Enkele jaren geleden ben ik een onderneming gestart. Door grote drukte heb ik nooit echt tijd gehad om achter een slecht betalende klant aan te zitten.
Nu heb ik laatst al zijn openstaande facturen bij elkaar opgeteld en kwam ik er achter dat het totaal openstaand bedrag al tegen de 8000 euro aanzit. De facturen komen uit 2009.
Destijds heb ik verschillende herinneringen gestuurd om de betaling voldaan te krijgen, maar alsmaar betaald hij niet. Op een gegeven moment stuurde de klant naar mij een factuur van ongeveer 8000 euro en vertelde hij dat hij schade door mij is opgelopen en of ik dat bedrag even aan hem wil voldoen. Hij vertelde dat hij een klant is kwijt geraakt omdat onze support afdeling op een bepaald moment niet goed te bereiken zou zijn geweest. Nu is zijn idee uiteraard om met een schone lijn te beginnen door beide facturen te verwijderen, maar uiteraard accepteer ik dat niet. Naast het feit dat ik al omzet en inkomstenbelasting over deze 8000 euro heb betaald, heb ik gewoon recht op dit geld omdat alle producten (verschillende websites op maat ontwikkeld) na tevredenheid zijn opgeleverd.
Uiteraard weet ik bijna zeker dat hij geen schade opgelopen kan hebben. Support en after sales vinden wij belangrijk om zo klanten te behouden dus wij doen er alles aan om altijd goed te bereiken te zijn. Mocht het feit zich toch voordoen dat hij 'schade' heeft opgelopen dan hebben wij ons zelf daarvoor uiteraard uitgesloten in de algemene voorwaarden. Hier is de klant mee akkoord gegaan. Een klant kan bijvoorbeeld schade oplopen wanneer er downtijden aan zijn of haar website zijn.
Nu heb ik vanochtend een sommatie neergelegd bij een incassobureau, maar mocht de klant hier niet op ingaan, hoe zou ik het dan verder op kunnen pakken?
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
JeffreyNL
JeffreyNL
Hallo Allemaal,
Enkele jaren geleden ben ik een onderneming gestart. Door grote drukte heb ik nooit echt tijd gehad om achter een slecht betalende klant aan te zitten.
Nu heb ik laatst al zijn openstaande facturen bij elkaar opgeteld en kwam ik er achter dat het totaal openstaand bedrag al tegen de 8000 euro aanzit. De facturen komen uit 2009.
Destijds heb ik verschillende herinneringen gestuurd om de betaling voldaan te krijgen, maar alsmaar betaald hij niet. Op een gegeven moment stuurde de klant naar mij een factuur van ongeveer 8000 euro en vertelde hij dat hij schade door mij is opgelopen en of ik dat bedrag even aan hem wil voldoen. Hij vertelde dat hij een klant is kwijt geraakt omdat onze support afdeling op een bepaald moment niet goed te bereiken zou zijn geweest. Nu is zijn idee uiteraard om met een schone lijn te beginnen door beide facturen te verwijderen, maar uiteraard accepteer ik dat niet. Naast het feit dat ik al omzet en inkomstenbelasting over deze 8000 euro heb betaald, heb ik gewoon recht op dit geld omdat alle producten (verschillende websites op maat ontwikkeld) na tevredenheid zijn opgeleverd.
Uiteraard weet ik bijna zeker dat hij geen schade opgelopen kan hebben. Support en after sales vinden wij belangrijk om zo klanten te behouden dus wij doen er alles aan om altijd goed te bereiken te zijn. Mocht het feit zich toch voordoen dat hij 'schade' heeft opgelopen dan hebben wij ons zelf daarvoor uiteraard uitgesloten in de algemene voorwaarden. Hier is de klant mee akkoord gegaan. Een klant kan bijvoorbeeld schade oplopen wanneer er downtijden aan zijn of haar website zijn.
Nu heb ik vanochtend een sommatie neergelegd bij een incassobureau, maar mocht de klant hier niet op ingaan, hoe zou ik het dan verder op kunnen pakken?
Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen.
[titel aangepast - mod]
Wil jij een website laten maken, een webshop laten maken of een online platform opzetten? Ik sta graag voor jou klaar. Ik doe dat met een PaaS oplossing via Start-platform.com of met maatwerk via Vwebdesign.nl.
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
18 antwoorden op deze vraag