• 0

hoe actie het beste op te zetten?

Ik heb een bepaald idee voor een nieuwe actie op mijn website maar tweiffel hoe ik dat het beste kan aanpakken en promoten.

 

Het gaat erom dat ik op de voorpagina van mijn shop een 3 tal producten wil gaan aanbieden die klanten gratis kunnen krijgen.

Dat gratis houd echter in dat de klanten het product bestellen en daar het normale bedrag + verzendkosten voor betalen en het dan dus thuis krijgen.

Bij de aflevering ontvangen de klanten vervolgens een waardebon ter waarde van het bestelde bedrag die ze dus weer kunnen uitgeven in mijn shop (dus waardebon is ter waarde van productprijs en niet voor verzendkosten).

 

De producten die ik zo wil gaan aanbieden zullen een verkoop prijs van tussen 7 en 12 euro hebben en dat zijn dus ook de bedragen die ze terugkrijgen in de vorm van korting op volgende order.

 

Maar hoe precenteer ik dat nu aan de klant op de voorpagina en in de nieuwsbrief en twitter?

Zet ik op voorpagina en in nieuwsbrief de producten met een prijs van 0 euro en stuur ze daarna door naar pagina waar ik uitleg dat ze eerst moeten betalen en daarna waardebon voor terugkrijgen? Of jaag ik daar bezoekers juist mee weg?

 

En ik wil steeds 3 verschillende producten op de site hebben staan waarvoor dit aanbod geld. Maar eigenlijk is het niet de bedoeling dat als ze alle 3 de producten bestellen dat ze ook voor alle 3 het geld in waardebonnen terugkrijgen. Hierbij zou moeten gelden dat ze voor het duurste product het geld dus terugkrijgen in de vorm van een waardebon.

Hoe communiceer ik dat het beste?

 

Overigens komt er mogelijk ook nog een product op de site welke echt gratis te bestellen is (op standaard verzendkosten na).

 

Wie heeft er advies voor me over hoe ik zo een actie nu het beste opzet en precenteer zodat het zo aantrekkelijk mogelijk overkomt zonder mensen halverwege weg te jagen met plots verschijnende voorwaarden en kosten.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Hallo Daniël. Ik heb dit even bedacht:

 

Zet bij de producten met korting dat men recht heeft op een kortingsbon.

“Deze kortingsbon wordt met uw bestelling meegeleverd, die u bij een volgende bestelling kunt gebruiken als reductie op de prijs.” “Doe de bestelcheck om te weten wat de waardebon voor waarde heeft”

 

Wellicht moeten ze een bestelling invullen en kun je het daarin regelen.

Wanneer ze deze producten kiezen dan wordt de waarde van de bon berekend.

Dus als ze alle drie van die producten kiezen, reken je die van het duurste uit.

 

“WAARDEBON volgende levering is € x,xx ”

 

Klopt dit ongeveer?

 

Link naar reactie
  • 0

de berekening van waardebon is niet lastig.

Ik laat gewoon 3 verschillende waardebonnen maken die ik in magazijn leg en zodra 1 van de producten verkocht is pakt degene die order inpakt de waardebon voor duurste product.

 

De klant het laten berekenen is wat omslachtig (kost weer programmeer tijd en die is al schaars).

 

Zou onderaan de actie het volgende kunnen zetten:

 

* indien u meer als 1 van de geld terug producten besteld ontvangt u enkel een waardebon voor het duurste product.

 

of

 

* per bestelling kunt u 1 geld terug product bestellen. Indien u er meer besteld krijgt u enkel een waardebon voor het duurste product.

 

Wat belangrijker voor me is is hoe ik dus de actie aankondig.

Kan b.v. op voorpagina en in nieuwsbrief enz. de volgende text groot neerzetten boven de producten:

 

ONTVANG NU 100% VAN DE PRODUCTPRIJS RETOUR ALS KORTINGSBON VOOR IN DE SHOP.

 

of

 

ONTVANG NU 100% VAN UW AANKOOP BEDRAG TERUG**

 

en dan dus helemaal onderaan de actie in kleinere lettertjes:

 

** deze actie geld enkel voor de 3 bovenstaande producten en u ontvangt u geld terug in de vorm van een waardebon voor onze webshop. Indien u meer als 1 van de producten besteld ontvangt u de waardebon voor het duurste product.

