• 0

Verzameltopic klanten werven - koude acquisitie

In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Telefonische verkoop is een verkoopmethode waarbij je makkelijk afgescheept kan worden en bot vangt. Tenminste .... wanneer u het niet slim aanpakt.

Zibb heeft zes tips voor succes en manieren om je niet te laten afschepen tijdens telefonische verkoop.

 

Maken jullie veel gebruik van telefonische verkoop. En zo ja, hoe overtuig jij je prospect aan de andere kant van de foon?

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik denk dat je onderschat hoe snel mensen wervende emails weggooien. Door ook meteen een speciaal aanbod te doen, etc. maak je het alleen maar wervender en dat is voor mij persoonlijk een reden om het nog sneller weg te gooien.

 

Als ik een vakantiehuisje zou verhuren zou ik overigens vooral geïnteresseerd zijn in hoe goed het reserverings proces loopt EN hoeveel bezoekers mijn huisje gaan zien op jouw site. Beide zaken kun je nu nog niks over zeggen.

 

Persoonlijk denk ik dat het bestaan van dit soort reserveringssystemen redelijk bekend is en dat van de mensen die bewust kiezen voor een eigen website een groot deel ook al lang bewust de keuze heeft gemaakt om geen gebruik te maken van zo'n systeem.

Link naar reactie
  • 0

Ikzelf zit in de horeca, weet dus wel aardig waar ik over praat. Maar zonder die reserveringssites kunnen ze bij niet meer.

Waarom zal een toekomstige klant, alle websites op internet afzoeken als het bijna totale aanbod op reserveringssites staan.

 

Ik ben het wel eens met Ronnie dat er nog niet veel te zien is (enkele printscreens staan online). Ik doe de aanbieding nu om een bestand op te bouwen. Als ik half mei live ga met geen aanbod, zeggen de bedrijven er staat niks op, waarom zal ik erop gaan staan. Ik probeer de bedrijven nu over de streep te halen met de kortingsactie.

 

Wellicht is het nu een optie om de website live te zetten met enkele test appartementen / vakantiehuisjes zodat de bedrijven kunnen bekijken hoe het werkt.

Link naar reactie
  • 2

Het is algemeen bekend dat deze vorm van klanten werven een erg laag conversie percentage heeft.

 

Je moet er rekening mee houden dat deze mensen deze email ontvangen op een moment dat ze, hoogst waarschijnlijk, helemaal niet bezig zijn met jouw product. Men kijkt er even naar en is het enkele seconden later weer vergeten.

 

Waar je veel beter tijd in kunt investeren is ervoor te zorgen dat je goed vindbaar bent op het internet; adverteren via Google doet het voor ons bijvoorbeeld erg goed. Voordeel van deze manier van adverteren is dat je mensen met jouw product "confronteert" wanneer zij er (doorgaans) naar op zoek zijn.

 

Wat hierop aansluit is een PR campagne waarbij jij het publiek op een niet-opdringerige en vrijblijvende wijze (door een blog, een column, presentaties, etc) informeert over je product en waarom men jouw product zou moeten kopen.

 

Het duurt even voordat deze inspanningen zijn vruchten afwerpen dus het hebben van geduld is ook zeker een vereiste.

Snaphour - Online afspraken- en agendabeheer

ChillyOrange Web properties that get the job done - Unieke professionele website + CMS = 449 euro

Link naar reactie
  • 0

Ik ben absoluut niet blij met ongevraagde e-mails. Tenzij het klanten zijn, die mogen uiteraard wel initiatieven nemen. Maar leveranciers liever niet per e-mail. Een beller heeft bij mij meer kans. Ik ben dan nog wel beleefd om in ieder geval aan te horen waar het over gaat om vervolgens nee te zeggen. En als het dan een goed verhaal is, wil ik ook nog wel een e-mail ontvangen. Pas dan is er een kans dat ik de site ga bezoeken.

