Ga naar inhoud

Krijgen jullie de laatste dagen ook zoveel vervelende telefoontjes?

Geplaatst:

DroomDecor

Hoi allemaal!

 

Krijgen jullie de laatste dagen ook zoveel vervelende telefoontjes, met Engels sprekende mensen die vragen of je een computer hebt? Ik wordt dagelijks gebeld en ik wordt er een beetje simpel van. Als ik vraag waar ze voor bellen, krijg ik telkens antwoord dat ze vanuit Amsterdam bellen en vragen ze nogmaals of ik een computer heb. Bij de vraag 'Waarom wil je dat weten" leggen ze neer. Ze hebben een Indiaas accent, dus ik denkt dat ze vanuit India bellen en niet vanuit Amsterdam, maar goed. Waarom, dat snap ik niet. Het is trouwens een anoniem nummer.

Heeft iemand een idee waarom die lui bellen?

Groetjes,

Reinie

Featured Replies

Geplaatst:

mmint

Yep, ook dat is een scam waar ik vorig jaar meer van hoorde. Het nummer is van een dure buitenlandse telefoondienst en ze proberen inderdaad in te spelen op je beleefdheid en eventuele nieuwsgierigheid.

Geplaatst:

Christine

AMMYY lijkt wel een bona fide bedrijf te zijn, maar hun software en hun naam wordt misbruikt door scammers.

http://blog.eset.com/2012/08/24/ammyy-warning-against-tech-support-scams

Geplaatst:

Ron van der Kolk

Hier valt het wel mee. Af en toe een Indiaas bedrijf dat wat werkzaamheden wil overnemen. Engelse nummers neem ik wel op, want daar krijg ik meestal goede telefoontjes vandaan (Google, leveranciers, opleiding). Goedkoper opnemen dan terugbellen ;-) En anonieme nummers neem ik ook altijd op, want meestal blijkt dat gewoon een bonafide beller te zijn. In mijn geval scheelt het dat ik alleen met een mobiel nummer bij de KvK en op mijn site sta, dat is voor veel spammers weer net te duur. Om dezelfde reden heb ik zo'n betaalde faxservice, ik krijg dus nooit reclame op de fax.

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

 

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

Geplaatst:

MrMartinH

Ik ben twee keer gebeld door "Microsoft" uit India.

De eerste keer had ik het druk dus heb ik opgehangen.

 

De tweede keer bleek dat ze geconstateerd hadden dat ik problemen met mijn PC heb. Ik heb deze beste man aan de lijn gehouden door hier heel paniekerig op te reageren. Maar de goede man wist me gerust te stellen dat hij me ging helpen en gaf mij instructies hoe.

 

Hij was heel aardig, totdat hij er achter kwam dat ik zijn instructies niet uitvoerde. Ik was een lul en daarna wilde hij dolgraag seksuele handelingen met mijn moeder verrichten. Daarna hing hij op.

 

Ik ben daarna niet weer gebeld.

 

Niet intrappen mensen. Microsoft (of andere instanties als Google) zal nooit zelf contact opnemen met je als er problemen zijn met je pc.

3D In Your Hands | 3D Visualisatie Bureau

3D Visualisaties, 3D Animaties en 3D Presentaties

http://www.3dinyourhands.nl

Geplaatst:

Henri Kroeze

En als je nou eens opneemt met "Apple Nederland"...? ;D

... doet leuke dingen op internet ...

  • 4 years later...
Geplaatst:

Hans van den Bergh

  • Moderator

http://www.telegraaf.nl/binnenland/28448613/__800_gevallen_Microsoft-scam__.html

 

In het kader van 'Ter leringh ende vermaeck' en 'een gewaarschuwd mens, etc.

 

Vandaag in het nieuws en daarom misschien relevant dit onderwerp weer omhoog te kicken, zelf zijn wij vorige week drie keer gebeld door een dame met Indiaas accent die namens M.I.G. (Microsoft huppelepup?) vraagt naar de manager.

 

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh, MSc BEc I Innovatiestrategieën Ontwerper I HL-Deelnemer en -Moderator I Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht I Bedrijfsidee? Toets het Grátis: HIERMEE!

Geplaatst:

Ron van der Kolk

drie keer gebeld door een dame met Indiaas accent

Die spammers kan ik wel veel beter verstaan dan de de echte Microsoft ondersteuners die ik in de loop der jaren aan de lijn heb gehad... Duitsers met zo'n dik accent dat ik er plakken van kon snijden.

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

 

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

Geplaatst:

R.I.P. | Peter Bonjernoor

Ik was een keer een support-vraag vergeten en toen ik gebeld werd door iemand met een enorm Indiaas acccent heb ik na een welgemeend "Oh puhlease, bugger off with your bullshit" direct weer opgehangen. Gelukkig belde hij later terug en had hij er alle begrip voor... ;)

Geplaatst:

Rik ·

In die gevallen spreek ik opeens geen Engels meer :D

 

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.