Micha van Veen Geplaatst: 11 februari 2010 Micha van Veen 1k 216 Geplaatst: 11 februari 2010 ik vond het leuk en tot zekere hoogte herkenbaar. Leuke andere relevante strips zijn hier te vinden http://theoatmeal.com. Ik kon mij ook helemaal vinden in "why i believe printers are sent from hell" ;D www.studio-immo.nl: Identiteit, Marketing en Media Ontwerp www.greenscreenspecialist.nl Greenscreen video en fotografie oplossingen voor op locatie of in onze eigen video studio Volg Studio Immo persoonlijk via twitter: www.twitter.com/studioimmo of op facebook: www.facebook.com/studioimmoreclame Link naar reactie https://www.higherlevel.nl/forums/topic/25187-how-a-web-design-goes-straight-to-hell/ Delen op andere sites More sharing options...
Wouter33 Geplaatst: 11 februari 2010 Wouter33 225 16 Geplaatst: 11 februari 2010 Haha zeker herkenbaar. Vooral de zin "...i wonder if they interfere when i was a turbine engineer..." slaat de spijker op zijn kop! Aan het broeden op een nieuwe startup... Link naar reactie https://www.higherlevel.nl/forums/topic/25187-how-a-web-design-goes-straight-to-hell/#findComment-261069 Delen op andere sites More sharing options...
djluc Geplaatst: 11 februari 2010 djluc 4,6k 118 Geplaatst: 11 februari 2010 Haha, geweldig! Zo herkenbaar! Het is lastig en vooral verwachtingsmanagement, erg lastig. Vaak werkt het om op basis van enkele voorbeelden te werken en duidelijke afspraken te maken over correctieronden. Scheelt een hoop gedoe en je kan efficiënter werken wat beter is voor beide. Het kost de klant tenslotte ook tijd. Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen. Link naar reactie https://www.higherlevel.nl/forums/topic/25187-how-a-web-design-goes-straight-to-hell/#findComment-261072 Delen op andere sites More sharing options...
Karci Geplaatst: 11 februari 2010 Karci 190 15 Geplaatst: 11 februari 2010 I'm the CEO, so I feel obliged to make changes... Ik krijg dan altijd de neiging de CEO te changen. Link naar reactie https://www.higherlevel.nl/forums/topic/25187-how-a-web-design-goes-straight-to-hell/#findComment-261098 Delen op andere sites More sharing options...
Micha van Veen Geplaatst: 12 februari 2010 Auteur Micha van Veen 1k 216 Geplaatst: 12 februari 2010 ik vond vooral het inspraak gedeelte erg passend. Laten we zelf geen beslissingen nemen, maar gewoon iedereen dwingen om een mening te uiten. Probeer eens de suggesties van 45 mensen mee te nemen in een ontwerp..... vb: Ja maar jaqueline haar idee voor de menselijkheid via schildpadden over te brengen is goed. Voor een bedrijf dat telefooncentrales levert... Ja maar ze kijken zo vriendelijk.... Micha www.studio-immo.nl: Identiteit, Marketing en Media Ontwerp www.greenscreenspecialist.nl Greenscreen video en fotografie oplossingen voor op locatie of in onze eigen video studio Volg Studio Immo persoonlijk via twitter: www.twitter.com/studioimmo of op facebook: www.facebook.com/studioimmoreclame Link naar reactie https://www.higherlevel.nl/forums/topic/25187-how-a-web-design-goes-straight-to-hell/#findComment-261121 Delen op andere sites More sharing options...
P.J. Geplaatst: 12 februari 2010 P.J. 6,2k 290 Geplaatst: 12 februari 2010 Wel mooi hoe dat ook jullie markt in beeld brengt. Autoverkopers hebben daar geen last van. Misschien zou je wel eens bij ze kunnen gaan spieken, hoe ze dat al sinds jaar en dag opgebouwd hebben... ;) Link naar reactie https://www.higherlevel.nl/forums/topic/25187-how-a-web-design-goes-straight-to-hell/#findComment-261123 Delen op andere sites More sharing options...