 

Kortom: voor mij zou jouw benadering te snel gaan. De irritatie van ongevraagde mail zorgt ervoor dat ik de inhoud niet eens wil lezen. In plaats daarvan wil ik mijn spamfilter beter africhten. En als ik toch niet lees, maakt de inhoud van het bericht voor mij dus ook niets uit.

 

Mocht de hele wereld net als ik zijn: probeer het dan eens op een andere manier. Selecteer eens 15 prospects, maak een belscriptje, klim in je telefoon (wel goed timen) en kijk wat er gebeurt. Stuur vervolgens je materiaal en kondig aan dat je over een week weer belt (zelf initiatief houden). Vraag ook meteen of ze je nieuwsbrief willen ontvangen. Maar verwacht niet dat men meteen naar je site gaat en je diensten gaat afnemen (als je dat al deed overigens).

 

Succes!

Link naar reactie
  • 0

Het is algemeen bekend dat deze vorm van klanten werven een erg laag conversie percentage heeft.

 

Je moet er rekening mee houden dat deze mensen deze email ontvangen op een moment dat ze, hoogst waarschijnlijk, helemaal niet bezig zijn met jouw product. Men kijkt er even naar en is het enkele seconden later weer vergeten.

 

Waar je veel beter tijd in kunt investeren is ervoor te zorgen dat je goed vindbaar bent op het internet; adverteren via Google doet het voor ons bijvoorbeeld erg goed. Voordeel van deze manier van adverteren is dat je mensen met jouw product "confronteert" wanneer zij er (doorgaans) naar op zoek zijn.

 

Wat hierop aansluit is een PR campagne waarbij jij het publiek op een niet-opdringerige en vrijblijvende wijze (door een blog, een column, presentaties, etc) informeert over je product en waarom men jouw product zou moeten kopen.

 

Het duurt even voordat deze inspanningen zijn vruchten afwerpen dus het hebben van geduld is ook zeker een vereiste.

 

Google adverteren gaat ook gebeuren. Maar toch moet je beginnen met een aanbod. Deze zul je toch zelf moeten benaderen. Zoals vermeld ga ik volgende week de site online zetten met aantal testaccounts zodat de bedrijven kunnen kijken wat wij bieden. Als de testsite live is ga ik de bedrijven bellen.

Bedankt voor de reacties! Zo wordt je toch weer wat wijzer hoe andere mensen omgaan met inkomende aanbiedingen / mailtjes / telefoontjes.

Link naar reactie
  • 0

Ik ben het eens met Michiel van Vlaardingen.

Ik krijg zo ongeveer 20 wervende mails per dag, en dan heb ik het alleen nog maar over 'keurige' Nederlandse bedrijven. Ik lees er inmiddels geen één meer.

Misschien ben ik retro aan het worden, maar de post (via de brievenbus) lees ik nog wel.

Wat hierboven al geopperd werd: het is misschien beter om goed gevonden te worden op het internet.

Link naar reactie
  • 0

Gevonden worden op het internet is idd belangrijk.

Maar om een aanbod te krijgen zul je toch bedrijven zelf moeten benaderen.

Een bedrijf die appartementen / huisjes verhuurd gaat niet zelf zoeken naar dit soort reserveringssites. De reserveringssite moet zichzelf onder de aandacht brengen bij de bedrijven, en daar gaat het om.

 

Zojuist ook bewijs gekregen van wat iemand zei, deleten zonder te lezen:

 

Your message

 

To: ***.nl

Cc:

Subject: ***.nl

Sent: Thu, 23 Apr 2009 15:59:01 +0200

 

was deleted without being read on Thu, 23 Apr 2009 17:00:16 +0200

 

Link naar reactie
  • 0

Ik kan hier maar 1 ding op zeggen (m.b.t. je mailtje) WII4M :) Whats in it for me.

