelfde lage prijs als de internetshop. U wilt goedkoop, dat krijgt u ook. Een goedemorgen/middag/avond is bij de vorige reorganisatie buiten de deur gezet omwille van kostenbesparing.

 

Amerika: ja in amerika hebben ze nog tijd voor klant.....Duhhh, hier worden de verkopers betaald naar het geen ze verkopen. Tussen goed geholpen en slijmen zit nogal een verschil.

 

Als jij het niet meer begrijpt stap dan eens een MBO school binnen, naast messen, drugs etc ook respect bij de congiere inleveren. Vergeet niet dat velen thuis alleen voeding hebben gekregen, de rest is voor de maatschapij.

 

Verder niet druk over maken maar gewoon blijven consumeren, is goed voor de economie ..

 

 

Sterkte in de echte wereld.

Link naar reactie

Hoe komt dit toch, is het gewoon onwil of gebrek aan opleiding of te weinig betaald krijgen en daardoor niet te hard willen lopen?

En zelfs de 70-jarige grandpa die bij de super je boodschappen staat in te pakken zwaait je nog vrolijk uit...

 

??? Ja en dat doet deze beste brave man voor zijn carriere? Of is het pure noodzaak dat een 70 jarige jouw boodschappen staat in te pakken.

 

Waar werkt jouw opa?

Link naar reactie

 

Ik begrijp u niet. Ik kom om iets te kopen in een winkel met dezelfde lage prijs als de internetshop. U wilt goedkoop, dat krijgt u ook. Een goedemorgen/middag/avond is bij de vorige reorganisatie buiten de deur gezet omwille van kostenbesparing.

 

Dat zou je misschien verwachten als je de Scapino inloopt, maar niet echt in een schoenenzaak waar de schoenen prijzen beginnen bij 150 Euro.

 

En ik ben niet iemand die alleen maar op zoek is naar het goedkoopste, voor goede service wil ik best meer betalen.

 

Groet, Martin

 

Link naar reactie
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

In schoenenwinkels heb ik er geen last van. Ik koop toch wel wat ik hebben wil. Soms ook wel handig als ik niet zo uitgebreid geholpen wordt, gaat een stuk sneller ;)

Toen de euro nog een gulden was... Ging dat wel anders. Dat zit misschien nog in je systeem ;D

Tegenwoordig bij schoenen aanschaffen moet je dus wachten/vragen of ze je maat hebben. Loopt verkoper (meestal nog zonder goede morgen of goede middag te zeggen) naar achteren. Geeft je de doos. Die dus niet meer voor je open wordt gemaakt. Verkoper/-ster vertrekt weer om doos voor andere klant te halen. Jij maakt vol verrassing de doos open. Je weet maar noooit of de goede erin zitten. En... niet onbelangrijk... 2 dezelfde maten? Je past ze. En als ze lekker zitten (bij mannen vaak het geval) of als ze leuk staan (yep... bij vrouwen). Dan loop je met doos onder de arm naar de kassa. Geen vriendelijke begeleiding die daar aan te pas komt.

En zo ben ik dus met mijn tijd meegegaan ;D Ik ben al helemaal gewend aan dit soort service. Heb niet eens meer door dat het slecht is. Ook fout eigenlijk !!!

 

Waar ik mij aan slechte service wel enorm irriteer is in de horeca ! Ik ga daar heen om bediend te worden. Anders kan ik net zo goed bij het nietglimlachendwinkelpersoneel (9x woordwaarde) zelf mijn boodschappen doen en zelf koken.

Helaas... in de horeca is het echt slecht gesteld. Niet altijd de aandacht en de service die ik verwacht. Vaak ook door jonge mensen die het verschil niet weten tussen een Yellow Tail of Tuna. En dan vooral niet vragen welke wijn daar dan lekker bij smaakt. Volle asbakken waren ook altijd een probleem. Alhoewel dat nu met het rokersverbod voor hen is opgelost.

