• 0

Verzameltopic klanten werven - koude acquisitie

In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Telefonische verkoop is een verkoopmethode waarbij je makkelijk afgescheept kan worden en bot vangt. Tenminste .... wanneer u het niet slim aanpakt.

Zibb heeft zes tips voor succes en manieren om je niet te laten afschepen tijdens telefonische verkoop.

 

Maken jullie veel gebruik van telefonische verkoop. En zo ja, hoe overtuig jij je prospect aan de andere kant van de foon?

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Perry,

op deze manier is en blijft het vrijblijvend babbelen, aangezien er geen gemeenschappelijk doel of onderwerp is. zo verdienen we geen geld met elkaar.

 

We kunnen elkaar vast geen orders geven inderdaad. Doch we zouden elkaar welicht wat meer kunnen door verwijzen.

 

elkaar bellen, mailen of skypen kunnen we toch al op elk moment dat we willen?

Jawel, Maar waarom gebeurd het zo weinig?

 

je gaat toch ook niet zomaar iedere dag zomaar iedereen uit je contacts list bellen, zonder doel?

Nee, maar we gaan wel op een vrijdagmiddag 75 km rijden om elkaar in een bruin cafe te zien waar je elkaar amper kun verstaan! Zonder doel?! En dan heb je nog kans dat je niet eens een ieder hebt gesproken. Laten we dan even Skypen!

 

Maar, er zijn vast anderen die daar anders tegenaan kijken.

 

Ja, ben benieuwd.

 

Uiteraard kunnen we er wel een structuurtje aan hangen.Bijvoorbeeld.

 

In de chat maken we een aparte room. Als je daar in gaat vind je ondernemers die best een Skype gesprek willen. Je gaat dan vlak bij elkaar staan en je spreekt elkaar aan. Vervolgens, als je wilt gan bellen, geef je jezelf een rood kleurtje, als zijnde bezet.

 

Gesprek duurt maximaal 10 minuten. Je geeft elkaar de gelegenheid te vertellen wie je bent en wat je doet. Met Skype geef je elkaars website aandacht etc.. Na elkaars presentatie is het de bedoeling dat je nagaat wat je voor elkaar kunt betekenen.Dat kan zijn:

 

1. Je kunt elkaar tips geven in je elevator pitch.

2. Je kunt elkaar door verwijzen.

3. Wellicht kun je helemaal niets met elkaar, maar meestal weet ik wel wat:-)

4. Je kunt wellicht wel iets bij elkaar kopen waar je blij van wordt.

Doch het laatste mag niet het doel anzich zijn.

 

Geen geouweneel, gewoon vertellen wat je doet en wat je zoekt en waar je kunt elkaar verder helpen.

 

Probeer contact te maken met mensen die je nog niet kent.

 

Ben benieuwd of er morgenochtend iemand tussen laten we zeggen 9 en 10 uur in de chatroom is :-) Ik moet eerst de kids nog naar school brengen:-)

 

 

Perry

 

.

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Uit de kluizen van de FAQ van Commercie en Marketing, ook wel te vinden op :

 

https://www.higherlevel.nl/forum/index.php?board=14;action=display;threadid=7038

------------------------------------------------------------------------------------------

Hoeveel kost jouw acquisitietraject ?

https://www.higherlevel.nl/forum/index.php?board=14;threadid=1271;action=display

 

Wat houdt verkopen eigenlijk in ?

(o.a. https://www.higherlevel.nl/forum/index.php?board=14;action=display;threadid=5789 )

Verkopen is : je hebt een interessant aanbod voor iemand, die daar behoefte aan heeft. Je brengt dit onder hun aandacht, laat zien dat je van goeden huize bent en dat je aanbod echt de moeite waard is. Je kan hun vragen goed en overtuigend beantwoorden. Daarna vraag je of ze geinteresseerd zijn je product te kopen en je sluit de deal. Nadat je het aanbod geleverd hebt, neem je nog eens contact op om te kijken of alles naar wens is.

 

Natuurlijk kan je dit bovenstaande onnoemelijk veel uitbreiden. Het lastigste bij verkopen is dat het een onderhandelingsproces is van mensen, die elkaar meestal (nog) niet goed kennen. Misverstanden liggen dan op de loer om het verkoopgesprek een verkeerde richting in te duwen.

