• 0

klanten werven voor webshop.

Hoi!

 

Een tijd geleden heb ik hier wat gepost over de opstart van mijn webshop in water- en luchtkoeling voor computers. Ik heb de stap gewoon genomen, ben met m'n ouders naar de KvK gegaan(ben 17) en ben gestart. Prima, gewoon in het diepe gesprongen dus. Webshop software gekocht, boekhouder gevonden. Toen kwam het belangenrijkste; de verkopen.

 

Deze vallen echter zwaar tegen. Heb sinds oktober 2011 nog geen klant gehad, de unieke bezoekersteller staat op 1380. Ben nu bezig met een verloting op een forum. Hopelijk haal ik hier wat orders uit. Ook probeer ik op fora vragen van mensen te beantwoorden op het account van mijn webshop.

 

Hebben jullie nog meer tips voor het werven van klanten? Want zo blijf ik maar investeren en investeren.

 

Daan

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 1
Verder, als ik de stoute schoenen aantrek, een plan opzet en bijv. de paradigit bel, zou ik dan ver komen? Eventueel vragen om een persoonlijk gesprek? Of is dat een no-go?

 

Als je nu eerst eens zorgt dat je site in orde is, dan ga je je traffic analyseren. Misschien haakt iedereen wel af op het moment dat ze moeten betalen om gelijk welke reden. Of men zoekt op een product wat wel in je shop staat maar niet op voorraad is.

 

Je kan nog zoveel reclame maken en zoveel bedrijven benaderen, als je site niet in orde is haakt men af. (buiten dat, als je algemene voorwaarden niet in orde zijn kun je ook nog eens juridisch problemen krijgen met garantie en zichtperiode etc. dat wil je niet).

 

Als je een leuke meid in de disco ziet staan dan zorg je toch ook dat je er piekfijn uitziet voordat je haar ten dans vraagt?

 

 

Link naar reactie
  • 1

Hoihoi!

 

Bedankt voor alle reactie's!

 

@Derek-Jan : Je hebt gelijk, dit is prio 1.

 

@ICTnu. Ja, ik moet mijn assortiment echt uitbreiden, ook dit staat op de lijst, maar kost zoveel werk. Elke week komen er rond de 2 producten bij.

En inderdaad, ik heb lopen brainstormen over het aanbieden van kant en klare sets onder het merk Liquid-Cooling. Dit is goed mogelijk, en dan hebben klanten alles wat ze nodig hebben. Vooral voor de starters handig. Ik ben dit aan het uitwerken in m'n hoofd.

 

@DutchGuy Nee, waterkoeling en modding maakt een explosieve groei door het laatste jaar.

 

Ben nu aan het kloten met AV,Maar ik kom er niet uit. En bedrijven willen dit wel voor je doen, maar dan ben je 100+ euro kwijt. Denk dat ik aan de hand van de AV van de concurrenten maar eens ga proberen.

 

Link naar reactie
  • 0

'blijven investeren' is vrij normaal als je net begint, het gaat niet meteen vanzelf goed lopen allemaal. Paar tips: surf eens rond op dit forum voor tips om vindbaar te zijn via google en kijk vaak kritisch naar je website en wat daaraan beter kan. Ik zie bv klantenservice pagina zonder tekst. Ik zie niets over afkoelingsperiode / terug mogen sturen, ook al is het niet defect. Ik zie geen 'ideal' plaatje bij betaalmethoden rechts.

Link naar reactie
  • 0

Op zich vind ik je site er mooi uitzien.

 

Ik zie dat geen verzendkosten rekent (geen verzenkosten).

Dat zou ik groot op je site zetten! Google ik bijvoorbeeld op Feser One Fluid - UV Red, dan kost deze bij salland.eu € 9,- in plaats van jouw € 12,95 (niet op voorraad). Dat lijkt goedkoper als je de verzendkosten niet meerekent.

 

Naast de genoemde klantenservicepagina zie ik bij algemene voorwaarden ook niets staan, dat wekt weinig vertrouwen...

 

Misschien is het een idee om computerbedrijven te bellen om te vragen of je iets voor ze kunt betekenen? Aan hun reacties zou je veel kunnen hebben.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Heb geen ervaring met waterkoeling maar ik bouw wel altijd mijn eigen PC's. Persoonlijk denk ik dat een Youtube kanaal voor jou het beste zou moeten werken. Heb een tijdje geleden enkele X boxen 360 met koelproblemen gerepareerd en dan is Youtube DE bron. Klik daar eens op veel voorkomende zoekwoorden rond water koelen en overklokken. Laat zien hoe je het doet en zet er meteen een link bij naar je shop.

 

Link naar reactie
  • 0

Hoe zit het met jouw handels- en domeinnaam en het domein zonder streepje? Da's natuurlijk niet handig.

