• 0

Welke politieke partij stemmen als ondernemer?

Het overleg in het Catshuis is mislukt. Kans is groot dat de ministers daarom hun ontslag gaan indienen en dat er dus nieuwe verkiezingen plaats zullen vinden. Dat bracht mij aan het denken. Welke partij kan ik nou eigenlijk het beste stemmen?

 

Wat vinden jullie? Welke partij is het meest vriendelijk tov. de ondernemer en waarom? Of moet er toch een nieuwe Ondernemerspartij komen?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Of je maakt een systeem dat je standaard op 2 verschillende partijen moet stemmen.

 

2 stemmen uitbrengen zie ik wel zitten: 1 voorkeurstem en 1 afkeurstem. De partijen die de meeste afkeurstemmen hebben ontvangen (of meer dan X) mogen per definitie niet deelenemen in de regering. Op die manier wordt in ieder geval duidelijk welke partij(en) door het volk daadwerkelijk afgeserveerd worden. ;)

maak eens een buiteling:

www.saltoadvies.nl

Link naar reactie
  • 0

 

 

PvdA? Die moeten eerst zichzelf maar eens opnieuw uitvinden en iets van een soort lijn proberen te bedenken.

SP? Prima oppositiepartij, en ik heb er ook een tijdje op gestemd, maar ik moet er niet echt aan denken dat ze in het kabinet komen.

GroenLinks? Die zijn marginaler dan ooit, dus dat lost ook niets op.

 

Hiermee ben ik het helemaal mee eens. Alleen de SP komt nog wel eens met goede originele ideeen wat betreft de gezondheidszorg. De SP zou het wel eens verrassend goed kunnen doen als ze in het kabinet komen. En het idee dat iedereen een minimum inkomen krijgt in ruil voor werkzaamheden verrichten voor de samenleving van Groenlinks is ook een aardig sympathiek idee.

 

De middenpartijen PVDA D'66 vallen wat mij betreft af. Door de PVDA en CDA zitten wij nu met een log enorm uitgebreid ambtenaren apparaat en veel te veel regeltjes opgezadeld. D'66 heeft nooit de innovatie in ons land kunnen realiseren toen ze aan de macht waren in Paars. Wel het miljarden verspillende Innovatie platform en een hoop geld naar allemaal pretstudies in het Hoger onderwijs. Dit was allemaal Weggegooid geld.

De voornaamste reden dat ik op bovengenoemde partijen nooit meer stem is dat toen het economisch zo goed ging in de jaren negentig er met geld gesmeten is en geen spaarpotje voor moeilijker tijden zoals nu is aangelegd

 

Dan kan je zeggen : "Stem op de VVD.". Maar die valt af, want die kijken alleen maar naar het belang van de grote bedrijven en topmanagers. Het belang van de middenstanders en ZZPers interesseert hun minder. Veel ondernemers zijn erg ontevreden met het huidige kabinet. Je merkt er niks van als ondernemer dat zij het ondernemen willen faciliteren.

 

Gezien het bovenstaande vind ik dat er een Higherlevel-partij ;)moet worden opgericht. Wie doet er mee?

Deze partij zou uit alle andere partijen een paar talenten de kans moeten geven om in een kabinet te komen. Zelf vind ik minster Jan Kees de Jager van het CDA een goede betrouwbare minister ( Hij is trouwens ook een ondernemer geweest). Hij is wellicht de beste minister.

Van de Higherlevel partij zouden alleen maar terzake kundige politici mogen komen in de Tweede Kamer. Dus alleen nog deskundigen op hun vakgebied in de Tweede Kamer. Dan komen er hopelijk geen geldverspillende blunders meer zoals de Irak missie of de HSL lijn, privatisering van de spoorwegen enz.

