KvK gaat voor zichzelf beginnen

Aanbevolen berichten

In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Ja... Dat was wel te verwachten. Ik was hier al van op de hoogte en heb hen zelfs benaderd om niet weer opnieuw een wiel uit te vinden, maar aan te sluiten bij reeds bestaande initiatieven. Maar ja............

 

[Aanpassing: titel aangepast]

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie

Ja... Dat was wel te verwachten. Ik was hier al van op de hoogte en heb hen zelfs benaderd om niet weer opnieuw een wiel uit te vinden, maar aan te sluiten bij reeds bestaande initiatieven. Maar ja............

 

 

Dat gaat ze toch niet lukken, wat voor community manager krijg je nou voor 45K ;D

 

 

[Aanpassing: titel aangepast]

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie

Ja... Dat was wel te verwachten. Ik was hier al van op de hoogte en heb hen zelfs benaderd om niet weer opnieuw een wiel uit te vinden, maar aan te sluiten bij reeds bestaande initiatieven. Maar ja............

 

 

Dat gaat ze toch niet lukken, wat voor community manager krijg je nou voor 45K ;D

 

Voor 45K kun je natuurlijk wel HL implementeren in de KvK site.

Krijgen ze er gratis reclame bij, een paar zeer goede MOD's en een uitermate loyale aanhang die op vrijwel ieder probleem een oplossing weet aan te dragen

 

Maar ja, de komende 5 jaar aanmodderen om een lay-out, positionering en bezoekersaantal te krijgen dat een fractie is van waar HL nu staat is klinkt natuurlijk veel aanlokkelijker ???

(Alleen voor de manager die dit bedacht heeft en het op zijn CV kan zetten is het wel interessant natuurlijk)

 

 

[Aanpassing: titel aangepast]

Link naar reactie

Kamervragen aan de Minister van Economische Zaken:

- Is het de minister bekend dat de KVK een online community voor ondernemers wil ontwikkelen? Zo nee, waarom niet?

- Deelt de minister onze mening dat Higherlevel.nl reeds voorziet in die behoefte? Zo nee, waarom niet?

- Is de minister met ons van mening dat de KVK gecorrigeerd en over de knie moet? Zo nee, waarom niet?

- Zal de minister mevrouw Vrolijk een salarisverhoging van 45K euro geven? Zo nee, waarom niet?

 

 

[Aanpassing: titel aangepast]

Link naar reactie

Kamervragen aan de Minister van Economische Zaken:

- Is het de minister bekend dat de KVK een online community voor ondernemers wil ontwikkelen? Zo nee, waarom niet?

- Deelt de minister onze mening dat Higherlevel.nl reeds voorziet in die behoefte? Zo nee, waarom niet?

- Is de minister met ons van mening dat de KVK gecorrigeerd en over de knie moet? Zo nee, waarom niet?

- Zal de minister mevrouw Vrolijk een salarisverhoging van 45K euro geven? Zo nee, waarom niet?

 

 

[Aanpassing: titel aangepast]

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie
Voor 45K kun je natuurlijk wel HL implementeren in de KvK site

En, heeft iemand van HL dan al een sollicitatie geschreven naar de KvK als reactie op deze advertentie? Gewoon om te doen, en te zeggen dat hij/zij voor de helft van dat bedrag er voor zorgt dat er een communicty staat over 2 maanden?

 

Of vinden jullie dat geen goed idee?

 

aanlokkelijker (Alleen voor de manager die dit bedacht heeft en het op zijn CV kan zetten is het wel interessant natuurlijk)

Voor de inkoop manager die voor veel minder geld een top community heeft en wel zijn doelen haalt is het natuurlijk wel aanlokkelijk...

 

[Aanpassing: titel aangepast]

Startup coach | Pitchtrainer | Spreker | Presentator | www.arthurtolsma.nl

Schrijver van Startups & Downs. Fouten, successen en lessen van een ambitieuze ondernemer

Link naar reactie

 

... en te zeggen dat hij/zij voor de helft van dat bedrag er voor zorgt dat er een communicty staat over 2 maanden?

 

De helft?

 

10 jaar x 45k + inflatie etc. = ca. 600k + ondersteuning + website laten bouwen + extra mod's als het gaat lopen en je bent tussen nu en 10 jaar meer dan een miljoen (1.000.000,--!!!) kwijt

 

Voor een fractie daarvan even de website iets aanpassen en je bent ook klaar.