 

Daarom benadrukt elke expert op gebied van verkopen dat de verkoper vooral moet luisteren naar zijn toekomstige klant : hoe kan je anders weten wat zijn behoefte is ? Natuurlijk is dit gemakkelijker als je van te voren al meer weet van het bedrijf en haar behoeftes.

 

Hoe kan je “Cold Calling” zo goed mogelijk doen ?

(o.a. : https://www.higherlevel.nl/forum/index.php?board=14;action=display;threadid=3733 )

• Ten eerste stel je doel vast en de reden voor je bellen. Je doel kan zijn om een afspraak te krijgen, te informeren, vragen te stellen, om iemand te spreken, te verkopen, etc. Daarnaast, stel vast of je bij het eerste telefoongesprek iets wil verkopen of dat je wil voorbereiden op een later gespek of presentatie.

• Probeer wat huiswerk te doen voor het gesprek. Als je iemand kent die inzicht heeft over de prospect, bel haar of hem.

• Fax of mail wat informatie voor de cold call. Refereer naar de informatie in je gesprek, maar open niet met “Heeft u de informatie gekregen die ik stuurde ?” Hierdoor kan een prospect simpelweg “Nee” zeggen om van je af te zijn. In plaats daarvan, probeer iets als : "I stuurde u gisteren informatie via de fax; Ik bel u nu om verdere informatie te geven . ."

• Als je klaar bent om te bellen, zorg ervoor dat je alle materialen binnen handbereik hebt. Bijvooreeld als een afspraak maken het doel van het gesprek is, heb je agenda open klaar liggen met een werkende potlood of pen.

• En dan : gewoon beginnen. Veel mensen doen niet aan Cold Calling, omdat iedereen zo bang is voor Cold Calling. Onzin.

• Wees vriendelijk tegen secretaresses. Zij hebben als functie om hun baas te beschermen tegen onzin.

• In het gesprek met de baas : Stel jezelf voor en geef dan kort aan wat het doel is van je telefoontje.

• Wek interesse bij je prospects door vragen te stellen over hun bedrijf

• Gebruik humor – mensen houden ervan te lachten

• Wees eerlijk - altijd.

• Wees vriendelijk– mensen kopen graag van mensen die ze aardig vinden.

• Houd je doel goed in de gaten, ongeacht het resultaat van het gesprek.

• En : volhouden. Je weet van tevoren dat niet iedereen dolblij met je telefoontje al zijn. Maar niet geschoten is altijd mis. Gewoon volhouden dus.

 

Tips : hoe behandel je “vuurmuur”-secretaresses ?Zie : https://www.higherlevel.nl/forum/index.php?board=14;threadid=2693;action=display

 

Hoe werf je (gewoon) nieuwe klanten ?

ook : https://www.higherlevel.nl/forum/index.php?board=14;action=display;threadid=4371

En : https://www.higherlevel.nl/forum/index.php?board=14;action=display;threadid=6857;start=0 (Vooral de posts van Mira en Sorlega)

 

Andere tips :

* Een zeer effectieve manier : als je een succesvolle verkoop hebt gedaan, vraag aan je klant altijd of hij nog één of twee andere bedrijven weet die het product/dienst ook zouden kunnen gebruiken. Vrijwel iedereen reageert hier positief op, en heeft tot gevolg dat je via een referentie weer bij een nieuwe klant aan tafel komt. Kost niets, hoge succes-rate. Doen dus! (Venture capital coach) :

* Al gedacht aan adwords, overture en dergelijken? Als je iets specifieks verkoopt kan het wonderen doen.(BenM)

* als je de zoekfunctie van dit forum gebruikt vind je vele mogelijkheden, die je met wat creativiteit exact op je eigen situatie kunt toepassen.(Decorum)

* Als je je doelgroep goed formuleert en je verdiept in hun gewoontes en gebruiken, krijg je ook meer zicht op wat je aanbod kan zijn. Ga niet zomaar wat brieven rondsturen, dat heeft geen zin. Bedenk iets dat naadloos aansluit op de behoeften van je doelgroepen. (Rene zonneveld)

* Als je mensen opbelt om hen jouw product te verkopen, stoor je ze wellicht wel, maar doe je ook een poging hen te helpen. Jij kan hen toch een goed product bieden wat hen helpt bij hun activiteiten? (joost K)