 

[Mod edit: vastzittende CAPS LOCK-toets hersteld, niet "schreuwen a.u.b." :)]

Link naar reactie
  • 0

Het zijn wel bizarre tijden als je het zo bekijkt. We zitten vast in een financiële en economische crisis en ook nog eens in een patstelling op politiek vlak. Binnen nu en de dag dat er verkiezingen worden gehouden, kan er weer van alles verschuiven. De uitkomst ervan kan de samenstelling van een regering wederom nagenoeg onmogelijk maken. Wilders met zijn PVV heeft nu echter bewezen dat hij een ongeloofwaardige partner is en zal dus in geen enkele samenstelling een rol gaan spelen. Het aantal uitlopers van zijn aanhang zal misschien maar marginaal zijn, maar hij zal zeker geen groei meer meemaken. De VVD heeft nu echter ook klappen opgelopen en het is dan nog maar de vraag of hun aanhang voldoende trouw is om de race met de SP te kunnen blijven winnen. Ondanks het nieuwe koppie van Samsung, zal de PvdA worden gehalveerd omdat er al velen van hun aanhang naar de SP zijn geswitcht. Het CDA heeft de volgende klap alweer te pakken en zal dus wederom zetels gaan inleveren. En ik vermoed dat die naar D66 zullen gaan, want daar zal ook wel groei van komen.

De SP zal misschien wel als grootste partij uit de bus gaan komen, maar dan wordt samenstelling erg moeilijk gezien de extreme standpunten van die partij en de marginalisering van de PvdA en de onzichtbaarheid van GL, dat het maar niet voor elkaar krijgt om zich nu eens duidelijk te profileren.

Link naar reactie
  • 0

Maar in Nederland (en België) is het een beetje doorgeslagen. Je ziet het vaak ook aan de onderhandelingen hoe moeizaam het gaat om een coalitie te vormen. Zelf denk ik dat er gewoon te veel eenmansfracties en splinterpartijen zijn.

 

Een mogelijke oplossing hiervoor is het invoeren van een kiesdrempel. Dat middel passen ze in diverse landen (bijvoorbeeld duitsland) al een tijd toe, en het voorkomt wel dat er een kluit partijen met anderhalve zetel per stuk blijven zitten die het moeilijker maken een meederheidscoalitie te vormen.

 

Als we de drempel op 5% zetten zouden, in de huidige peiling, GL, CU, SGP, PVDD en 50+ eruit vallen, plus de losse zetel van brinkman. Samen is dat goed voor ca 16 zetels die dan verdeeld zouden worden over de grotere parijen. In dat scenario zouden vvd/pvv/cda een ruimte meerderheid hebben bij de huidige zetelverdeling. De vraag is echter ook of bijvoorbeeld CU/SGP en GL/PVDD dan zouden fuseren en misschien de drempel nog net wel zouden halen.

 

De vraag is echter of dit realistisch is - ik vermoed dat er een grondwetswijziging voor nodig is, zodat het zeker jaren gaat duren om in te voeren, zelfs als er een 2/3e meerderheid voor te vinden is.... voor de komende coalitievorming zal het in ieder geval niets helpen.

 

Link naar reactie
  • 1

Ik had net een bericht geplaatst met de reden ''waarom'' de kabinet is gevallen. Je mag wel aangeven op wie je gaat stemmen , maar je mag niet aangeven ''Waarom'' de huidige kabinet is gevallen. Dat vind ik eerlijk gezegd niet kunnen. Omdat het niet goed uitkomt is mijn reactie per direct verwijderd. Terwijl dat gewoon de waarheid is. Daarmee probeerde ik indirect te zeggen dat het nutteloos en verlies lijdend is om op Wilders te stemmen.

 

Nadat een admin dit bericht heeft gelezen , graag mijn vorige bericht weer terug plaatsen(als het mogelijk is).

Dit account is geband wegens overtreding van de forumregels

Link naar reactie
  • 0
Je mag wel aangeven op wie je gaat stemmen

Als ondernemer ja.

 

maar je mag niet aangeven ''Waarom'' de huidige kabinet is gevallen

Ikzelf, en blijkens de modmeldingen ook andere HL leden, vonden dat echt te ver off topic. Bovendien bestond de post uitsluityend uit een enorme lap tekst die 1 op 1 was overgenomen van de Volkskrant. en een video met welgeteld 1 zin toelichting van jouw zijde, in casu "One minute Wilders , One minute Perez"

 

Een linkje naar de column en jouw persoonlijke toelichting van het waarom en hoe (en op de video!) was zinniger geweest

 

Daarmee probeerde ik indirect te zeggen dat het nutteloos en verlies lijdend is om op Wilders te stemmen.

