Helaas ben ik het slachtoffer geworden van fraude. Ik wil graag advies.
- Ik accepteerde American Express via mijn website
- In korte tijd drie keer fraude met gestolen kaarten
- Chargeback volgde
- Totale schade 2500 euro
Het probleem, de zendingen zijn allemaal weg en American Express eist dat ik hier zelf voor opdraai. Ik weiger dit en verwacht dat ik een goede kans maak om dit te "winnen".
- Ik heb zwart op wit van een Amex medewerker dat fraude kan worden "voorkomen" door instellingen aan te passen. Hier hebben wij netjes gehoor aan gegeven.
(Wat blijkt: Fraude is NIET te voorkomen, Amex biedt geen enkele vorm van betalingsgarantie.) Ik accepteerde al eerder Mastercard en Visa, deze kaarten zijn voorzien van een pincode/wachtwoord. Hierdoor kan praktisch niet worden gefraudeerd.
- Ik heb een contract ondertekend waar onderaan staat "Verklaart akkoord te gaan met bijgevoegde algemene voorwaarden" Deze zaten er niet bij, dus niet geldig? Ze zijn ook niet te vinden op de website van Amex.
Amex biedt mij een oplossing; Ik ontvang de complete 2500 euro als marketing tegoed. Alleen dan moet ik wel de kaart blijven accepteren met alle gevolgen van dien.
Heeft er iemand ervaring met deze zaken? Maak ik net zo veel kans als ik zelf denk?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
ABC-Boek
ABC-Boek
Helaas ben ik het slachtoffer geworden van fraude. Ik wil graag advies.
- Ik accepteerde American Express via mijn website
- In korte tijd drie keer fraude met gestolen kaarten
- Chargeback volgde
- Totale schade 2500 euro
Het probleem, de zendingen zijn allemaal weg en American Express eist dat ik hier zelf voor opdraai. Ik weiger dit en verwacht dat ik een goede kans maak om dit te "winnen".
- Ik heb zwart op wit van een Amex medewerker dat fraude kan worden "voorkomen" door instellingen aan te passen. Hier hebben wij netjes gehoor aan gegeven.
(Wat blijkt: Fraude is NIET te voorkomen, Amex biedt geen enkele vorm van betalingsgarantie.) Ik accepteerde al eerder Mastercard en Visa, deze kaarten zijn voorzien van een pincode/wachtwoord. Hierdoor kan praktisch niet worden gefraudeerd.
- Ik heb een contract ondertekend waar onderaan staat "Verklaart akkoord te gaan met bijgevoegde algemene voorwaarden" Deze zaten er niet bij, dus niet geldig? Ze zijn ook niet te vinden op de website van Amex.
Amex biedt mij een oplossing; Ik ontvang de complete 2500 euro als marketing tegoed. Alleen dan moet ik wel de kaart blijven accepteren met alle gevolgen van dien.
Heeft er iemand ervaring met deze zaken? Maak ik net zo veel kans als ik zelf denk?
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/35847-verkeerde-voorlichting-creditcardmaatschappij-leidt-tot-fraude/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
26 antwoorden op deze vraag