 

Bedrijfsnaam x is de nieuwe blabla, bedrijfsnaam.nl de nieuwe plek om blabla... Je moet het helemaal omdraaien. En 3 alinea's met zoveel tekst in een mail zetten staat gelijk aan: lees mij AJB niet!!

 

A: Heeft u moeite met het verhuren van uw vakantiehuis? Betaalt u teveel commissie bij uw huidige tussenpersoon?

I: Op bedrijfsnaamx.nl plaatst u gratis uw vakantiehuis en betaalt u slechts x% commissie.

D: Wilt u sneller uw vakantiehuis verhuren tegen lagere kosten?

A: Surf dan nu naar www. bedrijfsnaamx .nl

 

Of iets van die strekking.

Volg @yannick_veys op Twitter. Ik tweet over online marketing, conversie optimalisatie, persuasive design en leuke artikelen. Ben je actief op Twitter en wil je meer volgers krijgen en minder tijd bezig zijn met het maken van tweets? Kijk dan eens op https://hypefury.com

Link naar reactie
  • 0

Je moet in zo'n verkoop e-mail toch ook uitleggen wat je website aanbied. Of moet je dat wat vager laten, en dat de mensen maar contact met je opnemen.

 

Zoiets beter:

 

 

T.a.v. de eigenaar / hoofd reserveringen

 

Beste heer / mevrouw,

 

Heeft u regelmatig lege vakantiehuisjes? Plaats uw vakantiehuisje op Bedrijfsnaam.nl. Indien u zich aanmeld voor 1 mei 2009, rekenen wij tot 31 december 2009 slechts 5% commissie, in plaats van 10% commissie, over de door Bedrijfsnaam.nl gerealiseerde boekingen. Daarnaast zijn er geen maandelijkse en/of inschrijfkosten.

 

Samenwerken met Bedrijfsnaam.nl? Stuur of fax dan de bijgevoegde samenwerkingsovereenkomst retour. U ontvangt daarna spoedig een inventarisatieformulier. Mocht u nog vragen hebben over Bedrijfsnaam.nl, dan kunt u bellen met Naam (mobielnummer) of e-mailen naar info@bedrijfsnaam.nl.

 

Mocht u geen interesse hebben in een samenwerking, wilt u dan zo vriendelijk zijn om dit per e-mail te laten weten.

 

Wij kijken alvast uit naar een succesvolle samenwerking!

 

Met vriendelijke groeten,

 

Naam

Bedrijfsnaam.nl

 

 

www.bedrijfsnaam.nl

info@bedrijfsnaam.nl

Tel. vast nummer

Fax. fax nummer

 

 

 

Bijgevoegd:

- Samenwerkingsovereenkomst

- Algemene voorwaarden

Link naar reactie
  • 0

 

Plaats uw hotel op Bedrijfsnaam.nl.

 

...

Samenwerken met Bedrijfsnaam.nl?

...

 

Hotel? Huisjes, toch?

 

Na de 1e vraag nog een vraag zetten, bijv, "wilt u zonder rompslomp sneller uw vakantiehuis verhuurd hebben?"

 

Samenwerken etc vervangen door: "zet uw huis nu op www.naam.nl! Vul de bijgevoegde overeenkomst in en wij zorgen voor de rest! Heeft u vragen, bel ons, of desgewenst bellen wij u." (niks te emailen, contact werkt beter)

 

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Link naar reactie
  • 0

Had delen gekopieerd van brieven op internet ;) en wat ik hier zelf had liggen (werk in de horeca)

 

Zal de aanpassingen doorvoeren.

 

Moet ik nu wachten tot de testsite online is, of toch nu doorgaan met werven en verwijzen naar de printscreens?

Link naar reactie
  • 0

Ik zou niet verwijzen naar printscreens.

 

Nog een idee: de 1e 20 of 100 verhuurders betalen niks voor de 1e gerealiseerde boeking! Dat verlaagt de drempel voor verhuurders om huizen op een lege site te zetten. Je moet aanbod hebben, anders komen er geen vragers.