Indirect zei het mij helemaal niets, kon er geen touw aan vastknopen. Misschien kun je het beter op de directe manier proberen

 

graag mijn vorige bericht weer terug plaatsen(als het mogelijk is).

Het staat je vrij om je mening te ventileren, en daarbij een link te plaatsen naar de volkskrant column, en/of een video maar zet dat dan ook bij waarom je het belangrijk vind en waarom dat naar jouw mening betekent dat je beter niet op Wilders kunt stemmen.

 

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie
  • 1

Het staat je vrij om je mening te ventileren, en daarbij een link te plaatsen naar de volkskrant column, en/of een video maar zet dat dan ook bij waarom je het belangrijk vind en waarom dat naar jouw mening betekent dat je beter niet op Wilders kunt stemmen.

Overigens zou een toelichting op het hoe en waarom van de video ook meer dan wenselijk zijn!

 

Deal.

 

Hierbij nogmaals mijn reactie:

 

[Mod edit: quote complete Volkskrant-column verwijderd. Enerzijds copyright issue, anderzijds volstaat de link]

 

Thomas von der Dunk: 'Heeft Turkije Wilders ten val gebracht?'

http://www.volkskrant.nl/vk/nl/9824/De-zoektocht-naar-miljarden/article/detail/3244577/2012/04/22/Thomas-von-der-Dunk-Heeft-Turkije-Wilders-ten-val-gebracht.dhtml

 

One minute Perez , one minute Wilders :)

 

Dit toont aan dat Wilders niets anders is dan 100% verlies voor onze land. Doordat er geen keuze is gemaakt zal de triple A status van Nederland omlaag kelderen , waarna de lening van Nederland per % met 4 miljard euro zal vermeerderen. Dat betekend dus automatisch meer kosten voor Nederland. Het is al moeilijk voor Nederland om op zijn poten te staan , maar door dit soort acties zal alles alleen maar nog erger worden.

 

Iedere dag dat voorbij gaat zonder een beslissing is automatisch een verlies van 70 miljoen euro. Nadat de Turkse president langs is gegaan om wat te eten in Limburg viel de PVV in Limburg per direct uit elkaar. En de dag erna viel de gehele kabinet in Den Haag. Dat betekend dat de reden voor het vallen van de kabinet , de Turkse president Gül is.

 

Doordat de Turkse economie hard blijft groeien , en Nederland + Europa failliet gaat , heeft Nederland geen andere keus dan ''aardig'' te doen tegen Turkije. De handel tussen Nederland en Turkije is op jaarbasis : 5.5 miljard euro. En dat kun je beter niet kwijt raken. Vooral in deze tijden al helemaal niet.

 

Mja het kon zo zijn dat Turkije ''vanwege'' Wilders , de handel tussen Nederland en Turkije met 50% omlaag kon gooien. Waardoor Nederland automatisch nog sneller richting de faillissement zou gaan. Doordat Wilders/PVV op deze manier heeft gereageerd tegen Turkije , is de kabinet gevallen.

 

En dat is de kei harde waarheid. Dus absoluut geen enkel stem richting Wilders. Die man zorgt alleen maar voor verlies , en niets anders.

Dit account is geband wegens overtreding van de forumregels

Link naar reactie
  • 0

Zoals ik al vreesde dreigt dit topic nu alsnog te verschuiven van "wat te stemmen als ondernemer" naar "waarom viel het kabinet".

 

Dat is niet de bedoeling van dit topic, en ook geen ondernemersgerelateerd vraagstuk als het niet teruggekoppeld wordt aan de vraag "welke politieke partij stemmen als ondernemer".

 

Reacties die niet ingaan op die vraag, zullen worden ZIJN verwijderd

 

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie
  • 0

Wie op Wilders stemt wilt indirect dat Nederland nog veel meer verlies moet lijden. De enige reden dat Nederland momenteel 70 miljoen euro per dag verlies maakt is doordat Wilders geen akkoord wou bereiken. Triple A status gaat omlaag , waardoor Nederland 4 miljard euro extra moet betalen per procent.

