• 0

TNT Post maakt mijn bedrijf kapot, wat te doen?

Beste HL'ers,

 

Bij deze een nogal vervelende zaak die ik op dit moment heb met TNT Post. Sinds jaar en dag maak ik gebruik van hun service zowel een pakkettencontract (Parcelware) als hun plaatselijke servicepunten. Nu heb ik sinds Januari een ontzettend groot probleem en ik zal proberen deze zo goed mogelijk te formuleren.

 

Ik verstuur dagelijks pakketten en enveloppen met daarin een gemiddelde orderwaarde van €100,-. Nu is het zo dat het soms voorkomt dat ik minder als 6 pakketten heb en de bestellingen dan aflever bij een postkantoor aangezien dit dan goedkoper is als Parcelware. Enveloppen gaan altijd via het postkantoor met dezelfde reden als hierboven.

 

In Januari kwam de eerste klacht van een klant binnen; 'Ik had een product besteld maar 1/3de van de inhoud ontbreekt!'. Deze klant heeft foto's genomen en wij hebben de Track and Trace nagelopen, maar konden geen gekke dingen vinden. Erg vreemd dus dat de doos is open gemaakt, daarna een deel van het product eruit gehaald, daarna de doos weer dichtgemaakt en afgeleverd bij de klant. Nu zul je zeggen dat kan gebeuren of de klant verteld een broodje aap verhaal. Het punt is alleen dat dit nu al meer als 10 keer is voorgekomen. Alle bestellingen waarbij dit is voorgekomen ontbreken ''delen'' van producten of er is in gesneden of de doos is stuk, maar voornamelijk dat eerste. Dit is nog niet alles.

 

Inmiddels hebben wij ook zo'n 20 klanten die een product hadden besteld wat in een bubbeltjesenvelop past en wat helaas niet te traceren is maar wel allemaal KWIJT. Nu hebben wij hierover TNT benadert en na 5 dagen komen ze met de mededeling; 'Wij kunnen niets vinden, camerabeelden geven we niet vrij en sommige bestellingen zijn onverzekerd verzonden en wij kunnen 100% niet overgaan tot terugstorten of een deel daarvan'.

 

Nu begrijp ik best dat ze bij 2-3 pakketten of iets dergelijks geen vergoeding geven, maar mijn totale schade in 2-3 maanden waarin dit allemaal is voorgevallen is inmiddels opgelopen tot over de €1000,- netto. Vandaag had ik weer 2 klanten waarbij dit gebeurde en het lijkt inmiddels dagelijkse kost. Nu is Thuiswinkel.org er al voor mij mee bezig, maar weer vraagt TNT naar de oude bekende weg namelijk de barcode's en de uitleg terwijl ze dat allemaal al hebben. Daarbij is 60-70% niet traceerbaar zoals eerder gemeld. Wat kan ik nog doen?

 

PS: TNT Post geeft ook aan dat ik maar verzekerd op moet sturen dan vergoeden ze anders niet. Dit is een broodje aap verhaal aangezien ik concullega's ken die wel aanspraak maken op hun zogenaamde coulance-regeling. Ook is het natuurlijk van de zotte dat ze je verplichten een product van 30-40 euro a 10 euro verzekerd op te laten sturen. Als ik als winkelier geen garantie geef of een stuk service word ik toch ook op de vingers getikt vanuit een organisatie die daarvoor waakt? Zoiets is er niet voor koeriersbedrijven?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Wesley, ik ken je verhaal van dichtbij en ook wij hebben dergelijke TNT problemen voldoende meegemaakt (en nog)

Ik blijf erbij dat TNT ondanks hun leuke voorwaarden altijd nog een dienst moet leveren voor wat ze betaald krijgen.

Of dit nu 1cent is of 100 euro per envelop. Wij besteden een dienst uit welke waargemaakt moet worden.

 

Als je dan gaat kijken dat op 100 pakketten een 3 tot 7 pakketten en op de 100 enveloppen 10 tot 15 enveloppen simpel weg spoorloos raken dan moet TNT hiervoor naar mijn inzien aansprakelijk gesteld worden en dat ze er niet mee af kunnen wuiven met een standaard briefje.

