De laatste tijd loop ik tegen een probleem aan waar misschien meerdere ondernemers tegen aan lopen.
4 jaar geleden ben ik een webshop begonnen en na een paar jaartjes doorbijten en elk vrij uurtje in de zaak gestopt te hebben gaat het sinds vorig jaar, het derde jaar best goed.
Sinds het zo goed gaat heb ik gemerkt dat er soms een klacht over ons wordt geschreven door ontevreden klanten.
Meestal gaat dit over een pakket dat niet op tijd is afgeleverd door de pakketdienst wat soms terecht is maar altijd is opgelost.
Mocht het echt mis gaan bij een verzending doen we niet moeilijk en storten we het aankoopbedrag terug of we versturen een nieuw pakket indien dit nog op voorraad is.
Bij elke winkel of webshop gaat er wel eens iets mis maar we doen echt ons uiterste best doen om dit minimaal te houden.
gemiddeld gaat er 1 op de 800-1000 pakketten iets mis en dan is het vrijwel altijd een vertraagde levering wat een paar dagen langer duurt als normaal.
Er zijn verschillende websites waar de klant terecht kan voor een klacht maar de laatste tijd komen er veel klachten op www.klacht.nl.
Deze klachten zijn in een enkel geval volledig terecht maar de meeste zijn compleet verzonnen of zwaar overdreven.
Er staan bijvoorbeeld klachten over producten die wij nooit hebben verkocht en we zelf nog nooit van gehoord hebben.
We hebben contact opgenomen met klacht.nl en uitgelegd dat we graag met deze klanten in contact zouden komen en dat de (meeste) klachten onterecht zijn met een goede onderbouwing.
De reactie van klacht.nl is dat we dan maar lid moeten worden voor 100,- ex btw per maand en dan mogen reageren op de klacht.
In de afgelopen 4 jaar hebben we nog nooit een klacht niet opgelost maar staan nu wel hoog in de zoekmachines door een klachtensite welke al honderden misschien wel duizenden keren is gelezen.
Nu vraag ik me af of meerdere collega ondernemers hier last van hebben en hoe zouden jullie hier mee omgaan.
Het heeft veel tijd, geld en moeite gekost om iets op te bouwen maar dit is niet echt eerlijk ondernemen.
Lid worden heeft niet mijn voorkeur, we zijn al lid van een keurmerk waar we flink voor betalen en daarbij voelt het niet juist om zo´n bedrijf te belonen.
Een advocaat inschakelen is ook een mogelijkheid maar dat is misschien iets te rigoureus in dit stadium.
Mocht iemand dit traject al een keer hebben meegemaakt lezen ik en andere ondernemers het natuurlijk heel graag!
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
sergetwb
sergetwb
Beste mede ondernemers,
De laatste tijd loop ik tegen een probleem aan waar misschien meerdere ondernemers tegen aan lopen.
4 jaar geleden ben ik een webshop begonnen en na een paar jaartjes doorbijten en elk vrij uurtje in de zaak gestopt te hebben gaat het sinds vorig jaar, het derde jaar best goed.
Sinds het zo goed gaat heb ik gemerkt dat er soms een klacht over ons wordt geschreven door ontevreden klanten.
Meestal gaat dit over een pakket dat niet op tijd is afgeleverd door de pakketdienst wat soms terecht is maar altijd is opgelost.
Mocht het echt mis gaan bij een verzending doen we niet moeilijk en storten we het aankoopbedrag terug of we versturen een nieuw pakket indien dit nog op voorraad is.
Bij elke winkel of webshop gaat er wel eens iets mis maar we doen echt ons uiterste best doen om dit minimaal te houden.
gemiddeld gaat er 1 op de 800-1000 pakketten iets mis en dan is het vrijwel altijd een vertraagde levering wat een paar dagen langer duurt als normaal.
Er zijn verschillende websites waar de klant terecht kan voor een klacht maar de laatste tijd komen er veel klachten op www.klacht.nl.
Deze klachten zijn in een enkel geval volledig terecht maar de meeste zijn compleet verzonnen of zwaar overdreven.
Er staan bijvoorbeeld klachten over producten die wij nooit hebben verkocht en we zelf nog nooit van gehoord hebben.
We hebben contact opgenomen met klacht.nl en uitgelegd dat we graag met deze klanten in contact zouden komen en dat de (meeste) klachten onterecht zijn met een goede onderbouwing.
De reactie van klacht.nl is dat we dan maar lid moeten worden voor 100,- ex btw per maand en dan mogen reageren op de klacht.
In de afgelopen 4 jaar hebben we nog nooit een klacht niet opgelost maar staan nu wel hoog in de zoekmachines door een klachtensite welke al honderden misschien wel duizenden keren is gelezen.
Nu vraag ik me af of meerdere collega ondernemers hier last van hebben en hoe zouden jullie hier mee omgaan.
Het heeft veel tijd, geld en moeite gekost om iets op te bouwen maar dit is niet echt eerlijk ondernemen.
Lid worden heeft niet mijn voorkeur, we zijn al lid van een keurmerk waar we flink voor betalen en daarbij voelt het niet juist om zo´n bedrijf te belonen.
Een advocaat inschakelen is ook een mogelijkheid maar dat is misschien iets te rigoureus in dit stadium.
Mocht iemand dit traject al een keer hebben meegemaakt lezen ik en andere ondernemers het natuurlijk heel graag!
Groet,
Serge
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/35451-onterechte-klachten-op-klachtnl/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
43 antwoorden op deze vraag