 

CDA/PVDA/VVD etc , dit zijn allemaal partijen die Nederland iets minder verlies kunnen laten draaien. Als gister een akkoord was dan zou Nederland veel minder verlies draaien. PVV laat Nederland gewoon heel hard verlies draaien. Alsof ze het expres doen. Ff geen akkoord tekenen en per dag 70 miljoen euro betalen + triple a status kwijt raken.

 

 

Economen over Catshuis: Kredietstatus Nederland omlaag

http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Economie/336683/Economen-over-Catshuis-Kredietstatus-Nederland-omlaag.htm

Dit account is geband wegens overtreding van de forumregels

Link naar reactie
  • 0

De enige reden dat de Nederlandse economie het slechter doet dan de Duitse en veel andere Europese economieen is dat alle vorige kabinetten gefaald hebben door geen potje voor moeilijkere tijden als deze aan te leggen. Nu moeten er overhaast bezuinigingen worden ingevoerd waar terecht veel weerstand tegen is. Wilders is er alleen maar gekomen door falen van alle vorige kabinetten. In plaats van te schelden op Wilders ( voor een groot deel terecht) hadden die andere zogenaamd deskundige heren politici Geert Wilders beter de wind uit de zeilen moeten en kunnen nemen.

 

De huidige situatie is een gigantisch falen voor de hele Nederlandse politiek. Datzelfde geldt trouwens voor Wilders die een bevriend buitenlands staatshoofd beledigt. Dat is gewoon onbeschoft.

Link naar reactie
  • 0

Waarom eerdere kabinetten de schuld te geven van de noodzaak om de inkomsten af te stemmen op de uitgaven? Juist door het vorige kabinet met Wouter Bos staan we er relatief erg goed voor. Met een lage werkeloosheid en een triple A status. Dat het nu minder gaat komt vooral door de onzekerheid op de huizenmarkt en het ontbreken van consumentenvertrouwen.

 

Ik stem trouwens progressief. Bij voorkeur D66 maar als het strategisch beter is om wat anders te stemmen doe ik dat. Er is volgens mij geen partij die vooral de belangen behartigt van de kleine en middelgrote ondernemer. Als je puur naar de inkomsten voor de ondernemer kijkt is het CDA wellicht nog de beste keus omdat die opkomt voor de middengroepen. Maar als faliekant tegenstander van de vermenging van godsdienst en politiek zal ik nooit stemmen op een partij met godsdienstige of anti godsdienstige standpunten.

 

Link naar reactie
  • 0
Cyber Security Adviseur
Cyber Security Adviseur

De enige reden dat de Nederlandse economie het slechter doet dan de Duitse en veel andere Europese economieen is dat alle vorige kabinetten gefaald hebben door geen potje voor moeilijkere tijden als deze aan te leggen. Nu moeten er overhaast bezuinigingen worden ingevoerd waar terecht veel weerstand tegen is. Wilders is er alleen maar gekomen door falen van alle vorige kabinetten. In plaats van te schelden op Wilders ( voor een groot deel terecht) hadden die andere zogenaamd deskundige heren politici Geert Wilders beter de wind uit de zeilen moeten en kunnen nemen.

 

De huidige situatie is een gigantisch falen voor de hele Nederlandse politiek. Datzelfde geldt trouwens voor Wilders die een bevriend buitenlands staatshoofd beledigt. Dat is gewoon onbeschoft.

Is dat zo? Is het probleem niet veel meer dat de politiek van pappen en nat houden (ook wel poldermodel genoemd) ervoor heeft gezorgd dat allerlei beslissingen zo lang vooruitgeschoven worden dat de onzekerheid te groot is geworden?

Link naar reactie
  • 1

Deze discussie hier begint nu ook een mooie afspiegeling te worden hoe iedereen zich voelt met deze situatie. Niemand is nog ergens zeker van..... Mooie beloftes blijken niks waard te zijn omdat ze door allerlei nieuwe ontwikkelingen onderuit geschoffeld worden. Eerst maar eens de komende ontwikkelingen afwachten en kijken hoe partijen zich in deze situatie gaan profileren.