 

De overheid wordt verweten het geld met bakken over de balk te smijten. Wederom een treffende voorbeeld >:(

 

 

[Aanpassing: titel aangepast]

Link naar reactie
Misschien heeft de KvK wel de gedachte gehad om aan te sluiten bij HigherLevel maar met de topic : "KvK uitbuiters of niet" is men waarschijnlijk meteen weer afgehaakt.

HL wordt toch gefinanciert door EZ, en volgens mij wordt er hier voldoende kritiek(=feedback) gegeven op de overheid (en die wordt ook toegestaan)! Als zij zelf een community starten zullen ze ook negatieve reacties krijgen, misschien wel juist omdat mensen hun frustratie daar kwijt kunnen.

 

De vraag blijft: zou het een leuk idee zijn om te solliciteren?

 

 

[Aanpassing: titel aangepast]

Startup coach | Pitchtrainer | Spreker | Presentator | www.arthurtolsma.nl

Schrijver van Startups & Downs. Fouten, successen en lessen van een ambitieuze ondernemer

Link naar reactie

Geloof mij : Mikky heeft contact gehad. Maar als een organisatie niet wil, dan wil ze niet. Wij willen graag het forum zijn voor KvK & dit is al voor erg veel partners gedaan. Zoals onlangs Rabo. Dit kost zeer weinig geld, je hebt in no time een volwassen en mooi forum op je site. Zeg nou zelf : wie zou dit niet willen?

 

Ik vind het wel jammer dat ze ook een KvK-versie van Hyves en Linkedin willen bouwen, maar ja.... ;)

 

 

[Aanpassing: titel aangepast]

Link naar reactie
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Mikky heeft contact gehad. Maar als een organisatie niet wil, dan wil ze niet.

 

Ja... dat ging over HL.nl. Maar misschien willen ze mij wel ?

 

Dat gaat ze toch niet lukken, wat voor community manager krijg je nou voor 45K ;D

 

Ehmmmm.... mij !

 

Waar ze, naar mijn mening al de mist in gaan qua vacature, is dat ze in het profiel niet als wens hebben dat je ondernemer bent of bent geweest. De kracht van een community draaiende houden (willekeurig welk onderwerp), is niet alleen empathie, maar de passie omdat je daar zelf vandaan komt en de doelgroep vanuit je hart en niet vanuit je hoofd begrijpt?

 

Maar dat kan nog rechtgezet worden. Want..........

 

En, heeft iemand van HL dan al een sollicitatie geschreven naar de KvK als reactie op deze advertentie?

 

Ga ik morgen doen. Als ze googlen op mijn naam (tegenwoordig heel normaal bij het napluizen van personen), dan zijn ze gelijk hier binnen en wij daar !

 

En.....

 

Kamervragen aan de Minister van Economische Zaken:

- Is het de minister bekend dat de KVK een online community voor ondernemers wil ontwikkelen? Zo nee, waarom niet?

- Deelt de minister onze mening dat Higherlevel.nl reeds voorziet in die behoefte? Zo nee, waarom niet?

 

Ga ik ook doen! Serious !!!!!!!

 

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie

 

Waar ze, naar mijn mening al de mist in gaan qua vacature, is dat ze in het profiel niet als wens hebben dat je ondernemer bent of bent geweest. De kracht van een community draaiende houden (willekeurig welk onderwerp), is de passie omdat je daar zelf vandaan komt en de doelgroep vanuit je hart en niet vanuit je hoofd begrijpt? Daar heb je geen HBO, maar praktijkervaring voor nodig !

 

 

Hear Hear! Maar dat is toch sowieso het grote probleem bij de meeste ((semi-)overheids)adviesorganisaties? Als je een BBZ aanvraag doet wordt je door een IMK'er ondervraagd en getest om te zien of je uit het juiste ondernemershout bent gesneden. Tien tegen één dat je een "coach" krijgt toegewezen die wél de Small Business opleiding van de Haagse Hogeschool heeft gedaan, maar nog nooit één enkele euro zelfstandig heeft verdiend. Het kan ook dat het een klasgenoot is geweest van Lonneke op de HEAO MER. De meisjes worden bewindvoerder, de jongens gaan naar het IMK.

