joop de kock Geplaatst: 9 september 2009 joop de kock 346 58 Geplaatst: 9 september 2009 Omschrijving van je concept: Dodehoek gevaar opgelost? Misschien heel belangrijk, graag even meedenken s.v.p.! Gister weer een dramatis ongeluk met een fietser onder een vrachtwagen. Ik vind het zo erg dat we dit probleem niet (goed) kunnen aanpakken en lag er in bed nog over na te denken. Het probleem bij de wortel pakken dat is hier ook de manier en ik bedacht het volgende: ALLE FIETSERS AAN DE ANDERE KANT VAN DE WEG FIETSEN ( links fietsen ) Zo zien bestuurders van vrachtwagens je makkelijk aankomen. Het idee is net geboren dus ik zie misschien iets over het hoofd maar ik vond het rede genoeg om het voor te leggen aan de lezers van higher level.nl. Het gaat om veel mensenlevens dus hoe eerder dit is opgelost hoe beter! Wees niet al te negatief met uw opmerkingen en denk a.u.b. mee aan de gevolgen maar vergeet de voordelen niet! Mocht het idee niks zijn vind ik het toch iets om met u te delen, misschien ontstaat er wel een andere oplossing. Groet joop Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor: bedacht Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen: veiligheid Hoe is dit anders dan bestaande concepten: veiliger (hoop ik) Wat voor feedback hoop je te krijgen: een oplossing die het probleen oplost www.restnrg.com Link naar reactie https://www.higherlevel.nl/forums/topic/22622-dodehoekgevaar-opgelost/ Delen op andere sites More sharing options...
0 Jeroen Bakker Geplaatst: 9 september 2009 Jeroen Bakker 9,9k 462 Geplaatst: 9 september 2009 Zit de oplossing hem niet meer in spiegels en sensoren? Een tijdje geleden was er een New Venture winnaar die hier een oplossing voor had, ik vraag me af wat hier mee gebeurd is... Aan de andere kant van de weg fietsen vraagt om een volledige infrastructuuraanpassing qua verkeerslichten, fietspaden, wegmarkeringen e.d., dat zie ik zo snel niet gebeuren. Link naar reactie https://www.higherlevel.nl/forums/topic/22622-dodehoekgevaar-opgelost/#findComment-231949 Delen op andere sites More sharing options...
0 joop de kock Geplaatst: 9 september 2009 Auteur joop de kock 346 58 Geplaatst: 9 september 2009 volgens mij hoef je alleen de borden maar om te draaien? en, ja het zal even wennen zijn hoe dan ook bedankt voor uw snelle reactie. :) :) www.restnrg.com Link naar reactie https://www.higherlevel.nl/forums/topic/22622-dodehoekgevaar-opgelost/#findComment-231950 Delen op andere sites More sharing options...
0 StevenK Cyber Security Adviseur Geplaatst: 9 september 2009 StevenK Cyber Security Adviseur 4,8k 8 650 Geplaatst: 9 september 2009 Zit de oplossing hem niet meer in spiegels en sensoren? Een tijdje geleden was er een New Venture winnaar die hier een oplossing voor had, ik vraag me af wat hier mee gebeurd is... Volgens mij zit het probleem tussen de oren: zolang er bestuurders zijn die met andere dingen bezig zijn dan op het verkeer letten, dan helpt geen enkele oplossing. Als ik alleen al zie dat ik op een rit van 100 km op de snelweg minstens één keer een situatie zie waar een ongeval voorkomen wordt door oplettendheid van de bestuurder die *niet* van baan wisselt, dan kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat daar geen enkele spiegel, camera of trillende stoel aan zal helpen. #ICT #Legal #manufacturing #sustainability Link naar reactie https://www.higherlevel.nl/forums/topic/22622-dodehoekgevaar-opgelost/#findComment-231951 Delen op andere sites More sharing options...