Link naar reactie
  • 0

Ik denk dat we over 20 á 30 jaar bijna geen centjes meer kunnen verdienen in NL. Minder koopkracht = minder omzet. Ik zie het allemaal erg somber in. Ik denk dat het een kwestie van tijd is. Dus ik zal mezelf zo instellen dat ik mijn zaak niet ga uitbreiden. Jammer genoeg.

 

Je kan wel uitbreiden , mja zo meteen klapt de hele boel in elkaar en dan zit je daar met de gebakken peren.

Dit account is geband wegens overtreding van de forumregels

Link naar reactie
  • 0

Ik zie het ook erg somber in voor ons land. Nederland is een centendemocratie geworden. Dit kabinet wilde 14 miljard euro gaan bezuinigen door o.a. een eigen bijdrage van 9 euro per recept in te stellen. Zijn ze nou gek geworden, dat kost meer aan boekhouding door apothekers en ziektekostenverzekeraars dan het oplevert.

Dan kunnen ze nog beter zeggen er komt bij elk recept 50 euro aan adminstratiekosten bij te betalen door de patient. "U wordt uitgemolken om de boekhouders aan het werk te houden."

Het huidige kabinet had niet de wil en het intellectuele vermogen om echte effectieve bezuinigingen door te voeren, waar de burger minder last van zou hebben.

 

Bijvoorbeeld 20 % salariskorting voor alle (semi) overheidsambtenaren met een salaris van meer dan een ton. Directe afschaffing van de wachtgeldregeling voor ambtenaren. Privatisering van de publieke omroep en opheffing van enkele universiteiten. Niet elke provinciestad, bijv. Tilburg, hoeft een eigen universiteit te hebben. Straks wil Harderwijk of Appingedam ook zijn eigen universiteit nog ;D Harderwijk had een eigen universiteit van 1648 tot 1811, dus zo vreemd is dat niet ???

 

Als de overheid niet eerst zelf in haar overtollige vlees snijdt, ben ik niet bereid te bezuinigen en vertrek ik ook met mijn bedrijf (50 man gaan er dan mee)

Dit doe ik niet uit kwaadheid of wrok maar uit pure noodzaak. Ik wil niet failliet gaan. De hele Nederlands maakindustrie is verdwenen. Terwijl , die in andere Europese landen ( Duitsland) weer opbloeit. Waarom, o.a. omdat de overheid daar wel de eigen industrie steunt( zowel financieel als met allemaal voorzieningen) i.p.v. gek maakt met allemaal overbodige regeltjes.

 

Dr. Kneus ( ex-VVD stemmer)

Link naar reactie
  • 0

Ik zie het ook erg somber in voor ons land. Nederland is een centendemocratie geworden. Dit kabinet wilde 14 miljard euro gaan bezuinigen door o.a. een eigen bijdrage van 9 euro per recept in te stellen. Zijn ze nou gek geworden, dat kost meer aan boekhouding door apothekers en ziektekostenverzekeraars dan het oplevert.

Dan kunnen ze nog beter zeggen er komt bij elk recept 50 euro aan adminstratiekosten bij te betalen door de patient. "U wordt uitgemolken om de boekhouders aan het werk te houden."

Het huidige kabinet had niet de wil en het intellectuele vermogen om echte effectieve bezuinigingen door te voeren, waar de burger minder last van zou hebben.

 

Bijvoorbeeld 20 % salariskorting voor alle (semi) overheidsambtenaren met een salaris van meer dan een ton. Directe afschaffing van de wachtgeldregeling voor ambtenaren. Privatisering van de publieke omroep en opheffing van enkele universiteiten. Niet elke provinciestad, bijv. Tilburg, hoeft een eigen universiteit te hebben. Straks wil Harderwijk of Appingedam ook zijn eigen universiteit nog ;D Harderwijk had een eigen universiteit van 1648 tot 1811, dus zo vreemd is dat niet ???

