Ga naar inhoud

Wat vinden jullie van de volgende slogans?

Geplaatst:

ZOETER

Hallo allemaal,

 

Ik ben bezig met het opzetten van een plan voor een financieel detacheringsbureau. Het bedrijf zal actief zijn op het gebied van detachering (plaatsen van finance professionals bij derden), interim-management en werving & selectie.

 

Verwachte start is 1 februari 2011.

 

Nu heb ik een aantal slogans bedacht, maar ik vraag me af wat jullie hiervan vinden?

 

Dus als eerst de naam van het bedrijf en dan Financial Staffing gevolgd door één van de volgende slogans:

 

1. Reken op expertise.

2. Reken op financiële expertise.

3. Reken op synergie.

 

Eén van de sterkste punten van het bedrijf wordt de inzet op samenwerking d.m.v. goed account management en contact met de klant. En dat het bedrijf gespecialiseerd is en zich uitsluitend beperkt tot het detacheren van financieel personeel. Vandaar dat ik op bovenstaande slogans ben gekomen.

 

Vinden jullie het iets? Hebben jullie wellicht nog tips? ???

 

Alvast bedankt! :)

Featured Replies

Geplaatst:

Hermes Ratgers

Wat dacht je van:

4. Reken op vertraging!

 

Verwachte start is 1 februari 2010.

 

Met vriendelijke groet,

Hermes Ratgers

Geplaatst:

P.J.

Wat is het verschil met een administratiekantoor, buiten dat je op lokatie gaat werken?

Geplaatst:

ZOETER

  • Auteur

Wat dacht je van:

4. Reken op vertraging!

 

Verwachte start is 1 februari 2010.

 

 

Haha, je hebt gelijk. Ik heb het bericht aangepast.

Heb je ook nog een serieuze reactie voor me?

Dank je!

Geplaatst:

ZOETER

  • Auteur

Wat is het verschil met een administratiekantoor, buiten dat je op lokatie gaat werken?

 

Is geen administratiekantoor. Het bedrijf is actief op het gebied van detachering (plaatsen van finance professionals bij derden), interim-management en werving & selectie.

Geplaatst:

P.J.

Is er nog een gat in de dienstverleningsmarkt dan?

Geplaatst:

R.I.P. | Peter Bonjernoor

Persoonlijk vind ik dit soort slogans meestal niets toevoegen. Bij alle drie denk ik "Da's je geraden ook". Soms is het beter geen slogan te hebben dan een 13 in een dozijn variant.

Geplaatst:

ZOETER

  • Auteur

Is er nog een gat in de dienstverleningsmarkt dan?

 

Nee.

Geplaatst:

ZOETER

  • Auteur

Persoonlijk vind ik dit soort slogans meestal niets toevoegen. Bij alle drie denk ik "Da's je geraden ook". Soms is het beter geen slogan te hebben dan een 13 in een dozijn variant.

 

Precies, daar heb je helemaal gelijk in. Zo'n idee had ik dus ook. Het was zelfs nog "holler" en kwam uiteindelijk hierop. Het is echt lastig om er eentje te bedenken die echt iets toevoegt. Er zijn weinig slogans waar je dat "Da's je geraden ook" idee niet hebt. Red Bull heeft bijvoorbeeld een goeie: Red Bull, geeft je vleugels. Zoiets is niet vanzelfsprekend. Moet misschien nog maar eens verder denken, iemand anders nog tips?

Geplaatst:

SuccesStart

De slogans zijn zijn naar mijn mening alle 3 niet erg sterk. De eerste 2 zijn niet erg bijzonder, en klinken niet echt lekker in mijn oren. De derde "Synergie" vind ik al wat beter, maar lijkt weer erg veel op svenergy. Denk er nog even over na en probeer je meerwaarde in de slogan te verwerken.

 

Succes!

Geplaatst:

P.J.

Ik probeer de juiste formule te rispelen, maar het lukt nog niet.... misschien morgen wel.

Geplaatst:

Joost Rietveld

  • Moderator

ik moest meteen denken aan

 

"als je kunt rekenen, reken er dan maar niet op" ;)

Fiscaal en juridisch advies en expertise bij bedrijfsoverdrachten en rechtsvormkeuze of -wijziging: DenariusAdvies

Geplaatst:

TwaBla

 

Eerst een jaartje business doen, dan komt die slogan vanzelf. Is anno 2010 niet belangrijk meer. Goeie naam en duidelijk vertellen wat je doet volstaat.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Geplaatst:

Bazzio

je zou ook kunnen kiezen voor eerst de naam van het bedrijf en dan Expert Financial Staffing,

ben je gelijk klaar. ;)

"zoek het maar uit"

Geplaatst:

ZOETER

  • Auteur

je zou ook kunnen kiezen voor eerst de naam van het bedrijf en dan Expert Financial Staffing,

ben je gelijk klaar. ;)

 

Dank voor je input. Ik heb ondertussen een andere bedacht:

 

Financial Staffing

 

Who's watching for you?