0 ironny Geplaatst: 9 september 2009 ironny 922 178 Geplaatst: 9 september 2009 sluit me aan bij jeroen dat je meer die richting op moet denken alhoewel ik me best kan vinden in je idee om fietsers aan de andere kant te laten fietsen. Los daarvan zou er in mijn ogen meer aandacht kunnen worden besteed op scholen, radio en tv over het gevaar van die dode hoek en wanneer je je als fietser en of voetganger in die dode hoek bevindt! Je maakt het vaak genoeg mee dat een groep jongeren in je dode hoek fietst en je breekt bijna je nek van het over je schouder kijken om ze maar niet te raken. Aangezien het voor automobilisten dus erg moeilijk blijkt te zijn kan in mijn ogen de verantwoordelijkheid dus ook voor een deel naar de fietsers / voetgangers worden verlegd. Meer waarschuwingen dus, misschien zelfs regels voor op stellen? www.bofatelefoondienst.nl Link naar reactie https://www.higherlevel.nl/forums/topic/22622-dodehoekgevaar-opgelost/#findComment-231952 Delen op andere sites More sharing options...
0 joop de kock Geplaatst: 9 september 2009 Auteur joop de kock 346 58 Geplaatst: 9 september 2009 maar op deze manier kan je iemant goed zien aankomen en dus hoef je niet meer zo goed op te letten. zodra een fietser naast een vrachtwagen rijdt heeft deze hem dus gezien www.restnrg.com Link naar reactie https://www.higherlevel.nl/forums/topic/22622-dodehoekgevaar-opgelost/#findComment-231953 Delen op andere sites More sharing options...
0 member123 Geplaatst: 9 september 2009 member123 3,4k 232 Geplaatst: 9 september 2009 links fietsen is niet haalbaar, zoals eerder genoemd gigantische aanpassingen nodig aan het wegen net. Bij het beste idee van Nederland was ook iemand met een "oplossing" een grote band langs een vrachtwagen die als de vrachtwagen de hoek omgaat een ruimte creeerd tussen de band en de vrachtwagen en gelijk als sensor dient als iemand er tegenaan fietst. Weet enkel niet of die nu wel of niet door gegaan is. Misschien niet enkel sensoren op de vrachtwagens die de chauffeur waarschuwd als er een fietser naast hem rijd maar ook dat de fietser die ernaast rijd via een melding (gesproken boodschap??) gewaarschuwd word dat hij niet naast de vrachtwagen moet gaan rijden. Of op punten waar veel vrachtwagens en scholieren rijden de stoplichten voor fietsers een stuk naar achteren plaatsen zodat ze niet op de plek staan waar de vrachtwagens de hoek omgaan en dus niet in de gevaren zone staan. Maar om echt wat zinnigs te kunnen gaan bedenken zal je uitgebreid inzicht moeten hebben in de wegen en situaties waarop dit soort ongevallen vaak gebeuren om te zien of de situaties overeenkomen en daar dan wat mee doen. Link naar reactie https://www.higherlevel.nl/forums/topic/22622-dodehoekgevaar-opgelost/#findComment-231955 Delen op andere sites More sharing options...
0 joop de kock Geplaatst: 9 september 2009 Auteur joop de kock 346 58 Geplaatst: 9 september 2009 de man was niet door, toch zijn dit volgens mij allemaal paardemiddelen (hoe goed ook bedoeld) natuurlijk moet er veel gebeuren maar de belangen zijn hoog,heel hoog! groet www.restnrg.com Link naar reactie https://www.higherlevel.nl/forums/topic/22622-dodehoekgevaar-opgelost/#findComment-231957 Delen op andere sites More sharing options...