 

Zet ook verschillende testhuizen er in, en maak duidelijk dat dit geen echt huisaanbod is. En bij enig echt aanbod die testhuizen verwijderen, of gebruiken als tutorial.

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Link naar reactie
  • 1

Beste Veldheer,

 

Heeft u ook zoveel last van Spam?,

Krijgt u teveel nieuwsbrieven?,

Zijn er lullo's die denken dat u dom bent?,

Wordt uw server overbelast met rotzooi?

 

Maak een autoreply, met de volgende tekst:

 

Beste aanbieder,

 

Met groot genoegen heb ik uw bericht gelezen en ik ben zeer verheugd dat u mij als klant wenst.

Ik verzoek u hierbij binnen 7 dagen een offerte op te stellen met daarin uw volledige produktassortiment.

 

Ik sluit voor de zekerheid onze inkoopvoorwaarden bij.

 

Uw toekomstige klant,

 

 

 

Sancho Panza

Sancho is de realistische tegenhanger van de dromende Don Quichot, die reuzen zag in windmolens :: In zekere zin is Sancho een pragmaticus die met beide benen op de grond staat en Boerenslim.

Link naar reactie
  • 0

Is deze tekst wat voor e-mail en voor de post:

 

T.a.v. de eigenaar / hoofd reserveringen

 

Beste heer / mevrouw,

 

Heeft u regelmatig lege vakantiehuisjes? Betaald u meer dan 10% commissie? Plaats uw bedrijf op bedrijfsnaam.nl. Indien u zich aanmeld voor 1 mei 2009, rekenen wij tot 31 december 2009 slechts 5% commissie, in plaats van 10% commissie, over de door bedrijfsnaam.nl gerealiseerde boekingen. Daarnaast zijn er geen maandelijkse en/of inschrijfkosten.

 

Onze sterke punten:

* Geen reserveringskosten voor de gast

* Direct online, zonder creditcard, reserveren

* Geen vast contract, u kunt elke maand opzeggen

* Duidelijke teksten, overzicht geboden faciliteiten en foto's

 

Tot 31 december 2009 slechts 5% commissie betalen? Stuur of fax bijgevoegde overeenkomst vandaag nog retour. Mocht u nog vragen hebben over bedrijfsnaam.nl, dan kunt u bellen met Naam (06-nummer) of e-mailen naar info@bedrijfsnaam.nl. U kunt ook uw telefoonnummer e-mailen, dan nemen wij contact met u op.

 

Mocht u geen interesse hebben in een samenwerking, wilt u dan zo vriendelijk zijn om dit per e-mail te laten weten.

 

Wij kijken alvast uit naar een succesvolle samenwerking!

 

Met vriendelijke groeten,

 

Naam

bedrijfsnaam

 

 

www.bedrijfsnaam.nl

info@bedrijfsnaam.nl

Tel.

Fax.

 

 

Bijgevoegd:

- Overeenkomst

- Algemene voorwaarden

 

Link naar reactie
  • 0

Meerdere mensen hebben in dit topic aangegeven dat mail niet het vehikel hiervoor zou moeten zijn. Heb je daar zelf een idee bij, hoe je dat kunt oplossen? Of ga je sowieso voor mail, ongeacht die opmerkingen?

 

Nee, ik ga het ook per post doen. Maar wellicht ook nog even per e-mail voor geselecteerde bedrijven.

 

En de postbrief moet ook gemaakt worden, wellicht kan ik de tips daar ook in verwerken. Dus alles tips en opmerkingen zijn meer dan welkom!

Link naar reactie
  • 0

Als je iets stuurt aan de verhuurder van vakantiewoningen dan heeft het niet zoveel nut om als sterke punten de voordelen voor de huurder te noemen (tenzij je aangeeft wat het hieruit voortvloeiende voordeel van de verhuurder is).

