Ga naar inhoud

30.000 leden en 250.000 berichten op HL: Verzin en Win!

Geplaatst:

Frans Sijtsma

Goed, daar gaan we dan met twee wedstrijden en het combinatieklassement als vervolg op dit topic van een aantal maanden terug dat weer nieuw leven ingeblazen is.

Wedstrijd 1

[*]Voorspel de juiste datum en de juiste tijd van registratie van het 30.000e HigherLevel-lid

Sluitingsdatum voor inschrijving : 18 november 2009 12:00 uur

Wedstrijd 2

[*] Voorspel de juiste datum en de juiste tijd van het posten van het 250.000e bericht op HigherLevel.nl

Sluitingsdatum voor inschrijving : 25 november 2009 12:00 uur

Wedstrijd 3 - het combinatieklassement

[*] Degene met de laagste uitkomst van het totaal van de scores (=plek op de ranglijst) van beide wedstrijden wint het combinatieklassement. (wordt je 2 keer 1e dan is je totaalscore 2. Wordt je 3e en 8e dan is je totaalscore 11)

Spelregels

[1] Het gaat per competitie om degene die het dichtste bij het juiste antwoord zit.

[2] Gebruikmaking van rekenmachines, analysemethoden, statistische methoden etc. zijn toegestaan

[3] De sluitingsdata zijn zogenaamde fatale momenten: 1 seconde te laat = uitsluiting

[4] U mag meedoen aan 1 of aan beide wedstrijden

[5] Het is moderators ten strengste verboden willekeurig oude profielen te verwijderen om de teller te vertragen

[6] Het is moderators ten strengste verboden berichten te verwijderen of grote hoeveelheden berichten in het moderatordeel van higherlevel te plaatsen om de teller te beïnvloeden

[7] Door deelname aan deze wedstrijd gaat deelnemer ermee accoord een digitale foto van een eventueel gewonnen prijs in een gangbaar en zichtbaar formaat in dit topic te plaatsen

[8] Over de uitslag wordt niet gecorrespondeerd, behalve dan met de winnaars om te vragen waar de prijs heengestuurd kan worden

[9] Een overzicht van de inschrijvingen wordt na de sluitingsdatum door ondergetekende in dit topic geplaatst.

Prijzen

[1] De winnaar van wedstrijd 1 (30000e lid) ontvangt zijn prijs van Ironny

[2] De winnaar van wedstrijd 2 (250000e post) ontvangt zijn prijs van TCWJE

[3] De winnaar van wedstrijd 3 (combinatie) ontvangt zijn prijzenpakket van Snowcountry en Romano Sandee

Als er nog meer mensen een prijs(je) berschikbaar willen stellen dan komt er ook nog een 2e en 3e prijs.

Veel plezier

GAME ON

Featured Replies

Geplaatst:

Walter Brand

250.000 berichten op 12-12-2009 om 12.12 uur

30.000 leden op 13-12-2009 om 13.12

En mijn briefpapier, enveloppen en visitekaartjes met zojuist verouderd postadres voor de winnaar ;D

Welk type ondernemer ben jij? doe de gratis ondernemersscan: http://www.kinsent.nl/scan

Twitter: http://twitter.com/wbrand

Geplaatst:

willemj

Jullie hebben American Pie te vaak gekeken, boefjes! ;)

Wellicht dat ik het onbegrijpelijk formuleer dus ter verduidelijking:

De winnaar van de tegoedbon voor een vlaai staat het vrij deze tegoedbon en de daarmee aangeschafte vlaai te gebruiken zoals hij of zij het wenst. Wanneer hij of zij een vlaai aanschaft en deze vlaai gebruikt voor iets anders dan voor consumptie zou ik het op prijs stellen als hij of zij van dat alternatieve gebruik een foto maakt en deze hier publiceert. Wint hij of zij echter de tegoedbon en schaft hij of zij een vlaai aan en peuzelt deze, al dan niet in zijn of haar eentje, lekker op dan zie ik af van de verplichte vastlegging en publicatie van deze gebeurtenis zoals beschreven in artikel zeven van de wedstrijdvoorwaarden.

Kortom: je krijgt een vlaai (al moet je hem zelf gaan halen) en eet deze (naar alle waarschijnlijkheid) met veel smaak op! Doe je iets anders? Foto's!!!

Tegelijk vind ik Marcel z'n idee geweldig! Dus voor het beste gebruik van een vlaai waar hij niet voor bedoeld is is ook een cadeaubon voor een vlaai beschikbaar. Hiervoor geldt natuurlijk wel de bewijslast in de vorm van een foto en recht op publicatie hier ;)

Geplaatst:

Wouter Hol

30.000 leden: 29-11 om 19.30 uur

250.000 berichten: 3-12 om 22.00 uur

Geplaatst:

Amice

Op zich wil ik best een prijs ter beschikking stellen, gemaakt door m'n eigen bedrijf. 'k Weet alleen niet of de winnaar daar erg gelukkig van gaat worden. ;D

Geplaatst:

willemj

Op zich wil ik best een prijs ter beschikking stellen, gemaakt door m'n eigen bedrijf. 'k Weet alleen niet of de winnaar daar erg gelukkig van gaat worden. ;D

Met kans op authentiek 'Incasso Arie'-briefpapier ga ik zeker even rekenen of m'n voorspelling correct is ;D

Geplaatst:

Romano Sandee

Hierbij een overzichtje van de huidige deelnemers + data + tijd.

