• 0

Verzameltopic klanten werven - koude acquisitie

In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Telefonische verkoop is een verkoopmethode waarbij je makkelijk afgescheept kan worden en bot vangt. Tenminste .... wanneer u het niet slim aanpakt.

Zibb heeft zes tips voor succes en manieren om je niet te laten afschepen tijdens telefonische verkoop.

 

Maken jullie veel gebruik van telefonische verkoop. En zo ja, hoe overtuig jij je prospect aan de andere kant van de foon?

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Hallo,

 

als je even verder op deze site had gezocht had je oa deze link gevond: http://www.ondernemersnetwerken.nl/LLINXX/ON_LLINXX.html

maar aardig als ik ben, krijg je m zonder te hoeven zoeken!

 

Voordat je gaat bellen: stuur eerst een briefje of mailtje met de belofte binnen een bepaalde periode na te bellen; zo creeer je een 2-traps aandacht en dat werkt imho beter dan alleen bellen.

 

GJ

Link naar reactie
  • 0

Hallo Marmac,

 

Aanstaande woensdagavond is er in Zeegse een bijeenkomst van de Zakenkring Noord & Oost-Drenthe die voor niet-leden 10 nieuwerwetse pieken kost. Voor dat geld mag je ook een prevelementje over marketing van ondergetekende bijwonen.

 

Meer info staat op: http://www.zakenkring-nod.nl/internet/index.asp

 

Met de groeten uit het donkere zuiden.

 

Karen

Ondernemer achter dé lesmethode ondernemerschap voor het MBO www.isondernemenietsvoorjou.nl

Daarnaast die van www.calimeromarketing.nl en www.ondernemersfacts.nl

Link naar reactie
  • 0

Hi,

Mijn naam is Aura en ik ben net gestart met CC designs, een marketing en communicatie bedrijf voor starters en eenmanszaken.

 

Mijn klanten zijn overal maar juist omdat ze vaak nog onzichtbaar zijn, vraag ik me af wat de meest effectieve manier zou zijn om ze te bereiken. Nog tips over bepaalde plaatsen waar andere starters bij elkaar komen?

 

Alvast bedankt,

 

Aura

www.ccdesigns.nl

Link naar reactie
  • 0

Welkom Aura! Ik heb eventjes mijn hersenen laten werken en mijn vingers hebben de volgende letters op mijn toetsenbord ingedrukt:

  • Maak je doelgroep beperkter, zo wordt je doelgroep zichtbaarder en dus makkelijker en specifieker te bereiken.
  • Marketing & communicatie is zo'n breed iets: vraag jezelf eens af op je niet beter kunt focussen op een specifieker iets. Dat communiceert ook duidelijker.
  • Ga eens aan klanten en deskundigen vragen hoe goed ze je vinden in je activiteiten en het proces met de klanten. Focus op waar je goed in bent en verbeter je zwakke punten.
  • Kijk eens naar het adressenbestand van de KvK, via dat bestand kun je adressen van nieuwe ondernemingen bemachtigen tegen een vrij redelijke prijs!
  • Verder zijn er naast de startersdagen vast nog andere evenementen voor beginnende bedrijven. Daar kun je met een standje gaan staan of op een andere manier je bedrijf promoten. Eventueel kun je een eigen evenement voor starters organiseren (al dan niet icm andere bedrijven).
  • Je zou ook een weblog of website kunnen starten en koppelen aan je website: marketing & communicatie tips specifiek voor startende ondernemers en eenmanszaken.
  • Daarnaast kun je nog adverteren via magazines en/of websites zoals sproutstart en van business clubs. Hetzelfde kun je doen bij weekbladen bij jou in de regio.
  • Of je zorgt voor free publicity, door nieuws te creeren. Met een beetje geluk bereik je dan ook nog de tv en radio.
  • Ga netwerken bij businessclubs bij jou in de buurt waar met name nieuwe en kleine ondernemingen bij aangesloten zijn.
  • Sponsor activiteiten die veel publiciteit generen met je kennis (denk bijvoorbeeld aan een event voor een goede doel).
  • Plaats je website hier in je onderschrift en ga heel veel nuttige en kwalitief hoogwaardige posts op dit forum zetten.
  • Netwerk via klanten; vraag aan je al bestaande klanten of zij nog klanten weten. Denk aan het "bring a friend" principe dat sommige b2c ondernemingen hanteren.
  • Ga praten en brainstormen over waar je klanten zijn met relaties, vrienden, werknemers, leveranciers enzovoorts