 

Kan het liggen aan de opvoeding? Van huis uit is de jongere generatie die ons bediend in het IK-tijdperk geboren met junkfood en groot gebracht met "zoek het zelf maar uit". Ik vermoed dat daar de basis ligt !

 

Verder... Tsja... Waarom neemt eigenlijk geen enkele manager/winkeleigenaar moeite om hun personeel servicegericht op te leiden?

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie

Service is iets wat in Nederland niet bestaat. Of je nou een schoenenwinkel inloopt, een kledingwinkel of een restaurant, brasserie of ander soort zaak.

 

Ik kan het niet helemaal verklaren, maar ik vermoed dat het te maken heeft met het Nederlandse welvaartsniveau. Nederland staat al sinds de 17e eeuw onafgebroken in de top 10 van meest welvarende landen ter wereld. Het begrip dienstverlening is al lang verdwenen en bestaat alleen nog maar op papier of zit in een spreadsheet.

 

Restaurants zijn hier bijvoorbeeld te vergelijken met kippenfarms waar de ondernemer per vierkante meter een zo groot mogelijke opbrengst uit wil halen. Ik ga altijd met mijn vrouw op koninginnedag uit eten, omdat we elkaar op die dag hebben ontmoet. Zonder uitzondering krijgen wij en de andere gasten dan van de horeca-ondernemer te horen dat ze ervan balen dat zo veel mensen naar Amsterdam gaan voor de uitmarkt. Of het nou in Zandvoort of in Edam is, het is altijd hetzelfde geklaag. In een restaurant wil je als gast bediend worden en je wilt dat de ondernemer dat leuk vindt. Je wil niet het geklaag van die ondernemer aanhoren die zijn klanten eigenlijk liever wil verplichten om bij hem te eten.

 

Het is maar een voorbeeld. Nederlandse ondernemers werken alleen maar voor het geld en te weinig omdat ze lol hebben in hun werk. Er is in Nederland geen service omdat ze niet begrijpen dat het iets met zaken doen te maken heeft.

 

 

Sorry voor de vage titel, maar ik moest vanochtend shoppen voor schoenen en ben van verbazing weer van mijn schoenenpasbankje (3x woordwaarde! ;D) gevallen.

 

Als je hoe je geholpen wordt in sommige winkels als maatstaf neemt dan kan het niet anders dan zo goed gaan met die winkels dat ze er geen klanten meer bij willen of kunnen hebben.

 

Wat is er in de loop der jaren met het begrip service gebeurd? Je wordt soms niet eens meer begroet als je binnenkomt....laat staan geholpen.

 

Volgens mij is dat juist de mogelijkheid om je te onderscheiden van de vele internetshops, die hebben niet dat vriendelijke personeel achter de balie staan die jou zo goed willen helpen dat je dik tevreden de winkel verlaat.

 

En ik snap heel goed dat als het heeel druk is op zaterdag dat je wat minder tijd neemt voor een klant, of wat sneller gaat.

 

Maar als je toch als enige klant in de winkel staat?....Daar kan ik met mijn pet niet bij.

 

Hoe komt dit toch, is het gewoon onwil of gebrek aan opleiding of te weinig betaald krijgen en daardoor niet te hard willen lopen?

 

Groet, Martin

 

 

www.venturemedia.nl

Link naar reactie

Het is maar een voorbeeld. Nederlandse ondernemers werken alleen maar voor het geld en te weinig omdat ze lol hebben in hun werk. Er is in Nederland geen service omdat ze niet begrijpen dat het iets met zaken doen te maken heeft.

 

Ja inderdaad het zijn net werknemers die willen ook elke maand salaris. Je bent meer op zoek naar een open source ondernemer. Of voor een shareware zaak. Kom op.

 

Notoire zeikers zijn we geworden, over vanalles en nog wat. Maar laten we eerlijk zijn we accepteren het toch allemaal. Een gsm van 300 euro die na drie jaar gewoon weg niet meer werkt, tv's waar je garantie bij kan kopen hoe verzinnen we het.

