• 0

Ervaring met Triodos Bank als zakelijk klant?

Aanbevolen berichten

24 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik bankier ook bij Triodos. Ik kan maar en nadeel bedenken: ze hebben wat tijd nodig om een opdracht te verwerken. Maar het kan natuurlijk ook zijn dat zij eerlijk zijn en pas bij de mutatie (binnen een paar uur) de boeking uitvoeren. Ik weetniet hoe real time nu echt real time is bij andere banken.

 

Maar verder is het een prima bank met een zeer klantvriendelijke houding. Ik bel ze wel eens op (Zeist is niet naast de deur) en het is echt ongelooflijk hoe je niet als een nummer maar als een klant behandeld wordt: vriendelijk, meedenkend, intelligent en handelend. Voor mij is het een echte aanrader!

Financieel en fiscaal adviseur, ook op het vlak van werkgeverszaken en uitzendvraagstukken.

Deskundig en betrokken - cijfers moeten kloppen maar het draait altijd om de mens die de onderneming maakt.

 

http://www.dennisvandijk.com | info@dennisvandijk.com

Link naar reactie
  • 0

Ook ik heb alleen goede ervaringen met de Triodosbank. Klantenservice durft zich problemen echt eigen te maken, uit te zoeken en later terug te bellen.

 

Ohja en volgens mijn administrateur blijken ze ook een stuk goedkoper te zijn dan de Rabobank. Hoewel dat volledige bijzaak is toch leuk.

Nieuwsgierig naar mijn kijk op organiseren? Lees: Organiseren als spreeuwen: www.terogroep.nl/organiseren

Link naar reactie
  • 0

Ik heb minder goede ervaringen met Triodos. Zelf bankier ik er niet, maar een aantal klanten van mij wel. De MVO is natuurlijk geweldig, maar deze focus maakt kredietverstrekking lastiger. De criteria van de bank zijn meer uitgebreid en hierdoor worden soms kredieten geweigerd die bij andere banken gewoon doorgang vinden. "Past niet in het beleid" is dan het excuus. Terwijl het toch relaties betreft die al jaren een goede klant zijn. Gevolg is dus dat ik deze Triodos-klanten bij een andere bank aanbreng.

 

Houd er dus rekening mee dat Triodos anders is dan de andere banken. Aan de ene kant heel erg goed, maar soms onhandig.

Link naar reactie
  • 0

Het zal er inderdaad nogal van afhangen wat je precies van een bank wilt. Voor een (zakelijke) betalingsrekening zal het vast in orde zijn, al zou ik ook niet weten waarom het te verkiezen is boven een willekeurige andere bank.

 

Als je iets lastigers wilt, bijvoorbeeld financiering, kan het een nadeel zijn als een bank moeiiljke idiologische vragen stelt, zelfs als je best aan die voorwaarden voldoet. In zo'n geval zou ik me de moeite bespraren en naar een andere bank gaan.

Link naar reactie
  • 0

De criteria van de bank zijn meer uitgebreid en hierdoor worden soms kredieten geweigerd die bij andere banken gewoon doorgang vinden. "Past niet in het beleid" is dan het excuus. Terwijl het toch relaties betreft die al jaren een goede klant zijn.

Stefan zou je iets concreter kunnen zijn? Op wat voor criteria doel je?

 

Of Triodos geen krediet wilde verstrekken omdat je klant wapens maakt,

 

of dat Triodos geen krediet wilde verstrekken omdat je klant te weinig eigen vermogen had, vind ik nogal een verschil.

 

Link naar reactie
  • 0

"Past niet in het beleid" is dan het excuus.

 

Is toch heel duidelijk, doelgroep is MVO gerelateerd dus chemie-pak krijgt geen toestemming bij hun voor een doorstart :)

 

In mijn financiering zoektocht heb ik ook banken gesproken die gelijk zeggen "Sorry Horeca, doen we niet" Ik waardeer deze openheid wel.

Link naar reactie
  • 0

Met alle respect, de argumenten waarmee Stefan komt wijzen erop dat hij de werkwijze van deze bank niet kent. Zij opereren anders dan de conventionele banken en gebruiken M.V.O. niet om een goede indruk te maken en goodwill te kweken maar uit idealistische overwegingen.

Link naar reactie
  • 0

 

Als je iets lastigers wilt, bijvoorbeeld financiering, kan het een nadeel zijn als een bank moeiiljke idiologische vragen stelt...

 

 

Heb je daar ervaring mee? Moeilijke ideologische vragen van de Triodosbank....