 

Link naar reactie
  • 0

Organiseer zelf een netwerk bijeenkomst.

 

Bel twee buurmannen vraag of die dat leuk vind, bel de plaatselijke horeca met zaal plan een zaal en nodig ze uit. Niet zeuren over zaalhuur. drankjes laat je zelf dokken. Hier maak je veel mensen blij mee en jouw naam staat altijd boven aan.

 

Perry

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Hans S geeft je al een hele lijst met zeer zinvolle tips. 1 tip wil ik nog wat verder voor je uitwerken. Namelijk de KvK adressen. Je kunt bij de KvK alle pas gestarte bedrijven koopt. Eventueel binnen bepaalde branches of binnen een bepaalde regio. Je kunt zelfs een abonnement nemen zodat je steeds alle nieuwe inschrijvingen ontvangt. Eenmanszaken kun je ook gewoon bij de KvK kopen.

 

Daarmee heb je dus je ‘hele markt’ in kaart, of beter gezegd in een bestand. Wil je nu op korte termijn resultaten dan zul je ze dus moeten gaan benaderen. Bellen dus. Eventueel voorafgegaan door een mailing. Onthoud wel dat startende bedrijven veel mailings ontvangen, je bent dus niet de enige. Maar uiteindelijk zul je gewoon de telefoon moeten pakken en hen (na)bellen.

 

Maak een pakkende sales pitch. Een kort verhaal (20 sec.) waarin je aangeeft wie je bent en wat jij voor een starter of een eenmanszaak kan betekenen. Je werkt zo niet alleen aan je naamsbekendheid maar als je het structureel vol houdt dan komen er ook afspraken uit. Die afspraken leiden vanzelf weer tot klanten.

 

Dit koud bellen is een snelle en relatief goedkope manier om aan klanten te komen. Wat overigens niet wegneemt dat je al die andere zaken die genoemd worden maar links moet laten liggen. Die moet je ook gewoon allemaal oppakken.

 

Link naar reactie
  • 0

Hans S geeft je al een hele lijst met zeer zinvolle tips. 1 tip wil ik nog wat verder voor je uitwerken. Namelijk de KvK adressen. Je kunt bij de KvK alle pas gestarte bedrijven koopt. Eventueel binnen bepaalde branches of binnen een bepaalde regio. Je kunt zelfs een abonnement nemen zodat je steeds alle nieuwe inschrijvingen ontvangt. Eenmanszaken kun je ook gewoon bij de KvK kopen.

 

Ik weet niet hoe dat voor de rest zit, maar deze mailings eindigen bij mij altijd linea recta in de prullenbak. Als ik zaken wil doen met een bedrijf omdat ik iets nodig heb ga ik zelf op onderzoek uit, en dan zoek ik een bedrijf waar je een klik mee hebt / kan krijgen.

 

Het afbakenen van de doelgroep vind ik een zeer zinvolle tip, geeft je ook meer focus op wat je aan het doen bent.

 

Banken hebben natuurlijk veel contact met starters, je kunt je dusdanig profileren dat de account managers bij bepaalde problemen jou als referentie opgeeft aan de starter. (Is niet makkelijk, maar dan zit je er wel dicht op)

 

Marketing en communicatie is zoals gezegd erg breed, doe je bijvoorbeeld Public Relations erbij? Het zou een mogelijkheid zijn om op je website een standaard persbericht gratis ter beschikking te stellen, eventueel aan te passen op de situatie van de ondernemer voor een 'kleine' meerprijs.

