• 0

Zakelijk gebruik van Twitter

Aanbevolen berichten

  • 0

@Romano

Daar heb je wel een beetje gelijk in.

Aan de andere kant, het is interessant om een toepassing niet precies op de manier te gebruiken hoe het bedoeld is. Daar kunnen hele mooie dingen uit voortkomen. Zo was SMS niet ontwikkeld voor persoonlijke berichten tussen mensen, maar wel voor 1-to-many communicatie vanuit de operator.

Link naar reactie
  • 0

Ik wil er nog aan toevoegen: Een tweet vanuit onze toepassing is het begin van een gesprek tussen 2 mensen. Het is ook een gerichte tweet, aan iemand die er bewust voor kiest deze te willen ontvangen om in contact te komen met specifieke personen. Nieuw is wellicht dat het gesprek zich voortzet buiten Twitter.

Link naar reactie
  • 0

Wellicht was de SMS idd ook niet bedoeld om 1 op 1 te gaan gebruiken. Echter gaat het hier niet om de bedoeling, maar om hoe de massa het wil gaan gebruiken. Twitter heeft denk ik ook een ander doel gehad vanaf het begin; het is immers een letterlijke betekenis van kwebbelen, dus kletsen. Hieruit kun je al leiden dat het gaat om persoonlijke contacten. Daarnaast heeft Twitter een belangrijke functie naar mijn idee in het gunproces. Laat wat van jezelf zien en een beetje zakelijk. Maak er een lekkere cocktail van en mensen zullen het drinken.

 

Wat ik hiermee dus zeg is; mensen willen graag dingen weten over mensen, ze zijn nieuwsgierig en wensen dus een bepaalde vorm van informatie in te winnen. Als mensen alleen maar feiten zouden willen weten, hadden ze wel alleen naar Google Reader gekeken. Mensen willen dus te maken hebben met mensen en daar leent Twitter zich voor. Daarnaast denk ik dat je je moet afvragen; "wat voeg ik toe op Twitter als ik alleen maar links erop zet?"

 

Daarnaast kan ik je ook alvast verklappen: feedtweets vanuit bedrijven worden niet zo vaak tot niet gevolgd. De reden hiervoor is dat mensen al genoeg "spam" in hen mailbox krijgen. Daarnaast moet je weten dat Twitter een bepaald soort mensen aantrekt. Hier moet je op in kunnen spelen.

 

Maar nogmaals; neem een wijs besluit over je feedtweets of als je niet beter gewoon persoonlijk kunt gaan posten. Dat zal in ieder geval met veel meer belangstelling gelezen worden.

Link naar reactie
  • 0

De tweets zijn status updates over onze mensen. Wie ze zijn, wat ze doen, en wanneer. 't Past bij de centrale vraag van Twitter: "What are you doing?". Voor sommigen is dit interessant en zij kiezen er voor deze tweets te followen. Dat zijn ook de enigen die deze tweets ontvangen.

 

Link naar reactie
  • 0

Ik herken wat Romano zegt.

 

Ik heb een combinatie van persoonlijk en zakelijk via mijn @ewoutwolff account. Daarbij zetten ik in het begin bijvoorbeeld een feed neer van mijn blog.

 

Daar kreeg ik commentaar op : men vond het niet passen in mijn "communicatie-lijn". Ik vertelde bijvoorbeeld waar ik zakelijk mee bezig was en dan kwam er ineens een reclameblok voorbij. Ik heb er even over na moeten denken en toen begreep ik het. Nu zeg ik zoiets als : Nieuw op het Onedaycompany-blog : Microsoft's Natal (en dan een verkorte URL). Merkbaar betere reacties zijn ook te zien in de leestijden op mijn blog.

 

Pure feed accounts zijn ofwel zeer relevant voor je of ze zijn spam, die snel wordt geblokt en/of niet gefollowed wordt.

 

@GastonS in jouw geval : ik neem aan dat je hoopt dat een potentiele opdrachtgever de updates in de gaten houdt.

Maar is het dan ook mogelijk om je te abonneren op bijv. alleen projectmanagers; marketeers; communicatiemensen, e.d. ? Anders lijkt het mij zo'n brei aan info over alles & nog wat aan mensen. Iets meer focus zou het waarschijnlijk relevanter maken.

 

Link naar reactie
  • 0

@GastonS in jouw geval : ik neem aan dat je hoopt dat een potentiele opdrachtgever de updates in de gaten houdt.

