Via via ben ik in contact gekomen met een winkeliersvereniging hier in de buurt. Feit is dat de lokale winkeliers (lid van de vereniging) een fikse teruggang zien in de verkoop in hun winkels. Naast allerlei redenen wordt uiteraard de 'webwinkel' genoemd.
Het grappige is dat deze winkeliersvereniging maar liefst twee sites heeft waarop de leden zich kunnen profileren. Maar beide sites nodigen mij niet uit om daar te gaan winkelen. Deze sites, en met hen de honderden andere winkelcentra sites, zijn opgezet rondom de winkelier en niet rondom de klant. Tenminste, dat beleef ik niet zo als ik die sites bezoek.
Dit kun je oplossen door te denken vanuit de klant en de winkels te presenteren vanuit branches ipv winkelnamen. Daarnaast moet de presentatie van de winkels zelf veel beter. Fotootje van de gevel en een opsomming van de keten info is niet wat mij doet besluiten om te gaan shoppen... Ik wil verleid worden! Zowel door het aanbod, maar ook door aanbiedingen, wellicht door exclusieve Internet-only aanbiedingen (shotcodes??)
Hieromeen een goede social media integratie met minimaal Facebook en Twitter.
En dan de grote valkuil: het up to date houden van zo'n winkelierssite... Iedere week/maand nieuwe aanbiedingen, dat wordt een uitdaging. De sites die ik vanavond bekeken heb, hadden of geen, of een enkele aanbieding...
Wellicht dat samenwerking met het plaatselijke sufferdje hierin kan helpen, want die krijgen wel die info steeds aangeboden?
Anno nu moet het toch mogelijk zijn om via internet en social media meer klanten in die winkels te krijgen? Verschil in prijs met webwinkels kan toch niet de enige reden zijn dat online wint van offline?
Concrete vraag: waarom werken online initiatieven voor offline sales niet? Of niet goed genoeg? (of heb ik niet goed genoeg gezocht?)
Henri Kroeze
Henri Kroeze
Via via ben ik in contact gekomen met een winkeliersvereniging hier in de buurt. Feit is dat de lokale winkeliers (lid van de vereniging) een fikse teruggang zien in de verkoop in hun winkels. Naast allerlei redenen wordt uiteraard de 'webwinkel' genoemd.
Het grappige is dat deze winkeliersvereniging maar liefst twee sites heeft waarop de leden zich kunnen profileren. Maar beide sites nodigen mij niet uit om daar te gaan winkelen. Deze sites, en met hen de honderden andere winkelcentra sites, zijn opgezet rondom de winkelier en niet rondom de klant. Tenminste, dat beleef ik niet zo als ik die sites bezoek.
Dit kun je oplossen door te denken vanuit de klant en de winkels te presenteren vanuit branches ipv winkelnamen. Daarnaast moet de presentatie van de winkels zelf veel beter. Fotootje van de gevel en een opsomming van de keten info is niet wat mij doet besluiten om te gaan shoppen... Ik wil verleid worden! Zowel door het aanbod, maar ook door aanbiedingen, wellicht door exclusieve Internet-only aanbiedingen (shotcodes??)
Hieromeen een goede social media integratie met minimaal Facebook en Twitter.
En dan de grote valkuil: het up to date houden van zo'n winkelierssite... Iedere week/maand nieuwe aanbiedingen, dat wordt een uitdaging. De sites die ik vanavond bekeken heb, hadden of geen, of een enkele aanbieding...
Wellicht dat samenwerking met het plaatselijke sufferdje hierin kan helpen, want die krijgen wel die info steeds aangeboden?
Anno nu moet het toch mogelijk zijn om via internet en social media meer klanten in die winkels te krijgen? Verschil in prijs met webwinkels kan toch niet de enige reden zijn dat online wint van offline?
Concrete vraag: waarom werken online initiatieven voor offline sales niet? Of niet goed genoeg? (of heb ik niet goed genoeg gezocht?)
... doet leuke dingen op internet ...
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
71 antwoorden op deze vraag