 

Hoop dat je daar wat aan hebt.

 

Groet, Martin

Link naar reactie
  • 0

Organiseer zelf een netwerk bijeenkomst.

 

Bel twee buurmannen vraag of die dat leuk vind, bel de plaatselijke horeca met zaal plan een zaal en nodig ze uit. Niet zeuren over zaalhuur. drankjes laat je zelf dokken. Hier maak je veel mensen blij mee en jouw naam staat altijd boven aan.

 

Perry

 

 

Of vertoon jezelf op andere netwerkbijeenkomsten. De HL borrels zijn een prima gelegenheid.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0
Ik weet niet hoe dat voor de rest zit, maar deze mailings eindigen bij mij altijd linea recta in de prullenbak.

 

Eens. Vind het zelf ook overbodig om een cold-calling actie vooraf te laten gaan door een mailing. Maar veel mensen hebben het gevoel dat het makkelijker is om een mailing na te bellen dan dat ze zomaar bellen. Uiteindelijk zal inderdaad bijna niemand je mailing hebben gelezen en moet je je verhaal alsnog van vooraf aan starten. Maar als dat het voor mensen makkelijker maakt om toch te gaan bellen, dan is er iets voor te zeggen. Hoewel je daarmee wel kosten maakt die alleen ten gunste zijn van je eigen gevoel!?

 

Neemt niet weg dat je natuurlijk ook moet gaan netwerken. Naast de HL-borrel is er op 15 maart weer een OpenBC borrel in Utrecht. Kan uit ervaring zeggen dat deze goed bezocht worden en goede netwerk mogelijkheden bieden. Je komt er ook HL-ers tegen!

 

Link naar reactie
  • 0

Doe eens gek in plaats van een standaard mailing!

 

Als je een beetje communicatief vaardig bent is het bijvoorbeeld een idee om een filmpje te maken waarmee je jezelf op een grappige manier introduceert! Dit kan je rondmailen, je kan het naar bevriende mensen in de weblog-scene sturen enzovoorts.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

En als ik nog even "De Wet Van De Witte" mag aanhalen: je richten op starters is commercieel onverstandig (corrigeer me maar als ik ongelijk heb, Nils ;-).

Die starters hebben geen geld. Ook al bied je het goedkoop aan, het gros van de starters zal niet investeren in dat soort kosten.

Dan is je aanbieden als sparring partner/ontwerper voor eenmanszaken een betere positionering vermoed ik.

Verder ben ik het erg eens met het advies van Hans S: Focus op een specifiekere dienst. Je roept een te diffuus beeld op zo.

 

Succes :-)

 

Link naar reactie
  • 0

Hi,

Mijn naam is Aura en ik ben net gestart met CC designs, een marketing en communicatie bedrijf voor starters en eenmanszaken.

 

Mijn klanten zijn overal maar juist omdat ze vaak nog onzichtbaar zijn, vraag ik me af wat de meest effectieve manier zou zijn om ze te bereiken. Nog tips over bepaalde plaatsen waar andere starters bij elkaar komen?

 

Alvast bedankt,

 

Aura

www.ccdesigns.nl

 

En? hebben de tips iets opgeleverd Aura?

Link naar reactie
  • 0

Ongelofelijk. Ik had gehoopt op één reactie en zie hier een heleboel tips die ik gewoon onmiddelijk kan toepassen!

Ik heb me ingeschreven voor een startersdag van de KvK en heb een seminar gevolgd, daaruit zijn al drie mogelijke klanten gekomen.

Verder is het afbakenen van het marketing en communicatie gebied inderdaad zinvol. Het is voor de Belastingdienst beter om breed over te komen maar het schrikt klanten inderdaad af. Nou, met alle ideeën ga ik dit weekend aan de slag om een plan te maken.