* Klanten werf je door bekendheid. – Netwerken is daarom voor ondernemers een van de meest effectieve wervingsmethoden. - Men moet weten waar ze je kunnen vinden, ze moeten je kennen. Deel iets gratis uit. Ga op beurzen staan, ga naar netwerk meetings en strooi met je visitekaartjes. Vraag of huidige klanten je willen aanbevelen bij anderen. Op die manier gaat het vanzelf lopen. (victor)

 

Link naar reactie
  • 0

Volgens mij heb ik ooit eens ergens gelezen dat je het beste een belletje op dinsdag morgen kan plegen. Dit heeft te maken met drukte en de te verwachtte bezetting op kantoor. Maar belangrijker lijkt mij dat je er vrolijk en enthousiast overkomt, als dat dan toevallig niet het geval is op dinsdag morgen dan zou ik even een ander moment kiezen.

 

Kennis is beperkt houdbaar als het niet gedeeld wordt en dus de moeite om het te verkrijgen is verspild.

 

www.improval.nl - owner

www.gartner.com - associate

Link naar reactie
  • 0

Hoi,

Aangezien mijn huidige baan (ik werk in de zorg) steeds moeilijker te combineren wordt met mijn thuissituatie (2 jonge kids, sterk afhankelijk van werktijden) wil ik voor mezelf gaan beginnen. De keus was niet moeilijk, heb dit jaren geleden ook al gewild, maar toen niet gedurfd, ik wil nl. een administratiekantoor beginnen. Ik ben nu al weken via internet aan het zoeken hoe ik dit het beste kan doen. Ik ga zaterdag as ook naar de startersdag van de kvk en ik heb al de nodige dingen op papier gezet. Maar toch heb ik een bepaalde angst om mijn droom door te zetten, ik weet dat ik qua kennis (11 jaar accountantskantoor, 4 jaar hoofd financien) absoluut genoeg in huis heb, bezit best wel over goede communicatieve vaardigheden, maar de laatste drempel is voor mij toch nog hoog. Ik prakizeer me suf hoe ik op een goede manier clienten kan binnenhalen. Ik heb wel wat tips gekregen maar dat leverde nagenoeg niets op. Er zijn aardig wat kleine bedrijfjes bij mij in de buurt, ik zat te denken om mezelf aan te bieden via een goede brief. Heeft iemand hier ervaring mee ?

Ik denk ook dat ik andere startende ondernemers van dienst kan zijn, met de opzet van hun administratie, weet iemand hoe ik dan aan adressen kan komen ?

Heeft iemand nog andere tips ?

 

Voor de duidelijkheid: ik ben echt op zoek naar tips en probeer op deze manier niet via een omweg een advertentie voor mezelf te zetten.

 

Alvast bedankt,

Nicolet

 

Link naar reactie
  • 0

Voor de duidelijkheid: ik ben echt op zoek naar tips en probeer op deze manier niet via een omweg een advertentie voor mezelf te zetten.

 

Maar je mag rustig in je profiel je plaatsnaam zetten. Als er HL-leden in de buurt zitten, kunnen ze in potentie klant worden!

 

via de kvk (www.kvk.nl) kan je gewoon op postcode alle bedrijven in je buurt vinden. die kan je dan gewoon gaan bellen.

een artikel of interview in een lokaal weekblad wordt ook goed gelezen.

 

succes!

Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Mentor | Pitcholoog (c)

"Your product, idea or business deserves a great pitch. I love to help you!"

Link naar reactie
  • 0

Hoi Nicolet,

Wij hebben ook een administratiekantoor. De meeste klanten komen via internet en... gewoon via het telefoonboek.

Een duidelijk bordje op de deur helpt ook.

We hebben hier in de plaatselijke krant geadverteerd maar dat hielp niet.

Netwerken via een handelsvereniging in de buurt helpt wel en natuurlijk via familie, vrienden enz.

Misschien werkt een advertentie via Marktplaats, daar kun je ook op plaats zoeken.

Een nette brief helpt ook, en laat vooral eens bij winkels e.d. in de buurt vallen dat je een administratiekantoor bent begonnen.

Veel plezier en succes!

Link naar reactie
  • 0
Ik denk ook dat ik andere startende ondernemers van dienst kan zijn, met de opzet van hun administratie, weet iemand hoe ik dan aan adressen kan komen ?