Maar is het dan ook mogelijk om je te abonneren op bijv. alleen projectmanagers; marketeers; communicatiemensen, e.d. ? Anders lijkt het mij zo'n brei aan info over alles & nog wat aan mensen. Iets meer focus zou het waarschijnlijk relevanter maken.

 

Hoi Ewout. Het is inderdaad de bedoeling dat potentiele opdrachtgevers de tweets in de gaten houden.

Je snijdt een goed punt aan m.b.t. het gericht kunnen abonneren. Dat hebben we mogelijk gemaakt binnen de groep ICT specialisten. DIe is onderverdeeld in 6 afzonderlijke feeds: network specialisten, database specialisten, javaspecialisten, dotnetspecialisten, SAP specialisten en ICT architecten.

Link naar reactie
  • 0

@JS

 

Ik zelf ben ook een beginner met het Twitteren. Gisteren eindelijk wat resultaat gezien, ook al is het niet zoveel.

We hebben een twitter account met nu nog maar 20 mensen welke mijn berichten willen lezen. Op 1 of ander manier kreeg ik vrijdag en zaterdag 30 bezoekers via Twitter. Een kleine resultaat wat mij toch wel weer nieuwsgierig maakt hoe ik dat verder ga uit werken om er meer uit te halen dan nu.

 

Zelf zit ik ook altijd met de vraag wat mensen nou van mij willen weten. Ik denk dat het voor jou juist goed is om te laten weten waar jij zo nu en dan werkt. Je kan ook foto`s erbij plaatsen zodat mensen je werk direct kunnen zien. Als andere twitteraars (?) je berichten zien en ze zien dat jij de man bent voor de opbouw / lichten dan is een bericht vanaf hun naar jou toe snel geplaatst en kan het zijn dat je er een opdracht bij hebt.

 

Ohja, 4 a 5 keer is nog niet eens zoveel. Ik zie sommige om de 15 minuten een nieuw bericht plaatsen.. Dan denk ik ook wel eens hebben ze niet eens wat beters te doen :-)

 

Ik heb ook een vraag: Hoe vinden de mensen hier wanneer een onbekende je opeens gaat volgen? Ga jij die gene dan ook volgen?

Link naar reactie
  • 0

Je moet Twitter ook niet al te serieus nemen. Som s heb je er wat aan, soms ook niet. Ik ben een paar keer tegen bijzondere evenementen of perosnen aangelopen, omdat iemand daar over Tweet. Af en toe slinger je een vraag op Twitter en dan komen er wat meningen over terug. Als iemand iets zinnigs te melden heeft, dan volg ik m graag. Kost me een paar keer per dag 30sec om de feeds even door te lezen. Ik wordt knettergek van personen als Slijterijmeisje die 50 tweets per uur het net op fl**keren. Berichten als:

 

Slijterijmeisje Ik heb een rare droom gehad, liep op blote voeten buiten met een mij onbekende niet onaardige man en mijn teennagels waren PC schermpjes

 

kunnen me gestolen worden. Dat wekt alleen maar irritatie. In eerste instantie wilde ik Slijterijmeisje nog interviewen op mijn blog, maar daar is de jeuk-factor nu iets te groot voor geworden.

 

Leuk om te volgen vind ik: Lifehacking, AppleInsider, 9-5Mac

 

Vriendjes en vriendinnetjes zijn leuk om te volgen omdat je die toch regelmatig spreekt, maar va Twitter toch een andere kant leert kennen: EwoutWolff, EdovanSanten (op het dwangmatige "goedemorgen Twittervrienden" na ;) ) , LucFranken, MarkTonino, KarenRomme, Jo0st, Pawelotti en zo nog een paar.

Link naar reactie
  • 0

Misschien ook eens kijken naar een draad : zakelijk gebruik van Higherlevel ;)

 

Want dat valt voor een deel te vergelijken, ook al lijkt het niet zo op het eerste gezicht.

 

Dus droom gerust eens weg : wanneer is Twitter voor je het ultieme doel, waardoor je veel meer en beter business doet ? Waardoor je reputatie enorm stijgt, waardoor mensen weten wat je doet en hoe je het doet ? (dat zijn toch waarschijnlijk business doelen ?). Kortom : waardoor zou Twitter een voor jouw bedrijf onmisbaar tool worden ?