 

Iedereen: heel erg bedankt voor de tips en ik hoop dat het me gaat lukken!

 

Aura

Link naar reactie
  • 0

Hallo iedereen,

 

Ik heb samen met een compagnon een jong internetbureau dat websites ontwikkelt voor het mkb en af en toe grote nationale bedrijven. Wij zijn ontzettend sterk in het bedenken en creeëren van grafische concepten. Het technische deel besteden wij vaak uit aan verschillende bureau's.

 

Het moeilijkste blijft klanten werven. Wij hebben verschillende manieren geprobeerd, waaronder brieven sturen en naar aanleiding hiervan weer klanten opbellen, alleen dit werkt gewoon niet. Meestal gaat het toch via mond op mond reclame.

 

Hebben jullie nog tips waarmee het toch mogelijk is om een afspraak te kunnen krijgen met een klant?

Link naar reactie
  • 0

 

Ik vrees dat ook in de markt voor webdesign geldt dat de aanbieders die driftig werven vooral een signaal geven dat ze om opdrachten verlegen zitten. Je maakt jezelf dus onaantrekkelijk door actief te acquireren. Het alternatief is je zichtbaarheid te verhogen, zodat potentiële klanten zelf het initiatief kunnen nemen. Je kunt jezelf aantrekkelijk maken, bijvoorbeeld door je talenten en expertise te demonstreren via showblogs, demo-projecten en/of sponsoring van sites die door je doelgroep bezocht worden.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0
Ik vrees dat ook in de markt voor webdesign geldt dat de aanbieders die driftig werven vooral een signaal geven dat ze om opdrachten verlegen zitten. Je maakt jezelf dus onaantrekkelijk door actief te acquireren.

 

Dat lijkt me wat kort door de bocht. Veel van je klanten zullen zelf ook aan acquisitie doen. Ik kan me moeilijk voorstellen dat een bedrijf onaantrekkelijk wordt voor potentiële klanten omdat het aan acquisitie doet.

 

Wat niet wegneemt dat de manier waarop je acquireert wel een rol speelt ten aanzien van je succes. Ben je te drammerig dan werkt dat zeker tegen je.

 

Ik ben van mening dat je altijd aan acquisitie moet doen. Uiteraard zal je ook zoals Jeroen en Twalevel al aangeven veel tijd en energie moeten steken in netwerken en het vergroten van je zichtbaarheid. Maar dat moet samengaan met het plegen van acquisitie. Ze versterken elkaar zelfs!

 

Cold calling is vaak de eerste stap in het acquisitie proces. Hieronder 2 links met tips:

 

http://www.zibb.nl/marketingsales/sales_artikel/asp/artnr/481223/index.html

 

http://www.verkopersonline.nl/vko-crm/index.php?id=4&item_id=257

 

 

Link naar reactie
  • 0

Het moeilijkste blijft klanten werven.

 

Verkopen is de essentie van ondernemen. Het maakt niet zoveel uit wat je doet of wat je maakt, als je het maar kan verkopen. In jouw geval ben je beter af als je websites wel kunt verkopen maar niet kunt maken dan dat je ze wel kunt maken maar niet verkopen. "Verkopen" bedoel ik hier in bredere zin: marketing, klanten werven, deals sluiten, etc.

 

Link naar reactie
  • 0

Bepaal je doelgroep of doelgroepen en bestel goedkoop adressen via www.kvk.nl/adressen. Vanaf 0,03 per adres, dat weet bijna niemand. Ze mogen er geen reclame voor maken ivm regels vanuit EZ (niet te veel concurrentie met marktpartijen en geen actieve raclame voor adressenproducten)

 

Succes!

www.easystart.nl GRATIS ondernemingsplan...

 

Verder: http://www.kvk.nl, http://www.uwv.nl, http://www.bedrijvenloket.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 141 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.