 

De adviseurs van de KvK, Syntens (sorry Perry ;)), Senter Novem... aardige mensen en goed om een biertje mee te drinken in de kroeg maar ondernemerservaring hebben ze niet. En daarmee heb je dan meteen in kaart gebracht waarom de kloof tussen deze organisaties en hun cliënten nooit gedicht zal worden.

 

 

[Aanpassing Mikky: titel aangepast]

Link naar reactie
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

De overheid wordt verweten het geld met bakken over de balk te smijten. Wederom een treffende voorbeeld >:(

 

Wellicht komt dit uit de budgetpot "ondernemersbijdrage KvK?

Maar ja.... Als dat zo is (of het nu belasting of KvK-bijdrage is). Allemaal ons geld !

Wat dat betreft.... Allen dank voor financiering van HL.nl ;)

 

Maar laten we niet op de zaken vooruit lopen. Misschien heeft de KvK wel een heel andere vorm/inhoud met de community die ze gaan maken? Iets wat helemaal niet op reeds bestaande initiateven lijkt?

Dat ga ik eerst even uitzoeken tijdens mijn sollicitatiegesprek ;D

 

 

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
En, heeft iemand van HL dan al een sollicitatie geschreven naar de KvK als reactie op deze advertentie?

 

Ga ik morgen doen. Als ze googlen op mijn naam (tegenwoordig heel normaal bij het napluizen van personen), dan zijn ze gelijk hier binnen en wij daar !

 

Veel succes! Als ze bevestiging willen hebben van een ondernemer hoe goed HL in een behoefte voorziet, dan hoor ik het wel, draag graag een steentje bij.

 

Maar laten we niet op de zaken vooruit lopen. Misschien heeft de KvK wel een heel andere vorm/inhoud met de community die ze gaan maken? Iets wat helemaal niet op reeds bestaande initiateven lijkt?

Dat ga ik eerst even uitzoeken tijdens mijn sollicitatiegesprek

Goed punt, misschien hebben ze wel leuke ideeen voor vernieuwing of uitbreiding van mogelijkheden. Of staan ze daar iig open voor!

Startup coach | Pitchtrainer | Spreker | Presentator | www.arthurtolsma.nl

Schrijver van Startups & Downs. Fouten, successen en lessen van een ambitieuze ondernemer

Link naar reactie

Aangezien archieven mijn vak zijn ;D, maar eens even in de archieven van de KvK gedoken.

 

Denk dat ze werven voor dit initiatief Hyves voor ondernemers

 

Een quote:

 

Er is onder ondernemers uit Noord-Nederland grote belangstelling om via internet met elkaar contact te onderhouden. Begin dit jaar lanceerde de Kamer van Koophandel Noord-Nederland een community, vergelijkbaar met Hyves, voor ondernemers in Noord-Nederland. Onlangs kon de duizendste deelnemer al verwelkomd worden.......

.....

De landelijke organisatie, Kamer van Koophandel Nederland, heeft besloten om een landelijke community voor ondernemers op te zetten. Deze wordt vanaf januari toegankelijk voor ondernemers via de website van de Kamer:

 

edit: zie ook even dit HL-draadje

 

edit2: Aangezien Romana/BGZZZP(of zoiets) Sandee er ervaring mee heeft volgens een ander draadje, zou hij wellicht de werking kunnen toelichten

Link naar reactie

En, heeft iemand van HL dan al een sollicitatie geschreven naar de KvK als reactie op deze advertentie?

Ga ik morgen doen. Als ze googlen op mijn naam (tegenwoordig heel normaal bij het napluizen van personen), dan zijn ze gelijk hier binnen en wij daar !

solliciteren.jpg

 

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie

Ik kreeg zojuist het verzoek van Frans per PM uit te leggen wat grootste verschillen zijn tussen het KvK-netwerk en Higherlevel, omdat ik zelf al enige tijd lid ben van het KvK-netwerk.

 

Er zijn eigenlijk een flink aantal verschillen met het KvK-netwerk, tenminste, ik zie het wel zo. Het KvK-netwerk wordt naar mijn idee namelijk veel meer gevolgd door overheidsinstanties. Maar ook de hoeveelheid content in de pagina's zijn vrij weinig. Echter is het KvK-netwerk meer gericht met de piramide van Maslow, en staan ze erg op de 3e tree van "erbij horen" (zie ook; Wikipedia). Je kunt bijvoorbeeld zelf groepen aanmaken op bepaalde interesses of beroepgroepen, en bij KvK-bijeenkomsten maken ze een groep aan zodat je naast de offline-meeting, de mensen ook online terug kan vinden en bijvoorbeeld makkelijker een afspraak kunt maken of wat eruit volgt...