 

Wij hebben inmiddels al wel enkele vergoedingen gekregen vanuit TNT door ze aan te manen via een advocaat.

Link naar reactie
  • 0

De webcare van ING pakt de signalen dan serieuzer op:

 

http://pfverhaar.blogspot.com/2010/09/ing-bank-nederland-leert-snel-om-te.html

 

Misschien heeft het volgende daarbij meegeholpen:

Ik werd daarbij ondersteund door een oud-directeur van ING zodat e.e.a. gewicht ging krijgen.

En dan zie je weer hoe grote organisaties hiermee omgaan. Het "verversen" lijkt namelijk een eenmalige actie te zijn geweest. Want ondanks de veelbelovende tekst "U ziet op deze pagina iedere dag nieuwe reacties verschijnen" komen nu al weer dagen achtereen dezelfde reacties voorbij. En met inmiddels meer dan 14.000 inzendingen zou dat toch niet hoeven ...

Link naar reactie
  • 0

We hebben bij ledtuning.nl soortgelijke ervaring met TNT Post.

Pakketten komen niet aan of blijven heel erg lang in het sorteerproces.

We hebben ooit meegemaakt dat een pakket pas na twee weken afgeleverd werd.

Maar nog vaker dat het nooit meer uit het sorteerproces kwam.

"Parcel has been pre-alerted" staat op dit moment weer bij een vertraagd pakket.

De klant klaagt al.

 

TNT Post zegt dat je de goederen alleen tegen inkoopsprijs vergoed kan krijgen, maar vergeet gemakshalve dat over de inhoud ook transportkosten, invoerrechten en BTW betaald moesten worden, en dat er ook behoorlijk veel arbeidsuren aan besteed zijn om tot een eindproduct voor de klant te komen.

Kortom de echte waarde is gewoon de waarde die op de factuur van het pakket staat, maar daar wil TNT Post niet aan.

De extra schade is dat je de klant hierdoor kwijt kan raken.

 

We zijn daarom alternatieven aan het onderzoeken, omdat wij niet verwachten dat TNT Post hun kwaliteit kan verbeteren, gezien het feit hoe ze de media halen en de mannier waarop ze denken met hun personeel om te gaan.

Duidelijk is dat onze gemaakte verzendkosten in rook opgaat aan dure bureaucratie, en niet aan de kwaliteit en betrouwbare bezorging van onze pakketten.

 

En dan hebben we het nog niet over onze envelop post die vaak samples bevatten die ook enige waarde vertegenwoordigen, maar te weinig om als zeker pakket te versturen.

Deze stukken, die geen trackingnummer hebben raken "ontraceerbaar" zoek.

We kunnen hiervan niet onze klanten beschuldigen, aangezien we zien dat ook de post die tussen onze vestigingen onderling verzonden word niet aankomt.

We hebben ooit wel eens een kaartje van ze gehad omdat er een envelop onvoldoende gefrankeerd zou zijn.

Op dat kaartje heb ik ze gevraagd om onz de vele sample enveloppen te vergoeden die ze kwijtgeraakt zijn.

Aangezien we meer geld van hun tegoed hebben dan andersom, doen we daar geen enkele postzegel op!

 

Het is een gigantisch probleem! Dure pakketten worden daarom door ons zelf bij de klant afgeleverd, omdat we TNT Post dat niet meer durven toevertrouwen.

 

Rembours verzendingen doen we helemaal niet meer, aangezien we iedere keer bij TNT Post achter onze betalingen aan moeten. We hebben al een keer ons geld niet ontvangen, en niet zelden pas na meer dan een maand. Dat is lekker rente trekken over al die rembours bedragen...

Maar niet meer bij ons!

2008-12-01_Geopend_door_TNT_Post.thumb.jpg.f1830e12687e36bc13dec1e6e973bedd.jpg

Link naar reactie
  • 0

Ik had vorige week ook weer een leuk gesprek met de TNT klantenservice.

 

Ik moest een aantal express zendingen naar België versturen. Dus even op de TNT zakelijk website gekeken. Mooi dat kan bij een business point. Bij businesspoint aangekomen........helaas meneer, dat kan alleen op een postkantoor, Bruna ofzo! Die zien mij al aankomen met een lading pakketten ;D.