+ wijziging voor Peter ;)

Overzicht1_30k_bezoekers.thumb.jpg.cfc92f32eb21e2dc16daf5dae3b7b3c8.jpg

Geplaatst:

R.I.P. | Peter Bonjernoor

m=rn ;)

Geplaatst:

Amice

Met kans op authentiek 'Incasso Arie'-briefpapier ga ik zeker even rekenen of m'n voorspelling correct is ;D

Fijn om te horen. Heb speciaal een logo hiervoor ontworpen:

46725642_1_detail.jpg

Geplaatst:

Frans Sijtsma

• Auteur

Voor de wedstrijd, de regels, een prijzenoverzicht en na de sluitingsdatum een overzicht van de inschrijvingen kunnen jullie nu terecht in het volgende tabblad van higherlevel. (zie rechtsboven in de menubalk)

Dit topic is zodoende alleen nog bedoeld voor de bijbehorende voorspellingen, slappe grappen :) en serieuze discussie

Frans

Geplaatst:

BobNL

Fraai overzicht

De periode rond Sinterklaas is een hoogtepunt voor veel ondernemers.

9 december 11.30 uur 25.000 leden

11 december 13.00 uur 250.000 berichten

8)

Geplaatst:

msteer

[2] Gebruikmaking van rekenmachines, analysemethoden, statistische methoden etc. zijn toegestaan

Ik zou graag de mediaan van alle voorspellingen als mijn voorspelling willen gebruiken. Voor beide wedstrijden apart natuurlijk.

Kunnen die worden toegevoegd op het moment van sluiting?

Geplaatst:

Frans Sijtsma

• Auteur

Geen probleem. Ik sluit het topic niet en bij deze mag de uitkomst van je voorspelling in een later stadium geplaatst worden.

Voeg je je berekening meteen even bij, en ga je uit van de hele dataset of verwijder je de extremen?

(dat laatste opent namelijk kansen voor leden met 2 inlognamen om je buitenspel te zetten door een voorspelling in het jaar 2030 te plaatsen? ;))

Frans

Geplaatst:

msteer

Die mediaan had ik gekozen mede omdat ie minder gevoelig is voor extremen, maar een extra verfijning is inderdaad nooit weg. Dan verwijder ik eerst nog eens alle voorspellingen die meer dan 3x de standaardafwijking van het gemiddelde liggen. De exacte berekeningen zal ik natuurlijk t.z.t. hier plaatsen.

Geplaatst:

moovio.nl

Mbv de statistieken kom ik op deze ruige schatting:

[*] 30000e lid : 02-12-2009 om 13:24 uur

[*] 250.000e bericht : 06-12-2009 om 16:43

Geplaatst:

Michiel van Vlaardingen

Ok, ook ik doe mee:

30.000e lid: 3 december 2009 om 21:32

250.000e bericht: 16 december om 19:44

Overigens, in verband met de mediaan van msteer: hoe zijn de regels eigenlijk als twee mensen met de zelfde voorspelling winnen? :)

Geplaatst:

BobNL

::) in mijn voorspelling van 9 december heb ik 25.000 leden staan dat moet natuurlijk 30.000 zijn. Hoewel het niet onmogelijk is dat iedereen zijn lidmaatschap opzegt... ;D

Geplaatst:

Johannes Regelink

Ik zou graag de mediaan van alle voorspellingen als mijn voorspelling willen gebruiken. Voor beide wedstrijden apart natuurlijk.

Kunnen die worden toegevoegd op het moment van sluiting?

Ik had bedacht het gemiddelde te gebruiken. Waarom denk jij dat de mediaan beter is?

Nieuwsgierig naar mijn kijk op organiseren? Lees: Organiseren als spreeuwen: www.terogroep.nl/organiseren

Geplaatst:

joop de kock

Ik doe ook een gokje en ik denk 3 december om 12:00 250.000ste bericht dan heb ik uitgerekend dat mijn stukje

,mijn bedrijf van begin tot eind’ het 10.000ste bericht heeft,dubbel feest! :)

www.restnrg.com

Geplaatst:

msteer

Ik had bedacht het gemiddelde te gebruiken. Waarom denk jij dat de mediaan beter is?

Omdat ik denk dat de verdeling van de voorspellingen niet symmetrisch zal zijn, als is het maar omdat de bovengrens onbegrensd is en de ondergrens wel (niet eerder dan de sluitingsdatum). Plus dat ik mediaan en modus vaak robuuster vind als centrummaat dan het gemiddelde, lees: minder gevoelig voor uitschieters.

Geplaatst:

Frans Sijtsma

• Auteur

Nog 23 uur tot de sluitingsdatum van wedstrijd 1!!!

Geplaatst:

theolagendijk

30.000 leden op 20-12-2009 om 10:30

250.000 berichten op 18-12-2009 om 10:30

Geplaatst:

Matthijs Huisman

Met het verstand op 0 de voorspelling:

30.000 leden op 02-12-2009 om 11:14

250.000 berichten op 17-12-2009 om 11:14

Ben benieuwd! :)

Batterijen en Opladers voor telefoons.
Geplaatst:

Frans Sijtsma

• Auteur

Met het verstand op 0 de voorspelling:

En, kostte dat nou veel moeite, die state of mind? ;D

Geplaatst:

DubbelePunt

Oh joepie, ik hou wel van een gokje!

30.000 leden op 7 december om 19:21 uur

250.000 berichten op 12 december om 15:24 uur

Dubbele Punt tekstcorrectie: voor foutloze teksten!

www.dp-tekstcorrectie.nl | http://nl.linkedin.com/in/annemarievanderaa

| http://twitter.com/dubbelepunt | http://dp-tekstcorrectie.blogspot.com/

Geplaatst:

Matthijs Huisman

Haha, nee dat gebruik ik wel vaker, lekker rustig ;D

Batterijen en Opladers voor telefoons.

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.