 

Echter is het natuurlijk wel zo dat Higherlevel een stuk verder is ontwikkeld dan het KvK-netwerk... Maar ook het KvK-netwerk is zeker aan het groeien. Ik meende dat enige maanden terug de 1000ste lid is geworden van het netwerk en dat is naar mijn best knap, gezien het een gesloten omgeving is, je kan namelijk er alleen maak komen als je door iemand anders bent uitgenodigd om lid te worden van het netwerk. Echter denk ik ook dat dit gelijk een valkuil is; het geeft namelijk geen transparantie naar buiten toe en brengt het niet als "de" informatiebron voor ondernemers, zoals de KvK-bedoeld is.

 

Als we kijken naar het content dat in het forum van de KvK staat, is het op een erg laag niveau naar mijn idee. Het gaat om onderwerpen als nieuwsbrieftips, boekenlijsten en het KvK-netwerk zelf... Er moet eigenlijk nog goede content in komen. Hier ontbreekt het nu aan, net als "actieve" leden, want als je op het KvK-netwerk een topic post kan het soms 2 tot 5 dagen duren dat je een volledig antwoord hebt en soms heb je pech en krijg je helemaal geen antwoord...

 

Voor- en nadelen KvK-netwerk:

+ Je kunt groepen maken op vakgebied

+ Iedereen kan blogs plaatsen die ook op de homepage zichtbaar zijn

+ Een evenementenagenda gericht op de regio

- Je kan niet gericht zoeken op leden

- Er is geen vraag en aanbod ruimte

- Het is een besloten forum

Link naar reactie

Ik kreeg zojuist het verzoek van Frans per PM uit te leggen wat grootste verschillen zijn tussen het KvK-netwerk en Higherlevel, omdat ik zelf al enige tijd lid ben van het KvK-netwerk.

 

 

Bedoel je www.kvknetwerk.nl?

 

 

 

Kvknetwerk.nl biedt ondernemers de mogelijkheid om op laagdrempelige wijze contacten te leggen én te onderhouden met collega-ondernemers.

Aanmelden

 

Kvknetwerk.nl wordt kosteloos aangeboden door Kamer van Koophandel Noord-Nederland

 

Dat is dus iets anders ???

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie

Ik kreeg zojuist het verzoek van Frans per PM uit te leggen wat grootste verschillen zijn tussen het KvK-netwerk en Higherlevel, omdat ik zelf al enige tijd lid ben van het KvK-netwerk.

 

 

Bedoel je www.kvknetwerk.nl?

 

 

 

Kvknetwerk.nl biedt ondernemers de mogelijkheid om op laagdrempelige wijze contacten te leggen én te onderhouden met collega-ondernemers.

Aanmelden

 

Kvknetwerk.nl wordt kosteloos aangeboden door Kamer van Koophandel Noord-Nederland

 

Dat is dus iets anders ???

 

Nee, we hebben het over hetzelfde netwerk... En het klopt dat de pilot draait in Noord-Nederland...

Link naar reactie

Bedoel je www.kvknetwerk.nl?

 

 

 

Kvknetwerk.nl biedt ondernemers de mogelijkheid om op laagdrempelige wijze contacten te leggen én te onderhouden met collega-ondernemers.

Aanmelden

 

Kvknetwerk.nl wordt kosteloos aangeboden door Kamer van Koophandel Noord-Nederland

 

Dat is dus iets anders ???

 

Zie ven een paar posts terug. De bedoeling is dit netwerk landelijk uit te rollen, en daarop heeft ws de OP-advertentie mee te maken

Link naar reactie
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

@Norbert... Wedden !?!?!?!

 

@Anderen...... Bedankt voor de voorkennis....

 

Op dat net kom je dus alleen op uitnodiging binnen. Ik denk dat ik nog niet op hen verlanglijstje sta ;D

Ik moet dus toch eerst even sollicteren voordat ik weet wat ze nu precies van plan zijn ;)

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 140 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.