Micha van Veen Geplaatst: 12 februari 2010 Auteur Micha van Veen 1k 216 Geplaatst: 12 februari 2010 @odems ? www.studio-immo.nl: Identiteit, Marketing en Media Ontwerp www.greenscreenspecialist.nl Greenscreen video en fotografie oplossingen voor op locatie of in onze eigen video studio Volg Studio Immo persoonlijk via twitter: www.twitter.com/studioimmo of op facebook: www.facebook.com/studioimmoreclame Link naar reactie https://www.higherlevel.nl/forums/topic/25187-how-a-web-design-goes-straight-to-hell/#findComment-261124 Delen op andere sites More sharing options...
P.J. Geplaatst: 12 februari 2010 P.J. 6,2k 290 Geplaatst: 12 februari 2010 @odems ? Als die 5 liter op zijn snap je het! ;) Link naar reactie https://www.higherlevel.nl/forums/topic/25187-how-a-web-design-goes-straight-to-hell/#findComment-261126 Delen op andere sites More sharing options...
Micha van Veen Geplaatst: 12 februari 2010 Auteur Micha van Veen 1k 216 Geplaatst: 12 februari 2010 nou ik doe mijn besssstttjjjjjtttt. ik ben al op de helft ;D Ik heb morgen een rustdag ;) Maar leg eens uit (desnoods via de pm) www.studio-immo.nl: Identiteit, Marketing en Media Ontwerp www.greenscreenspecialist.nl Greenscreen video en fotografie oplossingen voor op locatie of in onze eigen video studio Volg Studio Immo persoonlijk via twitter: www.twitter.com/studioimmo of op facebook: www.facebook.com/studioimmoreclame Link naar reactie https://www.higherlevel.nl/forums/topic/25187-how-a-web-design-goes-straight-to-hell/#findComment-261127 Delen op andere sites More sharing options...
P.J. Geplaatst: 12 februari 2010 P.J. 6,2k 290 Geplaatst: 12 februari 2010 Ik bedoel dat je als webdesigner best wat meer eelt op je ziel mag krijgen. Als je succes hebt, moet je oppassen dat je daar niet zelf aan ten onder gaat. Link naar reactie https://www.higherlevel.nl/forums/topic/25187-how-a-web-design-goes-straight-to-hell/#findComment-261128 Delen op andere sites More sharing options...
Micha van Veen Geplaatst: 12 februari 2010 Auteur Micha van Veen 1k 216 Geplaatst: 12 februari 2010 @odems je hebt helemaal gelijk. Maar het is wel leuk om de frustratie te delen zonder in een slachtofferrol te schieten. Dit beeld is alleen leuk om de variatie te laten zien. En als ondernemer moet je daar mee omgaan en in ere houden. Stel je voor dat klanten geen mening zouden hebben, geen ruggespraak zouden houden, geen trend onderzoek zouden doen. Dan is er geen web 2.0, alleen het uiterlijk van.... En ik ben blij met de moeders, zussen van, neefjes. Want dat houdt je scherp. Alleen ken je zakelijke partner. En ik (klinkt standaard ik weet het) heb het beste met je voor en ik breng expertise mee. Dus ik sta wel wat hoger als je neef. Alleen mijn waarde daalt, omdat het neefje hetzelfde doet. AAAHHHH het ziet er zo sprankelend uit met die zonnestralen en in dit handgeschreven lettertype.... En hij is net begonnen dus we geven hem ook een kans. Voor een bedrijf wat 60 man in dienst heeft ??? Het is allemaal een leuke uitdaging. Micha www.studio-immo.nl: Identiteit, Marketing en Media Ontwerp www.greenscreenspecialist.nl Greenscreen video en fotografie oplossingen voor op locatie of in onze eigen video studio Volg Studio Immo persoonlijk via twitter: www.twitter.com/studioimmo of op facebook: www.facebook.com/studioimmoreclame Link naar reactie https://www.higherlevel.nl/forums/topic/25187-how-a-web-design-goes-straight-to-hell/#findComment-261129 Delen op andere sites More sharing options...