 

Nee dhr. Bommel heeft gelijk, de slijtmijt heeft zijn intrede gedaan

"Er moet meer slijtage komen, aldus Bovenbaas AWS. Weggooi-huisjes verhogen de welvaart."

 

Kijk hier voor meer http://www.omroep.nl/nps/html/bommel/verhaal1030.html

Link naar reactie

Ik zat twee weken geleden in Berlijn en ik moest inderdaad flink wennen toen ik terugkwam in Nederland, in Berlijn zijn ze vooral in de horeca veel vriendelijker en dat terwijl dat daar veel goedkoper is dan in Nederland en als je 10% fooi geeft schrikken ze zich kapot ;D

 

Het is trouwens niet alleen maar slecht hier hoor, kwa horeca zit hier in de buurt echt een positieve uitschieter maar over het algemeen is het zeker niet zo goed als Berlijn of bijvoorbeeld Spanje.

 

Toch jammer... ik denk dat dat een hoop extra omzet op zou kunnen leveren.

Makkelijk en snel online boodschappen bestellen? Dat kan bij Thijl!

Twitter | Facebook

Link naar reactie

Ja inderdaad het zijn net werknemers die willen ook elke maand salaris. Je bent meer op zoek naar een open source ondernemer. Of voor een shareware zaak. Kom op.

 

Notoire zeikers zijn we geworden, over vanalles en nog wat. Maar laten we eerlijk zijn we accepteren het toch allemaal. Een gsm van 300 euro die na drie jaar gewoon weg niet meer werkt, tv's waar je garantie bij kan kopen hoe verzinnen we het.

 

Waar heb jij vandaag aan gesnuffeld? ::)

 

"Notoire zeikers" als je in een winkel vriendelijk behandeld wilt worden? En wat heeft dat met 'tv's of gsm's te maken? Trouwens - laat maar.. geef maar geen antwoord ;D

Link naar reactie

Waar heb jij vandaag aan gesnuffeld? ::)

"Notoire zeikers" als je in een winkel vriendelijk behandeld wilt worden? En wat heeft dat met 'tv's of gsm's te maken? Trouwens - laat maar.. geef maar geen antwoord ;D

 

Sorry kan het niet laten.

 

Het heeft er wel degelijk mee te maken, het is hoe wij er tegen aankijken. Service voor wat het waard is.

Een servicedesk waar je na 30 minuten "al onze ene medewerker is in gesprek" toon als service naar de klant toe word verkocht. Mensen nemen dit toch, ze blijven toch wel klant.

 

Ik heb geleerd om mensen aan te spreken met 'U" vaak kijkt mij dan vreemd aan. Wat is daar vreemd aan het tonen respect.

Dingen als deze zit een een groot deel in de samenleving. :'(

Link naar reactie

We gaan nog een stapje verder... de service van de verkoper ligt denk ik ook aan een stukje opvoeding.

Wanneer ik ergens stage ging lopen, controleerde mams mijn kleding en kapsel en nagels en whatever drie keer voordat ik de deur uit mocht ...!

 

Ik heb eens een stageloper gehad (ik ga er van uit dat je het type kent ) : Broek half op de kont, paar kettingen eraan, pijpen 4 meter te lang, slofslofslof enzovoorts.... Wanneer je dan een vrij gerenomeerde zaak bent, vraag je je af 1) hoe kom je erbij hier te solliciteren, 2) of ben je gewoon geplaatst, 3) waar is je fatsoen hier zo op te komen dagen ? 4) heb je nu toch echt niemand thuis rondlopen die verteld dat dit dus écht niet kan ???.... ik vermoed van niet....Zo'n type kan en heeft aarschijnlijk ook de wil niet om vriendelijk en behulpzaam te zijn...

 

Ik heb mezelf gelukkig altijd de hemel in mogen prijzen met mijn personeel(2 kleine "foutjes", iets te veel "Anita", binnen 2 weken opgelost)

 

Mijn 2 part-timers en 2 zaterdaghulpen zijn zelfs als compleet team overgegaan naar een collega in een heel andere branche, omdat ze zo vriendelijk en behulpzaam waren...