0 Mikky Vrolijk In Memoriam Geplaatst: 9 september 2009 Mikky Vrolijk In Memoriam Retired Mod 11,3k 479 Geplaatst: 9 september 2009 Er wordt gezegd in de dode hoek van de vrachtwagen en zijn daar ideeën voor geboren om de (vracht)auto aan te passen. Ben het eens met bovenstaande reactie dat de fietsers zélf ook wel eens op kunnen letten. Daarnaast, vind het geen slecht idee. Ik heb jaren geleden geleerd dat je links moet lopen. Dan zie je zelf de auto aankomen. Voor fietsen heb ik dat nooit gehoord. Wellicht omdat je dan op wielen rijdt, dat je dezelfde richting moet volgen als het autoverkeer. Qua stoplichten en aanpassen infrastructuur zal het meevallen. Meestal als aan de rechterkant van de weg een stoplicht staat, staat die ook links. Misschien alle fietsers mobiliseren en adviseren om links te fietsen, dan komen de aanpassingen vanzelf. Neemt uiteraard niet weg dat vele verkeersongevallen oorzaak zijn van roekeloos rijgedrag. Met name fietsers en scooters die "denken" overal tussendoor te sjeezen en zich dan vergissen (met name bij vrachtauto's) in de acceleratie van het optrekken en remmen van de auto. Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent ! Link naar reactie https://www.higherlevel.nl/forums/topic/22622-dodehoekgevaar-opgelost/#findComment-231958 Delen op andere sites More sharing options...
0 Fezz Geplaatst: 9 september 2009 Fezz 184 15 Geplaatst: 9 september 2009 Misschien als je links gaat fietsen los je het dodehoek probleem wel op.. maar hoeveel ongelukken komen hiervoor in de plaats? Oplossing is er al, de vooruitkijkspiegel zie http://www.ttm.nl/download/i/07ttm002_thema_veiligheid.pdf Nu nog de chauffeurs trainen, en tegen de kids blijven zeggen dat ze uit de buurt moeten blijven van vrachtwagens.. Wordt dit eigenlijk al opgenomen in het verkeersexamen op de basisschool? Link naar reactie https://www.higherlevel.nl/forums/topic/22622-dodehoekgevaar-opgelost/#findComment-231960 Delen op andere sites More sharing options...
0 Jeroen Bakker Geplaatst: 9 september 2009 Jeroen Bakker 9,9k 462 Geplaatst: 9 september 2009 Meestal als aan de rechterkant van de weg een stoplicht staat, staat die ook links. Ik kan merken dat je uit de stad komt! Wij hebben hier in Putten heel veel knopjes waar je op moet drukken om te laten zien als fietser dat je over wilt steken. Die zitten bij ons toch echt maar aan één kant :) Link naar reactie https://www.higherlevel.nl/forums/topic/22622-dodehoekgevaar-opgelost/#findComment-231962 Delen op andere sites More sharing options...
0 John B Geplaatst: 9 september 2009 John B 2,8k 259 Geplaatst: 9 september 2009 Hallo Joop, Het links fietsen lost wellicht een deel van het dodehoek-probleem op, maar introduceert volgens mij tegelijkertijd een nieuwe categorie van gevaarlijke situaties. Als nu een auto op een tweebaansweg een tegenligger tegenkomt, terwijl er v'óór hem een fietser rijdt, dan kan de automobilist afremmen en achter de fietser blijven rijden. Daar is ruim gelegenheid voor, omdat de fietser zich van hem af beweegt. Auto en fietser kunnen dan langzaam doorrijden in het tempo van de fietser. Als die fietser links rijdt, komt die de automobilist tegemoet en dan wordt het een stuk lastiger. Auto en fietser zullen dan beide moeten stoppen, waarbij de ruimte om dat te doen door de tegengestelde beweging kort is. En als een achteropkomende auto dat niet doorheeft, ramt deze de auto vóór hem, waarbij de kans groot is dat die vervolgens de fietser raakt. Voor voetgangers wordt wel geadviseerd om links te lopen, omdat die bij tegenliggers eventueel een stap opzij in de berm kunnen doen. Groet, John Link naar reactie https://www.higherlevel.nl/forums/topic/22622-dodehoekgevaar-opgelost/#findComment-231963 Delen op andere sites More sharing options...