P.J. Geplaatst: 12 februari 2010 P.J. 6,2k 290 Geplaatst: 12 februari 2010 Dus ben ook jij verplicht om je te settelen in onderscheiding. Specialiseer je in alles wat nou net die neefjes niet kunnen en laat ze maar spartelen. Dan komt de standaard voor die neefjes veel hoger te liggen en wordt het op den duur eens wat rustiger aan dat front. Link naar reactie https://www.higherlevel.nl/forums/topic/25187-how-a-web-design-goes-straight-to-hell/#findComment-261131 Delen op andere sites More sharing options...
Micha van Veen Geplaatst: 12 februari 2010 Auteur Micha van Veen 1k 216 Geplaatst: 12 februari 2010 @odems mijn mentaliteit is heel simpel. quality is not the first letter in alphabet, but eventually you wil get there. Bla diebla diebla Maar ik maak mij geen zorgen. Het is alleen zo zonde van de tijd die andere nemen om dat in te zien. En mijn redenatie is heel simpel en die luxe heb ik tegenwoordig. Ik moet wat kunnen betekenen, en als de klant dat niet toestaat dan gaat het ook nooit lukken. Dus met deze redenatie moet ik ook soms klanten bij het eerste gesprek ook doorverwijzen. www.studio-immo.nl: Identiteit, Marketing en Media Ontwerp www.greenscreenspecialist.nl Greenscreen video en fotografie oplossingen voor op locatie of in onze eigen video studio Volg Studio Immo persoonlijk via twitter: www.twitter.com/studioimmo of op facebook: www.facebook.com/studioimmoreclame Link naar reactie https://www.higherlevel.nl/forums/topic/25187-how-a-web-design-goes-straight-to-hell/#findComment-261132 Delen op andere sites More sharing options...
moovio.nl Geplaatst: 12 februari 2010 moovio.nl 122 47 Geplaatst: 12 februari 2010 I'm the CEO, so I feel obliged to make changes... Er is een manier om dat eenvoudig te ondervangen (had ik al eens eerder geplaatst in een andere context): Al lezende herinner ik me opeens weer een oude designerstruc, die ongeveer zo werkt: Opdrachtgevers willen graag inspraak hebben, zeker als het gaat om een ontwerp. Wat doe je dan als ontwerper? Je maakt een preview met een duidelijk zichtbare fout, of iets wat helemaal niet binnen het ontwerp past. De klant focust zich helemaal op die ene plek in het design, je stemt toe als designer en iedereen is happy. Klant heeft invloed, jij hebt je design nog helemaal intact. Wordt fan op http://www.facebook.com/moovio.nl Link naar reactie https://www.higherlevel.nl/forums/topic/25187-how-a-web-design-goes-straight-to-hell/#findComment-261149 Delen op andere sites More sharing options...
Jaap Haagmans Geplaatst: 12 februari 2010 Jaap Haagmans 599 25 Geplaatst: 12 februari 2010 Ik ben blij dat ik niet meer de illusie heb ook webdesigner te zijn ;) Maar dit is heel herkenbaar ja. Punt is dat de klant koning blijft en je maar hebt te accepteren dat hij soms dingen anders wil dan jij. Ruby on Rails fanaat Link naar reactie https://www.higherlevel.nl/forums/topic/25187-how-a-web-design-goes-straight-to-hell/#findComment-261174 Delen op andere sites More sharing options...