 

In aansluiting op wat VCC al aangaf. Je kunt bij de kvk ook de adressen selecteren van alle starters bij jou in de buurt. Je kunt hier zelfs een abonnement op nemen.

 

Stel een goede wervende brief op. Verstuur deze in relatief kleine aantallen zodat je de brieven persoonlijk kunt gaan nabellen. Maak vervolgens afspraken met de (startende) ondernemers en presenteer jezelf aan hen. Je zult zien dat als je dat geregeld doet dat er dan ook geregeld nieuwe klanten gaan komen.

 

Succes!

Link naar reactie
  • 0

Nicolet,

 

Op het kantoor waar ik werkte hielden wij bij waar de klanten vandaan kwamen en het viel op dat de laatste jaren een heel grote verschuiving kwam: vroeger kwam het meeste via-via en een flinke pluk uit het telefoonboek of de gouden gids, maar de laatste jaren zeker de helft via de website. Ik geef je dus het advies om een website te laten bouwen die zodanig is opgezet dat je via googelen goed te vinden bent. Daar kun je al vast mee beginnen tijdens je dienstverband (je houdt de site voorlopig onzichtbaar). Op HL zit veel expertise op dat gebied.

 

Succes, Mieke

Link naar reactie
  • 0

Hai Lambert/Mieke,

 

Welkom in Commercie & Marketing ! We hebben het hier vaak over werven van klanten, kijk maar en haal de tips er uit :

 

https://www.higherlevel.nl/forum/index.php?board=14;action=display;threadid=7038

 

Vooral bij deze onderwerpen :

 

Klanten werven: verkopen, cold calling

Hoeveel kost jouw acquisitietraject ?

Wat houdt verkopen eigenlijk in ?

Hoe kan je “Cold Calling” zo goed mogelijk doen ?

Hoe werf je (gewoon) nieuwe klanten ?

 

Klanten werven : Direct Marketing, internet-marketingWat is Email (-marketing) en hoe schrijf je een Mail/Nieuwsbrief ?

Hoe werkt Direct Marketing (DM) en is hier software voor ?

Wat is Guerrilla-marketing ?

Wat is Zoekmachine- optimalisatie ?

Wie heeft ervaring met Google Adwords ?

 

Klanten werven : zakelijk netwerken

Zakelijk netwerken, hoe doe je dat ?

Link naar reactie
  • 0

Dag Nicolette,

 

Ik denk dat het inderdaad een goed idee is om een aantal brieven op te stellen en deze naar regionale bedrijven te sturen.. een persoonlijke benadering werkt vaak erg goed!

 

Probeer ook aan free publicity te komen, schrijf bijvoorbeeld een klein persbericht naar de lokale media. Geef daarin duidelijk argumenten waarom ze jou in het nieuws moeten laten komen bv: Omdat je vanuit de zorg een eigen administratiekantoor bent begonnen!, je droom hebt nagestreefd etc..

 

Wellicht dat je via je oude werkgever aan nieuwe clienten kunt komen, na jaren trouwe dienst helpen ze je waarschijnlijk graag verder! zeker wanneer je geen concurrentie vormt.

 

Denk eraan: "niet geschoten is altijd mis"

 

Kijk ook eens in de zoekfunctie van deze site op bijvoorbeeld:

- persberichten

- free publicity

of op de link die webwolff je eerder gaf!

 

Succes!!

Link naar reactie
  • 0

Hoi allen,

Wat fijn dat ik zo snel antwoord krijg, verlaagt de drempel zeer zeker voor me. Met de verschillende tips ga ik zeker wat doen ! Meer tips zijn natuurlijk van harte welkom !

Ook nog een vraag aan Wan: wie bedoel je met mijn oude werkgever: het accountantskantoor waar ik 11 jaar gewerkt heb ? Zo ja, kan dat zomaar ?

Tevens bedankr voor alle succes-wensen, wist niet dat zo'n forum je zo goed kan doen !

Groet,

Nicolet

 

Link naar reactie
  • 0

Dag Nicolette,

 

Met jouw oude werkgever bedoel ik niet zozeer dat accountantskantoor waar je een aantal jaren geleden werkzaam bent geweest. Dit is in feite een concurrent. Dat wil echter niet zeggen dat je niet kunt proberen hier een aantal klanten vandaan te halen... let wel op voor eventuele conflicten!