 

Als de overheid niet eerst zelf in haar overtollige vlees snijdt, ben ik niet bereid te bezuinigen en vertrek ik ook met mijn bedrijf (50 man gaan er dan mee)

Dit doe ik niet uit kwaadheid of wrok maar uit pure noodzaak. Ik wil niet failliet gaan. De hele Nederlands maakindustrie is verdwenen. Terwijl , die in andere Europese landen ( Duitsland) weer opbloeit. Waarom, o.a. omdat de overheid daar wel de eigen industrie steunt( zowel financieel als met allemaal voorzieningen) i.p.v. gek maakt met allemaal overbodige regeltjes.

 

Dr. Kneus ( ex-VVD stemmer)

 

Ze blijven maar bezuinigen en bezuinigen. Uiteindelijk zal dat zo erg worden dat de koopkracht letterlijk heel hard zal dalen. Spanje en Italie staan binnenkort ook aan de deur. Ik vertrouw die landen voor geen cent. Spanje heeft een werkloosheid van rond de 25%... Daarnaast , volgens economen wilt Griekenland rond 2015 nogmaals 50 miljard euro aan ''gratis-geld''.

 

Zie:

http://www.rtl.nl/components/financien/rtlz/nieuws/2012/10/mogelijk-derde-reddingsplan-griekenland-2015-media-dowjones1075934.xml

 

De Nederlandse bevolking heeft nu nog kans om bijv goed te verdienen zoals 1500 á 2000 euro netto maand loon , en dat ze bijv ''redelijk'' veel kunnen uitgeven. Maar het ziet er naar uit dat deze crisis nooit meer opgelost zal zijn. Wanneer Nederland en Europa uit deze crisis zijn(30-40 jaar?) nadat ze extreme verliezen hebben geleden , zal Europa nooit meer kunnen groeien doordat China India Turkije rest van de Turkse landen en alle Arabische landen , alles wat groeit , al overgenomen zal hebben.

 

Dus ik zou niemand meer adviseren om ''veel geld'' te investeren in Europese landen. Het ziet er gewoon ''donker-zwart'' uit. Het is net een tunnel waar geen licht is aan de einde. Ik denk dat de Nederlandse bevolking , komende 20-30 jaar nog redelijk veel geld kan uitgeven , en daarna zal het ophouden hoogstwaarschijnlijk. Of beter gezegd , naar een zeer laag niveau.

Dit account is geband wegens overtreding van de forumregels

Link naar reactie
  • 0

It's all connected

 

Politieke partijen zijn belangenverenigingen die opkomen voor een deel van de bevolking.

Ik ken geen enkele partij die het geheel probeert te overzien en op basis daarvan beleid voor de lange termijn ontwikkeld en daarin de belangen van alle bevolkingsgroepen op redelijke wijze mee laat wegen.

 

De enige echte oplossing is dat we als samenleving opnieuw gaan bepalen wat primair taken van de overheid zijn en welke taken de verantwoordelijkheid zijn van de burger. Als dat bepaalt is kun je gaan kijken naar de financiering die er dan ineens heel anders uitziet omdat we vastgesteld zullen hebben dat veel van de huidige taken geen overheidstaak (meer) zijn.

Maar dit zit er helaas niet in, als we pech hebben martelen we nog decennia door of als we pech hebben dan slaat de vlam in de pan en dondert alles in elkaar.

 

Het goede nieuws, in beide gevallen kunnen we op de puinhopen opnieuw beginnen.

Link naar reactie
  • -2

Als ondernemer maakt het eigenlijk niet zo heel veel uit welke partij je kiest , de einde is inzicht en niemand kan er een verandering in brengen.

 

De enige manier om China / Turkije / India / Arabische landen etc tegen te kunnen houden. Dus als Europa zijn macht niet wilt laten afpakken , dan moeten ze nucleaire kernbommen op al die landen laten vallen.

 

Die kans is wel heel erg klein. Maar professoren tijdens colleges praten daar wel over. En de oosten is op het hoogte. Voor die landen(oosten) geldt er momenteel 1 regel , en dat is zo snel mogelijk nucleaire kernbommen produceren incl intercontinentale raketten.

