Een beetje aansluitend op de column "Hoe royaal ben je aan je klanten" dan dus deze ...
Hoe loyaal ben jij richting jouw klanten ? Hoe ver ga je ? Ben je bereikbaar op "rare" uren ? Mag de klant je ook thuis bellen ? Op je mobiele telefoon ? Wanneer trek je de streep, tot hier en niet verder ?
Een paar voorbeeldjes uit de (mijn) praktijk :
- een klant verhuist dit weekend zijn bedrijf. Stress alom, en voordat de pc's afgekoppeld worden, moet er een hoop uitgedraaid worden. Helaas is onverwachts de cartridge leeg. Men belt mij, en ik ben op zaterdagavond om 23.00 uur, door de stromende regen naar de winkel gefietst om die mensen te helpen. Men kon/mocht niet eens afrekenen, deden ze maar maandag. Wél een klant voor het leven....
- een ander kwam altijd vijf voor sluitingstijd binnen vallen. Deed leuke aankopen. Tot hij eens beldde dat hij in de file stond, en een kwartiertje later zou zijn. Of ik even wilde wachten. Natuurlijk doe je dat..... Totdat het steeds vaker voorkwam dat hij (veel) later kwam, dan net op tijd.... Soms zat ik 5 kwartier later nog te wachten.... In overleg gegaan met bewuste klant, en deze accepteerde het niet, dat ik om 18.00 uur graag naar huis wilde gaan. Ik was toch een ondernemer die geld wilde verdienen ??
Klant is gaan lopen. Helaas, maar nooit een moment spijt van gehad....
Vanaf toen heb ik besloten, in ieder geval dagelijks tussen 18.15 uur en 20.00 uur thuis te zijn. Was het nodig, ging ik 's avonds werken, en mochten er ook best nog wel eens klanten langskomen, in geval van nood. (En ook weer...wannneer is het nood ?? ;))
Natuurlijk is iedere branche compleet anders. Ik had een winkel, welke "sloot" om 18.00 uur. Maar hoe zit het met bijvoorbeeld de pc jongens hier ? Of ZZP-ers in de bouw ? Of de fiscalisten ? Stopt je ondernemerschap op een bepaalde tijd, of herken je jezelf in bovenstaande ?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Marcel (Up)
Marcel (Up)
Een beetje aansluitend op de column "Hoe royaal ben je aan je klanten" dan dus deze ...
Hoe loyaal ben jij richting jouw klanten ? Hoe ver ga je ? Ben je bereikbaar op "rare" uren ? Mag de klant je ook thuis bellen ? Op je mobiele telefoon ? Wanneer trek je de streep, tot hier en niet verder ?
Een paar voorbeeldjes uit de (mijn) praktijk :
- een klant verhuist dit weekend zijn bedrijf. Stress alom, en voordat de pc's afgekoppeld worden, moet er een hoop uitgedraaid worden. Helaas is onverwachts de cartridge leeg. Men belt mij, en ik ben op zaterdagavond om 23.00 uur, door de stromende regen naar de winkel gefietst om die mensen te helpen. Men kon/mocht niet eens afrekenen, deden ze maar maandag. Wél een klant voor het leven....
- een ander kwam altijd vijf voor sluitingstijd binnen vallen. Deed leuke aankopen. Tot hij eens beldde dat hij in de file stond, en een kwartiertje later zou zijn. Of ik even wilde wachten. Natuurlijk doe je dat..... Totdat het steeds vaker voorkwam dat hij (veel) later kwam, dan net op tijd.... Soms zat ik 5 kwartier later nog te wachten.... In overleg gegaan met bewuste klant, en deze accepteerde het niet, dat ik om 18.00 uur graag naar huis wilde gaan. Ik was toch een ondernemer die geld wilde verdienen ??
Klant is gaan lopen. Helaas, maar nooit een moment spijt van gehad....
Vanaf toen heb ik besloten, in ieder geval dagelijks tussen 18.15 uur en 20.00 uur thuis te zijn. Was het nodig, ging ik 's avonds werken, en mochten er ook best nog wel eens klanten langskomen, in geval van nood. (En ook weer...wannneer is het nood ?? ;))
Natuurlijk is iedere branche compleet anders. Ik had een winkel, welke "sloot" om 18.00 uur. Maar hoe zit het met bijvoorbeeld de pc jongens hier ? Of ZZP-ers in de bouw ? Of de fiscalisten ? Stopt je ondernemerschap op een bepaalde tijd, of herken je jezelf in bovenstaande ?
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/22454-hoe-loyaal-ben-je-aan-je-klanten/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
16 antwoorden op deze vraag