 

Misschien dat je bij de instelling waar je in de zorg hebt gewerkt wat contacten kunt opdoen. Misschien zie ik jou situatie verkeerd en heb je bijvoorbeeld in de thuiszorg of iets dergelijks gewerkt.

 

Mijn advies: probeer gewoon zoveel mogelijk contacten op te doen, wellicht dat mensen in je naaste omgeving (familie, buren, oud collega's etc..) jou aan klanten kunnen helpen.

 

Laat het ook zeker niet na om op dit forum en de rest van het internet regelmatig je naam te laten vallen ;) Veel Succes!!!

 

En dit forum is inderdaad een hele postieve bijdrage voor ondernemers... proost voor alle mensen van Higher Level

 

 

Link naar reactie
  • 0

Dit soort vragen komen veel terug en veel ondernemers zitten hiermee, veel verstand van hun product maar hoe breng je het aan de man.

 

Dit is de reden waarom verkoop een vak is. ik zei het eerder ik zeg het nog een keer. als je wil verkopen is product kennis ondergeschikt aan de kennis van het vak verkoop.

 

laat verkopen over aan de professionals of word er zelf een.

 

Hoe ? er zijn meerdere bedrijven die je hier bij kunnen helpen.

heb je het budget niet dan zul je het echt zelf moeten doen en duurt het allemaal wellicht wat langer.

Link naar reactie
  • 0

Dit soort vragen komen veel terug en veel ondernemers zitten hiermee, veel verstand van hun product maar hoe breng je het aan de man.

 

Dit is de reden waarom verkoop een vak is. ik zei het eerder ik zeg het nog een keer. als je wil verkopen is product kennis ondergeschikt aan de kennis van het vak verkoop.

 

laat verkopen over aan de professionals of word er zelf een.

 

Hoe ? er zijn meerdere bedrijven die je hier bij kunnen helpen.

heb je het budget niet dan zul je het echt zelf moeten doen en duurt het allemaal wellicht wat langer.

 

Ik begrijp dat je je eigen vakgebied op deze manier kunt rechtvaardigen maar ik vind het niet terecht om dit soort advies aan ondernemers te geven. Het zou een échte salesprof sieren om een advies te geven dat een ondernemer stimuleert in het durven 'overwinnen' van alle obstakels die met verkopen samenhangen, in plaats van zo indirect het eigen beroep te poging-tot-monopoliseren.

Uiteraard is het een vak op zich, maar dat geldt voor alle professionals hier die binnen hun vakgebied juist hun kennis proberen over te dragen zodat anderen er hun voordeel mee kunnen doen.

 

Bovendien: volgens mij gaan mensen af als een gieter als ze wél bezig zijn met verkopen maar niks afweten van het product of de branche. Zulke verkopers kennen we allemaal en die bonjouren we het liefst zo snel mogelijk ons kantoor weer uit zodat we ons bezig kunnen houden met mensen die onze kostbare tijd wel verdienen.

Misschien dat jullie aanpak voor hele platte dingen nog wel te doen is, maar als het iets specialistischer wordt kom je er volgens mij niet mee weg-- wat in bijna alle b2b situaties wel het geval zal zijn.

 

Maar: overtuig me vooral van het tegendeel als ik het niet goed zie :) Dit is natuurlijk gewoon een verkoopbezwaar, want ik koop jouw verhaaltje niet...

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik moet het toch echt even opnemen voor mijn collega.

 

Hij zegt niet dat kennis van het product/dienst niet belangrijk is maar dat het ondergeschikt is aan de kennis van het verkoopvak.

 

Ik heb reeds in een ander draadje verteld dat het bij verkopen neer komt op het ‘verkopen’ van drie zaken: jezelf, je bedrijf en je product/dienst. In die volgorde.

Deze verkoopregel is waarschijnlijk ook de basis van de gedachte van Salesprofs. Het betekent namelijk dat de productkennis niet het allerbelangrijkst is tijdens een verkoopproces.

 

Eens met Annedien dat je natuurlijk wel over een gedegen basiskennis moet beschikken om een product aan de man te kunnen brengen. Maar als je alleen maar product kennis hebt kom je qua verkopen ook niet ver.

 

Met andere woorden je zult als verkoper dus niet alleen productkennis moeten hebben maar ook het verkoopproces moeten beheersen.

 

Succes!