Link naar reactie
  • 0

Ik heb nu wel een account gemaakt op naam van mijn bedrijf. Alleen zal ik hoogst waarschijnlijk nooit een bericht plaatsen. OP deze manier verkom ik dat iemand met mijn account er van door gaat en rare dingen gaat plaatsen.

 

Ik heb je berichten gelezen en begrijp je weerstand tegen Twitter. Ik heb zelf ooit een account aangemaakt en deze daarna weer ge-delete. Nu ben ik weer begonnen. Op adviues van iemand die zei: "probeer het eens een maandje uit. Je gaat het leuk vinden."

 

Dat heb ik dus gedaan. Het bevalt me nu fantastisch. Als ik je 1 tip mag geven:

 

Mensen komen tegenwoordig niet zomaar naar je website toe. Zeker nieuwe leads niet. Dan moet je of vindaaar zijn in Google of een goed sociaal netwerk hebben. Online is Twitter hier een tool voor. Het bezoek naar je website zal toenemen en het aantal RSS abonnees ook. Uiteindelijk ook je leads.

 

 

seo en linkbuilding door Qonvert
Link naar reactie
  • 0

Ik begrijp niet helemaal wat je bedoeld, wat is een rss en een lead? IS dat ook zoiets als twitter, want die doe ik alle drie niet. Dus die zullen ook niet toenemen.

 

Ik snap dat als ik abonnees zou krijgen dat mensen vaker naar mijn website zullen kijken, maar ik durf met behoorlijke zekerheid te zeggen dat er geen mensen uit mijn branche lit zullen worden. Hooguit wat vrienden, maar of die het nou boeiend vinden dat ik een festival heb uitgelicht betwijfel ik.

Link naar reactie
  • 0

Ik begrijp niet helemaal wat je bedoeld, wat is een rss en een lead? IS dat ook zoiets als twitter, want die doe ik alle drie niet. Dus die zullen ook niet toenemen.

 

Ik snap dat als ik abonnees zou krijgen dat mensen vaker naar mijn website zullen kijken, maar ik durf met behoorlijke zekerheid te zeggen dat er geen mensen uit mijn branche lit zullen worden. Hooguit wat vrienden, maar of die het nou boeiend vinden dat ik een festival heb uitgelicht betwijfel ik.

 

RSS wordt vooral gebruikt bij weblogs, fora of nieuwssites om telkens op de hoogte te kunnen zijn van het laatste artikel/nieuws. RSS-bestanden zijn te lezen via een speciale RSS-lezer, maar kunnen ook via speciale websites worden gelezen. In Google kun je hier informatie over vinden.

 

Een lead is een ander woord voor prospect. Dwz een potentiële klant.

seo en linkbuilding door Qonvert
Link naar reactie
  • 0

Ik heb voor alle sites een RSS to twitter account (twitterfeed.com) aangemaakt. Ondanks dat ik weinig doe met Twitter via die sites, vinden mensen het soms handig om twitter te volgens ipv RSS. Dus whatever makes them happy :) FF een rijtje twitter accounts aanmaken en die RSS feeds daarheen sturen.

 

Het zijn een handvol followers maar ieder zijn ding.

Vergelijk software CRM CMS ERP HRM-software. Lees meer over CRM-systemen / ERP

Link naar reactie
  • 0

Omdat ik alleen zakelijk Twitter, gebruik ik ook de naam van mijn bedrijf (Actuva) als Twitternaam. Wel zo makkelijk. Wat ik hier wel vaker lees en wat ik kan beamen is dat ik tot op heden nog niet helemaal goed kan ontdekken hoe je potentiele klanten of opdrachtgevers kunt benaderen of naar je toe trekken (in mijn geval bedrijven, pensioenfondsen, pensioeninstellingen, managers, CFO's, verzekeraars die een actuaris/pensioenexpert zoeken) via Twitter, maar misschien duurt dat even en moet je dat even de tijd gunnen. Ik vind het in elk geval erg leuk, en het zit boordevol mogelijkheden. Ik ga er dus ook zeker mee door.

 

Nu alleen nog een simpel tooltje die mijn Twitter, Wordpress en Linkedin met elkaar "verbindt".

 

drs. Jeroen Tuijp Actuaris AG

www.edmondhalley.nl : actuariële diensten en pensioenadvies voor bedrijven

www.edmondhalley.nl : pensioenmanagement, pensioenopleidingen en risicomanagement voor bedrijven en pensioenfondsen

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 126 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.