 

Als iemand andere computerapparatuur dan pc-systemen wil koelen, bied je daar ook oplossingen voor? Op de website staan nu alleen componenten of pakketten, maar er wordt niks werkends getoond... bouwen techniekscholieren of studenten tegenwoordig nog dit soort watergekoelde systemen?

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor alle reacties!

 

@Sandra.

 

De klantenpagina en AV moeten inderdaad nodig worden ingevuld. Is alleen erg lastig..

 

@Rick Veenstra

Das wel een goeie! Moet ik daarvoor een apart topic aanmaken?

 

@SimonV

ja, dat zou ook kunnen, samenwerkingen aangaan met andere computerbedrijven in de regio!

 

@Hans van Nijnatten

En dan gewoon filmpjes maken van de installatie etc? Handige tips etc?

 

Highio

ja, dat is een leuke. Het domein zonder streepje heeft een concurrent gekocht vlak nadat ik online ben gegaan..

Link naar reactie
  • 0
ja, dat is een leuke. Het domein zonder streepje heeft een concurrent gekocht vlak nadat ik online ben gegaan..

 

Dat lijkt me dan een groot probleem, wat je niet meer oplost. Naamgeste per PM.

 

De bezoekers, zijn die uit Nederland afkomstig? Schrijf je op fora over dit onderwerp?

 

Groet,

 

Highio

 

P.S. probeer even een hyperlink aan je HL handtekening/profiel toe te voegen, dan schrap ik de bedrijfsnaam later vanmiddag uit je eerste bericht.

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor alle reacties!

 

@Sandra.

 

De klantenpagina en AV moeten inderdaad nodig worden ingevuld. Is alleen erg lastig.....

Wat klantenpagina betreft kun je ook langs allerlei webshops surfen om te kijken wat voor info ze zoal geven. Je moet het natuurlijk niet kopiëren, maar je kan wel voor jezelf kijken welke info handig is in jouw geval en wat de klant zoal zou willen weten. Dat je als het ware via goede voorbeelden 'n inhoudsopgave opzet. Zodra je dat heb kan je de inhoud typen. Het is niet zo lastig, moet alleen even goed de tijd ervoor nemen.

Link naar reactie
  • 0

Al gedacht aan affiliatemarketing ? Dan maakt een ander reclame voor je en je betaalt dan een percentage of bedrag over de verkoop.

 

Zie bv Daysicon, Tradetracker, Cleafs etc...

 

Ik heb zelf een aantal game-gerelateerde websites, als je eens een review van een nieuw produkt wilt schrijven zal ik hem plaatsen. Jij gratis reclame, ik gratis content.

 

En videos is tegenwoordig helemaal hot, dus zeker aandacht aan besteden.

Link naar reactie
  • 0

Al gedacht aan affiliatemarketing ? Dan maakt een ander reclame voor je en je betaalt dan een percentage of bedrag over de verkoop.

 

Zie bv Daysicon, Tradetracker, Cleafs etc...

 

Ik heb zelf een aantal game-gerelateerde websites, als je eens een review van een nieuw produkt wilt schrijven zal ik hem plaatsen. Jij gratis reclame, ik gratis content.

 

En videos is tegenwoordig helemaal hot, dus zeker aandacht aan besteden.

 

Bij tradetracker moet je ook een maandelijks bedrag of aansluitings bedrag betalen toch?

 

Is dat bij Cleafs of Daysicon anders?

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor alle reacties!

 

@Rick Veenstra

Das wel een goeie! Moet ik daarvoor een apart topic aanmaken?

 

Zoek maar eens op dit forum op, "wat vinden jullie van mijn.."

In diezelfde trend kun je je webshop laten beoordelen.

 

Je moet dan wel een apart topic aanmaken.

 

Link naar reactie
  • 0

Al gedacht aan affiliatemarketing ? Dan maakt een ander reclame voor je en je betaalt dan een percentage of bedrag over de verkoop.

 

Zie bv Daysicon, Tradetracker, Cleafs etc...

 

 

Bij tradetracker moet je ook een maandelijks bedrag of aansluitings bedrag betalen toch?

 

Is dat bij Cleafs of Daysicon anders?

 

Cleafs rekende geen abo of opstart, Daysicon betaal je opstartkosten. Maar wellicht is dit afhankelijk van de niche.

 

@DaanG: Op de webwinkelvakbeurs staan de meeste wel, ga daar eens heen. Wie weet hebben ze een leuke aanbieding.

Link naar reactie
  • 0

Ik heb me net aangemeld voor de webwinkelvakbeurs! ben benieuwd. Ik hoop eigenlijk dat het in de toekomst mogelijk is om met mijn producten een samenwerking aan te gaan met een winkel(keten) zoals Dynabyte of Paradigit. Daar valt zoveel uit te halen.

 

maarja, dat zal voorlopig niks worden gok ik:)

Link naar reactie
  • 0

probeer zoveel mogelijk Nederlandstalige teksten neer te zetten, bijv. http://www.liquid-cooling.nl/aerocool-touch-2000.html is helemaal in het engels.