Henri Kroeze Geplaatst: 12 februari 2010 Henri Kroeze 1,4k 174 Geplaatst: 12 februari 2010 Al lezende herinner ik me opeens weer een oude designerstruc, die ongeveer zo werkt: Opdrachtgevers willen graag inspraak hebben, zeker als het gaat om een ontwerp. Wat doe je dan als ontwerper? Je maakt een preview met een duidelijk zichtbare fout, of iets wat helemaal niet binnen het ontwerp past. De klant focust zich helemaal op die ene plek in het design, je stemt toe als designer en iedereen is happy. Klant heeft invloed, jij hebt je design nog helemaal intact. Een oud leraar op de LTS vertelde ons, elektromonteurs, de gouden tip bij het opleveren van elektrische installaties: laat ergens een zeer in het oog springende fout zitten (aardedraad los in de meterkast bv), de inspecteur zal dit onmiddelijk zien, daar over vallen en de rest van de inspectie wordt een eitje. ... doet leuke dingen op internet ... Link naar reactie https://www.higherlevel.nl/forums/topic/25187-how-a-web-design-goes-straight-to-hell/#findComment-261178 Delen op andere sites More sharing options...
Martin_B Geplaatst: 12 februari 2010 Martin_B 25 1 Geplaatst: 12 februari 2010 Ik ken 'm al een tijdje en onze ontwerpers vinden vooral het gedeelte herkenbaar waar je als ontwerper veranderd in een op afstand bestuurbare cursor In sommige gevallen heb ik deze al aan opdrachtgevers laten zien alvorens een ontwerp-traject op te starten. Hier heb ik uiterst positieve ervaringen mee en kan ik in beginsel iedereen aanraden. http://www.omines.nl - Full Service Internetbureau - Kwaliteit zonder compromis - Technische perfectie. Link naar reactie https://www.higherlevel.nl/forums/topic/25187-how-a-web-design-goes-straight-to-hell/#findComment-261222 Delen op andere sites More sharing options...
Mark Lindhout Geplaatst: 17 februari 2010 Mark Lindhout 96 14 Geplaatst: 17 februari 2010 Dan vinden jullie deze ook wel interessant (en herkenbaar) denk ik: http://clientsfromhell.tumblr.com/ Het Webambacht - Nieuwe media met ouderwetse kwaliteit: http://webambacht.nl | Food in Beeld - Win een bedrijfsfilm met website! http://foodinbeeld.nl Link naar reactie https://www.higherlevel.nl/forums/topic/25187-how-a-web-design-goes-straight-to-hell/#findComment-262156 Delen op andere sites More sharing options...
Merkava Geplaatst: 17 februari 2010 Merkava 2,8k 127 Geplaatst: 17 februari 2010 @Mark, hilarisch ! ;D Email from client: I’ve attached an image. Could you make it HD and send it back? *attached jpeg with dimensions: 32px by 54px* Deze discussie heb ik recent gevoerd met een communicatiebureau die ook ontwerp van flyers en brochures doen. Of ik even een highres afbeelding ( xxx dots per inch) van de website kon sturen, yeah right. Link naar reactie https://www.higherlevel.nl/forums/topic/25187-how-a-web-design-goes-straight-to-hell/#findComment-262158 Delen op andere sites More sharing options...
Karci Geplaatst: 17 februari 2010 Karci 190 15 Geplaatst: 17 februari 2010 Dan vinden jullie deze ook wel interessant (en herkenbaar) denk ik: http://clientsfromhell.tumblr.com/ Geweldig! Client: “We want to show one of our industrial steel columns in our logo. I think it should show one large tower with two smaller storage tanks along the bottom.” Me: “Like this?” [i draw a long vertical shaft with two round circles at the base..] Client: “It’s PERFECT! Let’s go with that.” Yep, een sucker ;D Link naar reactie https://www.higherlevel.nl/forums/topic/25187-how-a-web-design-goes-straight-to-hell/#findComment-262160 Delen op andere sites More sharing options...