0 llevering Geplaatst: 9 september 2009 llevering 87 5 Geplaatst: 9 september 2009 Nou ik heb een jaar lang gewoond in een land waar het relatief gebruikelijk was om tegen het verkeer in te fietsen. Een jaar was niet genoeg voor mij om er aan te wennen. Als je langs een 50km/h weg fietst en jij fiets met 20km/h de andere kant, en auto's met een metertje langs je schieten is echt geen prettige ervaring. Vanachter heb je deze visuele prikkel niet en het snelheids verschil is 30km/h i.p.v. 70km/h. Een probleem dat er daar niet was, maar wat je hier in Nederland ook nog zou hebben is dat je gevaarlijke situaties krijgt bij overgangen van gewone weg naar fietspaden. Want of je zult op de fietspaden ook linksrijden in moeten voeren, of fietsers moeten elkaar kruisen bij de overgang van gewone weg naar fietspaden. Maargoed als je dit echt zou willen zou het nog wel te doen zijn. Maar links fietsen op gewone wegen roept bij mij vooral nachtmerries op. Link naar reactie https://www.higherlevel.nl/forums/topic/22622-dodehoekgevaar-opgelost/#findComment-231964 Delen op andere sites More sharing options...
0 joop de kock Geplaatst: 9 september 2009 Auteur joop de kock 346 58 Geplaatst: 9 september 2009 aha, rede genoeg dus om dit maar niet te doen. bedankt allen , ik vond het de moeite waard om te plaatsen. opletten in het verkeer en een fijne dag gewenst! groet joop ;) www.restnrg.com Link naar reactie https://www.higherlevel.nl/forums/topic/22622-dodehoekgevaar-opgelost/#findComment-231971 Delen op andere sites More sharing options...
0 Tonino Geplaatst: 9 september 2009 Tonino 1,7k 1 84 Geplaatst: 9 september 2009 Dode hoek probleem wordt opgelost met een "dode hoek" spiegel. Alleen kost zo'n ding een paar euro en wil de bedrijfstak er dus niet aan. Er is volgens mij een tijdje geleden afgesproken dat chauffeurs deze vrijwillig zouden ophangen. Blijkbaar is dat niet (overal) gebeurt. Gewoon tijd voor een keiharde wet en strafvervolging van eigenaar en chauffeur indien er ongelukken gebeuren met stilstaande fietsers waar overheen wordt gereden, dode hoek of niet. Online offerte voor goedkope bedrukte promotieartikelen. Online quote for cheap customized promotional items Online Angebote für günstige individuelle Werbemittel En français Link naar reactie https://www.higherlevel.nl/forums/topic/22622-dodehoekgevaar-opgelost/#findComment-231972 Delen op andere sites More sharing options...
0 WaltervL Geplaatst: 9 september 2009 WaltervL 610 26 Geplaatst: 9 september 2009 Dode hoek probleem wordt opgelost met een "dode hoek" spiegel. Alleen kost zo'n ding een paar euro en wil de bedrijfstak er dus niet aan. Er is volgens mij een tijdje geleden afgesproken dat chauffeurs deze vrijwillig zouden ophangen. Blijkbaar is dat niet (overal) gebeurt. Gewoon tijd voor een keiharde wet en strafvervolging van eigenaar en chauffeur indien er ongelukken gebeuren met stilstaande fietsers waar overheen wordt gereden, dode hoek of niet. Dode hoek spiegel is al verplicht in NL sinds 2003 en in EUR vanaf 2011: Sinds 1 januari 2003 is de dodehoekspiegel verplicht voor elke vrachtwagen met een Nederlands kenteken. Hiermee loopt Nederland binnen de Europese Unie voorop. In 2007 is binnen de Europese Unie (EU) regelgeving van kracht geworden om alle Europese vrachtauto's vanaf 2011 uit te rusten met extra zichtveld voorzieningen. bron: http://www.verkeerenwaterstaat.nl/onderwerpen/verkeersveiligheid/dodehoekspiegel/ Alleen werkt zelfs dat niet. Toeristische informatie en bezienswaardigheden voor vakantie in Baltische Staten Link naar reactie https://www.higherlevel.nl/forums/topic/22622-dodehoekgevaar-opgelost/#findComment-231973 Delen op andere sites More sharing options...