 

Daarnaast moeten idd de info ppaginas uitgebreider. Zeker de over ons. Dit is nu een standaard verhaaltje over jong en dynamisch blah blah. Maak er een verhaal van over jezelf, dat je al jaren ervaring hebt in koeling en dat je nu een webshop hebt om mede modders te helpen.

 

Daarnaast zijn de meeste kleuren in de stijl van tweakers, maar is de header blauw met zwart.

logo & grafisch design

Link naar reactie
  • 0

@espen: Hmm, ja, bij de nieuwe producten doe ik dit al, maar er zijn inderdaad nog een paar producten die moeten worden bijgewerkt. Staat op het lijstje, bedankt!

 

Om dan even mezelf te quoten,

 

Ik heb me net aangemeld voor de webwinkelvakbeurs! ben benieuwd. Ik hoop eigenlijk dat het in de toekomst mogelijk is om met mijn producten een samenwerking aan te gaan met een winkel(keten) zoals Dynabyte of Paradigit. Daar valt zoveel uit te halen.

 

maarja, dat zal voorlopig niks worden gok ik:)

 

Ik ben toch ondernemer? Nee heb je, ja kun je krijgen. Misschien kan ik gewoon eens bellen, en het hele verhaal uitleggen, en vragen om een persoonlijke afspraak? Denken jullie dat ik dan kans maak?

En het dan zo op te zetten:

 

Een keten koopt de sets bij mij in voor een bepaald bedrag, en verkoopt ze vervolgens in de winkel. Als er een product niet werkt of kapot is, gaat de garantie via mij. Ik ben dus echt een tussenbedrijf.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Beste Daan, probeer je site op andere sites te krijgen als LINK, zodat mensen je via portals, fora, etc kunnen vinden. Het zal niet 1-2-3 nieuwe klanten opleveren, maar zal je vindbaarheid een stuk verbeteren. Vind je webshop er goed uit zien, op de opmerkingen van voorgaande HL-leden heb ik weinig toe te voegen.

 

Het runnen van een webshop is toch bezig blijven met de materie. In principe stop je promotie nooit, omdat je voor je doelgroep altijd op zou moeten vallen. De internetter heeft zoveel keus op het web in shops en de besteedbare euro (budget) kan maar 1 keer uitgegeven worden - dus het is blijven werken aan je zichtbaarheid en vindbaarheid.

 

Succes.

Link naar reactie
  • 0

Daan,

 

Ik zie bij artikelen de volgende vermelding:

 

Beschikbaarheid: niet op voorraad.

Voor mij al een reden om af te haken.

 

Beschikbaarheid: na bestelling binnen drie werkdagen. o.i.d.

Dan zou ik het wel bestellen, als ik het nodig had.

 

Hier zou ik ook aandacht aan schenken.

 

 

Link naar reactie
  • 0

De voorraadstatus kan ik helaas niet aanpassen, het is of op voorraad of niet. Is mij ook een doorn in het oog.

 

De verzendkosten zijn idd een fout. Maar even aanpassen:) Bedankt!

 

Verder, als ik de stoute schoenen aantrek, een plan opzet en bijv. de paradigit bel, zou ik dan ver komen? Eventueel vragen om een persoonlijk gesprek? Of is dat een no-go?

Link naar reactie
  • 0

De voorraadstatus kan ik helaas niet aanpassen, het is of op voorraad of niet. Is mij ook een doorn in het oog.

 

Natuurlijk kan dat wel aangepast worden. Het is software, dus het kan aangepast worden. Als jouw programma er geen standaard oplossing voor biedt, dan heb je een programmeur nodig of een ander programma.

Link naar reactie
  • 0

Hoi Daan,

 

Probeer je af te vragen waarom consumenten bij jou niet zullen kopen en een groot bedrijf als `Paradigit` wel? Wat is je onderscheidend vermogen? Wat zijn de behoeften van jou klant?

 

Verder misschien wat tips voor je website:

 

Voeg meer content toe. Wat doen je producten> In welke behoefte voorzie je? Voor welk probleem is jou bedrijf de oplossing? Goed voor je lezers en voor je positie in google. Blijf wel bij de kern!

 

Zorg dat je weet waar je mee bezig bent, voordat je bij grote jongens aanklopt. Je krijgt slechts één kans om een eerste indruk achter te laten!

 

Succes...

 

Gr. Jeroen

 

Link naar reactie
  • 0

Is het niet ook een idee om processorkoelers erop te zetten? Deze verkopen wij erg veel tegenwoordig, en er zijn tig soorten/kleuren/maten/varianten.

 

Probeer je assortiment zo uitgebreid mogelijk te maken.

 

Je kunt ook complete waterkoeling sets inclusief installatie en onderhoud aanbieden, wij krijgen ook wel eens vragen voor zo''n set maar ik heb er geen verstand van.

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 153 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.