 

Dus aardige mevrouw klantenservice aan de lijn. Zij bleef volhouden dat het toch echt mogelijk moest zijn. Mooi niet dus! Uiteindelijk kwam ze er toch achter dat het niet mogelijk was. Foutje website! Zou aangepast worden maar het staat er nog gewoon op. Maar goed het is pas een week geleden. ;)

 

Tevens krijgen wij steeds vaker klachten dat klanten briefpost pas na 5 of 6 werkdagen ontvangen. Dat kunnen ze natuurlijk niet controleren want briefpost wordt gestempeld en dan meteen bezorgd. Ja mooi niet dus. Aardige mevrouw wist wel nog even te vertellen dat het waarschijnlijk aan onze klanten lag. Ja berichtgeving in de media over TNT. Tja dan krijg je dit soort klachten. Ben maar niet meer in discussie gegaan, kan mijn tijd wel beter besteden.

 

Nou ik geloof mijn klanten wel, want privé krijg is met steeds grotere regelmaat brieven die niet voor mij bedoeld zijn. En dan niet verkeerde straat in de wijk, nee compleet andere stad met totaal ander adres en postcode.

 

Goed bezig TNT, ga zo door dan wordt het toch maar eens tijd om een andere pakketdienst te zoeken.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Oh ja, dat vergat ik nog te vertellen...

Ook wij hadden contact met TNT Klantenservice over het openen en de vermissing van onze pakketten.

TNT Post stelde het volgende: "Mijnheer, wij verzenden maar liefst 125.000 pakketten per dag! Daarvan raken we maar slechts 1% kwijt!".

Ik zei toen tegen die mijnheer klantenservice: "Dat zijn dus 1250 pakketten per dag die zoek raken! Waar blijven die dan allemaal?".

???

En toen was het stil aan de telefoon...

Link naar reactie
  • 0

De webcare van ING pakt de signalen dan serieuzer op:

 

http://pfverhaar.blogspot.com/2010/09/ing-bank-nederland-leert-snel-om-te.html

 

Misschien heeft het volgende daarbij meegeholpen:

Ik werd daarbij ondersteund door een oud-directeur van ING zodat e.e.a. gewicht ging krijgen.

En dan zie je weer hoe grote organisaties hiermee omgaan. Het "verversen" lijkt namelijk een eenmalige actie te zijn geweest. Want ondanks de veelbelovende tekst "U ziet op deze pagina iedere dag nieuwe reacties verschijnen" komen nu al weer dagen achtereen dezelfde reacties voorbij. En met inmiddels meer dan 14.000 inzendingen zou dat toch niet hoeven ...

 

Het vervolg .... Een #FAIL voor ING ...

 

http://bank.blog.nl/ing/2010/09/26/ing-moet-denken-dat-haar-klanten-achterlijk-zijn

 

Geciteerd:

 

Op 15 september schreef ik lovend over de wijze waarop ING met de kritiek op haar nieuwe campagne “hoeveel bank wil u” omging. ( zie link hierboven )

 

Mijn kritiek betrof het feit dat ING wel mensen opriep om in 140 karakters kritiek (positief en negatief) te geven, maar dat die reacties niet gepubliceerd werden (terwijl dat wel de belofte was). We zagen een paar meningen van dezelfde mensen met leuke plaatjes erbij: kortom, niet veel meer dan reclame.

 

Vervolgens zag ik op twitter , waar ik mijn ongenoegen uitte, ING adequaat reageren. Daar verscheen ook de volgende tweet/belofte:

 

Vervolgens heb ik elke dag op de site gekeken en wat heb ik tot mijn verbijstering geconstateerd?. ING geeft NIET elke werkdag een set nieuwe opinies. Wat we zien is een heleboel meningen, die echter elke dag in dezelfde volgorde worden afgespeeld (mijn opmerking staat er natuurlijk tussen).

