Cookies op HigherLevel.nl
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
fvddungen
fvddungen
Haal luitjes,
Het volgende is het geval: Voor de hosting van de website e.d. stuur ik mijn klanten elke kwartaal een factuur. Nu wil het geval dat 1 van mijn klanten de afgelopen 3 kwartalen nog steeds niet heeft betaald ondanks talloze herinneringen en aanmaningen. Hij is nu ruim een jaar klant en de eerste 2 kwartalen gingen ook vrij moeizaam, maar nu betaalt hij niks meer. Geen idee waarom, want zijn toko loopt verder naar mijn idee wel goed (het is een wok restaurant en zit altijd vol). Ik heb hem talloze e-mails gestuurd, maar amper reactie. Een enkele kreeg ik als antwoord terug 'Zit nu in China'. Brieven blijven ook onbeantwoord. Telefonisch kom ik niet verder. Als ik zelfs bij het restaurant langs ga en hij is er toevallig dan reageert hij alleen met 'Oh ja, ik zal ze binnenkort even betalen'. Maar je begrijpt het al, er gebeurt niks. Ik ben er onderhand wel een beetje klaar mee en wil er ook geen tijd en energie in stoppen. Uit handen geven vind ik de moeite niet waard omdat het om slechts een paar tientjes gaat. Maar de facturen zitten nog wel in mijn boekhouding. Zomaar laten vervallen kan niet, toch? Want dan zit er een gat in mijn factuurnummering. Wat kan ik dan het beste doen? Op niet inbaar zetten? Ik had juist begrepen dat dat alleen mag als de klant faiiliet is. Of een creditnota aanmaken, die ik verder niet opstuur?
Ik hoor graag jullie adviezen.
Frank
[titel verduidelijkt - mod]
Zelfstandige loonslaaf
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
33 antwoorden op deze vraag