 

Niet persoonlijk, maar het lijkt me een vrij logisch gevolg. Een 'normale' bank zal alleen kijken naar het financiele risico dat ze lopen, terwijl een bank als triodos additionele extras bekijkt. Nu zullen er sectoren zijn waarbij het geen enkel probleem is, maar als je iets industrieels of landbouwtechnisch doet zie ik al snel beren op de weg.

 

De vraag is natuurlijk een beetje hoe diep men gaan met die verantwoordelijkheid en eisen.. als je bijvoorbeeld in het algemeen software ontwikkelt, en je krijgt een mooie kans bij een clusterbommenfabrikant, loop je dan niet het risico dat je volgende financieringsronde in de soep loopt als je die opdracht aanneemt?

 

Je kunt dan denken dat het zo'n vaart niet loopt, maar wat als je bijvoorbeeld de marketing gaat doen voor een of ander koekje waarin genetisch gemodificeerde soja van Monsanto in verwerkt is?

Link naar reactie
  • 0

Triodos is een kleine bank die overwegend biologische boeren, natuurwinkels en alternatieve producenten financiert. Er wordt wel gepraat over maatschappelijke relevantie (en dus ook geselecteerd) maar om nou te suggereren dat er een zware ideologische selectie plaatsvind...

 

...heb ik nooit iets van gehoord. ;)

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0
Met alle respect, de argumenten waarmee Stefan komt wijzen erop dat hij de werkwijze van deze bank niet kent. Zij opereren anders dan de conventionele banken en gebruiken M.V.O. niet om een goede indruk te maken en goodwill te kweken maar uit idealistische overwegingen.

 

Pas je even op met wat je over me zegt? Ik heb toevallig heel veel ervaring met banken. Zowel hoog in de boom binnen de bank, als als kredietanalyst en ook heb ik samen met mijn partners (samen ruim 100 jaar bankervaring) bij diverse banken financiering voor klanten geregeld. Ook heb ik ervaring met Triodos en die deel ik hier zoals gevraagd. Doe er je voordeel mee of niet. Verder ga ik geen klantencases online bespreken.

Link naar reactie
  • 0

Helemaal eens met Twa: geen zware ideologische criteria maar ze hebben wel heldere keuzes gemaakt en die verwoord in hun criteria voor financiering. Leidend is het standpunt:

 

Maar het leidende principe dat een financiering verstrekt wordt aan initiatieven die een positieve bijdrage leveren aan mens en milieu staat centraal bij alle beslissingen van Triodos Bank.

 

Op de website staat:

 

Triodos Bank helpt organisaties om duurzamer te worden. Dus als uw project een meerwaarde heeft op sociaal, cultureel of milieugebied, dan kunt u een zakelijke lening bij ons aanvragen.

 

Een organisatie die vooraf nadenkt over haar doelstellingen, die helder verwoord en aan de wereld kenbaar maakt. Die ook nog eens echt begrijpt wat het begrip klantvriendelijk zou moeten inhouden, bijvoorbeeld door gewoon een lokaal 030-nummer te hebben voor de klantenservice i.p.v. een 0900-nummer. En het is werkelijk ontnuchterend om je te realiseren dat je nog nooit in een telefonische wachtrij hebt gezeten...

 

Lijkt mij een prima plek om mijn geld te stallen ;D

Financieel en fiscaal adviseur, ook op het vlak van werkgeverszaken en uitzendvraagstukken.

Deskundig en betrokken - cijfers moeten kloppen maar het draait altijd om de mens die de onderneming maakt.

 

http://www.dennisvandijk.com | info@dennisvandijk.com

Link naar reactie
  • 0

Triodos heeft ook geen 'zware ideologie', enkel een MVO focus. Dat is geen stickertje, maar zit in de DNA van de bank verweven. Dit kan soms lastig zijn bij financiering, aangezien het additionele eisen zijn t.o.v. andere banken. Tegelijk (en dat bedenk ik net) kan het ook een voordeel zijn wanneer de een MVO initiatief wilt financieren dat bij andere banken er wegens mindere rentabiliteit niet doorheen komt. Banken als Triodos willen dan vanwege de MVO gedachte nog wel eens financiering verstrekken.

 

Andere banken willen vooral geld verdienen. Banken als Triodos vooral goede dingen doen (en daar niet zwaar bij in schieten). Ik ben dus zeker niet negatief over Triodos. In tegendeel. Maar je moet weten wat de mogelijkheden en beperkingen zijn.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Sorry oud topic ik weet het maar heeft iemand hier nog iets aan toe te voegen?