 

Denk ING nou echt dat ik en de andere klanten debiel zijn? Dat wij door de grote hoeveelheid reacties niet zien dat het steeds dezelfde reacties en meningen zijn. ING is gestart met een loze belofte, om vervolgens een nog grotere belofte te doen, die vervolgens ook niet wordt nagekomen

 

In twittertermen #fail

IT specialist || LinkedIn: http://linkedin.pieterreitsma.com

Link naar reactie
  • 0

Misschien is de kracht van de kleur oranje een beetje uitgewerkt... en ING Bank is voor particulieren nog geen ing.nl (hoofdletters in de ban)... Wat ik verder niet snap, is wat al die medewerkers nog doen op de selfservicekantoren. Ik zie ze onderling kletsen op de momenten dat ik binnenstap, zonder klanten te begroeten.

 

Maar het ging hier over TNT. Ledtuning.nl, je hebt wel een oude foto en oude klacht onder de aandacht gebracht, als ik me door de datum laat leiden...

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

waar ik me mateloos aan irriteer is hoe tnt zich verschuilt achter afspraken met de overheid:

 

"Maar we bezorgen meer dan 95% van de post wel de volgende dag".

 

Ja, gemeten over het laatste jaar wellicht en wie meet dat dan? De klachten zijn actueel. Doe het dan niet af met zelf gemeten statistieken over voorbije periodes, waarvan we inmiddels ernstig kunnen twijfelen aan de juistheid ervan >;(

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 0

TNT Post raakt erg regelmatig pakketjes naar onze klanten kwijt.

Helaas ook veel envelopes waar geen trackingnummer op zit, maar wel waarde van enkele tientjes in zit.

Toen we met TNT Post belden, stelde de medewerker:

"Mijnheer, wij raken slechts 1% van alle zendingen kwijt.", en later in het gesprek:

"Wij versturen 125.000 pakketten per dag.".

Daarop vroeg ik de man: "U raakt dus 1250 pakketten per dag kwijt. Waar blijven die allemaal? Waarom gaan die niet terug naar de afzender?". Daar had hij geen antwoord op.

Ik plak pakketten dicht met zelfklevende etiketjes op de randen van de dozen, waar tape overheen gaat.

Op de etiketjes staat een zegel geprint waarop staat: "Zegel moet intact zijn!" (Word template van gemaakt).

Maar ja, als ze het hele pakket laten verdwijnen schiet dat ook al niet meer op.

 

Ik heb bij eFarma een keer gezicht lotion gekocht. Deze kwam nooit aan, maar op de TNT website stond dat deze was afgeleverd en er was voor getekend, met mijn naam. Maar het was NIET mijn handschrift.

Ik bij alle buren geïnformeerd, en verschrikkelijk veel email naar eFarma. ze vroegen TNT Post een onderzoek in te stellen, maar die deden het steeds af met: "Er is afgeleverd en voor getekend!". En zo wordt je door TNT Post als klant voor dief uitgemaakt! Onacceptabel!

Het is voor mij de vraag of ze ooit geld van TNT hebben teruggekregen.

Ik heb het bedrijf echter wel deze link doorgestuurd: Kassa – Klachten TNT:

http://kassa.vara.nl/tv/afspeelpagina/fragment/klachten-tnt/speel/1/

Ik ben nog steeds klant bij eFarma, maar tegenwoordig kan je daar GLS als vervoerder kiezen, een hele goede service, deze mogelijkheid! Over GLS zijn we erg tevreden.

 

Zelf gaan we met onze webwinkel overschakelen van TNT Post naar UPS, dit omdat er nog steeds veel te veel pakketten zoek raken. TNT Post houdt vol dat onze pakketten afgeleverd zijn, en schildert onze klanten als dieven af! Onacceptabel!

UPS geeft de mogelijkheid tot script integratie waarbij je zelf de pakbonnen met barcodes automatisch als PDF kan genereren in je eigen php script.

 

Een ander probleem is dat ze op TNT Post service punten niet weten hoe ze een zeker pakket moeten versturen, en weten ze bovendien niet of er wel of geen BTW op zit. Waij weten dat wel, maar moeten ze dat allemaal steeds opnieuw uitleggen. Je wordt er gewoon moe van!

Soms vinden ze de bonnen met barcode trackingnummers voor een zeker pakket niet en moet je alsnog een dag later naar een groot postkantoor.