 

 

http://www.nu.nl/algemeen/2790587/india-test-intercontinentale-raket.html

Dit account is geband wegens overtreding van de forumregels

Link naar reactie
  • 0

Het jammere van Nederland is dat de aristocratie die het in ons land voor het zeggen heeft gehad de afgelopen 40 jaar, een bijzonder matige prestatie heeft geleverd.

 

Daar zitten alle "grote" partijen bij: CDA-VVD-PvdA-D'66. Ondanks het "geschenk" van de aardgasbaten ligt Nederland aan de beademing. Van de hele industriële positie is weinig over. Op het gebied van duurzaamheid lopen we ver achter.

 

De nieuwelingen die meenden het wel even beter te gaan doen (LPF en PVV) hebben er niks van gebakken. Zij hebben grote woorden richting het volk, presenteren zich als grote redders maar zijn simpelweg onbekwame politici.

 

Gevolg: de Nederlandse democratie heeft zichzelf onklaar gemaakt. Nederland is onbestuurbaar geworden. Er is geen enkele daadkrachtige coalitie te formeren. Hoe gevaarlijk het werken met een gedoogpartij is heeft zich ook al bewezen. Dit bleek geen gedoog, maar een chantagepartij te zijn. In plaats dat de PVV en Wilders iets voor Nederland heeft gedaan hebben zij nu door hun opstelling, het complete afgelopen jaar, Nederland alleen maar onnodige tijd laten verspelen bij het werken aan een oplossing voor de crisis.

 

De Nederlandse ondernemers moeten dus van de dames en heren politici vragen om over hun eigen schaduw (en ego) heen te stappen. Dit is namelijk niet het moment om politiek te kunnen of willen scoren. Er zal dus een brede, nationale coalitie gevormd moeten worden waarin de PvdA, CDA, VVD, D'66 zitting nemen. Als de SP het op kan brengen nemen ze hier ook aan deel.

 

Deze politieke partijen zullen gezamenlijk af moeten spreken om de komende 4 jaar eerst maar eens te overbruggen, de crisisgevolgen geleidelijk trachten op te lossen. Nederland heeft slechts behoefte aan 1 ding, stabiliteit.

 

Er is namelijk geen alternatief. Het is 5 voor 12. Allerlei Europese landen staan financieel op springen. We moeten dus gaan zorgen dat we de zaken intern op orde brengen. Er is geen tijd voor een politieke loopgravenoorlog. Daarnaast is dat spelen met vuur. Of wil Nederland het meemaken dat we volksopstanden krijgen?

In het echt blijk ik heel aaibaar

Link naar reactie
  • 0

nucleaire kernbommen

Kernbommen is nog tot daar aan toe, maar nucleaire kernbommen gaat wat ver heh! ::)

 

Nucleaire kernbommen moeten er gegooid worden op grote schaal wilt Europa zijn macht houden. Mja China heeft ook Nucleaire kernbommen , India heeft dat ook , Iran heeft dat ook , Pakistan heeft dat ook. Turkije is bezig om 2 kernreactoren te bouwen samen met Japan en Rusland.

 

Want iedereen weet dat ''nucleaire kernbommen'' momenteel de oplossing voor Europa is. Zolang dat niet gebeurd zal Europa binnen 20-30-40-50 jaar zijn macht definitief verliezen.

 

Binnen aantal jaar zal de situatie in Europa veel erger worden waarna Europeanen veel minder zullen investeren in Europa. In het oosten zal dus meer geïnvesteerd worden. Waardoor de oosten nog veel harder zal groeien.

 

Mja dit zijn zaken waar je liever niet aan wilt denken. Het wordt wel gesproken tijdens colleges door hoog leraren/professoren. Ik zelf persoonlijk denk niet dat er met zulke bommen gegooid zal worden.

Dit account is geband wegens overtreding van de forumregels

Link naar reactie
  • 0

Voorlopig eerst maar eens even rustig afwachten of onze beoogde partij zich goed gaat profileren. De wereldvrede komt niet in gevaar doordat onze regering is gevallen. Daarover kun je topics vol schrijven, maar geen van ons zal er ook maar een millimeter invloed op kunnen uitoefenen. En dat kleine milimetertje hebben we straks wel onze eigen stem uit te brengen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    14 leden, 250 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.