0 Henk de Greef Geplaatst: 9 september 2009 Henk de Greef 516 52 Geplaatst: 9 september 2009 Ik herinner mij, dat ik tijdens mijn eerste vrachtauto rijles pas opmerkte hoe groot en gevaarlijk de dode hoek eigenlijk is. Mijn gewone rijbewijs had ik al jaren en ik heb heel veel gefietst, zonder mij bewust te zijn van dit gevaar. Een deel van het probleem zit denk ik in de onwetendheid van andere weggebruikers. Als je de dode hoek induikt, ben je onzichtbaar en kan er dus niemand rekening met je houden. Om dat te voorkomen moet je wel weten waar de dode hoek zich bevindt. Links fietsen is geen oplossing, want de dode hoek (rechterzijde van de vrachtauto), blijft bestaan en gevaarlijk voor iedereen die zich daar op enig moment bevindt. Henk Henk de Greef over, hoe kan het ook anders kan, ondernemerschap en innovatie. Link naar reactie https://www.higherlevel.nl/forums/topic/22622-dodehoekgevaar-opgelost/#findComment-231976 Delen op andere sites More sharing options...
0 member123 Geplaatst: 9 september 2009 member123 3,4k 232 Geplaatst: 9 september 2009 Als je dus de stoplichten een 10 a 20 meter terug plaatst in de weg dan is het gevaar een stuk minder als de vrachtwagen optrekt en de hoek omgaat. Fietsers staan dan een stuk naar achter en dus weg uit de directe gevaren zone. Uiteraard is het wel weer afhankelijk van de bebouwing naast de wegen. Lijkt me zo een goede oplossing voor de meest gevaarlijke plekken. Maar zal vast wel wat over het hoofd zien bij de uitvoering hiervan. Link naar reactie https://www.higherlevel.nl/forums/topic/22622-dodehoekgevaar-opgelost/#findComment-231982 Delen op andere sites More sharing options...
0 Veeveevee Geplaatst: 9 september 2009 Veeveevee 194 9 Geplaatst: 9 september 2009 Doe even mee met brainstormen... Ik heb jarenlang in een bus gereden, daar had ik ook een klein dood hoekje. Dan had je soms van die mensen die precies in die dode hoek links van me op de linkerbaan gingen rijden. Soms lastig om ff helemaal je nek te draaien om echt goed te kijken. Wat ik dan soms deed is om via mijn spiegel naar de reflectie op de zijkant van mijn bus te kijken. Dan zag ik vaak die auto die in mijn dode hoek zat. Spiegels aan de zijkant van de vrachtwagen mogelijk? Trail art: www.imsobo.com Link naar reactie https://www.higherlevel.nl/forums/topic/22622-dodehoekgevaar-opgelost/#findComment-231983 Delen op andere sites More sharing options...
0 Frans Sijtsma Geplaatst: 9 september 2009 Frans Sijtsma 8,5k 776 Geplaatst: 9 september 2009 Luxewagens worden voorzien van parkeersensoren, afstand tot de voorganger sensoren, regensensoren etc. Dan is het toch niet al te moeilijk om aan de rechterzijde (en evt. links) een serie dode-hoek-sensoren in te bouwen? Geluidssignaal als je aan je stuur draait (of je richtingaanwijzer aanzet) en er zit een object in je dode hoek. Frans Palletstellingen, Entresolvoeren en Magazijninrichting - OfficeRepublic Link naar reactie https://www.higherlevel.nl/forums/topic/22622-dodehoekgevaar-opgelost/#findComment-231997 Delen op andere sites More sharing options...