Link naar reactie
  • 0

Het kan natuurlijk beide. Je moet je alleen afvragen wat handiger is. Als je nummer twee doet heb je misschien in eerste instantie meer response omdat mensen denken dat ze hun geld terug krijgen. Alleen blijkt dat later niet zo te zijn --> teleurstelling. Ik denk dat je beter zo duidelijk mogelijk kan zijn en de eerste versie kan gebruiken.

Aan het broeden op een nieuwe startup...

Link naar reactie
  • 0

Het kan natuurlijk beide. Je moet je alleen afvragen wat handiger is. Als je nummer twee doet heb je misschien in eerste instantie meer response omdat mensen denken dat ze hun geld terug krijgen. Alleen blijkt dat later niet zo te zijn --> teleurstelling. Ik denk dat je beter zo duidelijk mogelijk kan zijn en de eerste versie kan gebruiken.

 

Klopt, en daarom tweiffel ik ook welke variant ik zal nemen.

 

Ik zie variant 2 overigens het meeste voorkomen bij acties, maar of dat dus ook betekend dat die het beste werkt.

Link naar reactie
  • 0

Programmeer het in elk geval zo dat men niet 1 van de 3 producten kan betalen met de waardebon. Anders zouden ze onbeperkt gratis die producten kunnen bestellen.

 

wel dat is nog niet eens zo een probleem.

Zelfs dan zou ik er nog op verdienen (verzendkosten).

 

Doel is om de klanten met dat product lekker te maken en dat ze dat gaan bestellen maar aangezien ze toch aan het bestellen zijn en verzendkosten moeten betalen ze toch ook gelijk even dat andere leuke product mee bestellen.

 

Maar zouden ze enkel dat geld terug product bestellen verdien ik er evengoed nog wat op.

Link naar reactie
  • 0

Wellicht ligt het aan mij: maar het komt voor mij momenteel als een warboel over en helemaal niet logisch wat je nu precies wilt?

 

Wat ik er nu van begrijp is dat je zowel kortingsvouchers wilt voor een volgende bestelling EN een drietal gratis producten weggeven bij een bestelling. Zie ik dat nu juist in of bedoel je dat er een drietal gratis producten zijn waaruit iemand kan kiezen en je daarvoor dus een waardevoucher wil aanmaken?

 

Als het er puur om gaat om de drie producten gratis aan te bieden, waaruit men kan kiezen, kun je het naar mijn mening beter zeggen; "Bij bestellen van XX bedrag heb je keuze uit XX geschenk gratis!" In je winkelwagen kies je dan een bepaalde ondergrens, bijvoorbeeld 25 euro. Wanneer de orderprijs (excl. verzendkosten) onder die 25 euro komt, dat je geen veld krijg in je winkelwagen het geschenk te kiezen naar keuze (bijv. via een dropdown menu'tje die dan tevoorschijn komt) en daarboven je dit veld wel ziet + de keuze die iemand kan maken met daarbij het bedrag van 0,00 die aan de winkelwagen word toegevoegd.

 

Maar wellicht heb ik het verkeerd begrepen, maar denk dat het bovenstaande veel logischer is.

Link naar reactie
  • 0

Wellicht ligt het aan mij: maar het komt voor mij momenteel als een warboel over en helemaal niet logisch wat je nu precies wilt?

 

Wat ik er nu van begrijp is dat je zowel kortingsvouchers wilt voor een volgende bestelling EN een drietal gratis producten weggeven bij een bestelling. Zie ik dat nu juist in of bedoel je dat er een drietal gratis producten zijn waaruit iemand kan kiezen en je daarvoor dus een waardevoucher wil aanmaken?

nee, ik geef voor 3 producten 100% van de productprijs terug in de vorm van een waardebon. Ik overweeg (omdat dat aantrekkelijk klinkt) dat te precenteren als 3 gratis producten (je krijgt geld immers terug (in vorm van waardebon) waardoor je product uiteindelijk gratis hebt)