 

Uitleg:deze geldt zowel voor kandidaten als voor mogelijke klanten. De vraag is wie er voor jou uitkijkt naar nieuwe mogelijkheden? Dan heb ik het over enerzijds geschikte kandidaten voor opdrachtgevers en anderzijds interessante posities voor kandidaten. Ik las ergens op een site dat een goeie slogan het "einde" zou moeten zijn van je communicatie. Het is de indruk die je achterlaat bij je klant of andere personen. Ik vind dit wel een geschikte slogan bijvoorbeeld na een indrukwekkend reclamefilmpje over het bedrijf.

 

Wat vinden jullie hiervan?

 

 

Geplaatst:

Highio

Beste Zoeter,

 

ben je niet wat voorbarig met een slogan voor een zakelijke dienstverlener die nog moet starten? Noem ons eens wat slogans van sectorgenoten.

 

Wil je potentiële medewerkers of opdrachtgevers aanspreken? Zonder een bedrijfsnaam te kennen, is het bedenken van een losse slogan raadwerk, of er zou ingehaakt moeten worden op het label Financial Staffing, zoals:

 

Financial Staffing, for staffing your financial department. O.i.d. Ik kan er even niet meer van maken.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Geplaatst:

ZOETER

  • Auteur

Beste Zoeter,

 

ben je niet wat voorbarig met een slogan voor een zakelijke dienstverlener die nog moet starten? Noem ons eens wat slogans van sectorgenoten.

 

Wil je potentiële medewerkers of opdrachtgevers aanspreken? Zonder een bedrijfsnaam te kennen, is het bedenken van een losse slogan raadwerk, of er zou ingehaakt moeten worden op het label Financial Staffing, zoals:

 

Financiel Staffing, for staffing your financial department. O.i.d. Ik kan er even niet meer van maken.

 

Groet,

 

Highio

 

Daar heb je gelijk in, die opmerking kreeg ik inderdaad eerder. Wellicht is het toch beter om blanco te starten en om na een jaar iets passends en pakkends te (laten) bedenken.

 

Bedankt voor de input.

Geplaatst:

TwaBla

 

Verwachte start is 1 februari 2011.

 

 

Geen tijd verspillen aan slogans; half jaar eerder beginnen is veel belangrijker. Je wil up-and-running zijn voor Q4!

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Geplaatst:

Roel J

 

Verwachte start is 1 februari 2011.

 

 

Geen tijd verspillen aan slogans; half jaar eerder beginnen is veel belangrijker. Je wil up-and-running zijn voor Q4!

 

Ik ben het helemaal eens met Twabla, beter om Q4 te beginnen als pas in februari 2011, ik heb ervaring in de financiele detacheringsbranch als controller (niet als gedetacheerde, maar van het bureau zelf),

Het vullen van je sales pijplijn met voldoende potentiele klanten en afspraken duurt 6 tot 13 weken, dat betekent dat als je echt pas op 1 februari begint je eind maart of eind april je eerste plaatsingen kunt verwachten.

Per eind mei / half juni valt het plaatsen van nieuwe mensen meer als de helft terug als gevolg van (de aanloop naar) de zomervakantie. Ik heb meermalen meegemaakt (ook in de goede jaren) dat in de zomer nauwelijks plaatsingen waren (ging om credit managers en financials voor projectadministratie). Ik hing in april en mei altijd in de broekspijpen van zowel de sales mensen als de gedetacheerden om z.s.m. verlengingen op de lopende opdrachten te regelen tot september.. en voor gedetacheerden die zeker niet verlengd werden alsnog een nieuwe opdracht te regelen.

 

Als je in februari gaat starten, dan is de kans groot dat je start met een financieel zwaar half jaar omdat pas in september de markt weer aantrekt als je daar in je financiele planning rekening meehoud hoeft het geen bezwaar te zijn maar je hebt zeer waarschijnlijk een grotere kans op een succesvolle start als je start in september of in elk geval nog dit najaar. zodat je tegen de tijd dat het "slappe seizoen" begint al de nodige actieve plaatsingen hebt.

 

misschien om iets om toch over na te denken?

 

 

Geplaatst:

ZOETER

  • Auteur

Hallo Roel & Twabla,

 

Bedankt voor de tips. Helaas kunnen wij door omstandigheden niet eerder starten dat februari 2011. We starten met een aanzienlijke financiële buffer en kunnen het circa 6 maanden uithouden zonder inkomsten. Volgens mij moeten we dan toch een heel eind komen. Het is niet anders en wachten tot Q3 2011 gaat niet lukken, daar hebben we geen geduld voor. Voordeel is wel dat we met 2 personen vol starten met verkoop.

 

Maar is het niet zo dat er juist in de zomer ook mensen vervangen moeten worden i.v.m. vakanties etc.?

Geplaatst:

msteer

Ik zag een goede slogan in deze draad: Da's je geraden ook.

 

Volgens mij uniek en een mooie binnenkomer, zowel voor de werving als de acquisitie.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.