Of je krijgt als ondernemer te horen dat ze geen BTW bon geven omdat ze niet weten hoe de printer werkt.

Als je aangeeft dat je die toch echt nodig heb (aantal zeker pakketten) dan worden ze boos omdat ze die moeten schrijven en dat dit tijd kost. Ik blijf dan geduldig wachten, net zo lang tot ze de bon gemaakt hebben.

 

Zodra we UPS als vervoerder hebben vermelden we op onze drukbezochte website dat we voor het vervoer van onze orders voor UPS hebben gekozen vanwege de aflever betrouwbaarheid. Met een link naar “Kassa – Klachten TNT”.

http://kassa.vara.nl/tv/afspeelpagina/fragment/klachten-tnt/speel/1/

 

Link naar reactie
  • 0

Maar het ging hier over TNT. Ledtuning.nl, je hebt wel een oude foto en oude klacht onder de aandacht gebracht, als ik me door de datum laat leiden...

 

Groet,

 

Highio

 

Uhmm ja, maar er is al die tijd nog niets veranderd... oh ja, toch wel, de opengesneden pakketjes komen ons nu niet meer onder ogen, er is immers voor ontvangst getekend...

 

Op postkantoor Kastelen Plein In Eindhoven liggen de pakketten van klanten half de winkel in waar ook klanten lopen. Iedereen kan daar zo een pakket van iemand anders meenemen.

Het was trouwens daar waar de medewerker met een chagrijnig gezicht kenbaar maakte dat de printer niet werkte en geen BTW bon wenste te schrijven.

Het pakket dat ik daar kwam ophalen en daar ook lag kreeg ik niet, omdat ze er met een dikke zwarte stift een verkeerde postcode en huisnummer op hadden gezet. Het koste mij allemaal veel tijd en brandstof om daar te komen. De Wagen die de pakketten ophaalde ging kwart over 5 weg, en de overige pakketten lieten ze gewoon (onbewaakt) in de winkel liggen. Lekker is dat!

 

Pas toen Postkantoor Strijp na de vakantie weer open ging, toen kreeg ik mijn pakket, omdat zij wel de goede postcode (die overigens erg duidelijk op de etiket van de verzender stond) konden lezen.

 

Link naar reactie
  • 0

Ik wil graag iedereen uitnodigen, die jammerlijke ervaringen heeft, voor

 

 

De titel is misschien wat kort door de bocht,

maar op de site zelf word het allemaal duidelijker.

 

Word allemaal lid!

Mvg.

 

 

Mod-edit: Link verwijderd. Je eigen sites/initiatieven op deze wijze spammen is op HL niet toegestaan. andere 5 spamberichten verwijderd

Link naar reactie
  • 0

Ik denk dat special tape en de stickertjes op de randen (wat we nu doen) niet helpen.

We gebruikten voor TNT Post alleen nog maar gewone neutrale niet opvallende tape, geen logo's op de buitenkant van de pakketten...

Als ze de pakketten achterhouden, wat vorige maand weer prijs was, dan doet het er niet toe dat tape en stickertjes kapot zijn, het pakket wordt geregistreerd als "Afgeleverd", zonder dat de ontvanger iets gezien heeft.

 

Maar de echte oplossing is dat we nu UPS gebruiken voor kostbare verzendingen, ook als deze door de brievenbus passen. Daar komen dozen met logo's ook aan.

Ze geven zelfs support voor het integreren van de API's (interface webshop/UPS barcode label). Zonder extra werk komen er hier nu tegenwoordig UPS labels uit de printer rollen.

Bovendien hebben we mooie overzichten digitaal online met trackingnummers waar je zelf bij kunt.

 

Heel wat beter dan die postkantoorbonnen waar je steeds om moet vragen, en waarvan er nog wel eens eentje ontbreekt, waardoor je voor een verstuurd pakket zelf geen trackingnummer hebt.

Of TNT Post service punten die niet weten hoe je een pakket verzekerd moet versturen en de juiste labels niet in een overvolle rommige lade kan terugvinden. Allemaal al meegemaakt.

Gewoon UPS, dat is voor ons de oplossing geworden.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 277 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.