 

Link naar reactie
  • 0

 

Met andere woorden je zult als verkoper dus niet alleen productkennis moeten hebben maar ook het verkoopproces moeten beheersen.

 

 

Volgens mij wordt dat ook niet bestreden, maar ik vind het flauw dat dan alleen wordt opgeroepen om een professional in te schakelen (en voor Salesprofs betekend dat waarschijnlijk dat ik zijn diensten in zou kunnen schakelen), maar geen tips worden gegeven aan de ondernemers hier hoe ze meer kunnen bereiken als ze niet het budget hebben om die professional in te schakelen.

 

Higherlevel is een forum voor tips aan starters, niet om alleen je eigen diensten te promoten, maar dat was misschien nog niet opgevallen...

Link naar reactie
  • 0

 

Higherlevel is een forum voor tips aan starters, niet om alleen je eigen diensten te promoten, maar dat was misschien nog niet opgevallen...

 

Dat krijg je ervan als een verkoper alleen maar oog heeft voor zijn eigen verhaal en vergeet de behoefte van zijn klant (HL in dit geval) te onderzoeken.

Zoals Nonex ook al aangaf weet deze verkoper zijn eigen handel in ieder geval slecht te verkopen.

Met de verkapte boodschap "laat de verkoop aan mij over, dat kun je toch niet zelf", heeft hij zichzelf uit de makrt geprijsd.

 

Tips zijn meer dan welkom, mensen die het echt niet kunnen moeten dat wel zelf kunnen ontdekken, om vanuit dat standpunt overtuigd voor uitbesteden te kunnen kiezen.

Link naar reactie
  • 0

Ik wil met alle plezier tips geven over sales. Maar dan moet er wel een concrete vraag zijn. De vraag hoe werf ik klanten is dan te algemeen om zinvolle tips te geven. Ik weet bijvoorbeeld niets van websites bouwen. Dus als ik vraag ‘Hoe zou ik mijn website moeten maken?’ dan krijg ik waarschijnlijk ook als antwoord dat ik dat beter aan een website bouwer over kan laten. En terecht!

 

Er zijn vaak vragen over het werven van klanten, niet alleen op HL. Soms wordt er dan verwacht dat er ‘even wat sales tips’ worden gegeven door een ervaren verkoper en dat het dan wel goed komt. Een ervaren verkoper ervaart zijn eigen vakgebied als een echt vak en wordt (te) vaak geconfronteerd met mensen die denken dat verkopen iets is dat je er wel even bijdoet. Dat is niet leuk voor je ego >:( en levert zo nu en dan wat geïrriteerde reacties op.

 

Succes!

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Een ervaren verkoper ervaart zijn eigen vakgebied als een echt vak en wordt (te) vaak geconfronteerd met mensen die denken dat verkopen iets is dat je er wel even bijdoet. Dat is niet leuk voor je ego >:( en levert zo nu en dan wat geïrriteerde reacties op.

 

Verkoop is ook een vak apart.

 

Nicolet vraagt volgens mij vooral hoe maak ik het makkelijkste contact met mijn klanten.

 

Als niet verkoper zou ik zeggen, ga netwerken, zoek uit waar de jonge en de startende bedrijven uithangen (bijvoorbeeld HL).

Ga op zoek naar bedrijfsverzamelgebouwen en loop gewoon naar binnen.

Ga bij een klein drukkerij naar binnen en vraag wat briefpapier kost voor je nieuwe administartiekantoor, ga bij de autotelefooninbouwer naar binnen voor inbouw van je telefoon voor je administraiekantoor.

Ga bij een timmerbedrijf naar binnen voor een afgetimmert hoekje thuis voor de bureau's van je adminstratiekantoor.

 

Zoek naar publiciteit in wijkkranten in Amsterdam, naar ondernemerskrantjes van ondernemersverenigingen.

En zorg dat je altijd voldoende visitekaartjes bij je hebt, zelfs in de rij bij de bakker.

 

Je kunt ook op zoek gaan naar kleine bedrijven die het druk hebben, hou eens in de gaten bij welke kleine bedrijven 's avonds het licht nog brand, en zorg dat je met hun op een leuke manier in gesprek komt.

Een veer in hun kont van "goh zijn jullie nu nog aan het werk" en dan langzaam richting jouw adminstratiekantoor gaan praten.

Bij 9 van de 10 komt er weinig van de administratie als het druk is.

 

Succes

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 151 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.