Als het er puur om gaat om de drie producten gratis aan te bieden, waaruit men kan kiezen, kun je het naar mijn mening beter zeggen; "Bij bestellen van XX bedrag heb je keuze uit XX geschenk gratis!" In je winkelwagen kies je dan een bepaalde ondergrens, bijvoorbeeld 25 euro. Wanneer de orderprijs (excl. verzendkosten) onder die 25 euro komt, dat je geen veld krijg in je winkelwagen het geschenk te kiezen naar keuze (bijv. via een dropdown menu'tje die dan tevoorschijn komt) en daarboven je dit veld wel ziet + de keuze die iemand kan maken met daarbij het bedrag van 0,00 die aan de winkelwagen word toegevoegd.

 

Maar wellicht heb ik het verkeerd begrepen, maar denk dat het bovenstaande veel logischer is.

 

Dat is zeker niet de bedoeling nee.

Bedoeling is dat ze nu dat product kopen (en dus hopelijk meer mee bestellen) en dus na ontvangst van waardebon nog eens terugkomen om nog meer te bestellen (met die waardebon, maar hopelijk dus voor een veel hoger bedrag als die waardebon). Op die manier heb ik 2 keer omzet aan die klant die voor een "gratis" product komt

Link naar reactie
  • 0

Misschien denk ik heel verkeerd; maar vind het wel aardig misleidend overkomen wanneer je op de homepage groots verkondigd om 3 producten gratis te krijgen en dit groots verkondigd. Echter krijg je het pas gratis wanneer je een order plaatst en dus daarna nog eens wat dient te bestellen. Onlangs las ik daarover een bericht over misleiding van reclames op de site van Antwoord voor bedrijven. Dit zou dat eventueel kunnen zijn. Dus zou er toch met je uitlating voorzichtig mee omgaan. En wat doe je bijvoorbeeld als een product ineens duurder word; je waardebon is minder waard dan het product, dus weg "gratis" product.

 

Voor mij persoonlijk zou ik er ook niet sneller door gaan bestellen. Je krijgt welliswaar een waardebon, maar daarvoor moet ik dus eerst iets aankopen. Dat alleen al zou ik me er niet door laten overhalen en dat blijkt ook wel in de hedendaagse maatschappij; we leven in een consumptiemaatschappij waarin het vooral het hier en nu is. Dus als je iets gratis wil geven (om daardoor hogere omzet te krijgen), zou ik dat alleen doen wanneer ik het hier en nu kan bijbestellen. Je kan dan denk ik beter werken met staffelprijzen waarbij iemand een gratis geschenk erbij krijgt, zoals bijv. bedrijven die thuis zijn in relatiegeschenken met regelmaat doet of Moonendirect verpakkingen heb ik het eens zien doen.

Link naar reactie
  • 0

Je geeft bij een aanschaf van x producten nog eens t.w.v. x gratis erbij tegen inlevering van de waardebon, that's all, toch?

 

Succès en groet,

 

Hans

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh, MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Design Thinker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie
  • 0

Misschien denk ik heel verkeerd; maar vind het wel aardig misleidend overkomen wanneer je op de homepage groots verkondigd om 3 producten gratis te krijgen en dit groots verkondigd. Echter krijg je het pas gratis wanneer je een order plaatst en dus daarna nog eens wat dient te bestellen. Onlangs las ik daarover een bericht over misleiding van reclames op de site van Antwoord voor bedrijven. Dit zou dat eventueel kunnen zijn. Dus zou er toch met je uitlating voorzichtig mee omgaan. En wat doe je bijvoorbeeld als een product ineens duurder word; je waardebon is minder waard dan het product, dus weg "gratis" product.

 

Voor mij persoonlijk zou ik er ook niet sneller door gaan bestellen. Je krijgt welliswaar een waardebon, maar daarvoor moet ik dus eerst iets aankopen. Dat alleen al zou ik me er niet door laten overhalen en dat blijkt ook wel in de hedendaagse maatschappij; we leven in een consumptiemaatschappij waarin het vooral het hier en nu is. Dus als je iets gratis wil geven (om daardoor hogere omzet te krijgen), zou ik dat alleen doen wanneer ik het hier en nu kan bijbestellen. Je kan dan denk ik beter werken met staffelprijzen waarbij iemand een gratis geschenk erbij krijgt, zoals bijv. bedrijven die thuis zijn in relatiegeschenken met regelmaat doet of Moonendirect verpakkingen heb ik het eens zien doen.