 

 

Na weet ik hoeveel jaar bij de Rabo ben ik nu wel klaar met die bank, evenals ABNAMRO trouwens.

Overstappen naar een andere bank komt nooit gelegen maar als het dan toch moet dan is dat moment voor mij nu aangebroken.

 

Zijn er sinds 2012 dingen verandert waarom Triodos juist wel of niet een goede keus is voor een ondernemer. Gaat mij vooral om zaken als online bankieren, voor leningen heb ik geen plannen.

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Zijn er sinds 2012 dingen verandert waarom Triodos juist wel of niet een goede keus is voor een ondernemer. Gaat mij vooral om zaken als online bankieren, voor leningen heb ik geen plannen.

Sinds 2010 zit ik privé bij Triodos. Een tijdje later ben ik ook met een holding en werkmaatschappij overgegaan op Triodos. Eigenlijk ging dat allemaal erg snel en zonder problemen. Nu ik er over nadenk, heb ik volgens mij ook nooit downtime gehad bij Triodos online bankieren.

 

Alle rekeningen worden overigens standaard zonder enige krediet afgesloten (dus geen roodstand meer). Dat zorgt er ook voor dat je rekeningen best snel geopend kunnen worden. Als je wilt, dan kun je ook je privé en zakelijke rekeningen tegelijkertijd inzien. Vooral bij kleinere bedrijven of eenmanszaken/bv's kan dat op zich wel handig zijn. Overigens heeft Rabobank een kleine percentage van de certificaten van aandelen Triodos. De pinautomaten van Rabobank worden dan ook gezien als 'huisbank' voor wat betreft de pinlimieten.

 

Ook de telefonische klantenservice is errug goed. Je krijgt meestal gewoon iemand aan de lijn die weet waar het over gaat, en die je niet hoeft door te verbinden. Eén keer moest een pasje worden vervangen. Hoewel eigenlijk niet gratis, heb ik daar nooit een rekening voor gehad. Ook de dagelijkse digitale afschriften (PDF) voor de zaak zien er keurig uit, al kun je ze ook tegen betaling per post laten komen. Oh ja, en Triodos ondersteunt ook gewone Europese incasso's en iDeal-betalingen.

 

Enige nadeel kan zijn dat de rente op hun spaarrekeningen echt megasuperberoerd zijn. Maar goed, ze moeten - geloof ik - sowieso tegoeden aanhouden bij de andere banken. En met die kennis in het achterhoofd, heb ik nu ook niet zoveel groen hartzeer meer om dan overtollig zakelijk spaargeld maar zélf bij zo'n andere bank te stallen. Daarom gebruik ik Triodos nu gewoon voor alle lopende zaken. Overtollige liquide middelen gaan naar Moneyou en SNS. Die hebben beide gratis online spaarrekeningen met ieder nog een 'redelijke' (nou ja...) zakelijke spaarrente.

The goal of a resonance cascade is to plant the seeds of growth rather than yearning. If you think pseudo-profound bullshit quotes are inspirational, you're, well, kinda dumb. https://goo.gl/fZf4oe

Link naar reactie
  • 0

Als je je bankrekening graag 'real-time' integreert in je financiele administratie, ben je aangewezen op Rabo, ABN of ING, de andere banken bieden dat nog niet aan. Verder vind ik de Triodos een onvriendelijke mobiel-app hebben, maar internetbankieren functioneert weer prima.

Klantenservice ook goeie ervaringen mee.

Op 20 juli 2016 ontvingen wij het trieste bericht dat Marcel is overleden.

Marcel was een meer dan gewaardeerd deelnemer aan ons forum ! We zullen hem missen!

Link naar reactie
  • 0

Gaat mij vooral om zaken als online bankieren, voor leningen heb ik geen plannen.

 

Geen ervaring met Triodos, wel met SNS Bank.

Enkele sterke punten waar ik zeer tevreden over ben:

- Mutaties inlezen in boekhoudpakket (niet automatisch)

- Betaalbestand inlezen vanuit boekhoudpakket

- Voor ZZP-ers vast tarief van € 7,50

 

Nadeel:

- Geen mogelijkheid tot storten (bij dochter Regiobank wel)

- Geen mogelijkheid tot zakelijk financieren (moet via Qredits)

 

(daarnaast kun je bij de SNS Bank relatief makkelijk bankrekeningen van andere bedrijven koppelen)

Met vriendelijke groet,

Hermes Ratgers

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 134 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.