Ga naar inhoud

Slechte marketing slogans/actie

Geplaatst:

Zomaar iemand

Als gevolg aan dit topic

Ook een topic voor de meest slehte slogans/acties.

 

Ook hier geen ruimte voor eigen slogan's/actie's. Het is wel verplicht je mening te motiveren en niet alleen maar een bedrijf zwart maken:

 

Hij komt niet van mij, maar van Roel Jongman welke hem tegenkwam op een site voor boekhouding:

 

(overigens heeft davilex wel een leuke maar pijnlijk ware slogan als ik jou ervaring zo lees: wij bieden geen garantie voor de toekomst... ...maar wel inzicht in het verleden)

 

oef volgens mij een marketing man die even de weg kwijt was.. "geen garantie" in een slogan gebruiken is niet echt goede productassociatie.. want alles wat je zegt kan tegen je gebruikt worden...

Featured Replies

Geplaatst:

Zomaar iemand

  • Auteur

Even een kick van een oud topic. Onderweg kwam ik deze bus tegen. Nooi geweten dat je je lunch moest voeren....

DSC_3228.thumb.jpg.fe09427c9a406d703b5d390ff3371f74.jpg

Geplaatst:

John B

Ik hoorde vandaag op de radio twee keer een spotje van Prorail. Ik snap wat ze bedoelen, maar de slogan lijkt mij niet helemaal gelukkig gekozen ...

 

"Geniet van de zomer, blijf weg van het spoor!"

Geplaatst:

Zomaar iemand

  • Auteur

? Ik snap hem niet tenzij het als hak naar de NS is bedoeld?

Geplaatst:

Romano Sandee

Ik vind de hele serie van

zo irritant. Ik ben zelf een filmliefhebber en ga regelmatig naar de bioscoop. Echter is naar mijn idee door de muziek en de poging met hip zijn door de Telefoongids wat mij betreft compleet misgeslagen.

 

Ik zou dan ook niet in mijn hoofd halen de app te gaan downloaden.

Geplaatst:

Zomaar iemand

  • Auteur

Heel irritant, maar wat is de link met films dan precies, ik dacht dat het voetballers ofzo waren.

Geplaatst:

Romano Sandee

Nou, het is een standaard reclame uit het reclameblok van de bioscoop, alleen hebben ze in bioscoop dus die van de society shop en nog een met overvallers (geloof ik) (zag ik niet zo snel op youtube)...

Geplaatst:

Zomaar iemand

  • Auteur

ow zo, de reclames in de bioscoop zijn altijd veels te hard. (en vaak de films ook)

Geplaatst:

John B

? Ik snap hem niet tenzij het als hak naar de NS is bedoeld?

Het gaat erover dat je de paden naast de spoorlijnen niet als wandelpad moet gebruiken ...

Geplaatst:

Romano Sandee

ow zo, de reclames in de bioscoop zijn altijd veels te hard. (en vaak de films ook)

Naja, het valt wel mee, maar vind gewoon het poink-achtige muziekje en het idee dat ze hiermee hip zijn volledig misgeslagen (vanuit het oogpunt slechte marketing is dit een voorbeeld)

Geplaatst:

Wouter Hol

Kia heeft ook een vage reclame. "U kent ze wel. Vage contractuele voorwaarden die vaak tot nare verrassingen achteraf leiden. Kia houdt niet van vaag. Daarom een hélder aanbod."

 

Vervolgens adverteren ze met "U betaalt nu slecht €5.995,00 en in 2013 betaalt u de rest". Maar wat "De rest" dan is??

 

 

EDIT: Kijk Frans, met tags!

Geplaatst:

Linda Maas

Persoonlijk vind ik deze ook wel hier passen, moest er erg om lachten toen hij voor de eerste keer voorbij kwam op de radio.