0 msteer Geplaatst: 9 september 2009 msteer 1,7k 97 Geplaatst: 9 september 2009 Waarom niet in fietsen een klein zendertje bouwen, dat maakt het nog makkelijker te detecteren en de vrachtwagen te blokkeren. Kosten is wellicht een issue, maar alle andere investeringen kosten ook geld. Routeplanner voor meerdere adressen Link naar reactie https://www.higherlevel.nl/forums/topic/22622-dodehoekgevaar-opgelost/#findComment-231998 Delen op andere sites More sharing options...
0 Tonino Geplaatst: 9 september 2009 Tonino 1,7k 1 84 Geplaatst: 9 september 2009 Waarom lees ik hier zoveel reactie van mensen die vinden dat stilstaande fietsers op een fietspad op enige manier verantwoordelijk kunnen worden gehouden over een ongeluk waar ze zelf slachtoffer van worden? Het lijkt mij toch duidelijk dat de primaire verantwoordelijkheid waar men overheen rijdt ten alle tijde moet liggen bij diegene die aan het stuur zit van de auto/vrachtauto. Niet proberen af te schuiven een eea kind dat net naar school toe fietst. Of dat nu 10 of 100 sensoren kost, hang de hele kar vol met camera's, maar zorg dat je geen gevaar bent op de weg. Online offerte voor goedkope bedrukte promotieartikelen. Online quote for cheap customized promotional items Online Angebote für günstige individuelle Werbemittel En français Link naar reactie https://www.higherlevel.nl/forums/topic/22622-dodehoekgevaar-opgelost/#findComment-232000 Delen op andere sites More sharing options...
0 Fezz Geplaatst: 9 september 2009 Fezz 184 15 Geplaatst: 9 september 2009 Misschien als je links gaat fietsen los je het dodehoek probleem wel op.. maar hoeveel ongelukken komen hiervoor in de plaats? Oplossing is er al, de vooruitkijkspiegel zie http://www.ttm.nl/download/i/07ttm002_thema_veiligheid.pdf Nu nog de chauffeurs trainen, en tegen de kids blijven zeggen dat ze uit de buurt moeten blijven van vrachtwagens.. Wordt dit eigenlijk al opgenomen in het verkeersexamen op de basisschool? Wellicht handig om even op de link te klikken. Dodehoek spiegel werkt wel, de ongelukken zijn hier al door teruggedrongen maar een aantal fietsers werd nog steeds aan de voorkant geschept (buiten bereik van de dodehoek spiegel). Hiervoor is er nu de vooruitkijk spiegel die op alle nieuwe vrachtwagens verplicht is. (zie link boven) Nog maar even afwachten dus. Wel een ander idee. Ze kunnen de wielen van winkelkarretjes blokkeren wanneer deze buiten een bepaald gebied komen (tegen diefstal dus). Auto's op dergelijke manier begrenzen binnen de bebouwde kom? Natuurlijk zijn er mensen die een dergelijke begrenzing omzeilen, maar daar kun je dan wel weer een écht torenhoge boete tegenover stellen. Link naar reactie https://www.higherlevel.nl/forums/topic/22622-dodehoekgevaar-opgelost/#findComment-232036 Delen op andere sites More sharing options...
0 Ard-Sc Geplaatst: 9 september 2009 Ard-Sc 2,3k 227 Geplaatst: 9 september 2009 Joop, prima idee. Net zoals Mikky dacht ook ik aan het "lopen tegen het verkeer in". Natuurlijk behoeft zo'n idee verdere uitwerking. Ik las vanochtend dat Texel zich op diverse gebieden als voorloper/testlocatie wil profileren. Dan zou dit toch prima daar getest kunnen worden. Het is gewoon een kwestie van per sé willen dat het aantal doden in het verkeer minder wordt. Slachtoffers van dit soort ongelukken zijn vaak kinderen of ouderen. Met name in stedelijke gebieden is dit toch interessant. Als het ook nog de snelheid naar beneden haalt van de auto's dan is dat toch winst op tal van fronten. Het voordeel wat de fietser heeft is dat hij gevaar wat van voren komt ziet aankomen. Iets wat van achter of van opzij komt is veel lastiger. Dank je voor je verfrissende post, Joop. Een dikke reus ter aanmoediging om er meer te plaatsen. Ard Uw online yoga magazijn ... Poweryoga: Meer dan een goed voornemen Inspiratie Link naar reactie https://www.higherlevel.nl/forums/topic/22622-dodehoekgevaar-opgelost/#findComment-232045 Delen op andere sites More sharing options...