Pawelotti Geplaatst: 17 februari 2010 Pawelotti 322 55 Geplaatst: 17 februari 2010 Lollig! En helaas niet eens al te ver af van de waarheid! Link naar reactie https://www.higherlevel.nl/forums/topic/25187-how-a-web-design-goes-straight-to-hell/#findComment-262192 Delen op andere sites More sharing options...
Bazzio Geplaatst: 17 februari 2010 Bazzio 1,7k 105 Geplaatst: 17 februari 2010 Of ik even een highres afbeelding ( xxx dots per inch) van de website kon sturen, yeah right. ik ben een leek op dit gebied en ook nog blonTT, wat bedoel je hiermee? ??? "zoek het maar uit" Link naar reactie https://www.higherlevel.nl/forums/topic/25187-how-a-web-design-goes-straight-to-hell/#findComment-262249 Delen op andere sites More sharing options...
Mathieu Geplaatst: 17 februari 2010 Mathieu 131 8 Geplaatst: 17 februari 2010 Pfff zag ik hier toch even mijn eerste jaar als ondernemer voorbij schieten.. Allemensen ik herken het behoorlijk, en dan heb je nog geluk als je onderhand niet voor de moeder van de klant aan het designen bent. Haha maar hoor er allemaal bij :D Je leert er veel van. Ps: De DPI van een beeldscherm is 72 evenals de afbeeldingen. xxx DPI is dus beetje lastig. Nee ik dan, kreeg een keer een CD cover voor een serieuze artiest in handen, of ik hem even recht kon trekken.. de vorige designer die ervoor op get grafisch liceum had gezeten had het wellicht verkeerd gedaan.. De cd cover was 72 Dpi en dan nog eens 1.5x de grootte van de cd hoes.. :S Maar nee we hebben geen dure designer nodig hoor!..... www.ontwerpexpert.net | Websites en reclame op maat www.brommert.nl | Alles over brommers en scooters Link naar reactie https://www.higherlevel.nl/forums/topic/25187-how-a-web-design-goes-straight-to-hell/#findComment-262252 Delen op andere sites More sharing options...
Karci Geplaatst: 18 februari 2010 Karci 190 15 Geplaatst: 18 februari 2010 DPI (dots per inch), misschien niet helemaal duidelijk, zie ook hier: 'http://nl.wikipedia.org/wiki/Resolutie_(digitale_beeldverwerking)' Iemand vraagt om een piepklein plaatje flink te vergroten (waarschijnlijk om te kunnen printen), dat gaat niet, er moet dan namelijk ontbrekende informatie in het bestand worden toegevoegd. Sommige beeldbewerkingsprogramma's kunnen dat wel, maar het resultaat is doorgaans abominabel (de toegevoegde pixels zijn dan namelijk "verzonnen"). Om te printen heb je een veel hogere resolutie nodig dan om een plaatje op een scherm af te beelden. Om ruimte te sparen (pagina's sneller te maken) worden afbeeldingen vaak verkleind voor websites, een proces wat dus niet (goed) omkeerbaar is. Link naar reactie https://www.higherlevel.nl/forums/topic/25187-how-a-web-design-goes-straight-to-hell/#findComment-262264 Delen op andere sites More sharing options...
R.I.P. - Benm Geplaatst: 18 februari 2010 R.I.P. - Benm 7,7k 149 Geplaatst: 18 februari 2010 De grappigste verzoeken vind ik toch wel die waarbij iemand vraagt om een foto te bewerken: Of je even persoon-x die met zn achterhoofd naar de camera staat wilt 'omdraaien' zodat we zn gezicht zien. Soms vraag je je af of mensen zulke vragen stellen om hun grafische leveranciers te neten ;) Web Chemistry : Internet Ontwikkeling en Web design | HQ-Nieuws | Merghart.com Link naar reactie https://www.higherlevel.nl/forums/topic/25187-how-a-web-design-goes-straight-to-hell/#findComment-262396 Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuw accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen