Na een telefoontje met de BD kreeg ik onderstaande info. Hoewel ik denk dat het door veel ondernemers al zo gedaan werd, is het nu toegestaan.
Kleine BTW-correcties, dat wil zeggen tot per saldo 1.000 euries (te betalen of terug te ontvangen), mogen vanaf 1 april 2012 ook worden verwerkt in de eerstvolgende BTW-aangifte. Het saldo van 1.000 euro kan zowel positief als negatief zijn. Bepalend is het moment waarop de correcties worden ontdekt (bijvoorbeeld bij het maken van de jaarrekening). Als op verschillende momenten in het jaar een correctie van minder 1.000 euro wordt ontdekt, kan de suppletie steeds in het daarop eerstvolgende aangiftetijdvak worden verwerkt, ook als ze tesamen meer dan 1.000 euro per jaar bedragen.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
John Kode
John Kode
Hallo HL-ers,
Na een telefoontje met de BD kreeg ik onderstaande info. Hoewel ik denk dat het door veel ondernemers al zo gedaan werd, is het nu toegestaan.
Kleine BTW-correcties, dat wil zeggen tot per saldo 1.000 euries (te betalen of terug te ontvangen), mogen vanaf 1 april 2012 ook worden verwerkt in de eerstvolgende BTW-aangifte. Het saldo van 1.000 euro kan zowel positief als negatief zijn. Bepalend is het moment waarop de correcties worden ontdekt (bijvoorbeeld bij het maken van de jaarrekening). Als op verschillende momenten in het jaar een correctie van minder 1.000 euro wordt ontdekt, kan de suppletie steeds in het daarop eerstvolgende aangiftetijdvak worden verwerkt, ook als ze tesamen meer dan 1.000 euro per jaar bedragen.
Worden de correcties van meer dan 1.000 euro echter tegelijk aan het einde van het jaar ontdekt, dan moet het verplichte suppletieformulier worden gebruikt. Zie: http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/themaoverstijgend/programmas_en_formulieren/suppletie_omzetbelasting
groet,
John
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/36077-btw-suppletie-kleine-bedragen/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
27 antwoorden op deze vraag