• 0

Loonstrook

Beste Higherlevelers,

 

Ik heb een vraag aan jullie en heb eventuele hulp nodig!

Ik moet een loonstrook maken voor de makelaarsbedrijf waar ik een huis ga huren en aangezien ik eigen ondernemer ben

willen ze raar genoeg geen jaar/kwartaal-cijfers maar een loonstrook zien. Ik heb nooit een loonstrook gemaakt omdat ik simpel weg vind dat dat niet nodig is aangezien ik een ZZPer ben.

Kan iemand mij de weg wijzen in deze zoektocht naar voorbeelden of mij helpen zonder dat er kosten aan verbonden zijn?

 

Graag hoor ik van jullie!

 

Groeten,

Mirro

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

12 antwoorden op deze vraag

  • 0

heb je een BV? of werk je gewoon uit een eenmanszaak?

 

Als je een eenmanszaak hebt kun je geen loonstrook maken.

Als je een bv hebt neem ik aan dat je een DGA salaris krijgt en dat je netjes aangifte loonbelasting doet elke maand of 1x per jaar afhankelijk van de gekozen wijze. In het laatste geval zal je de boekhouder of accountant die jou helpt daarbij moeten vragen een loonstook of loonstroken te maken

Link naar reactie
  • 0

Dag Mirro

 

De makelaar moet een bewijs van inkomen hebben. Zoals Roel terecht opmerkt, bestaat bij een eenmanszaak (of VOF) geen loonstrook voor de eigenaar. Die is immers niet in loondienst.

 

Ik zou de makelaar even wakker schudden en aangeven dat je je inkomen zult aantonen a.d.h.v. jaarcijfers en een prognose 2012. De makelaar kan eisen dat een accountant daarvoor tekent.

 

groet

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 0

 

Zo houden we de accountancy wereld in stand. In veel overeenkomsten staan "accountant" vermeld, maar veelal is een accountant niet nodig. Lees een externe administratiekantoor/fiscalist/etc.

 

Vandaar ook het woordje "kan" ;)

 

Weten jullie dan zoooo'n kantoor?

 

Kan iemand mij de weg wijzen in deze zoektocht naar voorbeelden of mij helpen zonder dat er kosten aan verbonden zijn?

 

Link naar reactie
  • 0
Tip

 

Kijk eens in het hadboek ondernemen van de belastingdienst

maak een Excell sheet een klaar is Kees

 

Tip: lees eerst eens goed de vraag van de topicstarter.

 

Hij heeft inkomensgegevens een bewijs van inkomen nodig voor het aangaan van een huurcontract. Denk jij nu echt dat die akkoord gaan met de inkomensgegevens uit een een zelf gefabriceerde excelsheet?

De essentie van de "loonstrook"-vraag is - hoewel inhoudelijk volkomen fout (een IB ondernemer heeft geen loon dus ook geen loonstrook) , dat het inkomen door een (deskundige) derde partij bevestigd wordt, o.a. salarisadministrateur, boekhouder of accountant.

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0

Ik word hier niet iets wijzer van om eerlijk te zeggen.

Nog maals kan er iemand mij vooruit helpen met bijvoorbeeld een loonstrook van zichzelf met weg gewerkte persoon gegevens.

Of een online voorbeeld die correct is. Ik heb de makelaarsbedrijf gebeld vanochtend en die hebben me duidelijk laten weten dat ze toch echt een LOONSTROOK nodig zijn al ben ik een zelfstandig ondernemer.

Dus ik zal er een zelf moeten fabricieren of een bedrijf/persoon inhuren die dit voor mij wilt doen.

 

Iemand nog nuttige informatie?

 

Groeten,

Mirro

Link naar reactie
  • 0
Iemand nog nuttige informatie?

 

Ja: kun je nu eerst de hamvraag eens beantwoorden: heb je een eenmanszaak, VOF of BV?

 

Ben je eenmanszaak of VOF

dan is het vragen van een loonstrook de grootst mogelijke onzin. Het invullen van een model van een ander - welk model dan ook - heeft geen enkele zin. Een IB ondernemer (eenmanszaak of VOF) heeft geen loon en geen loonstrook

 

Ik heb de makelaarsbedrijf gebeld vanochtend en die hebben me duidelijk laten weten dat ze toch echt een LOONSTROOK nodig zijn al ben ik een zelfstandig ondernemer.

Welk makelaarskantoor is dit als ik vragen mag? Ben wel heel erg benieuwd welk kantoor een loonstrook durft te vragen aan een IB ondernemer. (mits je inderdaad IB ondernemer, eenmanszaak of VOF bent)

 

Ben je geen eenmanszaak of VOF maar heb je een rechtspersoon als BV of LTD

Dan hoor je als DGA loonaangifte te doen, dus heeft jouw boekhouder ook loonstroken.

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0

In een grijs verleden heb ik deze vraag ook gekregen van een makelaar. Ik heb toen , zoals hierboven ook al aangegeven, een verklaring van de accountant overhandigd met de inkomsten van het afgelopen jaar. Dit was voldoende voor de makelaar.

www.nexuscleaning.nl | Schoonmaakbedrijf | Venray | Helmond | Venlo | Boxmeer

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 118 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.