 

Het is inderdaad tegenwoordig ver zoeken, maar ze bestaan, de vriendelijke, behulpzame winkeldame's/heren.... ;)

Link naar reactie

Ik geloof dat "" slechte service"" ook wel te wijten is aan de tijd waarin we leven ( de tijdgeest) attent zijn , hoffelijk , een stukje beschaving valt op!! ipv lomp of geen interesse hebben voor de ander. Wat ik wel wil opmerken is dat klanten tegenwoordig mondiger zijn, sneller reclameren en altijd korting willen of afdingen , een stuk verharding , daar moet je als verkoper wel mee weten om te gaan. en zeker als je rond de 20 bent of net stage loopt vanuit een ROC ....

 

vanuit mijn onderwijsachtergrond weet ik dat er veel aandacht besteed word aan dit thema op scholen maar dat door het comptentiegericht onderwijs veel studenten nu zelf meer moeten uitzoeken en van hen een zekere zelfstandigheid en verantwoordelijkheidsgevoel word verwacht. ik ben nu zelf ondernemer en weet dat als ik een stagiare in mijn bedrijf krijg deze NIET als volwaardige kracht kan beschouwen in plaats daarvan probeer ik ze wat mee te geven. En als die broek op halfzeven hangt of men kauwgumkauwend aan het praten is dan maak ik daar een opmerking over .........maar ach ik was ook ooit 20 toch??

 

 

Ralph Baaij

 

Ralph Baaij

Ralph Baaij

 

Make-up artist

Link naar reactie

Nou het is allemaal maar wat met die service.

 

Als ik een winkel binnen loop en er komt meteen een verkoper naar mij toe "goede morgen kan ik u helpen" dan vind ik dit ook irritant ze kunnen best even 3 minuten wachten. Ik kom in winkels om iets te kopen, niet om vrienden te maken of met een gevoel naar buiten te lopen van Wow wat een service. Als ze niet naar mij komen , dan kom ik wel naar hun toe. Het gaat mij om hun spullen niet om hun.

 

In de Horeca daarentegen ben ik gast en dus verwacht ik wel een service. Een goede bediening kan je avond nog beter maken en daar is in Nederland inderdaad wel wat te verbeteren. In Amerika hebben ze het wel goed begrepen al is alles fake, maar ik heb liever een gespeelde fake en goede service, dan die hard achteruithollende service in Nederland ( uitzonderingen daargelaten natuurlijk)

 

 

Voor hoger opgeleid commercieel personeel neem contact op via

www.profilerecruitment.nl

Link naar reactie
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Broek half op de kont, paar kettingen eraan, pijpen 4 meter te lang, slofslofslof enzovoorts....

 

Ik liep vroeger in zondagse kleren. Doordeweeks kreeg ik aan, wat op zondags niet meer netjes was ;) Dat was zelfs in "mijn" tijd vreselijk. Ik was blij dat punk in was en ik dus de mijn kleren op kon sieren met breinaalden en veiligheidsspelden van mijn oma. Als ik dan netjes thuis kwam, dan leek het dus net alsof ik in prikkeldraad was blijven hangen ;D

 

 

We gaan nog een stapje verder... de service van de verkoper ligt denk ik ook aan een stukje opvoeding.

 

Ja... dat vermoed ik dus ook (zoals in mijn eerdere reactie).

Als het door welvaart komt, dan klinkt dat inderdaad als "kapsones" en "wat kan mij het schelen".

 

Maar als je het vanuit je opvoeding niet mee krijgt, dan dient dus de werkgever/ondernemer dit op te pakken. Dan heet het geen opvoeding, maar begeleiding in het voordeel van de welvaart van de ondernemer ;)

 

Ook binnen het onderwijs (stageplekken) kan daar wel eens aandacht aan besteed worden. Ik herinner mij nog discussies hier in HL over "ik ga naar een klant, wat moet ik aantrekken?" Daaruit kunnen we dan wel opmerken dat ze het zelf ook als gemis zien.

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 85 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.