0 Misdefinitie2 Geplaatst: 9 september 2009 Misdefinitie2 14 2 Geplaatst: 9 september 2009 Links fietsen betekent dat we de fietsers moeten vragen hun gedrag te veranderen. Als dat een optie is, waarom leren we fietsers dan niet gewoon dat ze achter de vrachtwagen moeten blijven? Makkelijker uitvoerbaar en kost haast niks. Laat uw klanten snel en eenvoudig hun afspraken bij u plannen: http://afspraak.misdefinitie.nl Maatschappelijke weblog: http://www.misdefinitie.nl Link naar reactie https://www.higherlevel.nl/forums/topic/22622-dodehoekgevaar-opgelost/#findComment-232057 Delen op andere sites More sharing options...
0 Merkava Geplaatst: 9 september 2009 Merkava 2,8k 127 Geplaatst: 9 september 2009 Het is een vast gegeven dat er voor ieders mens een dag komt waarop deze persoon zal overlijden, waarom maken we van het doodgaan zo'n probleem ? Grappig en opvallend zijn die verhalen waarin iemand wordt gevraagd wat deze persoon nog zou doen als hij te horen krijgt nog maar twee weken te leven te hebben. Er komen dan allerlei verhalen en dromen naar boven van dingen die mensen graag willen doen. Je voelt hem al aankomen, vervolgens vragen ze deze mensen waarom ze eerst de dood in de ogen moeten kijken voor ze die leuke dingen gaan doen, die dingen waarvan ze echt blij worden. Uitspattingen in het verkeer hebben volgens mij vooral te maken met het feit dat mensen zich niet gelukkig voelen. Velen lijken ergens voor op de vlucht, velen hebben weer een dag werk voor de boeg waar ze tegen op zien. Mensen zijn ontevreden met hun leven en ongelukkig, wat voor type bestuurder levert dit op denk je ? Link naar reactie https://www.higherlevel.nl/forums/topic/22622-dodehoekgevaar-opgelost/#findComment-232058 Delen op andere sites More sharing options...
joop de kock
joop de kock
Omschrijving van je concept:
Dodehoek gevaar opgelost?
Misschien heel belangrijk, graag even meedenken s.v.p.!
Gister weer een dramatis ongeluk met een fietser onder een vrachtwagen.
Ik vind het zo erg dat we dit probleem niet (goed) kunnen aanpakken en lag er in bed nog over na te denken.
Het probleem bij de wortel pakken dat is hier ook de manier en ik bedacht het volgende:
ALLE FIETSERS AAN DE ANDERE KANT VAN DE WEG FIETSEN
( links fietsen )
Zo zien bestuurders van vrachtwagens je makkelijk aankomen.
Het idee is net geboren dus ik zie misschien iets over het hoofd maar ik vond het rede genoeg om het voor te leggen aan de lezers van higher level.nl.
Het gaat om veel mensenlevens dus hoe eerder dit is opgelost hoe beter!
Wees niet al te negatief met uw opmerkingen en denk a.u.b. mee aan de gevolgen maar vergeet de voordelen niet!
Mocht het idee niks zijn vind ik het toch iets om met u te delen, misschien ontstaat er wel een andere oplossing.
Groet joop
Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:
bedacht
Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:
veiligheid
Hoe is dit anders dan bestaande concepten:
veiliger (hoop ik)
Wat voor feedback hoop je te krijgen:
een oplossing die het probleen oplost
www.restnrg.com
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/22622-dodehoekgevaar-opgelost/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
54 antwoorden op deze vraag