 

Overigens zou ik zelf nooit een onvereenkomst aangaan met een partij die een ongevraagde mail aan mij toestuurt en waarvan ik verder helemaal niets weet...

Webwinkel met gouden en zilveren sieraden met edelstenen.

www.KleurJuwelen.nl, geef je leven wat kleur!

Link naar reactie
  • 0

Als je iets stuurt aan de verhuurder van vakantiewoningen dan heeft het niet zoveel nut om als sterke punten de voordelen voor de huurder te noemen (tenzij je aangeeft wat het hieruit voortvloeiende voordeel van de verhuurder is).

 

Overigens zou ik zelf nooit een onvereenkomst aangaan met een partij die een ongevraagde mail aan mij toestuurt en waarvan ik verder helemaal niets weet...

 

Ik denk dat het wel nut kan hebben. Bijvoorveeld de reserveringskosten is iets wat veel andere reserveringssites wel rekenen. Als de mensen bij ons boeken scheelt dat zo als +/- € 15,-. Zelfde geldt voor de creditcard. Bij veel sites kan je enkel met een creditcard reserveren, bij ons niet. Dit kan voor de "boeker" drempel verlagend zijn.

 

Wat zal ik dan moeten vertellen / aangeven dat je wel een overeenkomst aan zal gaan met een bedrijf.

 

Bij brieven per post waar gaat jullie voorkeur naar uit:

* Overeenkomst / algemene voorwaarden bij brief toevoegen

* Een faxformulier waarop bedrijven kunnen aangeven om een overeenkomst te ontvangen

* Bedrijven per e-mail / telefoon contact op laten nemen met mij voor een overeenkomst

 

Daarnaast ga ik de brieven na enkele dagen nabellen of de brief is ontvangen / alles duidelijk is.

Link naar reactie
  • 0

Wat ik probeerde duidelijk te maken is dat je voordelen voor de huurder opnoemt waarbij je verwacht dat de verhuurder zelf conculdeert wat zijn/haar voordeel hieruit kan zijn. Het risico hierbij is dat de verhuurder dit niet concludeert omdat er onvoldoende aandacht aan geschonken wordt of dat deze op een andere conclusie uitkomt dan je zou willen (bijvoorbeeld: Geen creditcard reserveringen..... "O, dan is het dus maar afwachten of die reservering ook daadwerkelijk door zal gaan" ).

 

Door het voordeel voor de verhuurder te noemen dat hieruit voortvloeit kun je het bovenstaande risico beperken.

Webwinkel met gouden en zilveren sieraden met edelstenen.

www.KleurJuwelen.nl, geef je leven wat kleur!

Link naar reactie
  • 0

Daarvoor geld het zelfde. Je moet het drempelverlagend maken. Een korte brief waarin de mensen worden uitgedaagd om de CD - Rom te gebruiken. Anders staat ie in de volgende pauze als onderzetter in de kantine.

 

Welke informatie wil je dan geven? Anders kun je ze net zo goed naar je website verwijzen (is ook een handeling).

 

Ik vind persoonlijk een brief die ik per post ontvang ook niet uitnodigend (ook niet als er een cdrom bij zit).

 

Last but nog least, zorg dat je website in de lucht is!

 

Groeten,

 

Ronnie

Makelaar - RMT, voor al uw vastgoed advies op Higher Level

Elke minuut dat je je drukt maakt om je verleden, gaat af van je toekomst

Link naar reactie
  • 0

Wat heeft jullie voorkeur bij brieven per post :

 

* Overeenkomst / algemene voorwaarden bij brief toevoegen

* Een faxformulier waarop bedrijven kunnen aangeven om een overeenkomst te ontvangen

* Bedrijven per e-mail / telefoon contact op laten nemen met mij voor een overeenkomst

 

Aan elke zit zo ze voordelen en nadelen.

 

Daarnaast ga ik de brieven na enkele dagen nabellen of de brief is ontvangen / alles duidelijk is.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 129 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.