 

"Dikke neus, ik ga naar schoenenreus" > Hij blijft daardoor wel hangen ;D

Marketing & Communicatie

Geplaatst:

Zomaar iemand

  • Auteur
Geplaatst:

Linda Maas

Ik vond het meer een gevalletje zo slecht dat het weer goed is, dus vandaar dat ik hem hier geplaats heb ;)

Marketing & Communicatie

  • 1 month later...
Geplaatst:

John B

Er is nu al een paar weken een radio-commercial van KPN te horen. De KPN-medewerker breekt in op het spotje van Pearl, omdat de tijd voor het eigen spotje - dat erna komt - te krap is voor de grote deals die ze willen aankondigen.

 

Dan krijg ik het gevoel van een organisatie die niet kan plannen ... ;D

Geplaatst:

lvl

Bij de Etos in de winkel adverteren ze wel eens adverteren ze wel 'ns met kaartjes bij de producten à la "Etos prijs: 2,50 -- Kruidvat prijs: 2,50".

 

De bedoeling zal ongetwijfeld zijn om "we zijn niet duurder dan het kruidvat hoor!" uit te stralen, maar ik vind het altijd meer overkomen als "je kan dus net zo goed naar het kruidvat gaan". Ga er dan gewoon 10 cent onder zitten..

  • 3 weeks later...
Geplaatst:

John B

Ik moest vanochtend wel even glimlachen toen ik achter een vrachtwagen reed van een firma met de naam "Beenhakker" met daaronder de kreet "Wij blijven groeien" ...

Geplaatst:

robberttk

Er is nu al een paar weken een radio-commercial van KPN te horen. De KPN-medewerker breekt in op het spotje van Pearl, omdat de tijd voor het eigen spotje - dat erna komt - te krap is voor de grote deals die ze willen aankondigen.

 

Dan krijg ik het gevoel van een organisatie die niet kan plannen ... ;D

 

Wat nog erger is, is dat de eerstvolgende reclame erna helemaal niet van KPN is.....maar gewoon van een andere adverteerder weer. Slecht slecht slecht

Geplaatst:

R.I.P. | Peter Bonjernoor

In het kader van slechte marketing actie zou je ook de keuze van de bedrijfsnaam kunnen noemen. Ik zal mijn hele leven aannemersbedrijf Krot uit Amstelveen en glashandel Sukkel Glas uit Hilversum niet vergeten... ;)

Geplaatst:

De Ketchupmaker

Ik heb weleens Beenhakker hulpmiddelen voor gehandicapten gezien...

Geplaatst:

pewede

't was geen slogan of marketingaktie maar het reklamebord van mijn drukkerij hing netjes op de bowlingbaan.

Jammer dat de "D" net achter een paal viel... Er kwamen iig wel reakties binnen over de rukkerij

Geplaatst:

Fiscalist in spé

 

Die reclame was op tv, dat je je niet hoeft te schamen om te werken bij McDonalds. Uitstekende doorgroeimogelijkheden, opleidingen. Aan het begin van de reclame durfde onze hoofdpersoon zich amper te vertonen maar aan het eind schreeuwde hij het uit van vreugde dat hij bij McDonalds werkte.

 

Zo'n reclame werkt alleen maar averechts. Degenen die bij McDonalds werken en zich er voor schamen zien hun oordelen bevestigd worden in de reclame, en degenen die zich er nog niet voor schamen, vragen zich opeens af of iedereen soms op hen neerkijkt en gaan zich meer schamen dan eerst.

 

 

Geplaatst:

Hans v N

Waar ik me aan stoor. (nou ja soms dan ;D) De reclame acties van Groupon. Ik kocht dit voorjaar in een actie een fotoboek bij een of andere foto site (iets van Superfoto dacht ik). Op de site bleek dat er talloze acties waren en dat met €6,95 verzendkosten de deal niet eens zo goed was. Toen ik zag dat de deal maar 2 of 3 maanden geldig was en dus te laat voor mijn vakantiefoto's heb ik de bon verscheurt. Met het idee dat ik hem nog in de Email had maar heb er uiteindelijk niets mee gedaan.

 

Ze zijn wel op tijd naar de beurs gegaan. Onderzoek laat zien dat Grouponers niet loyaler worden en niet de gedroomde klanten zijn.

 

Het is ook niet altijd voordeliger. Led actie. Ebay

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.