 

Je hoeft ook niks anders te bestellen.

Een klant mag ook gewoon dat ene product bestellen en dan krijgt hij gewoon een waardebon voor de waarde van het product.

 

Onze hoop (lees doel) is echter natuurlijk om die klant die dat "geld terug product" koopt gelijk ook andere producten te laten kopen.

Is dus helemaal niks misleidends aan.

Link naar reactie
  • 0

Je geeft bij een aanschaf van x producten nog eens t.w.v. x gratis erbij tegen inlevering van de waardebon, that's all, toch?

 

Succès en groet,

 

Hans

 

nee, de klant kan ook gewoon dat ene product bestellen. hij betaald dan b.v. 10 euro (+ verzendkosten) voor dat product en krijgt een waardebon van 10 euro voor zijn volgende bestelling.

 

Wij hopen echter dat hij naast dat product van 10 euro dus ook nog andere producten mee besteld. dus dat b.v. inclusief "geld terug product" er voor 45 euro besteld wordt en ze dus 10 euro terug krijgen in vorm van waardebon.

 

Maar kunnen ook enkel dat "geld terug" product kopen.

Link naar reactie
  • 0

Ik zou de producten niet als "gratis" promoten. De klant betaalt in eerste instantie volledig. Daarom zou ik er voor kiezen te zeggen wat je doet: "bij aanschaf van product x, y en/of z, een waardebon t.w.v. het duurste product cadeau"

 

Dit wel het liefst in zo min mogelijk woorden. Maak er aansprekende afbeelding van:

 

NU

+ t.w.v. duurste product CADEAU!

Link naar reactie
  • 0

Ik denk dat ik ga werken voor op de homepage met grote banner met de text:

 

Ontvang 100% van de productprijs terug! **

 

Hieronder komen de 3 betreffende producten met foto + naam + prijs

 

En daaronder komt de volgende text:

 

** deze actie geld enkel voor de 3 bovenstaande producten en u ontvangt u geld terug in de vorm van een waardebon voor onze webshop. Indien u meerdere producten uit deze actie besteld ontvangt u de waardebon voor het duurste product. Maximaal 1 waardebon per bestelling.

Link naar reactie
  • 0

welke zin is beter?

 

Ontvang 100% van de productprijs terug! **

 

of

 

Ontvang 100% van de productprijs retour! **

 

Beide zinnen zijn eigenlijk incorrect zoals jij het voorstelt. Gaan mensen niet blij mee zijn. Wanneer je dat aangeeft (even buiten de regeltjes om) zou ik in eerste instantie denken; ik betaal en kan het bedrag terug declareren. Maar dat is niet bedoeling van je actie. Daar ga je toch weerstand van krijgen en blijven mensen eerder weg, dan dat je ze naar je toe trekt en dat lijkt me nou net niet de bedoeling van je actie.

Link naar reactie
  • 0

En ontvang (bij dit product) een kortingsvoucher voor een volgende bestelling t.w.v. het aankoopbedrag...

 

Speeltje van de maand (en voor de volgende maand)...

 

betaal één, plezier voor twee!

 

Weekendgroet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Ben het eens met Romano: beide zinnen zijn 'misleidend'/niet correct. Ik zou eerder iets schrijven in de trend van 'ontvang bij aankoop van deze/één van deze producten een waardebon'.

 

 

Dat is een veel te lange zin om snel pakkend te zijn voor bezoekers. Moet in 1 oogopslag aandacht trekken en intresse tot bestellen wekken.

Link naar reactie
  • 0

welke zin is beter?

 

Ontvang 100% van de productprijs terug! **

 

of

 

Ontvang 100% van de productprijs retour! **

als dit de keus is zou ik 'productprijs' niet gebruiken:

Ontvang 100% van de aanschafprijs retour! **

 

Heb dat wel in gedachten gehad, maar vind ik weer meer klinken als dat het van volledige bestel bedrag (dus alle aangekochte producten) zou zijn.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 112 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.